Зашто онда толико касне ? По свим роковима за 7 дана би требао и морао бити готов цео коридор ( немој ми само наводити блокаде за изговор јер сви знамо да је то празна прича ) .ajd u 50 marki da bi ovaj Behtel-Enka skuckao sve preostale poslove na svim deonicama trenutno u izgradnji u Srbiji za tri meseca.
Nisu iskopali nijedan tunel tako da tesko... Mada su se pokazali kao najbrzi za mostovske konstrukcije i dosta dobro se adaptiraju na promene projekta u hodu. Kvalitet isto deluje ok uz rezervu za ove dijagonalne pregibe koji su mozda jedina veca zamerka projektu za sad.ajd u 50 marki da bi ovaj Behtel-Enka skuckao sve preostale poslove na svim deonicama trenutno u izgradnji u Srbiji za tri meseca.
Proteklih nekoliko dana često koristim ovaj autoput u oba smera i moram priznati da sam prijatno iznenađen.
Nisam očekivao da će poslednji sloj asfalta biti izveden tako kvalitetno. Verujem da će, uz povoljnije vremenske uslove, vožnja ovim autoputem biti još udobnija i prijatnija.
Ruta koju sam ranije prelazio za oko sat vremena sada se prelazi za manje od 20 minuta, što je zaista impresivno.
Ušteda vremena značajno doprinosi ukupnom zadovoljstvu i efikasnosti putovanja.
Ipak, primetio sam jednu manu tokom poslednjih nekoliko dana.
Firma zadužena za održavanje autoputa ostavila je loš utisak. Prvo je autoput bio zavejan, a nakon kasnijeg čišćenja na nekoliko mesta su ga dodatno oštetili.
Bilo bi važno obratiti pažnju na kvalitet održavanja i osigurati da firma koja se time bavi obavlja svoj posao profesionalno i pravovremeno.
Nije bas vecina saobracaja lokalni, ipak postoje fabrike poput Namenske i Amphenola, koje imaju ipak veliki izvoz, kao i Vode Vrnjci, koja ima siroku distribuciju. Svakako ce se benefiti videti zapravo kad se otvori ceo koridor, pogotovo za Kraljevo i Novi Pazar.Већина саобраћаја и јесте локални саобраћај али се значај аутопута на огледа увек само у броју возила.
Када се погледа шире, осим за саме становника тог краја и нас који ћемо једном годишње нешто брже стизати до Врњачке Бање или Копаоника овај АП је значајан јер много боље повезује јужну и источну и западну Србију.
Други бенефит је измештање транзита и тешког транзита са магистрале која је градњом највећим делом претворена у улицу.
Трећи је измештање транзита из Трстеника и Краљева.
За разлику од Крушевца који је имао северну обилазницу у Трстенику и Краљеву тешки транзит ишао је кроз насеље.
Четврти је регулација тока Западне Мораве и решевање проблема изливања.
Право стање имаћемо када се заврши све, узимајући у обзир искуство да АП генерише нови саобраћај мислим да је реално кроз неколико година имати 7-8.000 возила дневно.
Opet ti o rokovima. Ajmo ponovo da razjasnimo neke stručne stvari, i po Ugovoru i po Zakonu nije zabranjeno probijanje rokova. Nema tu prihvatljivo/neprihvatljivo, Ugovorom je sve definisano. Jednostavno ne postoji stručnjak koji može predvideti sve i uključiti sve rizike, kako ovde tako ni bilo gde u svetu. Zato u svakom Ugovoru postoje delovi koji se odnose na produžetak roka, odnosno na penale ukoliko dođe do kašnjenja. Svako ko je radio na iole ozbiljnijem projektu će ti ovo potvrditi. Pisao sam već o ovome na nekoj temi ovde na forumu. Konkretno u periodu od početka radova do danas na Moravskom koridoru, između ostalog imao si 2 krupna događaja, COVID i prekide lanaca snabdevanja zbog rata u Ukrajni npr, što potpada pod Force Majeure (Viša Sila). To je na svim projektima u svetu prouzorkovalo prudužetak rokova, jer niko ovo nije mogao da predvidi i samim tim nije kalkulisao u ponudi, a posredno su neke odluke država uticale i na zaustavljanje ili usporavanje radova.Trebalo je odraditi u okviru roka, ako je rok plasiran istinito, pa ne bi imali dilemu šta je bolje.
Da podsetim, rok za završetak kompletnog posla bio je do 31.12. ove godine.
Da nam je zaista neprihvatljivo probijanje rokova, umesto večitog "dobro je, kako je, znamo gde živimo" trala-la, drugačije bi moralo da se radi.
Na stranu što je ovo preterana i sasvim sigurno netačna izjava, čak i ako si mislio samo na građevinske projekte (a nisi tako napisao), ali ti pišeš sa tačke gledišta pravne odgovornosti.To je na svim projektima u svetu prouzorkovalo prudužetak rokova
Јоој вечита прича око рокова - много гора и скупља пробијања рокова имаш у нпр. богатој Немачкој. Примера ради: Аеродром Берлин-Бранденбург, Железнички чвор Штутгарт 21, неколико аутопутева, итд. Не знам да ли је објективно корона утицала на динамику радова ??? Слажем се са тобом да би требало да постоји могућност већих санкција за пробијање рокова али опет сад треба разговарати о овом делу између Бање и Чачка. Нисам разумео да ли ће Аеродром Морава/Лађевци имати директну везу са коридором?Trebalo je odraditi u okviru roka, ako je rok plasiran istinito, pa ne bi imali dilemu šta je bolje.
Da podsetim, rok za završetak kompletnog posla bio je do 31.12. ove godine.
Da nam je zaista neprihvatljivo probijanje rokova, umesto večitog "dobro je, kako je, znamo gde živimo" trala-la, drugačije bi moralo da se radi.