Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

ajd u 50 marki da bi ovaj Behtel-Enka skuckao sve preostale poslove na svim deonicama trenutno u izgradnji u Srbiji za tri meseca.
Зашто онда толико касне ? По свим роковима за 7 дана би требао и морао бити готов цео коридор ( немој ми само наводити блокаде за изговор јер сви знамо да је то празна прича ) .

Азвирт је једини који испоштовао рокове скоро свуда,а богами и квалитет.
 
ajd u 50 marki da bi ovaj Behtel-Enka skuckao sve preostale poslove na svim deonicama trenutno u izgradnji u Srbiji za tri meseca.
Nisu iskopali nijedan tunel tako da tesko... Mada su se pokazali kao najbrzi za mostovske konstrukcije i dosta dobro se adaptiraju na promene projekta u hodu. Kvalitet isto deluje ok uz rezervu za ove dijagonalne pregibe koji su mozda jedina veca zamerka projektu za sad.
 
Провозао сам се синоћ од Трстеника до Врњачке Бање. Снег очишћен, киша је падала, коловоз влажан, воде на коловозу није било, што је најважније. Искрено, сама ова деоница ТС-ВБ нема бенефита у смислу дужине јер је дужа око 4 километара у односу на магистралу, тако да по мом мишљењу ова деоница и неће добити на значају док се аутопут не отвори до Врбе и даље ка Краљеву. Вожња је била удобна и најважније нема воде по коловозу.

Нажалост, доживео сам једну непријатност, додуше не на самом аутопуту, већ када сам на раскрсници код Роде (из правца Крушевца) скретао десно ка кружном току и у том тренутку, на самом почетку "једносмерне траке", нека жена са неким малим аутићем од Роде укључила у супротан смер! Наравно, радила је сирена, чисто да је упозорим да је ушла у супротан смер. Сумњам да је фалио знак обавезан смер на Родином паркингу, али мислим да је била у фазону да јој је брже да се провуче у супротном смеру уместо да се провоза до кружног тока... Чудно ми је јер Трстеник има доста једносмерних улица и ретко се дешавају овакви испади возача.
 
Da je neko pametan, napravio bi da se na tom mestu isključivo ulazi na parking. Nema potrebe, a ni smisla, da se na tom mestu izlazi sa parkinga.
 
Ma може да се улази и излази нормално из улице Књегиње Милице, него је народу лакше да прави такве прекршаје ради уштеде времена и горива.
 
Оверио сам пут до Врњачке Бање, и квалитет је феноменалан. Међутим, брине ме то што је пут био сабласно празан. У повратку сам ишао магистралом до Крушевца, а на њој је била гужва.

Ок, нису отворене све крушевачке петље, али мислим да смо били у праву сви који смо тврдили да ће просечан годишњи саобраћај бити далеко испод очекиваног, јер локални саобраћај на магистрали доминира.

Иначе, замало да се на магистрали скуцам у монструма, који је возио комби супротним смером, сачекао да се приближим, и нагло скренуо лево у неко двориште. Не сећам сам када ми је АБС толико издрндао бубреге и врат, а сапутници премрли од страха.
 
Већина саобраћаја и јесте локални саобраћај али се значај аутопута на огледа увек само у броју возила.
Када се погледа шире, осим за саме становника тог краја и нас који ћемо једном годишње нешто брже стизати до Врњачке Бање или Копаоника овај АП је значајан јер много боље повезује јужну и источну и западну Србију.
Други бенефит је измештање транзита и тешког транзита са магистрале која је градњом највећим делом претворена у улицу.
Трећи је измештање транзита из Трстеника и Краљева.
За разлику од Крушевца који је имао северну обилазницу у Трстенику и Краљеву тешки транзит ишао је кроз насеље.
Четврти је регулација тока Западне Мораве и решевање проблема изливања.
Право стање имаћемо када се заврши све, узимајући у обзир искуство да АП генерише нови саобраћај мислим да је реално кроз неколико година имати 7-8.000 возила дневно.
 
Poslednja izmena:
Слажем се, али моја и твоја тврдња се не потиру. Моје је мишљење да је пут апсолутно потребан и без пгдс-а од 10,000 возила, и да ћемо сачекати много, много година до тог промета.
 
Proteklih nekoliko dana često koristim ovaj autoput u oba smera i moram priznati da sam prijatno iznenađen.
Nisam očekivao da će poslednji sloj asfalta biti izveden tako kvalitetno. Verujem da će, uz povoljnije vremenske uslove, vožnja ovim autoputem biti još udobnija i prijatnija.

Ruta koju sam ranije prelazio za oko sat vremena sada se prelazi za manje od 20 minuta, što je zaista impresivno.
Ušteda vremena značajno doprinosi ukupnom zadovoljstvu i efikasnosti putovanja.

Ipak, primetio sam jednu manu tokom poslednjih nekoliko dana.
Firma zadužena za održavanje autoputa ostavila je loš utisak. Prvo je autoput bio zavejan, a nakon kasnijeg čišćenja na nekoliko mesta su ga dodatno oštetili.

Bilo bi važno obratiti pažnju na kvalitet održavanja i osigurati da firma koja se time bavi obavlja svoj posao profesionalno i pravovremeno.
 
Proteklih nekoliko dana često koristim ovaj autoput u oba smera i moram priznati da sam prijatno iznenađen.
Nisam očekivao da će poslednji sloj asfalta biti izveden tako kvalitetno. Verujem da će, uz povoljnije vremenske uslove, vožnja ovim autoputem biti još udobnija i prijatnija.

Ruta koju sam ranije prelazio za oko sat vremena sada se prelazi za manje od 20 minuta, što je zaista impresivno.
Ušteda vremena značajno doprinosi ukupnom zadovoljstvu i efikasnosti putovanja.

Ipak, primetio sam jednu manu tokom poslednjih nekoliko dana.
Firma zadužena za održavanje autoputa ostavila je loš utisak. Prvo je autoput bio zavejan, a nakon kasnijeg čišćenja na nekoliko mesta su ga dodatno oštetili.

Bilo bi važno obratiti pažnju na kvalitet održavanja i osigurati da firma koja se time bavi obavlja svoj posao profesionalno i pravovremeno.

Na koji način su ga oštetili?
 
Већина саобраћаја и јесте локални саобраћај али се значај аутопута на огледа увек само у броју возила.
Када се погледа шире, осим за саме становника тог краја и нас који ћемо једном годишње нешто брже стизати до Врњачке Бање или Копаоника овај АП је значајан јер много боље повезује јужну и источну и западну Србију.
Други бенефит је измештање транзита и тешког транзита са магистрале која је градњом највећим делом претворена у улицу.
Трећи је измештање транзита из Трстеника и Краљева.
За разлику од Крушевца који је имао северну обилазницу у Трстенику и Краљеву тешки транзит ишао је кроз насеље.
Четврти је регулација тока Западне Мораве и решевање проблема изливања.
Право стање имаћемо када се заврши све, узимајући у обзир искуство да АП генерише нови саобраћај мислим да је реално кроз неколико година имати 7-8.000 возила дневно.
Nije bas vecina saobracaja lokalni, ipak postoje fabrike poput Namenske i Amphenola, koje imaju ipak veliki izvoz, kao i Vode Vrnjci, koja ima siroku distribuciju. Svakako ce se benefiti videti zapravo kad se otvori ceo koridor, pogotovo za Kraljevo i Novi Pazar.
 
Posle AP do Kruševca, trebalo je raditi vezu Kraljeva i Čačka, jer većina saobraćaja gravitira prema Beogradu.
Pored Kraljeva, tu je i ceo saobraćaj prema Novom Pazaru, koji bi koristio to parče puta Kv-Ča, pa dalje prema Bgd.
E sada, tu je šta je. Neko je imao intres i želju da tako bude.
 
Trebalo je odraditi u okviru roka, ako je rok plasiran istinito, pa ne bi imali dilemu šta je bolje.

Da podsetim, rok za završetak kompletnog posla bio je do 31.12. ove godine.

Da nam je zaista neprihvatljivo probijanje rokova, umesto večitog "dobro je, kako je, znamo gde živimo" trala-la, drugačije bi moralo da se radi.
 
Trebalo je odraditi u okviru roka, ako je rok plasiran istinito, pa ne bi imali dilemu šta je bolje.

Da podsetim, rok za završetak kompletnog posla bio je do 31.12. ove godine.

Da nam je zaista neprihvatljivo probijanje rokova, umesto večitog "dobro je, kako je, znamo gde živimo" trala-la, drugačije bi moralo da se radi.
Opet ti o rokovima. Ajmo ponovo da razjasnimo neke stručne stvari, i po Ugovoru i po Zakonu nije zabranjeno probijanje rokova. Nema tu prihvatljivo/neprihvatljivo, Ugovorom je sve definisano. Jednostavno ne postoji stručnjak koji može predvideti sve i uključiti sve rizike, kako ovde tako ni bilo gde u svetu. Zato u svakom Ugovoru postoje delovi koji se odnose na produžetak roka, odnosno na penale ukoliko dođe do kašnjenja. Svako ko je radio na iole ozbiljnijem projektu će ti ovo potvrditi. Pisao sam već o ovome na nekoj temi ovde na forumu. Konkretno u periodu od početka radova do danas na Moravskom koridoru, između ostalog imao si 2 krupna događaja, COVID i prekide lanaca snabdevanja zbog rata u Ukrajni npr, što potpada pod Force Majeure (Viša Sila). To je na svim projektima u svetu prouzorkovalo prudužetak rokova, jer niko ovo nije mogao da predvidi i samim tim nije kalkulisao u ponudi, a posredno su neke odluke država uticale i na zaustavljanje ili usporavanje radova.
E sad, ako postoji Ugovorna stavka i hoćeš da platiš, postoji i mogućnost da aktiviraš ubrzanje radova na osnovu Ugovora, pod uslovom da je to izvodljivo.
Ovo ti je ukratko,
 
To je na svim projektima u svetu prouzorkovalo prudužetak rokova
Na stranu što je ovo preterana i sasvim sigurno netačna izjava, čak i ako si mislio samo na građevinske projekte (a nisi tako napisao), ali ti pišeš sa tačke gledišta pravne odgovornosti.

Ja to uopšte ne pominjem. Pričam o političkoj odgovornosti za decidno iznete rokove u javnom prostoru. Obećanja bez pokrića i probijanje javno iznetih rokova treba da budu potpuno društveno neprihvatljivi i samim tim da imaju političku cenu.

Ne sme olako da se obećava. Ako je obećano, mora da se uradi BAŠ SVE, pravno i tehnički, da rok bude ispunjen. Ako se nešto od ovoga prekrši, mora da ima političku cenu, da nas ponovo ne bi lagali.

Toliko je jednostavno.

Mene kao građanina uopšte ne zanimaju pravni problemi, a konačno ni tehnički problemi koje izgradnja nosi.
 
Trebalo je odraditi u okviru roka, ako je rok plasiran istinito, pa ne bi imali dilemu šta je bolje.

Da podsetim, rok za završetak kompletnog posla bio je do 31.12. ove godine.

Da nam je zaista neprihvatljivo probijanje rokova, umesto večitog "dobro je, kako je, znamo gde živimo" trala-la, drugačije bi moralo da se radi.
Јоој вечита прича око рокова - много гора и скупља пробијања рокова имаш у нпр. богатој Немачкој. Примера ради: Аеродром Берлин-Бранденбург, Железнички чвор Штутгарт 21, неколико аутопутева, итд. Не знам да ли је објективно корона утицала на динамику радова ??? Слажем се са тобом да би требало да постоји могућност већих санкција за пробијање рокова али опет сад треба разговарати о овом делу између Бање и Чачка. Нисам разумео да ли ће Аеродром Морава/Лађевци имати директну везу са коридором?
 
Vrh