Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Mislim da je tu nekada (dok je X bio 1+1) bila petlja do izgradnje postojeće.

I meni je palo na pamet zbog ove kućice

Screenshot_20231231_073050_Chrome.jpg
 
Da je bilo imalo pameti i volje ova lokacija je mogla da bude jedna od najboljih privrednih i logističkih zona u prečniku od najmanje 100km. Pojate je jedan od retkih ako ne i jedinih slučajeva u Srbiji gde je izgradnom autoputa jedna industrijska zona izgubila na značaju, da ne kažem da je uništena. Cene zemljišta ne samo što su drastično pale, već i samo interesovanje za kupovinu istog takoreći ne postoji. I dalje ne mogu da verujem da je neko dozvolio da se u sklopu autoputa ne integriše Pojate, kao i nekada veoma bitna železnička stanica Stalać koja je kao i Pojate po pitanju puteva važan saobraćajni čvor po pitanu železničkog transporta. U svakoj normalnoj državi blizina bitnog putnog i železničkog čvora bi se u najmanju ruku uzela u obzir, a ne bi se totalno zapostavila i isključila iz mreže saobraćajnica.

Nadam se samo da će u Preljini napraviti bolje rešenje i da ona neće doživeti sudbinu Pojata.
 
Pa ona u Preljini će isto da se rekonstrujiše a izlaz za Čačak istok će se pomeriti na Moravski Koridor. Ukidaljem petlje Pojate su def. napravili grešku. Moguće je još to da se ispravi ali bukvalno je potrebno da se napravi nova petlja na A1. Potencijalna lokacije su nekih 1-2km južnije. Ukoliko bi moglo da se provuče 2+2 ispod podvožnjaka u ulici Svetog Tome moglo bi da prođe bez nadvožnjaka ali malo je verovatno da je tu moguće nešto uraditi a iovako je sam podvožnjak nedovoljno širok za puteve te širine. Ako bi se taj podvožnjak iskoristio za naplatnu rampu za 1+1 odvojeno onda bi mora da se izgradi put sa gornje strane posle prelaska puta 158 (za Ražanj) na drugu stranu na podvožnjaku koji je nekih ~700m južnije a koji je dosta uži. Ovo onda produžava put do groblja za nekih 2km pa nije baš najbolje. U principu možda bi moglo i obrnuto da se odradi što bi čak bilo mnogo bolje bez obzira na širinu podvožnjaka. Odnosno da se napravi kružni tok gde se 158 odvaja za KŠ tj na toj raskrsnici, a da se na donjem užem podvožnjaku gde sad prolazi 158 napravi petlja Pojate. Sledeći problemi su eksproprijacione prirode. Šta bi bilo jeftinije napraviti bez obzira na postojeća 2 podvožnjaka jer možda je skuplje praviti put nego nadvožnjak. Po meni mislim da bi petlja bez izgradnje nadvožnjaka bila jeftinija ako bi se dobro isplanirala.
 
Mene samo interesuje kako ce resiti prolazak pored restorana Evropa u Pojatama. Po ovom planu se ukida skroz pristup. Svih ovih godina se koristi potpuno nelegalno i nebezbedno ulaz na a1 prema Nisu.
 
@SCS
Ne znam da li bi na cenu tih nadvožnjaka mogli da dodaju ovako nešto i puste Pojate na A1 kako je i bilo nekad?

Za ovaj predlog čak ne treba da prave ni nadvožnjak već da iskoriste postojeći podvožnjak.
Temu sam više prebacio na Koridor 10 toppic jer se njega i tiče.
 
Poslednja izmena:
@SCS
Ne znam da li bi na cenu tih nadvožnjaka mogli da dodaju ovako nešto i puste Pojate na A1 kako je i bilo nekad?

Za ovaj predlog čak ne treba da prave ni nadvožnjak već da iskoriste postojeći podvožnjak.
Temu sam više prebacio na Koridor 10 toppic jer se njega i tiče.
Moglo bi, jedini problem bi bio signalizacija zbog dve petlje koje su dosta blizu jedna drugoj.
Pitanje je koliko ovaj problem uopšte zanima Koridore i MGSI, jedno je da nije postojala uopšte petlja Pojate ali ovako do sada su imali petlju i razvijali industriju itd... u blizini iste baš zbog transporta.
U svakom slučaju, pozvaću ih i poslati im naš(Vaš) predlog za petlju koji ćemo izraditi pa ćemo videti da li je izvodljivo da budu tako blizu dve petlje.
 
Ne znam što se zapelo za tu petlju toliko. Ta industrijska zona mi izgleda kao nešto što je nastalo nasumično zbog blizine autoputa. Mislim da je više nego jasno da je plan da se industrijska zona formira kod Istočne obilaznice Kruševca što je i logično jer je bliže gradu. Jednostavno, da je ostala stara petlja Pojate onda bi se svi isključivali na njoj. Ovako su prisiljeni nastaviti autoputem.
Od tih para za novu petlju Pojate pametnije je rekonstruisati i proširiti petlju kod Paraćina i napraviti južnu obilaznicu oko Paraćina.
A i praviti novu perlju koja će biti preblizu novom čvoru dva autoputa nema logike jer bi zbunjivalo vozače. I ovako će po novom projektu isključenje za pumpu biti preblizu odvajanja za Kruševac. Siguran sam da će biti dosta slučajeva gde će se u zadnji čas predomisliti i saseći ove što nastavljaju za Kruševac da bi se isključili na pumpu. Po meni je to velika mana na novoj petlji.
 
Pa i petlja Požega će biti na sličnoj udaljenosti od čvora Požega, koliko vidim.
 
Ne znam što se zapelo za tu petlju toliko. Ta industrijska zona mi izgleda kao nešto što je nastalo nasumično zbog blizine autoputa.

Zapelo se zato što je ta industrijska zona žila kucavica za Ćićevac, Pojate i ceo taj kraj. Zapošljava veliki broj ljudi koji neće imati alternativu kada se ona ugasi. Ćićevac je već mnogo izgubio otvaranjem moravskog koridora jer su mnogi u njemu direktno zavisili od saobraćaja koji je prolazio kroz to mesto, a koji je sada preusmeren na autoput. Potencijalnim gašenjem industrijske zone u Pojatu to bi značilo i gašenje celog tog kraja.
I kao što si napisao da je nastala zbog blizine autoputa to samo pokazuje koliko je ta lokacija bila značajna tada, a tek bi bi sada dobila na značaju i atraktivnosti zbog lokacije na raskršću dva autoputa.

Takođe, Pojate je bilo veoma bitno za stanovnike i privredu Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje... , ali već sam pisao o tome i ne bih da se ponavljam.

Mislim da je više nego jasno da je plan da se industrijska zona formira kod Istočne obilaznice Kruševca što je i logično jer je bliže gradu.
Ovo mi nema smisla. Kao kada bi neko rekao da se ugasi industrijska zona u Aleksincu jer se formira industrijska zona u Nišu. U planu je da se formira nova industrijska zona u Ćićevcu, ali i to nema smisla jer ljudi ne mogu preseliti svoje objekte iz Pojata u Ćićevac, a i kompletno sređivanje nove lokacije (struja, voda, telekomunikacije, saobraćajnice...) zahteva određena finansijska sredstva.

I ovako će po novom projektu isključenje za pumpu biti preblizu odvajanja za Kruševac.
Gde si video taj projekat na kome je prikazano isključenje za pumpu? Da li misliš na OMV pumpu koja se nalazi u blizini bivše naplatne stanice Pojate?
 
Ne verujem da su u pravu oni što odbijaju da se ista vrati. Koliko je firmi pogođeno ukidaljem petlje Pojate? Južna obilaznica Paraćina bi koštala puno a nije ni potrebna jer je ulica Kralja Milutina (bivša Niška) u PN široka ali ima ležećih. Paraćin dobro poznajem. Jasno bi se označila petlja Pojate od čvora Pojate. Uostalo imate na A2 čvor Surčin i novu petlju Surčin i bliže. Mislim da teškim šleperima nije mesto na lokalnom putu 158 naročito na deonici Paraćin - Pojate jer ima dosta sela a i traktora koji se kreću tuda. Put se uništava a skoro je rekonstruisan. Pravac ka Ražnju je manje otperećen ali mislim da je penjanje niz Mečku lakše uraditi na autoputu nego lokalnom gde spori i tešli šleperi blokiraju put lokalnom saobraćaju.

Moguće su i druge varijante petlje Pojate. Polupetlja na A5 koja bi bila orijentisana samo ka A1, tj izlaz/ulaz ka BG/NI , dok bi nedostajali ulazi i izlazi iz pravca KŠ.
Za tako nešto bi morao nadvožnjak na A5 da se radi ili da se izlazna(a možda i ulazna) rampa radi u blizini mosta na A5 koji premošćuje prugu pa da se ispod provuče rampa. U reonu firme BIM-GRAF i mislim bivše fabrike Trayal bliže Pojatu. Ili da se gradi cela petlja. Ipak mislim da je najbolje da se uradi i vrati na A1 gde joj je i mesto.
 
Poslednja izmena:
Po nekoj mojoj logici sam autoput oko Paraćina je obilaznica. Nisam do sada video da se prave obilaznice oko gradova za lokalni saobraćaj.

Što se tiče cene koštanja izgradnje naplatne rampe u Pojatu, verujem da je ona niža od cene koju će država dati stranim firmama kao subvencije za zapošljavanje radnika koji će izgubiti posao u Pojatu i Ćićevcu, a koji će isti najverovatnije morati da nađu u obližnjem Kruševcu. Ne znam da li imate informaciju da su veliki broj građana Paraćina posao našli u Kruševačkim fabrikama koje imaju organizovani autobuski prevoz Paraćin-Kruševac, a što samo po sebi govori koliko je bitno zadržati svako radno mesto u tom kraju.
Takođe, tu treba uračunati i gubitke koje će lokalna samouprava imati zbog manje naplate poreza i ostalih dažbina, svakodnevne troškove koje će zaposleni imati zbog prevoza, gubitak slobodnog vremena koje nije zanemarljivo i sl.
 
Vrh