Veliki Vracar
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 12.11.2009.
- Poruke
- 1.807
- Pohvaljen
- 4.043
Jel neko sumnjao
POJATE - DENIVELACIONA RASKRSNICA DVA AUTOPUTA - ČEKAJUĆI KONAĆNO PROJEKTNO REŠENJE
Da li će biti skuplja 'zakrpa' od novog odela, svakako su reči prejake ali, da li će zbog ranije nonšalantnijeg sagledavanja realnog stanja, sa novim ad hoc planiranjem, mic po mic natezanje oko prekrajanja postojeće petlje i infrastrukture na nju naslonjene, na kraju biti ili ne funkcionalnije i bezbednije, ili možda skuplje od nove denivelacione raskrsnice nešto zapadnije, koja bi sigurno već bila završena, da je planirana, videćemo kasnije.
U svakom slučaju, naslućuje se da će funkcionalnost, za ovaj kraj egzistencijalne, proizvodno uslužne, ali i šire rezidencijalne zone obodom A1 biti ugroženija, njen dalji razvoj otežaniji, a perspektiva maglovitija, zato što se postojeća celina, (uključujući i njen pristupni put, ulicu Cara Lazara) ali i okolina, nije u planovima sa kreativnom pažnjom sagledala.
Rešenje je, čini se, ipak trebalo da bude u novoj denivelacionoj raskrsnici, koja bi vodila do prve petlje Ćićevac (a bilo je bolje, jer bi se izbegle lokalne gužve, da je to bio Stalać), a da je postojeća petlja (i naplatna stanica Pojate + pristupna ulica 'Car Lazar'), nezavisno ostala kakva, već 35 godina jeste, za šire lokalne razvojne potrebe.
No, to je što je, tako da dok se čeka konačno projektno rešenje, evo još jednog potencijalno kreativnog predloga.
Pogledajte prilog 159210
DENIVELACIONA RASKRSNICA/PETLJA - 4 OPCIJE
1. Prva i definitivna opcija je ova koja se po projektu radi, Pojate - bez petlje, samo modifikovana denivelaciona raskrsnica na postojećoj, upitnoj lokaciji.
Sve mane ove opcije su već navedene, a one su takvog karaktera, da su najmanje trebalo da budu predmet opšte javne rasprave, već deo inicijalnog projektnog zadatka, apriori implementiranog od strane onih kojima je to u opisu posla, tj. nadležnostih javnih službe i resornog ministartsva, koje je, uostalom i nosilac projekta, koji se, između ostalog, i zbog rešenja ovakvih situacija radi.
2. Druga, ublažavajuća opcija je da se, sledeći aktuelni projekt, aneksom uradi bar ulazna rampa 'Pojate' na autoput, koristeći postojeći pristupni put, ulicu Cara Lazara, što bi zahtevalo minimalne intervencije i mali finansijski izdatak, i moglo bi odmah da se uradi, a bar bi delom ublažilo handikep koji može da se desi proizvodno-uslužnoj i okolnoj rezidencijalnoj zoni, o čemu je već bilo reči.
3. Treća, relativno prihvatljiva opcija bi bila da se, u sledećem koraku, uradi i izlazna rampa 'Pojate' i ista, odlaznim putem, poveže na postojeći carigradski drum (grafika u prilogu). Ova opcija je, takođe lako izvodljiva i ne traži veća ulaganja, ali ne neophodna naplatna stanica.
4. Četvrta, ali intenziviranjem saobraćaja i pojačanim bezbedonosnim izazovima, izvesno dugoročna opcija je da se, nešto severnije na otvorenijem terenu, gradi nova, primerena, denivelaciona raskrsnica (pogledajte kako se Bg-Bubanj Potok izdašno gradi), a postojeća kompletno ustupi zoni Pojate, o čemu je takođe bilo reči.
Pogledajte prilog 154137
/ izvor Šumadijapolis - www.facebook.com/photo?fbid=217621367266448&set=a.210567034638548 /
Objavljen izmenjeni plan za Moravski koridor - Kraljevo dobija kraću vezu na autoput, gradi se novi most i rekonstruiše petlja Pojate
Objavljen izmenjeni plan za Moravski koridor - Kraljevo dobija kraću vezu na autoput, gradi se novi most i rekonstruiše petlja Pojatewww.ekapija.com
Verujem da planiraju da otvore jednu traku od Makresana do Krusevac zapad, odatle ce se moci ka devijaciji koja se pravi od mosta kod Jasike, i dalje ka selima sa druge strane Morave, a oni koji idu ka KV i TS ce morati na petlji KS zapad, ka Krusevcu na kruzni tok koji prave, pa drugom devijacijom koju nasipaju kod kruznog toka i dalje ka KV. To ce im sluziti da preusmere saobracaj a onda na mestu sadasnjeg kruznog toka prave nadvoznjak preko AP bez ometanja saobracaja, kao i AP na mestu kruznog toka ispod nadvoznjaka.
Bas tako sam i nacrtao pre 10-tak dana. Samo sto u ovom slucaju u celoj zoni petlje Ks-zapad trebao bi biti uradjen pun profil autoputa, kako se kasnije ne bi stvarali problemi kada se pusti nadvoznjak.Na osnovu Radetovih snimaka, ovako nesto bi moglo da bude.
Crvena boja - prekid magistralnog i lokalnog puta, pravljenje nadvoznjaka,
Crna - novi kruzni tok,
Plava - pravac iz Koseva,
Zelena - pravac iz Jasike,
Zuta, iz Makresana,
Bela - iz Krusevca.
Pogledajte prilog 163477
Meni se čini da će opstati saobraćaj u kružnom toku za vreme izgradnje nadvožnjaka. Priznajem i ja sam razmišljao na gotovo istovetan način rešavanja privrememenog saobraćaja ali mislim da će prvo praviti stub na sredini kružnog toka a zadim stubove oslonca i nasipe. Malim sužavanjem kružnog toka u pravcu jug-sever, nakon izgradnje centralnog stuba, stvorilo bi se dovoljno mesta.Bas tako sam i nacrtao pre 10-tak dana. Samo sto u ovom slucaju u celoj zoni petlje Ks-zapad trebao bi biti uradjen pun profil autoputa, kako se kasnije ne bi stvarali problemi kada se pusti nadvoznjak.