Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

U priručniku JPPS naidjoh na ovo.

Screenshot_2023-06-08-17-33-49-623_com.gstarmc.android-edit.jpg
 
Pretpostavljam da će graditi novu rampu za pravac Niš-Kruševac. Dok je za ostale pravce dovoljno proširenje postojećih rampi. Uz naravno uklanjanje odmorišta kojima tu nikada nije ni bilo mesto.
 
POJATE - DENIVELACIONA RASKRSNICA DVA AUTOPUTA - ČEKAJUĆI KONAĆNO PROJEKTNO REŠENJE

Da li će biti skuplja 'zakrpa' od novog odela, svakako su reči prejake ali, da li će zbog ranije nonšalantnijeg sagledavanja realnog stanja, sa novim ad hoc planiranjem, mic po mic natezanje oko prekrajanja postojeće petlje i infrastrukture na nju naslonjene, na kraju biti ili ne funkcionalnije i bezbednije, ili možda skuplje od nove denivelacione raskrsnice nešto zapadnije, koja bi sigurno već bila završena, da je planirana, videćemo kasnije.

U svakom slučaju, naslućuje se da će funkcionalnost, za ovaj kraj egzistencijalne, proizvodno uslužne, ali i šire rezidencijalne zone obodom A1 biti ugroženija, njen dalji razvoj otežaniji, a perspektiva maglovitija, zato što se postojeća celina, (uključujući i njen pristupni put, ulicu Cara Lazara) ali i okolina, nije u planovima sa kreativnom pažnjom sagledala.

Rešenje je, čini se, ipak trebalo da bude u novoj denivelacionoj raskrsnici, koja bi vodila do prve petlje Ćićevac (a bilo je bolje, jer bi se izbegle lokalne gužve, da je to bio Stalać), a da je postojeća petlja (i naplatna stanica Pojate + pristupna ulica 'Car Lazar'), nezavisno ostala kakva, već 35 godina jeste, za šire lokalne razvojne potrebe.

No, to je što je, tako da dok se čeka konačno projektno rešenje, evo još jednog potencijalno kreativnog predloga.

Pogledajte prilog 159210

Pojate novi predlog petlje + pumpa.jpg

NOVA LOKACIJA PARKIRALIŠTA I NOVE BENZINSKE PUMPE

S obzirom na, izgleda, konačan izbor nove denivelacione raskrsnice T forme, o čemu je već pisano, i dat predlog pomeranja postojećeg parkinga istočnije (videti prilog od 16. aprila, strana 110), mišljenje je da novi parking ima veći efekat ako se pozicionira zapadnije, odnosno pre izlivne rampe sa A1 na A5, gledano iz pravca Bg ka Nišu, s obzirom da bi bio u funkciji korisnika koji nastavljaju dalje ka Nišu, ali i onih koji se odvajaju na A5.

Takođe, pošto se postojeća benzinska pumpa ukida, ili ostavlja za lokalne potrebe, da se ne bi ugrožavala egzistencija zaposlenih, ali i interes poslodavca zbog smanjenog obima prometa, eto prilike, čak mnogo povoljnije, da se uz novi parking pozicionira i nova benzinska pumpa, a možda i motel.

Inače, i dalje postoji nada da će se naći rešenje za izlaz/ulaz petlju Pojate, da ista ostane, odnosno sada bude locirana nešto pre, tj koristeći postojeću magistralu kao ulaz/izlaz pre uliva iste u A5 (iz pravca KŠ), odnosno, sa druge strane proširenje, posle lokalnog nadvožnjaka, za izlaz/ulaz u pravcu KŠ (videti prilog od 11.februara, strana88)

Pojate, ovim kapitalnim projektom, kao uostalom i sva naselja gde koliko toliko uslovi postoje, treba da se još više izdigne, a ne da privredno i demografski odumire.
Imajući u vidu i bizinu najvećeg arheološkog, a planiranog kao turistička destinacija, neolitskog parka ovog dela Evrope - Drenovac, tim pre. www.rts.rs/lat/magazin/nauka/4045372/arheoloski-lokalitet-drenovac-krije-neolitski-megalopolis.html

Nekako se teško mire činjenice da se sa jedne strane ruinira nešto što je decenijama stvarano, i što tek ima perspektivu da se snažno razvije, a znamo kako je teško i kojiko dugo traje van Beograda da se nešto napraviti, a sa druge strane gradi se petlja na novu industrijsku zonu, tamo gde iste nema, tj. tek je u planu da se jednom gradi, a ni pristupni put još ne postoji. Naravno, to se takođe podržava, kako u Kruševcu, tako u Varvarinu/Ćičevcu, jer sve ima svoju svrhu, ali i Pojate ne treba da se zapostavlja. Na obodu je naše jedine, i najvažnije panevropske saobraćajnice.

DENIVELACIONA RASKRSNICA/PETLJA - 4 OPCIJE

1. Prva i definitivna opcija je ova koja se po projektu radi, Pojate - bez petlje, samo modifikovana denivelaciona raskrsnica na postojećoj, upitnoj lokaciji.
Sve mane ove opcije su već navedene, a one su takvog karaktera, da su najmanje trebalo da budu predmet opšte javne rasprave, već deo inicijalnog projektnog zadatka, apriori implementiranog od strane onih kojima je to u opisu posla, tj. nadležnostih javnih službe i resornog ministartsva, koje je, uostalom i nosilac projekta, koji se, između ostalog, i zbog rešenja ovakvih situacija radi.

2. Druga, ublažavajuća opcija je da se, sledeći aktuelni projekt, aneksom uradi bar ulazna rampa 'Pojate' na autoput, koristeći postojeći pristupni put, ulicu Cara Lazara, što bi zahtevalo minimalne intervencije i mali finansijski izdatak, i moglo bi odmah da se uradi, a bar bi delom ublažilo handikep koji može da se desi proizvodno-uslužnoj i okolnoj rezidencijalnoj zoni, o čemu je već bilo reči.

3. Treća, relativno prihvatljiva opcija bi bila da se, u sledećem koraku, uradi i izlazna rampa 'Pojate' i ista, odlaznim putem, poveže na postojeći carigradski drum (grafika u prilogu). Ova opcija je, takođe lako izvodljiva i ne traži veća ulaganja, ali ne neophodna naplatna stanica.

4. Četvrta, ali intenziviranjem saobraćaja i pojačanim bezbedonosnim izazovima, izvesno dugoročna opcija je da se, nešto severnije na otvorenijem terenu, gradi nova, primerena, denivelaciona raskrsnica (pogledajte kako se Bg-Bubanj Potok izdašno gradi), a postojeća kompletno ustupi zoni Pojate, o čemu je takođe bilo reči.

Pogledajte prilog 154137

/ izvor Šumadijapolis - www.facebook.com/photo?fbid=217621367266448&set=a.210567034638548 /
 
Koliko to sve sporo ide... Vidim da rušenje nije ni blizu, mrdaju ljudi u tim avlijama,vidi se na snimku.
 
Pre par sati sam se vracao iz Vrnjacke banje za Nis. Na deonici od Trstenika do Stopanje u 5min video sam 3 katastrofalna kamikazna makaze preticanja, prva dva na milisekundu od ceonog sudara dok za trece apsolutno ne umem da objasnim kako je izbegnut sudar koji bi imao fatalne posledice po sva tri vozila. Apelujem, molim, preklinjem nadlezne da ubrzaju gradnju Moravskog koridora jer je kombinacija teskog, napornog, zahtevnog puta sa jedne i manijacko-bahatog stila voznje jednog dela vozaca sa druge strane dobitna kombinacija za katastrofu. Danas su pred mojim ocima mogla da se ugase tri zivota zato sto se neko ponasa kao da igra igricu i da ima pun dzak zetona.
Na sve ovo, izmedju Raznja i Deligrada motor na sred spore trake prepolovljen a onda nakon iskljucenja za Nis jug tamo gde je saobracaj usmeren na jedan smer sa razdelnim stubicima sudar automobila i mislim kamiona. Crna subota, crnih sat vremena, bolje da sam ih prespavao...
 
Verujem da planiraju da otvore jednu traku od Makresana do Krusevac zapad, odatle ce se moci ka devijaciji koja se pravi od mosta kod Jasike, i dalje ka selima sa druge strane Morave, a oni koji idu ka KV i TS ce morati na petlji KS zapad, ka Krusevcu na kruzni tok koji prave, pa drugom devijacijom koju nasipaju kod kruznog toka i dalje ka KV. To ce im sluziti da preusmere saobracaj a onda na mestu sadasnjeg kruznog toka prave nadvoznjak preko AP bez ometanja saobracaja, kao i AP na mestu kruznog toka ispod nadvoznjaka.
 
Verujem da planiraju da otvore jednu traku od Makresana do Krusevac zapad, odatle ce se moci ka devijaciji koja se pravi od mosta kod Jasike, i dalje ka selima sa druge strane Morave, a oni koji idu ka KV i TS ce morati na petlji KS zapad, ka Krusevcu na kruzni tok koji prave, pa drugom devijacijom koju nasipaju kod kruznog toka i dalje ka KV. To ce im sluziti da preusmere saobracaj a onda na mestu sadasnjeg kruznog toka prave nadvoznjak preko AP bez ometanja saobracaja, kao i AP na mestu kruznog toka ispod nadvoznjaka.
Na osnovu Radetovih snimaka, ovako nesto bi moglo da bude.
Crvena boja - prekid magistralnog i lokalnog puta, pravljenje nadvoznjaka,
Crna - novi kruzni tok,
Plava - pravac iz Koseva,
Zelena - pravac iz Jasike,
Zuta, iz Makresana,
Bela - iz Krusevca.
Pogledajte prilog 163477
Bas tako sam i nacrtao pre 10-tak dana. Samo sto u ovom slucaju u celoj zoni petlje Ks-zapad trebao bi biti uradjen pun profil autoputa, kako se kasnije ne bi stvarali problemi kada se pusti nadvoznjak.
 
Ko je sinoć prošao autoputem posle 23:00 h, ni pakao mu neće teško pasti. Ogromna količina padavina. Sam autoput je dobro ovodio vodu, međutim, na jednom mestu auto se ponašao kao gliser (aquaplaning) (ne mogu da se setim gde), tako da je što se tiče odvodnjavanja vode sa puta, AP je položio ispit. Od Makrešana do Čitluka manje - više je bilo okej iako je bio ogroman pljusak
Od Čitluka pa do KT u Koševima je bio sloj vode od nekih 20 cm, ali da ne uzimam to kao reper, jer se taj put gradi, tj prihvata vodu i sa trupa autoputa
Šta da vam kažem, ogromna količina vode se izručila!
 
Bas tako sam i nacrtao pre 10-tak dana. Samo sto u ovom slucaju u celoj zoni petlje Ks-zapad trebao bi biti uradjen pun profil autoputa, kako se kasnije ne bi stvarali problemi kada se pusti nadvoznjak.
Meni se čini da će opstati saobraćaj u kružnom toku za vreme izgradnje nadvožnjaka. Priznajem i ja sam razmišljao na gotovo istovetan način rešavanja privrememenog saobraćaja ali mislim da će prvo praviti stub na sredini kružnog toka a zadim stubove oslonca i nasipe. Malim sužavanjem kružnog toka u pravcu jug-sever, nakon izgradnje centralnog stuba, stvorilo bi se dovoljno mesta.
 
Vrh