Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Nadam se da će se uz ovu peticiju i malo.više pisanja o tome, mnogima promeniti mišljenje.

Upravo tako i ja sam istog mišljenja. Zbog toga sam aktivan po ovom pitanju na mnogim diskusijama gde se povela rasprava o ovom "problemu". Razumem da će zbog izgradnje Moravskog koridora mnogi ostati bez posla u Ćićevcu. Stopananji, Mrčajevcima... i to je nešto što se se ne može izbeći. Ali isto tako ne razumem što se ni na koji način ne pokuša da se ta šteta umanji i da se ne uništi nešto što se ne mora uništiti.
Nije mi jasna priča o ujednačenom regionalnom razvoju gde se gradi i asfaltira put dužine desetine kilometara zbog nekog sela koje ima 10 kuće, a sa druge strane se uništava postojeća industrijska zona i privredni subjekti od kojih živi stotine porodica.
 
Večeras sam u neformalnom razgovoru sa nekim ko se predstavio kao inženjer u Behtel-Enka dobio informaciju da će verovatno biti uklonjeno i parkiralište koje se nalazi u delu gde bi se Moravski koridor iz pravca KŠ ulivao u koridor X ka Nišu. Za sada nemaju drugo rešenje kako bi obezbedili sigurno spajanje dva autoputa, a da ne ugroze bezbednost vozača. Ako bi ostavili parkiralište onda bi se ukrštale te dve trake (KŠ-NI i BG-NI) sa prilazom na parkiralište takoreći na samoj petlji. Jedno od rešenja je da parkiralište ostane samo za vozila koja idu iz pravca KŠ-Niš.

Ako i to bude ugašeno onda će po nekoj mojoj proceni u Pojatu skoro 100 ljudi ostati bez posla. Mogu samo zamisliti kako će se to odraziti, kako mnogi kažu, na jedno obično selo.

Da li neko od vas ima proverenu i pouzdanu informaciju šta će biti sa tim parkiralištem?
 
Sve je to posledica hronične nezainteresovanosti lokalnih vlasti za projekte koji se rade tik pored njih sa jedne strane i "prelamanja preko kolena sa druge republičke strane pa onda kad kao mi (samo mnogo ranije) na forumu shvate probleme projekta onda kreće bočni uticaj u stisci sa vremenom koji onda radja svakakve Frankeštajne.
 
Čudno... široka saobraćajnica udara direktno u Moravu...
Ne vidim ni gde će da "zavrne" da kola ne slete u reku... vrlo zanimljiv slučaj.
 
Čudno... široka saobraćajnica udara direktno u Moravu...
Ne vidim ni gde će da "zavrne" da kola ne slete u reku... vrlo zanimljiv slučaj.

Pošto je najavljena izgradnja novog mosta koji će se praviti pored starog koga će kasnije demontirati, pretpostavljam da je o tome reč.
 
Parkiralište i pumpa na ukrštanju dva autoputa?! Treba li uopšte o tome da diskutujeno?

Ja bih pre rekao da ukrštanje dva autoputa prave kod parkirališta, pumpe i naplatne rampe i samim tim uništavaju značajne objekte za ovaj kraj. Mislim da je ukrštanje dva autoputa trebalo rešiti na neki drugačiji i pametniji način. Neko je napomenuo da je tu odavno planirano ukrštanje autoputeva, da je to tačno nikada na tom mestu ne bi dozvolili izgradnju pumpe, parkirališta i bilo kojih drugih objekata. Jednostavno su projektanti, ne znam iz kojih tačno razloga, rešili da se na tom mestu napravi ukrštanje ne obazirajući se na mnoge probleme koje će prouzrokovati. A što je najgore nedavno su uvideli da je i taj projekat problematičan pa se radi na izmeni istog. Sve to mi liči na onu izreku "Kolješ vola za kilogram mesa". Manja šteta za sve bi bila da je ukrštanje napravljeno na nekom drugom mestu, a da sva postojeća infrastruktura i objekti ostanu.

Slična situacija je i sa odlukom da Severna obilaznica u Kruševcu postane jedna traka autoputa. Ništa time nisu ubrzali, ništa finansijski nisu uštedeli, ništa nisu olakšali za izvođenje radova, već naprotiv, sve je ispalo komplikovanije, skuplje, saobraćaj ometa radove, napravili su saobraćajni haos... A pored svega toga grad je ostao bez bitne saobraćajnice.
 
Danas sam naručio neki građevinski materijal iz Vrnjačke Banje, imam neke radova na kući, a dvorište nije veliko, tako da kako koji deo završavam ja za taj deo naručim materijal da mi dovezu kamionom u Kruševac. Cena prevoza je poskupela 70%. Pitam ga zašto je toliko poskupelo kada nisu poskupeli drugi troškovi, npr. gorivo je isto. Vozač mi kaže da sada mora da ide preko Ćićevca pa da se tamo isključi sa autoputa i da se onda vrati za Kruševac. Pre otvaranja deonice autoputa mu je trebalo da pređe 45 kilometara do moje kuće, a sada mu preko Ćićevca treba 75km. Ljudi istovarili robu kod mene, sedimo i pijemo kafu i u tom trenutku svraća moj prvi komšija koji je stari autoprevoznik i počinje da psuje državu i putare. Kaže da ne postoji dan a da ga bar nekoliko kolega ne pozove i ne pita za pomoć gde i kako da prođe kamionom. Kaže "maločas me je zvao kolega iz Užica koji je vozio robu za Pojate, pa pošto nije mogao u Pojatu da se isključi sa autoputa", produžio je do Paraćina, pa me sada pita da li sme i da li je dozvoljeno da prođe kamionom kroz Paraćin ili mora ponovo da se vrati na autoput pa da se iskluči u Ćićevcu.
 
Može kroz svaki grad kamionom, samo treba voditi računa i nikako ne koristiti obične navigacije, nego samo one za kamione
 
Može kroz svaki grad kamionom, samo treba voditi računa i nikako ne koristiti obične navigacije, nego samo one za kamione

Ne može svaki kamion kroz grad. Postoje pravila, npr. može samo u određeno vreme, određenim ulicama, sa posebnom dozvolom, ako nije u tranzitu, ako nije preko određene težine i gabarita... Mislim da svaki grad propisuje ta pravila za sebe. Evo npr. primer u Boru: https://istmedia.rs/konacno-doneta-...iona-kroz-grad-ima-i-izuzetaka-a-evo-i-kojih/
ili za Kruševac: http://demo.paragraf.rs/demo/combined/Old/t/t2010_07/t07_0312.htm
Iz tog razloga je npr. propisana ruta za kamione koji iz pravca Kraljeva idu za Prištinu. Ne mogu kroz grad već moraju da voze do petlje Ćićevac, na njoj da se isključe, a zatim da se magistralnim putem vrate u Kruševac. A što im je otprilike nekih 30-tak kilometara duže nego kada su se isključivali na kružnom toku u Makrešanu.

Danas je saobraćajna policija oko 18h u blizini autobuske stanice u Kruševcu zaustavljala i kažnjavala vozače kamiona koji iz pravca Pojata idu u pravcu Prištine, a nisu skrenuli u Ćićevcu nego su preko kružnog toka u Jasici pokušali da prođu kroz grad. Manje kamione nisu dirali, zaustavljali su samo one veće.
 
Čekaj, hoćeš da kažeš da je kamion koji ima istovar kod tebe morao da ide skroz do Ćićevca?!
svašta

Znam da je u većini gradova zabranjen saobraćaj za teška vozila u određenim zonama, ali baš ovo mi je čudno.
 
Vrh