Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Čekaj, hoćeš da kažeš da je kamion koji ima istovar kod tebe morao da ide skroz do Ćićevca?!
svašta
Da, tako je pravilo.
Detaljnije informacije o režimu saobraćaja možeš pročitati na ovom linku:

Znam da je u većini gradova zabranjen saobraćaj za teška vozila u određenim zonama, ali baš ovo mi je čudno.
Poslao sam ti linkove ka zvaničnim stranicama gde sve to može pročitati.
Koliko sam se informisao saobračaj za kamione jeste zabranjen određenim zonama, u određenom vremenu ili po gabaritima i težini koju nosi. Gradske ulice, za razliku od autoputeva, nisu projektovane za stalan i za težak kamionski saobraćaj. Koliko se sećam kada se gradi gradska ulica ona ima tanji sloj podloge i tampona, tanja je debljina asfalta, a i ima dva sloja asfalta, za razliku od autoputa koji ima tri sloja. Ne računajući to što gradske ulice imaju podzemne instalacije koje ne trpe velike težine, imaju drugačije šahte i sl.

Jedom prilikom je moj zet prevezao neke mašine iz Turske, dve mašine su težile oko 15,16 tona (mada, ne sećam se baš tačne težine.). Do Pojata je bez probleme prevezao autoputem, ali je u Pojatu morao da ih istovari i da ih prebaci na dva kamiona ili da ih vozi iz dva puta da bi ih dovezao do Kruševca jer je ograničenje za magistralni put bilo nekih 8 ili 10 tona. Lepo došao kamion iz Turske na nekom od onih parkinga u Pojatu, ljudi sa parkinga su imali viljuškar skinuli mašine, zet je sutradan došao iz Kruševca drugim kamionom, platio je istovar, čuvanje i skladištenje robe, ponovni utovar i nastavio put ka Kruševcu. Sada ako bi hteo to isto da ponovi ne bi mogao jer je naplatna stanica Pojate ugašena, a Petlja Ćićevac nema uslove za istovar i utovar, za skladištenje, nema ko da pričuva robu i sl. Npr. to je takođe jedan od problema koji su nastali gašenjem naplatne rampe Pojate. Ti ljudi koji su radili na tom parkingu će isto tako ostati bez posla kao i radnici na pumpi, u marketu, u kafiću, u brzoj hrani, kao i radnici na parkingu i objektu gde se Moravski koridor spaja sa koridorom X, radnici koji su radili u bazi koja je služila za održavanje autoputa, radnici koji su radili na ostalim kamionskim parkinzima u okolini pumpe, radnici koji su radili na samoj naplatnoj rampi, radnici koji su radili u firmama koje su se bavile logistikom...
 
Hteo bih još da dodam i ovu činjenicu da je obližni Ćićevac u mnogome zavisio od lokalnog tranzita (benzinska pumpa, marketi, brze hrane, pekare, kafane, restorani, uslužne delatnosti i servisi, prodavci kraj puta), a kojima će se drastično smanjiti poslovanje kada se završi deonica do Kruševca. Ne treba biti mnogo pametan da se shvati da će i u njemu veliki broj radnika ostati bez posla, a što će za ceo taj kraj biti pogubno i dovešće do značajne depopulacije i povećanja siromaštva. Ćićevac tu sudbinu nije moga da izbegne, ali ja zato Pojate moglo da se spasi.
 
У преводу, изгубићемо људе који раде у малим бизнисима (ресторани, пумпе...), а добићемо робове који ће радити по фабрикама страних инвеститора које ће се отворити у том крају због доласка ауто-пута. То је та будућност Србије.
 
Imam samo B kategoriju, tako da nisam baš kvalifikovan za diskusiju.
Ipak znam da većinu gradova možeš da prođeš kamionom, samo nekim obilaznim ulicama.
Zapravo, do danas sam živeo u ubeđenju da svaki grad ima tanzitnu trasu od bilo kog ulaska do bilo kog izlaska.
Kokretno, pomenuti Paraćin prođeš od autoputa ka bilo kom izlasku, jedino je nezgdno ka Varvarinu, preko Čepura, mada baš tuda su vozili šleperi kamen za Moravski.
Isto tako i Jagodina, Ćuprija, Aleksinac i ostali uz X.
Isto Šumadija, isto istočna Srbija, isto Vojvodina.
Ne znam šta izmišljaju Čarapani?
 
Poslednja izmena:
Mislim da ta ograničenja imaju skoro svi gradovi u Srbiji. U nekima je to u blažem obimu jer imaju adekvatne saobraćajnice, u nekim je to strožije definisano, u nekim gradovima je ograničen vremenski period i sl. Skoro svi gradovi koji imaju obilaznice u njima je pretežno zabranjen prolaz za teške kamione, sem sa određenim dozvolama.

- Za Bor sam već podelio link u prethodnom postu.

- Od 25. oktobra 2021. godine izmenjen je režim kretanja vozila preko Pančevačkog mosta. Prema zvaničnom obaveštenju Javnog preduzeća Putevi Srbije „na državnom putu I B reda broj 47, na Pančevačkom mostu, na snazi je zabrana kretanja vozila čija ukupna masa prelazi 12 tona“.
Npr. da bi od Bubanj Potoka stigao do Pančeva moraš da obilaziš preko Zemuna i Pupinovog mosta.
SVAKI kamion teži od 3,5 tone, koji bude prolazio kroz Beograd, moraće da se javi Sekretarijatu za saobraćaj da bi dobio dozvolu za tranzit. Izdavaće se posebne nalepnice a na svakoj će biti odštampana maršruta kojom mogu da prolaze.

- Za Niš je potrebna posebna dozvola za kompletnu plavu zonu, a koja obuhvata veći deo grada: https://www.gu.ni.rs/wp-content/uploads/1.-3.pdf
 
Зна ли се шта око петље Појате и шта ће бити са пумпом код наплатне и паркингом и рестораном на А1? Мислим да би било коректно и изводљиво да се што пре на А1 од Појата према Ражњу обезбеди парцела и инфраструктура за пумпу, паркинг, ресторан, радионице...да се све пресели тамо и да се људима омогући да наставе да раде тамо.
 
Овде где је чиода има места да се све пресели уз А1 или да се ту уради нова петља Појате што је много боље решење.
Са друге стране, ако се паркинг за камионе у зони досадашње петље Појате на укључењу за Ниш уклони а не обезбеди нови, јавиће се проблем мањка паркинг места за камионе на А1 на том потезу.
IMG_20230525_233153.jpg
 
Овде где је чиода има места да се све пресели уз А1 или да се ту уради нова петља Појате што је много боље решење.
Зна ли се шта око петље Појате и шта ће бити са пумпом код наплатне и паркингом и рестораном на А1? Мислим да би било коректно и изводљиво да се што пре на А1 од Појата према Ражњу обезбеди парцела и инфраструктура за пумпу, паркинг, ресторан, радионице...да се све пресели тамо и да се људима омогући да наставе да раде тамо.

Сада је касно да се разматра промена локације читаве петље. Ако буде добре воље, можда Појате добије некакво искључење, али ни то није скроз рационално из угла планирања. Проблем са развојем комерцијалних садржаја на нашим путевима је озбиљнији и то ће се видети на свим новоизграђеним деоницама. Не само да не постоји никакв план изградње таквих садржаја, земљиште није намењено(конверзије) и све је наводно остављено приватној иницијативи.

Нама ће требати много година да добијемо квалитетне садржаје уз пут. Већ на аутопуту до Чачка видимо да то иде јако споро, после колико година и тек је прва пумпа никла на стотом километру. Слично је и на краковима ка Бугарској и Македонији, а тако ће бити и на Моравском. Мали бизниси немају шансу јер је улазна инвестиција превелика, а онда нафтни кател подели зоне утицаја, неко монополизује остале услуге и возачи онда добију јадну понуду и безобразне цене на пумпама као крајњи резултат.
 
Сада је касно да се разматра промена локације читаве петље. Ако буде добре воље, можда Појате добије некакво искључење, али ни то није скроз рационално из угла планирања. Проблем са развојем комерцијалних садржаја на нашим путевима је озбиљнији и то ће се видети на свим новоизграђеним деоницама. Не само да не постоји никакв план изградње таквих садржаја, земљиште није намењено(конверзије) и све је наводно остављено приватној иницијативи.

Нама ће требати много година да добијемо квалитетне садржаје уз пут. Већ на аутопуту до Чачка видимо да то иде јако споро, после колико година и тек је прва пумпа никла на стотом километру. Слично је и на краковима ка Бугарској и Македонији, а тако ће бити и на Моравском. Мали бизниси немају шансу јер је улазна инвестиција превелика, а онда нафтни кател подели зоне утицаја, неко монополизује остале услуге и возачи онда добију јадну понуду и безобразне цене на пумпама као крајњи резултат.
Нисам знао за то. Негде много логичније делује да у склопу пројекта и изградње Коридори обезбеде парцеле које би биле погодне за неке будуће садржаје а да онда након што се нека деоница отвори путем јавног надметања за те парцеле добију добру цену. Спој А1 и Моравског коридора мора да буде где је садашња петља Појате и она мора да се прошири, нема смисла правити "дигитални" АП а да веза са А1 остане каква је тренутно, мислио сам на то да Појате добије нову петљу нешто јужније како би колико толико постојећи садржаји остали блиско повезани са АП а не да се до њих мора кружити преко Ћићевца.
 
Poslednja izmena:
Спој А1 и Моравског коридора мора да буде где је садашња петља Појате и она мора да се прошири

Зашто би морала да се прошири? Ако је спој Београд - Нови Сад на петљи Добановци такав какав је дугорочно и ништа се не планира за његово проширење, не видим зашто би постојала потреба за проширењем петље Појате.
 
Зашто би морала да се прошири? Ако је спој Београд - Нови Сад на петљи Добановци такав какав је дугорочно и ништа се не планира за његово проширење, не видим зашто би постојала потреба за проширењем петље Појате.

Već smo diskutovali o ovome. Mogu se naći primeri koji podržavaju i jedno i drugo mišljenje. Neko će kao ti dati primer petlje Beograd-Novi Sad, neko će se pozivati na primer petlje Beograd-Niš. Sa druge strane neki tvrde da je odlučujući faktor broj vozila, neki da je bitan međunarodni značaj, neko će reći da trebamo da mislimo na budućnost i neke nove standarde... Mišljenja su različita, počev od toga da nije ni trebalo graditi Moravski koridor kao autoput već kao brzu saobraćajnicu, da je trebalo samo proširiti magistralni put umesto bilo kakve izgradnje novog... Isto tako imamo i različita mišljenja oko petlje i naplatne rampe Pojate. Sva mišljenja su argumentovana, nisu zlonamerna i zasnovana su na činjenicama, samo je razlika u viziji, tj, sa koje strane se posmatra.
 
Зашто би морала да се прошири? Ако је спој Београд - Нови Сад на петљи Добановци такав какав је дугорочно и ништа се не планира за његово проширење, не видим зашто би постојала потреба за проширењем петље Појате.
Не ради се о типу петље него о димензијама петље. Већ је неко пре две, три стране постављао слике и објаснио разлику између петље у Прељини и садашње петље у Појатама. Петља Појате је до сада била спој АП и магистралног пута а у будућности треба да буде спој два АП, има разлике. Рецимо, из правца Ниша се због мањих димензија петље искључује доста оштро а ако се добро сећам ни смерови испод надвожњака испод А1 нису раздвојени оградом па сам зато питао да ли се зна шта у вези са петљом јер ме занима како то планирају да реше. Нова (проширена) не мора и неће бити као код Бубањ Потока али мислим да дефинитивно неће остати ни као што је сада. Еко пумпа код наплатне станице и паркинг на А1 у зони петље на укључењу у правцу ка Нишу ће 99% бити уклољени али ме занима и како ће решити остале ствари.
 
Poslednja izmena:
Нисам знао за то. Негде много логичније делује да у склопу пројекта и изградње Коридори обезбеде парцеле које би биле погодне за неке будуће садржаје а да онда након што се нека деоница отвори путем јавног надметања за те парцеле добију добру цену.

Па да, слажем се. Идеално би било да се експропријација и пренамена обави истовремено, а да за развој садржаја и концесије буду задужени Путеви Србије. Тада би то био контролисан и планиран процес, овако је препуштено стихији а пракса показује да " тржиште" то није у стању да уради на задовољавајућ начин.

Добар пример је аутопут Београд-Ниш, али је то пројекат из неког другог времена.
 
Poslednja izmena:
A jel se skida kad se zavrsi asfalt?
Ako se ne skida, sta kad se napune vodom, to bi vremenom oslabilo stubove.
 
Vrh