Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Mislim da ti mene nisi shvatio. Previše gledaš bukvalno i od drveća ne vidiš šumu. Osnovna ideja je da ime nosi geografsku odrednicu na osonovu koje putnik može da zaključi sa koje strane prilazi gradu i samim tim bolju orijentaciju gde će završiti ako se tu isključi.
Znači, vozač prilazi gradu sa severne strane, a saobraćajnica ga vodi u južni deo grada, i pošto ta saobraćajnica jednim svojim delom prolazi istočnim delom grada i zbog toga petlja treba da se zove Kruševac Istok?

Mislim da su ljudi koji su dali ime Kruševac Istok to imali u vidu kada su je nazvali Kruševac Istok. Ako pratimo strogo geografski, tačno je da je ova petlja na severnom delu grada ali kako nema drugog autoputa koji prilazi sa istočne strane, onda je u redu da se ova nazove Kruševac Istok.
Upravo tako i tu se slažem sa tobom da je to razlog zašto se tako zove. I to nema veze gde put kasnije prolazi kada se sa nje isključiš, a što uporno pokušavam da ti objasnim.

To nije moja logika. Ako prvo uđeš u severni deo grada onda je to Kruševac Sever.
Slažem se, ali ti i pored toga kažeš da nije tako.

To su samo njive na severu kroz koje će magistralni put da prođe i da dovede putnika na istočni deo grada.
Pa, ne bih rekao da su samo njive, ali i da je tako, nakon izgradnje puta tu će se graditi mnogi drugi objekti. Npr. kvantaška pijaca, industrijski objekti i sl. Takođe, ne dovodi putnike na istočni deo već na severni. Tako je klasifikovano generalnim urbanističkim planom grada. Na linku ispod možeš videti da pripada severu i šta će se u tom delu graditi.

Mislim da sam već odgovorio. Ako bi taj put obeležen plavom bojom bio glavni put i dominatan u odnosu na ovaj koji ide ka gradu, onda bi se ta petlja trebala zvati Kruševac Istok 2 jer vodi putnika na istočni deo grada i to joj primarno.
Nakon isključenja se srednje petlje jedan put će voditi ka centru grada, a drugi ka istočnoj obilaznici. Nijedan od njih neće biti dominantan već će biti iste važnosti.

Totalni je debilizam nazvati nešto Beograd Centar a to uopšte nije u centru.
Reči kao što su: centar, centralno, centralni... ne ukazuju samo na nešto u odnosu na centar grada, već i npr. na važnost, dominaciju, hijerarhiju, poziciju, na nešto što je u sredini i sl. Npr. centar za stručno usavršavanje, centralni magacin, regionalni centar, centralno grejanje, centralna Srbija, centar bitke, centar dešavanja, centar mete, centar kruga...

Pogeldaj i petlje kod Novog Sada. Tamo je još zamiljivije. Imaš Novi Sad Istok, Centar i Sever a sve 3 su na severu. I sa prve 2 možeš podjednako ući u Centar.
Vidiš da i Novi Sad ima petlju Centar. Pretpostavljam da se tako zove ona koja preko Temerinskog puta vodi pravo u centar grada?
 
Novi Sad ima petlju Centar, zato što već ima jednu Sever pa je smislenije dati ime Centar nego Sever 2. Da je kojim slučajem Kruševac Istok, nazvana Kruševac Sever, onda ova trenutna Kruševac Zapad bi bilo smislenije Kruševac Centar nego Kruševac Sever 2. Uvek je bolje da ima neka semantika i da je unifromno.
Takođe NS ima i petlju Istok koja je isto na severu i vodi do centra. Čudi me da nju nisi prokomentariaso.
Neću više polemisati na ovu temu. Očigledno ti imaš drugačiju logiku od svih nas. Najbolje da se obrati Putevima Srbije i projektantima pa pitaš što su dali takva imena. Možda oni imaju bolje argumente i objašnjenja on mene.
 
Novi Sad ima petlju Centar, zato što već ima jednu Sever pa je smislenije dati ime Centar nego Sever 2. Da je kojim slučajem Kruševac Istok, nazvana Kruševac Sever, onda ova trenutna Kruševac Zapad bi bilo smislenije Kruševac Centar nego Kruševac Sever 2. Uvek je bolje da ima neka semantika i da je unifromno.
Prijatelju, što se mene tiče neka ih nazovu kako god hoće. Ja živim u Kruševcu i meni je sve jedno. Ja samo želim da dam svoj doprinos da bi bilo lakše vozačima koju tu neće često da prolaze i nije mi namera da veličam svoj ego kroz nekonstruktivnu i neargumentovanu raspravu. Takođe, ja sam sam se u svojim komentarima služio činjenicama i argumentima, a koje ti očigledno nećeš da prihvatiš. Često u svom pisanju demantuješ samog sebe pa ni sam ne mogu shvatim šta je tvoj konačni stav ili mišljenje. Npr. prvo tvrdiš da naziv petlja Centar nema smisla i da je to za putokaze u gradu, a već u sledećem komentaru demantuješ sam sebe i pišeš kako novi Sad ima isto takav naziv petlje. Ili kažeš "U konkretnom slučaju, geografski jeste Sever ali suštnisnki nije. To su samo njive na severu kroz koje će magistralni put da prođe". Kao da će to što put prvo prolazi kroz njive umanjiti značaj da se gradu prilazi sa severne strane. Ja sam ti dao link ka urbanističkom planu grada na kome možeš da vidiš da je to severni deo, ali ti i dalje to negiraš. U jednom komentaru kažeš da se petlja zove istok što vodi na istočni deo grada, a već u drugom kažeš da se tako zove jer joj se prilazi sa istočne strane.

Neću više polemisati na ovu temu. Očigledno ti imaš drugačiju logiku od svih nas.
Slažem se, ako ne iznosimo i ne uvažavamo činjenice ne trebamo ni polemisati.
Nije mi samo jasno od kojih svih vas? Koliko ja znam ne postoji druga diskusija o nazivima petlji u Kruševcu, a i ovu jednu diskusiju vodimo pretežno samo ti i ja. Ali, ako ti je tako lakše neka ti bude da sam ja sam, a da si ti svi drugi.

Najbolje da se obrati Putevima Srbije i projektantima pa pitaš što su dali takva imena. Možda oni imaju bolje argumente i objašnjenja on mene.
Za koja imena da im se obratim? Kruševac za sada ima dva zvanična naziva za dve projektovane petlje i to nigde nisam niti negirao niti rekao da mi nije jasno.
 
@SerbiX Pročitao sam još jednom polako komentare i shvatio da te nisam dobro razumeo a ni ti mene, pa ću još jedom izložiti šta me je navelo na ideju za proemenu imena. Molim te izloži i ti svoju i zašto smatraš da je dobro da se tako zovu.

Povod za promenu imena:
Trenutno postoje 2 petlje, Kruševac Istok, Kruševac Zapad i uvodi se nova petlja Koševi.

Principi kojima sam se vodio:
1. Semantika - ime petlje u sebi trebe da nosi neku informaciju o navigaciji (gde se nalazimo, gde ćemo završiti ako se tu isključimo itd.)
2. Uniformnost - primenjivati isti sistem na sve petlje. Ako su u pitanju strane sveta, onda svugde koristiti strane sveta. Ako su u pitanju delovi grada onda svugde stavljati delove grada.

Ideja:
U gradovima gde postoji više petlji često se petlje nazivaju po stranama sveta sa kojih se prilazi gradu. Ili kod velikih gradova, za neki deo grada.
Uvek je grad u centru posmatranja a sve ostalo se određuje u odnosu na grad.

Na slici je prikazano trenutno stanje i moje razumevanje istog.
1.jpg


Pretpostavka:
Petlja KŠ Istok je dobila ime Istok po tome što ako se putnik isključi na njoj ići će na istočni deo grada tj. na istočnu obilaznicu.
Petlja KŠ Zapad je dobila ime na sledeći način: KŠ Istok vodi na jedan deo grada (istočni), ako postoje samo 2 petlje, onda ova druga vodi na Zapadni deo grada. Nema mnogo logike pošto put odatle vodi u Centar ali pretpostavljam da kad se zamisli jedna linija koja prolazi pravcem sever-jug između ove dve petlje da ta linija deli grad na Istočni i Zapadni i da onda ova petlja KŠ Zapad za zapadni deo grada.
Geografska lokacija petlji nije igrala ulogu u nazivu jer su obe petlje geografski na Severu grada. (sve se određuje u odnosu na grad)
Pravac prostiranja autoputa, nije igrao ulogu u imenu. Npr. pravac prostiranja je Istok-Zapad, pa su zato dali imena petljama Istok i Zapad. Ne verujem da pravac prostoranja utiče na nazive, pošto postje razni putevi raznih oblika i raznih pravaca prostiranja koji se ne pokapaju sa stranama sveta.

Imajući sve ovo u vidu moj predlog za promenu naziva je bio sledeći.
KŠ Istok - ostaje nepromenjen.
KŠ Zapad - postaje KŠ Sever
Koševi - postaje KŠ Zapad

Ovi nazivi zadovoljavaju gornja 2 pricipa.
1. Nose semantiku o navigaciji gde ćemo završiti ako se tu isključimo . Npr. na severu ili istoku Kruševca.
2. Uniformni su - svi nazivi predstavljaju strane sveta.

Zašto mislim da nije dobar naziv: KŠ Centar.
Kriši se princip uniformnosti. Ako već imamo KŠ Istok, i KŠ Zapad, zašto onda ne bismo imali i KŠ Sever za prilaz sa severne strane?

Ako pogledamo puteve označene brojevima 1 do 4. Svi ti putevi ako se samo pravo ide njima vode u centar. Ako se isključimo na petlji Koševi, ako samo nastavimo da vozimo pravo doći ćemo u centar grada. Ako bi kojim slučajem postojao autoput istočno od KŠ i imao petlju na mestu gde stoji br. 4. i ta petlja bi se mogla zvati KŠ Centar isto , jer taj put vodi u centar.

Argument koji je u prilog nazivu KŠ Centar je taj, što trenutna petlje KŠ Zapad i jeste najkraći put do centra. Ako bi kojim slučajem imali još jednu petlju između postojećih KŠ Zapad i KŠ Istok, onda bi jedna mogla da se zove KŠ Centar i to baš ova trenutna KŠ Zapad. Nešto slično kao u NS, gde imamo 3 petlje koje ostvaruju prilaz sa severa. Prosto ako imaš 3 petelje za prilaz sa iste strane bolje je da im daš neki značenje od prostog numerisanja. Npr. Sever 1, Sever 2, Sever 3.

Ovo je bilo moje viđenje i ideja na osnovu pretpostavki. Možda sam sve pogrešno protumačio. Što se mene tiče, petlje mogu da ih nazovu kako god hoće. Mogu i Kruševljani da glasaju. Ako neki forumaš zna za neki pravilnik ili smernice kako se daju imena petljama neka nas slobodno uputi.
 
U principu se slažem sa tobom, sem naziva petlje Kruševac Sever. Evo npr. zašto bi mi bilo logičnije da se ona zove Kruševac Centar. Kada bi ja iz nekog mesta u Srbiji ili iz neke države u okruženju išao na poslovni sastanak u Kruševac, a da pre toga nikada nisam bio u njemu. Meni kao putniku ništa ne znači geografska lokacija i ne bih znao da li da se isključim na petlji Zapad, Sever ili Istok ako želim najbrže i najsigurnije da stignem u sam grad. Ali ako bih imao nazive Zapad, Centar, Istok onda bi na osnovu toga mogao da shvatim gde bi trebalo da se isključim.
U principu, Kruševac je mali grad, tako da vozači putničkih automobila neće mnogo pogrešiti ako se isključe na bilo kojoj petlji. Problem jedino može nastati za vozače kamiona jer ukidanjem severne obilaznice, ti vozači ako pogreše nemaju drugu mogućnost sem da se ponovo vrate na autoput.
 
Ali ako bih imao nazive Zapad, Centar, Istok onda bi na osnovu toga mogao da shvatim gde bi trebalo da se isključim.
U principu, Kruševac je mali grad
OK, možda i ima smisla tako. Više sam zapeo sa uniformosti, ali možda treba videti šta je ljudima logičnije. Ako imamo Zapad, Centar, Istok, to je kao da imamo Zapadni deo grada, Istočni deo grada i Serdnji deo grada.
 
OK, možda i ima smisla tako. Više sam zapeo sa uniformosti, ali možda treba videti šta je ljudima logičnije. Ako imamo Zapad, Centar, Istok, to je kao da imamo Zapadni deo grada, Istočni deo grada i Serdnji deo grada.
Da, u pravu si. Kruševac je tako podeljen po planu generalne regulacije (Istok, Zapad, Sever, Jug i Centar). Stim da ne postoji Srednji deo nego se taj deo zove Centar i on je preko Jasičkog puta direknto spojen sa srednjom petljom na autoputu.
 
Ma nema nista od dodatne petlje u Pojatama. Ispada da je jedno selo bitnije od Cicevca i Varvarina.
 
Pa cela industrijska zona Pojate je osmišljena zbog samog isključenja. Možda bude, možda ne bude napravljena petlja, ali ja mislim da će ipak biti. Druga stvar je što je velika šteta što će Eko pumpa najverovatnije otići u večna lovišta.

 
Nije u pitanju selo, vec industrijska zona.

Na žalost, mnogi tu ne vide industrijsku zonu i značaj te lokacije za razvoj lokalne privrede, za ujednačeni regionalni razvoj i sl. već su se uhvatili za floskulu da je to selo. Sva sreća pa se projektant nije rukovodio tom logikom sela inače ne bi projektovali ni petlje: Koševi, Velika Drenova, Vrba... A zamisli tek logiku da je najveća petlja u Srbiji sa uključenjima i isklučenjima izgrađena u jednom Bubanj Potoku. Ne računajući Šimanovce, Pećince... Pa im ni to nije bio dovoljan razlog da se radi o selima, pa sada prave uključenje/isključenje selu Jakovu.
 
Pa cela industrijska zona Pojate je osmišljena zbog samog isključenja.
Baš tako, što znači da ljudima treba napraviti petlju, a najidealnija mogućnost je na e75.

Druga stvar je što je velika šteta što će Eko pumpa najverovatnije otići u večna lovišta.
S jedne strane, to nije mala lokalna pumpa, pa da će gazda proapsti, ali opet tu ima radnika iz okolnih sela i oni će izgubiti posao. Uz dobru volju i pumpa može da bude na autoputu.

Na žalost, mnogi tu ne vide industrijsku zonu i značaj te lokacije za razvoj lokalne privrede, za ujednačeni regionalni razvoj i sl. već su se uhvatili za floskulu da je to selo.
Nadam se da će se uz ovu peticiju i malo.više pisanja o tome, mnogima promeniti mišljenje.
 
Vrh