Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Stanje privremenosti niko precizno ne može da saopšti.
To si u pravu. Po svemu sudeći izgleda da se planira da stoji bar do završetka kompletnog autoputa ili dok ne naprave neku čeonu rampu u npr. Koševima ili u Trsteniku.

Pošto je to Elektronska traka u kojoj nema čoveka u traci postoje četiri indukivna senzora.
Da bi senzori a samim tim i traka ispravno funkcionisali podloga mora biti odgovarajaća.
Bavim se proizvodnjom, prodajom i ugradnjom parking sistema. Pretežno za automobile, ali radio sam i parkinge za kamione.
Induktivna petlja se stavlja zbog rampi, nebitno da li je automatska ili manuelna naplata, tj. da se zna da li je vozilo pristutno ili da spreči rampu da prilikom zatvaranja ista ne ošteti vozilo. A i kao brojač vozila. Na svim lokacijama na kojima sam radio projektant je projektovao i postavljen je asfalt i sa asfaltom to radi godinama. Tako da nije bitno da li je podloga beton ili asfalt da bi induktivna petlja radila ispravno. Da je problem petlja izbetonirali bi samo taj jedan manji deo gde se petlje ugrađuju, a ne celu traku.

Za samo 5 vrelih dana je bilo slučajeva da pretovareni kamioni pokidaju senzore.
Njihovo ponovno urezivanje i izlazak ekipa na teren kao i privremena sprečenost trake bi koštala itekako.
Autoput jeste specifičan jer je veliki broj vozila u pitanju i beton se stavlja da bi ulazno/izlazna traka izdržala veliki broj godina. Konkretno u slučaju Pojata ako ne nameravaju da naplatna rampa ostane nekoliko godina onda bi i asfalt sasvim bio dovoljan. Još ako bi bio pojačan vlaknima ili nekim polimerima izdržao bi najmanje 2,3 godine, a verovatno i duže bez problema. Nekada je bio standard da se da se zbog više razloga u tunelima radi beton umesto asfalta ali je to već prevaziđeno.

U svakom slučaju izvođač verovatno ima neke informacije i planove koje mi ne znamo i zbog toga rade to što rade. Možda će to što su uradili ostaviti kao razdelni pojas, možda će porušiti, a možda im je i u interesu da sada naplate betoniranje, a da kasnije naplate rušenje i ponovno asfaltiranje.
 
To si u pravu. Po svemu sudeći izgleda da se planira da stoji bar do završetka kompletnog autoputa ili dok ne naprave neku čeonu rampu u npr. Koševima ili u Trsteniku.


Bavim se proizvodnjom, prodajom i ugradnjom parking sistema. Pretežno za automobile, ali radio sam i parkinge za kamione.
Induktivna petlja se stavlja zbog rampi, nebitno da li je automatska ili manuelna naplata, tj. da se zna da li je vozilo pristutno ili da spreči rampu da prilikom zatvaranja ista ne ošteti vozilo. A i kao brojač vozila. Na svim lokacijama na kojima sam radio projektant je projektovao i postavljen je asfalt i sa asfaltom to radi godinama. Tako da nije bitno da li je podloga beton ili asfalt da bi induktivna petlja radila ispravno. Da je problem petlja izbetonirali bi samo taj jedan manji deo gde se petlje ugrađuju, a ne celu traku.


Autoput jeste specifičan jer je veliki broj vozila u pitanju i beton se stavlja da bi ulazno/izlazna traka izdržala veliki broj godina. Konkretno u slučaju Pojata ako ne nameravaju da naplatna rampa ostane nekoliko godina onda bi i asfalt sasvim bio dovoljan. Još ako bi bio pojačan vlaknima ili nekim polimerima izdržao bi najmanje 2,3 godine, a verovatno i duže bez problema. Nekada je bio standard da se da se zbog više razloga u tunelima radi beton umesto asfalta ali je to već prevaziđeno.

U svakom slučaju izvođač verovatno ima neke informacije i planove koje mi ne znamo i zbog toga rade to što rade. Možda će to što su uradili ostaviti kao razdelni pojas, možda će porušiti, a možda im je i u interesu da sada naplate betoniranje, a da kasnije naplate rušenje i ponovno asfaltiranje.
Za razliku od parkinga koje smo takodje svojevremeno konstruisali i radili autoput ima svojih specificnosti zbog kategorizacije i praćenja reda vozila kroz traku kao i pojave da se vozila vraćaju nazad što u ENP traci ume da poremeti niz vozila i da se rampa nekome spusti na vozilo.

Pored klasičnih induktivnih petlji,postojali su i tridlovi kao brojači osovina a trenutno imamo na pojedinim stanicama takozvani WIM sistem gde idu jako skupi senzori u podlogu a ima zahteva i za takozvane senzore za klasifikaciju duplih točkova radi detekcije kombija i kamioneta.

Sve to u sklopu sa pretovarenim vozilima i još nekim problemima koje smo imali u praksi dovelo je da još davno zakljčimo da je beton sigurno rešenje i godinama ga uspešno primenjujemo mada da budem iskren i beton puca ako podloga nije dobro odradjena.
 
Poslednja izmena:
Koliko sam upoznat kategorizacija vozila se vrši pomoću senzora koji mere visinu i dužinu vozila i nisu ukopani u podlogu, Sa ovim senzorima nisam radio i nemam neka iskustva, samo sam ih video na naplatnim rampama, tako da se unapred izvinjavam ako grešim.
A što se tiče preventive da se rampa nekome ne spusti na vozilo za to služi induktivna petlja kod same rampe. Nebitno do kog poremećaja u saobraćaju dođe, ako se vozilo nađe iznad induktivne petlje rampa se neće spustiti ili će se vratiti u gornji položaj. Taj sistem (induktivna petlja - rampa) za zaštitu je samostalan bez ikakve dodatne opreme i komunikacije sa drugim uređajima.

Koliko sam uspeo da vidim na Radetovom snimku postavljene su tri induktivne petlje i to je ono o čemu sam prethodno pisao. Induktivna petlja je takoreći obična upredena žica i sem te žice ne postoji ništa drugo što se ugrađuje u podlogu. Tako da su mogli da betoniraju samo te delove gde se induktivne petlje ugrađuju kao što je urađeno na Italijanskim autoputevima. Na petljama autoputeva u Italiji često sam viđao i da ne koriste beton nego asfalt.
Inače, ukopane induktivne petlje se sve manje koriste jer ih zamenjuju senzori prisutnosti vozila koji se ne ugrađuju u podlogu i koji se mnogo lakše zamene kada dođe do nekog oštećenja ili se pokvare. Takvi senzori se koriste na mnogim naplatnim rampama na autoputevima u drugim državama.

Slažem se sa tobom da je beton sigurno rešenje, ali to je u slučajevima kada se planira da ta rampa ostane tu dugi niz godina i naročito kada se vozila zaustavljaju prilikom prolaska. A što u slučaju sa naplatnom rampom Pojate nije slučaj.
 
Koliko sam upoznat kategorizacija vozila se vrši pomoću senzora koji mere visinu i dužinu vozila i nisu ukopani u podlogu, Sa ovim senzorima nisam radio i nemam neka iskustva, samo sam ih video na naplatnim rampama, tako da se unapred izvinjavam ako grešim.
A što se tiče preventive da se rampa nekome ne spusti na vozilo za to služi induktivna petlja kod same rampe. Nebitno do kog poremećaja u saobraćaju dođe, ako se vozilo nađe iznad induktivne petlje rampa se neće spustiti ili će se vratiti u gornji položaj. Taj sistem (induktivna petlja - rampa) za zaštitu je samostalan bez ikakve dodatne opreme i komunikacije sa drugim uređajima.

Koliko sam uspeo da vidim na Radetovom snimku postavljene su tri induktivne petlje i to je ono o čemu sam prethodno pisao. Induktivna petlja je takoreći obična upredena žica i sem te žice ne postoji ništa drugo što se ugrađuje u podlogu. Tako da su mogli da betoniraju samo te delove gde se induktivne petlje ugrađuju kao što je urađeno na Italijanskim autoputevima. Na petljama autoputeva u Italiji često sam viđao i da ne koriste beton nego asfalt.
Inače, ukopane induktivne petlje se sve manje koriste jer ih zamenjuju senzori prisutnosti vozila koji se ne ugrađuju u podlogu i koji se mnogo lakše zamene kada dođe do nekog oštećenja ili se pokvare. Takvi senzori se koriste na mnogim naplatnim rampama na autoputevima u drugim državama.

Slažem se sa tobom da je beton sigurno rešenje, ali to je u slučajevima kada se planira da ta rampa ostane tu dugi niz godina i naročito kada se vozila zaustavljaju prilikom prolaska. A što u slučaju sa naplatnom rampom Pojate nije slučaj.
Nema potrebe da mi objašnjavaš bilo šta o petljama što već neznam i da li stvarno misliš da je na ovolikom projektu problem 25 kubika betona i nešto mreža metalnih a pritom i asflat u tru sloja ima neku vrednost koja sigurno nije nula.

Prva induktivna petlja je na autoputevima Srbije ugradjena 1989 godine i u vezi sa brojačem je bila prvo elektronsko kontrolno brojilo vozila sve dok se inkasanti nisu dosetili da na mesto te petlje stave parče gvožđa i tako zaobidju sistem.Ako bi ih ko pitao šta ovaj metal traži tu ,jednostavno pao je sa kamiona.
Naravno sadašnji detektori imaju presence indetifikaciju.

Da ne bih sad ovde obrazlagao poslovne tajne zašto nešto mora ovako ili onako dodji u Ponedeljak na Pojate da se upoznamo a možemo da se ispričamo.
 
Izvini, ne znam ni kako je krenulo u tom pravcu da se raspravljamo o petljama i to je skrenulo suštinu sa onoga što sam želeo da kažem. I naravno da nije problem tih 25 kubika betona nego mi ugradnja istog ne podržava priču ministra Vesića i ostalih nadležnih o završetku deonice do Kruševca. U svakom slučaju pratimo kako se dalje odvija situacija pa ćemo u nekom narednom periodu videti šta se dešava i prave razloge svih radova.

Hvala ti na pozivu, veoma rado bih se odazvao, ali zbog svog posla često radim kasno popodne i prilično noću pa mi dan nekako brzo prođe. Nadam se da će biti nekih drugih prilika.
 
Izvini, ne znam ni kako je krenulo u tom pravcu da se raspravljamo o petljama i to je skrenulo suštinu sa onoga što sam želeo da kažem. I naravno da nije problem tih 25 kubika betona nego mi ugradnja istog ne podržava priču ministra Vesića i ostalih nadležnih o završetku deonice do Kruševca. U svakom slučaju pratimo kako se dalje odvija situacija pa ćemo u nekom narednom periodu videti šta se dešava i prave razloge svih radova.

Hvala ti na pozivu, veoma rado bih se odazvao, ali zbog svog posla često radim kasno popodne i prilično noću pa mi dan nekako brzo prođe. Nadam se da će biti nekih drugih prilika.
Ma ok, svakako možda bude prilike za saradnju.
 
СтараМо зезаш омладину :cool::cool::cool:. Него прва деоница до Кошева када може бити отворена?
 
Ја не верујем да могу завршити до нове године! Овим ритмом! Како су талентовани може се отегнути и целих годину дана, тако ми за сада изгледа! Када сагледам, петље као и раскопавање целе северне обилазнице Крушевца!
 
Ја не верујем да могу завршити до нове године! Овим ритмом! Како су талентовани може се отегнути и целих годину дана, тако ми за сада изгледа! Када сагледам, петље као и раскопавање целе северне обилазнице Крушевца!
Мени делује минимум још једну годину, нпр. мај 2024. године
 
Nisam najbolje razumeo iz vesti, gde će se tačno isključivati sa autoputa kada puste ovu deonicu od Pojata 29. aprila ?
Kod petlje Kruševac istok ili baš kod Makrešana negde ?
 
29 se otvara do Makresana. Tacnije do iza mosta, onde gde sada prelazi saobracaj sa bivse obilaznice preko trase ap ka kruznom toku. Onda ce se saobracaj nastavljati direktno sa novoizgradjene deonice na staru obilaznicu, a prelaz preko trase u izgradnji ce se obustaviti I radice se produzetak sa mosta I to spajanje leve trake I dalje zavrsavanje do oba izlaza za Krusevac I dalje do Koseva. Kad se to sve osposobi, prebacice se saobracaj na kompletno zavrsenu levu traku I nastaviti sa izgradnjom desne. E sad zavrsavanje obe naplatne stanice zavisice I od pristupa njima od strane lokalne vlasti, a o tom po tom. Javice nam Rade!
 
Prateći izjave nadležnih, kao i na osnovu inteziteta radova i svih drugih okolnosti, smem u kuću da se kladim da deonica 1 (Pojate - Koševi) neće u potpunosti biti funkcionalna za najmanje godinu i po do dve. Jedino ako se u međuvremenu ne desi neko čudo i drastična promena plana. Mada, u čuda ne verujem, a dosadašnje promene planova su uvek dovodile do odlaganja rokova, a ne na ubrzanje ili poštovanje istih.
 
За деоницу Прељина-Адрани неформално фали фино новца и тешко да може бити завшена до краја наредне године. Информација од човека који би требао да има добра информације.
 
За деоницу Прељина-Адрани неформално фали фино новца и тешко да може бити завшена до краја наредне године. Информација од човека који би требао да има добра информације.
Извини ,али зашто до краја наредне године када је рок до краја ове године ?
 
За деоницу Прељина-Адрани неформално фали фино новца и тешко да може бити завшена до краја наредне године. Информација од човека који би требао да има добра информације.
Šta, radovi koštali više nego što je predviđeno?
Ako jeste, onda to nije ništa neobično za Behtel/Enka (Hrvatska, KiM)
 
Poslednja izmena:
Извини ,али зашто до краја наредне године када је рок до краја ове године ?
Не знам заиста, само преносим јутрошњу информацију од човека који је чак имао везе са надзоромте деонице.
 
Vrh