Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Сад ме већ занима колико је требало да буде ангажовано људи и механизације, да су стигли у року да ураде! Јер ће до Кошева каснити бар годину дана!
 
Nadam se da ostale dve deonice Koševi-Preljina ne trpe zbog kašnjenja na prvoj deonici od Pojata do Koševa.
 
Касни све, до Адрана би требало бити пуштено за 4 месеца, од тога нема ништа а од Адрана наредних 53 км у 2024-ој. Не верујем ни у то! Не знам да ли је икада иједан део АПа у Србији направљен а да није прекорачен првобитни рок. Да ли неко има такву информацију?
 
Poslednja izmena:
Касни све, до Адрана би требало бити пуштено за 4 месеца, од тога нема ништа а од Адрана наредних 53 км у 2024-ој. Не верујем ни у то! Не знам да ли је икада иједан део АПа у Србији направљен а да није прекорачен првобитни рок. Да ли неко има такву информацију?
Можда Сурчин - Обреновац
 
И Сурчин-Обреновац је каснила деоница неких 2-3 месеца ,одлично се сећам када је било свечано отварање радова ,али су они после покушавали да објасне да су радови касније почели да би то испеглали...Али добро ,та 2-3 месеца су прихватљива за разлику од осталих кашњења .Још одавно би требало да је готово Појате - Крушевац ( цела деоница ) ,до краја ове године Адрани - Прељина и до краја следеће Адрани -Крушевац . Јасно је да од тога нема ништа и ниакко ми није јасно зашто се многи форумаши одушевљавају брзином и радом Амера и Турака на МК-у...
 
Neka predikcija do kada će ovo da stoji bez daljih radova?

Snimak Sentinel 20.2.2023.

preljina.JPG
 
Neka predikcija do kada će ovo da stoji bez daljih radova?

Snimak Sentinel 20.2.2023.

Pogledajte prilog 154872
Auuu ala će ovde biti igranka oko uklapanja dva autoputa...
Biće ovde ozbiljnih gužvi dok se sve ne sredi...

Nisam siguran da je uopšte moguće izvesti uklapanje dva autoputa bez izgradnje neke privremene improvizovane naplatne rampe za Preljinu, ispred postojeće petlje u smeru ka Požegi...
 
Auuu ala će ovde biti igranka oko uklapanja dva autoputa...
Biće ovde ozbiljnih gužvi dok se sve ne sredi...

Nisam siguran da je uopšte moguće izvesti uklapanje dva autoputa bez izgradnje neke privremene improvizovane naplatne rampe za Preljinu, ispred postojeće petlje u smeru ka Požegi...
Do nekle razumem što petlja Pojate nije odmah bolje odrađena, ipak je to bilo pre 40 godina. I tada nam je država bila u ozbiljnoj krizi.

Ali to što nisu pre par godina odradili spajanje kod Preljine, to je za sud.
 
То говори о НЕпланирању!
Koliko vidim sa satelitskog snimka, bukvalno cela petlja Preljina će morati ozbiljno da se prepravi.
Ovo što sad ima je običan izlazak sa autoputa. Ni izbliza dovoljno da se u nju uklopi još jedan autoput.
Dobro kažeš - neplaniranje.

Nije neki izgovor, jer negira sam koncept "planiranja" ali možemo pretpostaviti da je početni zahtev države prilikom planiranja deonice Ljig-Preljina upravo bio da se napravi ovakva petlja jer je Moravski koridor u momentu planiranja ove deonice bio misaona imenica. A da se gradi trostruko komplikovanija petlja u vreme kada se nije moglo ni u tragovima pretpostaviti da će Moravski ikad biti realizovan, za državu je bilo čisto bacanje para.

Računam da je planiranje i projektovanje deonice Ljig Preljina rađeno u periodu 2010-2012, ako ne i ranije.
Deset godina pre Moravskog...

Nije ovo greška planera, nego je država ovako htela.
Posle su se stvari izmenile i sad se pokazuje da je takvo rešenje ipak bilo neadekvatno.
 
Pa da, ali je na Pojatu, ispod nadvožnjaka preko koga ide stari put, ostavljen profil autoputa za Kruševac.
 
Nije ovo greška planera, nego je država ovako htela.
Ja bih onda rekao da je greška države što je tako htjela. Bez obzira što je tada MK bio u tragovima, bilo je logično da se tada uradi petlja kako treba. Tada bi koštala sigurno manje nego danas. Plus bi bilo mnogo jednostavnije.

Ovdje u BiH se taj dio mnogo bolje radi. Npr. na koridoru Vc se već gradi ukrštanje sa budućim Jadransko-Jonskim koridorom (https://www.openstreetmap.org/#map=15/43.1423/17.7610), iako je taj autoput daleka budućnost. Vjerujem da će i na autoputu Brčko-Bijeljina u startu napraviti adekvatnu petlju za ukrštanje sa budućim brzim putem Bijeljina-Sokolac (tek taj put je daleka budućnost).
 
Po toj logici bi i na petlji Surčin trebalo da se uključuje bez usporavanja

Meni je ovo skroz ok rešenje, ako se prebacuješ sa jednog na drugi autoput gubiš ~30 sekundi
 
Dobar deo posla na Preljini mogu da urade do same ivice sadašnje petlje a posle za uklapanje mogu na nekoliko nedelja i da je zatvore.Pakovraće je alternativa svakako a bilo bi i Takovo ako do tada završe onu nesrećnu obilaznicu oko Milanovca koju više niko ne pominje.

Mozda ljude buni sadasnja rampa ali svakako ona je privremeno rešenje.
 
Vrh