Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

што би наш народ рекао: не липши магарче до зелене траве. али, 'ајд' да видимо и то чудо
 
Ако је поента овог пута спајање коридора 10 и коридора 11, мислим да је боља варијанта правац Баточина -Крагујевац - Краљево - Чачак - Прељина, јер је краћи и исплативији, а притом поред ова два коридора, повезује и три града са највећим потенцијалима у том делу земље. Касније би, ако буде новца, било могуће додати и крак од Краљева према Крушевцу и Појатама..
Елем, ево још једне у низу најава..
http://www.politika.rs/rubrike/Politika ... ge.sr.html
 
да, али Краљево-Крушевац-Појате генерише далеко већи саобраћај него Краљево-Крагујевац. на том сектору је најбитније да се заврши до Лапова, али прави ауто-пут
 
Jel ima nesto od ovoga ili su kompletno odustali?
 
mislim da se provlacilo kroz druge teme dosta ali cinjenica je da se nista bitnije ne desava trenutno.
 
giphy.gif
 
Generalno, ovaj put ima solidan saobraćaj i zaslužuje bar "poluautoput" ili "brzi put". Mene čudi što Gašić, kao drugi čovek u zemlji, a iz Kruševca, nije pokrenuo gradnju bar od Pojata do onog kružnog toka pre Kruševca. To je samo 15km, a to je najsporija deonica.

Od velike priče obično ne bude ništa. Ovi naši vole ili sve li ništa, a obično ispadne ništa.
Drugo, ovde je problem što je ova trasa dosta laka za gradnju, osim deonica kod Stalaća i Trstenika. Tamo gde nema mostova i tunela nema velikog lufta za ugradnju.
 
Ovo će bit totalni spam ali ne mogu da odoliom, šta će Gašiću auto-put, on se teleprontuje, njemu to ne treba hahahah :D
 
Novosti, 13. decembar 2016.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... a-koridora

NOVA SAOBRAĆAJNICA: Morava povezuje dva koridora

Prvi sledeći auto-put koji će se graditi je moravski koridor, koji će da poveže trase ka Crnoj Gori i Makedoniji. Urađeni glavni projekti za dve od tri deonice. Čekaju se izmena prostornog plana i finansijer.

Auto-put Pojate - Preljina dug je 109 kilometara, a trasa je podeljena na tri deonice: Pojate - Kruševac, Kruševac - Trstenik - Adrani i Adrani - Preljina. Procenjena vrednost investicije je oko 550 miliona evra, a izvori finansiranja još nisu definisani.

Za prvu deonicu urađeni su idejni i glavni projekat, za drugu idejni projekat, a za treću idejni i glavni projekat - navode u Ministarstvu građevine, saobraćaja i infrastrukture. - Radi nastavka realizacije projekta neophodna je izrada hidrološke studije na osnovu koje će resorna ministarstva izdati vodne uslove, odnosno vodnu saglasnost za celu trasu. Hidrološka studija bi trebalo da bude završena do kraja godine. Ona prethodi izmeni prostornog plana, odnosno ona je uslov za pokretanje procedure za izmenu prostornog plana.

Iako je s kineskom kompanijom "Čajna roud end bridž korporejšen" decembra 2012. potpisan predugovor za izgradnju moravskog koridora, kasnije je potpisivanje ugovora odlagano. Tadašnja ministarka za regionalni razvoj Verica Kalanović je više puta najavljivala potpisivanje ugovora sa izabranom kineskom kompanijom, a ispostavilo se da posao nije zaključen, jer je kineska kompanija zatražila oko 650 miliona evra, odnosno 150 miliona više nego što je ranije dogovoreno.

07-mala1.jpg
 
Jos malo pa ce Cacak imati vise krakova autoputa nego Beograd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422709#p422709:3au8ht8v je napisao(la):
spatiotecte » Sre Dec 14, 2016 1:15 pm[/url]":3au8ht8v]Jos malo pa ce Cacak imati vise krakova autoputa nego Beograd.
Šta ti to znači? Treba možda pomeriti Čačak da ne bude na raskrsnici? U čemu je stvar?
 
Stvar je u tome sta moze jedan Velja da uradi. Da napravi da njegov grad bude maltene najvece raskrsce autoputeva u zemlji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422800#p422800:3jxq692o je napisao(la):
spatiotecte » Sre Dec 14, 2016 4:09 pm[/url]":3jxq692o]Stvar je u tome sta moze jedan Velja da uradi. Da napravi da njegov grad bude maltene najvece raskrsce autoputeva u zemlji.
Ajde ne brukaj se. Mislim da nisi nikad ni pogledao mapu u životu. Ameri bi ti pozavideli. Stvar je u tome što se taj grad, hteo ti to ili ne, zapravo i nalazi na raskršću puteva u zapadnoj Srbiji.
Da ikoga imaš u Čačku, znao bi šta je taj isti "Velja" uradio tom gradu u proteklih 20 godina. Ilići su praktično pokušali celu opštinu da prebace u svoje privatno vlasništvo.
Šta god da i radi "za Čačak", radi to isključivo zarad ličnih, bukvalno porodičnih interesa. Nikako za opšte društveno dobro.

Ali i mimo toga, čunjenica da je Čačanska opština na raskršću puteva u tom delu Srbije ostaje nepobitna.
 
Hej Lurker polako...
Jasno je da je Velja gurao autoput do Cacka, ako se secas prvo je sredio da se presvuce cela Ibarska novim asfaltom pre desetak godina.
Da je kojim slucajem drzava planirala autoput juzni Jadran da ide paralelno sa Barskom prugom, dakle preko Valjeva i Uzica, nikad ne bi Cacak bio raskrsce puteva.

Nemam nista protiv Cacka da se razumemo, ali hocu da ukazem na to da je on politicki postao raskrsce puteva u zapadnoj Srbiji zato sto je neko forsirao taj grad da bude u fokusu koridora a ne zbog njegovog geografskog polozaja kao sto tvrdis.
 
Da je išao autoput Obrenovac - Valjevo - Požega (Užice), Čačak bi opet dobio autoput izgradnjom Moravskog koridora...
Iskreno mislim da je šteta što autoput od Beograda ka Crnoj gori ne ide zapadnije i što ne prolazi bliže Valjevu.
 
Cacak bi dobio autoput svakako upravo zbog tog Moravskog koridora, to nije sporno.
Ali on po velicini i broju stanovnika nije nista znacajniji od Uzica, Valjeva ili Kraljeva da bio neko mega cvoriste autoputeva.
 
Neka Čačak slobodno bude najvece čvorište puteva. Neka ne bude Beograd. Nama Beograđanima od toga ne moze da bude loše, bar mi sada ne pada na pamet nijedan razlog za to.
 
Da li je uopšte bitno gde je čvorište? Po meni je bitno da svi ti veći gradovi po Srbiji dobiju u svojoj blizini autoput i da su međusobno povezani autoputevima.
 
Oprostite sto upadam u vasu polemiku.
No moram da primetim da je to "cvoriste" nastalo pre 50-tak i vise godina, izgradnjom Ibarske magistrale kao i puta Cacak - Uzice i njihovim spajanjem u Preljini.
Ma kako 'klan Ilic' bio mocan, ubedjen sam da su u to vreme bili potpuno nebitna porodica.

Inace, do izgradnje puta Cacak - Uzice, vecina saobracaja iz pravca Uzica i Pozege ka Beogradu je isla upravo preko Valjeva.
I pored izgradnje brzog i modernog autoputa, predlazem vam da nekad 'olabavite' tempo, i zaputite se ovim pravcem. Priroda je prelepa, necete zazaliti. :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=422858#p422858:20qe6k5q je napisao(la):
Stomatolog » 14 Дец 2016, 22:18[/url]":20qe6k5q]Da li je uopšte bitno gde je čvorište? Po meni je bitno da svi ti veći gradovi po Srbiji dobiju u svojoj blizini autoput i da su međusobno povezani autoputevima.

тако је
 
Izneću samo jednu činjenicu - kotlina kod Čačka postala je raskršće puteva onda kada je majka priroda napravila doline, kotline i klisure koje se spajaju tu. Ovčarsko-kablarsku klisuru na zapadnoj, dolinu Despotovice ka G.Milanovcu na severu, dolinu Z. Morave ka jugoistoku, kao i Gružansku kotlinu ka severoistoku (ka Kragujevcu).

Druga činjenica - putevi i naselja se odvajkada prostiru dolinama reka, kotlinama i slično. Sasvim je izlišno polemisati zašto je ovaj kraj daleko, daleko naseljeniji od poteza od Valjeva, preko Kosjerića, do Požege.

Treće - autoput od Beograda ka C. Gori, i da prolazi pored samog Valjeva (što je realno bilo moguće), opet bi skretao ka Čačku zbog daleko, daleko povoljnijeg reljefa za izgradnju, kao i daleko veće gustine naseljenosti. Ne zaboravimo da se na koridoru od Valjeva ka Užicu nalazi više planinskih masiva (prvi Maljen, u neupućenim krugovima poznatiji kao Divčibare, a zatim i drugi), a na postojećem koridoru trasu su probijale same reke milionima godina unazad.

Da rezimiram - od Beograda ka jugozapadu ne postoji povoljniji niz rečnih dolina i kotlina, a sa većom gustinom naseljenosti u krugu od 15km od puta, od ovog koji je izabran. Put je jednostavno po svim racionalnim merilima *morao* da prođe ovuda kuda je prošao. I ne, on ne zaobilazi Valjevo jer je dovoljna jedna kraća brza saobraćajnica da se ovaj grad spoji s putem. A nakon Valjeva *ne postoji* nikakav veći grad sve do Požege, nakon savladanih svih gudura na putu dotle (ne računajući Kosjerić). A tim putem bi se zaobišli i G.Milanovac i Čačak, a dobio samo Kosjerić, i to po ceni drastično viših troškova izgradnje.
Dakle između Win-Win i Win-Lose opcije, izabrana je win-win opcija.

Nakon ovoga, ja zaista ne vidim nikakvu poentu raspravljati o validnosti izabranog rešenja sa bilo kime. Kome nije jasno sad, neće nikada ni biti.

*gramatičke ispravke
 
Cacak je prilicno u centru Centralne Srbije sto se naseljenosti tice, s obrzorom da je na krajnjem istoku Homoljska Visorovan na kojoj ima samo Majdanpek.

Zajedno sa okolinom grad je pravi biser u srcu Srbije. Uz odredjenu infrastrukturu i obnovu mogao bi da postane evropska prestonica kulture ili sl. ne bi se postideli.
 
Zanimljivu kartu iz 2013. godine sam našao na internetu (SkyscraperCity):

1_46922891_RF02a_MREZA%20NASELJE%20I%20INFRASTRUKTR_SAOBRACAJ.jpg
 
Vrh