Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Ово до Крушевца-запад не знам да ли могу овим ритмом урадити до Нове године, бар се надам да могу, треба скинути стари асфалт са обилазнице, насути поново, кишна канализација....има ту доста посла. Није немогуће! Што се тиче изградње путева, то је једина област где има напретка у Србији. Све остало је углавном пропало и то са намером! Индустрија не постоји, пољопривреда се систематски уништва. Воде су продате, ИТ индустрија ради за некога ко свакако није одавде. Све или убрзано пропада или је већ пропало!

Druže, nemoj da mi kojim slučaješ zameriš jer stvarno nisam zlonameran. Dobro dođe kada neistomišljenici podele svoje stavove i mišljenja i unapred ti se izvinjavam ako se kojim slučajem osetiš uvređenim.
Kažeš da je izgradnja puteva jedina oblast gde ima napredka u Srbiji, a zatim se nadaš da li će jedna od najačih firmi na svetu za 9 meseci da završi autoput u dužini od nekih 6km. I to na deonici gde je završeno bar 30% radova. Da je normalna i odgovorna država u pitanju taj autoput ne da bi bio završen za narednih 9 meseci, nego bi već godinu i po dana njime tutnjala vozila, Napredka u izgradnju puteva ima jer svaki novoizgrađeni kilometar je neki napredak, ali taj napredak nije dovoljno brz i zarad tog napredka trpe druge oblasti. Takav napredak mi liči kao ono kada otac kupi sinu telefon "Sine, sutra ti uplaćujem za novi telefon, ali u narednih 24 meseca nema užine u školi, nema novih patika, a za školske udžbenike moraš da se snađeš sam. Telefon dobijaš za 5 godine".
 
Druže, nemoj da mi kojim slučaješ zameriš jer stvarno nisam zlonameran. Dobro dođe kada neistomišljenici podele svoje stavove i mišljenja i unapred ti se izvinjavam ako se kojim slučajem osetiš uvređenim.
Kažeš da je izgradnja puteva jedina oblast gde ima napredka u Srbiji, a zatim se nadaš da li će jedna od najačih firmi na svetu za 9 meseci da završi autoput u dužini od nekih 6km. I to na deonici gde je završeno bar 30% radova. Da je normalna i odgovorna država u pitanju taj autoput ne da bi bio završen za narednih 9 meseci, nego bi već godinu i po dana njime tutnjala vozila, Napredka u izgradnju puteva ima jer svaki novoizgrađeni kilometar je neki napredak, ali taj napredak nije dovoljno brz i zarad tog napredka trpe druge oblasti. Takav napredak mi liči kao ono kada otac kupi sinu telefon "Sine, sutra ti uplaćujem za novi telefon, ali u narednih 24 meseca nema užine u školi, nema novih patika, a za školske udžbenike moraš da se snađeš sam. Telefon dobijaš za 5 godine".
Нема разлога да било шта замерим! Од Србије су направили црну рупу, потпуно си у праву! Моја констатација је да је ситуација са путевима ипак боља пре него 10 година, у свему осталом је гора! Нпр повремено ми треба да идем са Таре у Књажевац, да је направљен тунел Кадињача и завршене две деонице Моравског, као и Прељина-Пожега, то би била лепота од пута, овако је мука!
 
Često zbog posla putujem iz Kruševca i Niša za Zlatibor, u poslednjih 20 godina jedino što je izgrađeno na toj relaciji je nekih 11 kilometara na deonici Preljina - Pakovraće.
Inače, volim kada se nešto gradi i često poseđujem razne i slične forume kao što je ovaj, kako u našoj državi tako i u drugim državama. Kada vidim brzinu radova na autoputu Sofija - naša granica nekako se utešim zbog brzine izgradnje kod nas. Ali kada uporedim kako su se gradili autoputevi na Kosovu, Albaniji, Hrvatskoj... pa čak i neki drugi u Bugarskoj, stvarno se razočaram u nas.
Prošle godine sam pravio statistiku prosečne godišnje izgradnje autoputeva kod nas u poslednjih 20 godina i čini mi se da sam o tome pisao na ovom forumu. Za sada je prosek oko 20-tak km godišnje za skoro sve Vlade, pa i ove pod vođstvom SNS-a. Jedino što SNS ima bolji marketing pa mnogi misle da se autoputevi nisu gradili u periodu posle Tita pa do pre Vučića. Taj prosek godišnje izgradnje je poražavajući za državu kojoj je realno potrebno još nekih 600-700km autoputeva da bi se svrstali u neki evropski prosek. Npr. da budemo između Hrvatske i Mađarske. Ako nastavimo ovim "dobrim" tempom trebaće nam nekih 30-tak godina da bi dostigli taj prosek, pod uslovom da oni pritom ne izgrade nijedan dodatni kilometar.

E sad, da nije sve tako crno i da kod nas ima dobrih rezultata po pitanju izgradnje puteva je činjenica da mi, za razliku od Hrvastke, Bugarske, Grčke, Mađarske... kojima EU daje bespovratna finasijska sredstva, u većini slučajeva mi sami finansiramo izgradnju naših putava, tj, od kredita koje vraćamo i moraćemo da vraćamo narednih godina.
 
Не верујем у то из два разлога . Петља и наплатна рампа Појате не могу бити готове за 20 дана. Није напарављено ништа да се сиђе са АПа у Макрешанима!
 
Не верујем у то из два разлога . Петља и наплатна рампа Појате не могу бити готове за 20 дана. Није напарављено ништа да се сиђе са АПа у Макрешанима!
Слажем се. Источна обилазница до Крушевац Запад не постоји и како ствари стоје неће је бити још дуго. Можда буду пустили до Крушевац Запад, а Исток остане "на чекању".
 
Слажем се. Источна обилазница до Крушевац Запад не постоји и како ствари стоје неће је бити још дуго. Можда буду пустили до Крушевац Запад, а Исток остане "на чекању".
То је једино логично, ал ово је Србија, видећемо!
 
Не верујем у то из два разлога . Петља и наплатна рампа Појате не могу бити готове за 20 дана. Није напарављено ништа да се сиђе са АПа у Макрешанима!
Napravljeno je vec i asfaltirano za silazak sa AP, objasnjeno je u ranijim postovima
 
Napravljeno je vec i asfaltirano za silazak sa AP, objasnjeno je u ranijim postovima
Молим те проследи ми тај видео, онда је мени некако промакао! Ово је последњи који сам ја видео ! Пре 6 дана.
 
Ovo je taj deo.
17CC3C04-73D4-458F-8F57-18707867FB9B.jpeg
 
Добро, значи иде се до Крушевца-запад, односно Јасике и ту скрећеш за Крушевац, јер источна петља није у функцији односно нема пута до града, у Макрешанима не можеш на кружни ток јер овај мали крак до кружног тока неће бити у функцији! Па ако то одговара чарапанима, мени изгледа прилично глупо! О томе смо дискутовали ...
 
Ako dobro razumem on kaže da odmah posle mosta na Moravi u Makrešanima (na slici iznad) se okrećeš nazad i vraćaš ka kružnom toku.
Ovako
1679698626059.png
 
Meni ovo deluje kao najbrže i najjednostavnije rešenje. Stoji mi podatak u glavi da je Ćićevac jedna od opština u Srbiji sa najvećim brojem poginulih u saobraćaju (verovatno po glavi stanovnika), pa je što pre puštanje u saobraćaj izuzetno važno. Kružni tok u Makrešanima svakako gubi funkciju kada prođe autoput i ostaje lokalcima na korišćenje.
 
Ako dobro razumem on kaže da odmah posle mosta na Moravi u Makrešanima (na slici iznad) se okrećeš nazad i vraćaš ka kružnom toku.
Ovako
Pogledajte prilog 157164
Сад мало размисли силазиш са АП од правца Појата и хоћеш на кружни ток у Макрешанима, то је ово што си нацртао црвеном линијом. Проблем је што се то сече са десном страном из правца Краљева, то је црна тчка у најави и не верујем да ће то дозволити! Не видим да су овде предвидели привремени кружни ток који би привремено решио проблем!
 
Сви који буду хтели на АП из Крушевца мораће ићи на Јасику! Како ће онда ићи радови јер се пола АПа прави поред старе обилазнице као и две петље. По мени ово је јако лоше решење које је изнуђено због кашњења од 15 месеци. Ако већ не могу завршити до Кошева могли, боље да урадили до Крушевца-запад и отворили! Овако ће имати доста проблема од Макрешана до Кошева.
 
Bolje im je da zavrse do Krusevca zapad, ili makar petlju KSZ da uklope u postojeci put ako ne mogu da izguraju do tamo. Mislim da u Markesanima trenutno ne postoji mogucnost za vracanje ka kruznom toku na ulazu u KS iz pravca Pojata
 
Nema vise vracanja prema kruznom toku, samo napred ka Ksu.
Više sam se sam sebi smučio ovim ponavljanjem. Ne postoji mogućnost da se kamioni i autobusi koji idu u pravcu Blaca, Brusa... isključuju na petlju Kruševac zapad, a da zatim prolaze kroz sam grad. To bi dovelo do potpunog saobraćajnog kolapsa u Kruševcu i do uništenja lokalnih ulica. Ako se pusti deonica do Makrešana, moraće da se napravi mogućnost isključenja sa autoputa na kružni tok u Makrešanu i to isključenje mora da funkcioniše sve dok se ne završi petlja Kruševac istok i dok se ista ne poveže sa gradom.
Jedino da se kamioni i autobusi isključuju na petlji Ćićevac, ali i ta solucija je problematična iz više razloga.
 
Ne postoji mogućnost da se kamioni i autobusi koji idu u pravcu Blaca, Brusa...
Autobusima koji idu za Brus i Aleksandrovac, nije problem da ne idu na Makrešane, svakako moraju da stanu na AS Kruševac. Išli bi na kružni tok u Jasici, pa na Jasički put . Što se kamiona tiče koji idu za Brus i Aleksandrovac, po meni je rešenje kružni tok Koševi, pa na put za Aleksandrovac, da bi izbegli gužve u gradu. Što se Brusa tiče, glavni problem je Istočna obilaznica koja praktično i ne postoji.
 
Ovde se polemise oko necega bez potrebe. Svi smo saglasni da su ova poluresenja bezveze kao i podela sektora 1 na poddeonice i pustanje iste u opticaj. Da su kojim slucajem zavrsili kompletan sektor 1 do Koseva, svakako se ukida veza autoputa sa kruznim tokom u Makresnima, zato ne vidim svrhu da se oko toga polemise. A sto se tice saobracaja prema Aleksandrovcu, isli bi se do Koseva i nazad preko Citluka pa za AC. Zbog toga su i najavili gradnu petlje u Kosevima, kako ne bi sav saobracaj isao kroz Cara Lazara, koja je vec preopterecena.
Najavljeno pustanje do Makresana, nece biti nebezbedno jer se AP spusta na stari deo obilaznice, sve dok se ne zavrsi poluprofil autoputa, zatim sledi prebacivanje i zavrsetak drugog.
Najveci problem ce biti uklapanje svega ovoga oko izgradnje buduceg nadvoznjaka na mestu kruznog toka u Jasici, kao i uklanjanje istog.
 
Autobusima koji idu za Brus i Aleksandrovac, nije problem da ne idu na Makrešane, svakako moraju da stanu na AS Kruševac.
Nije problem sa tim autobusima pošto mnogi od njih ne prolaze istočnom obilaznicom u delu Jasika-Makrešane. Problem je npr. sa autobusima koji idu direktno za Kosovo i koji koriste severnu obilaznicu, a do nje mogu stići samo preko Makrešana ili kroz sam grad do jasičke petlje, a što bi već bio problem.
 
Vrh