Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

A sto se tice saobracaja prema Aleksandrovcu, isli bi se do Koseva i nazad preko Citluka pa za AC. Zbog toga su i najavili gradnu petlje u Kosevima, kako ne bi sav saobracaj isao kroz Cara Lazara, koja je vec preopterecena.

Za Aleksandrovac nije problem jer teretni saobraćaj ka Aleksandrovcu u većini slučajeva ovako i sada funkcioniše. Mada, ja nisam ni pomenuo Aleksandrovac već Brus, Blace, a i dalje ka Kuršumlji, Prokuplju, Kosovu... tj. sav saobraćaj koji sada preko Makrešana izlazi na severnu obilaznicu. Doduše i sada je problem, sve dok se ne završi istočna obilaznica u potpunosti, jer vozila nakon isklučenja sa istočne obilaznice prolaze kroz veći deo grada. U principu, to nije veliki problem sa gužvama jer su u tom delu široke ulice i sa 4 trake, koliko je problem što te gradske ulice nisu projektovane za teške kamione i takav intezitet saobraćaja i veoma brzo se zbog toga oštećuju. Ogroman problem će nastati ako se taj saobraćaj iz pravca Pojata preusmeri preko jasičkog kružnog toka i da isti prolazi kroz deo grada koji nema ulice sa 4 trake, a koje su već i sada prilično zagušene. Mada, da se imalo imalo pameti do sada bi se završila istočna obilaznica u potpunosti koja se gradi preko 30-tak godina ili da je bar povezana sa budućim autoputem ne bi ni pisali o ovim problemima. A najveći apsurd svega ovoga je taj da se i do dan danas, uprkos odličnim vremenskim uslovima, nije počelo sa izgradnjom dela istočne obilaznice koja će spajati petlju Kruševac istok sa gradom. Na toj petlji se uveliko grade naplatne stanice, ali nakon njih put vodi u njive.

Inače, nije najavljena petlja u Koševima, čak je i javni tender za projektovanje te petlje obustavljen samo nekoliko dana nakon što je objavljen. Da je ta petlja u Koševima potrebna, to da, ali tek treba da se odluči da li će se i kada da će da se gradi. Nedavno je glavni gradski arhitekta u Kruševcu izjavio da će se ona graditi, ali tek za neke 3 do 4 godine. Ja se nadam da će se naći neko pametan koji odlučuje o tome i da će ona da se izgradi u sklopu trenutnih radova na autoputu, a ne nekoliko godina nakon toga.
 
Izvinjavam se jer sam greškom na aca_info replici umesto istočne obilaznice napisao severna, a umesto severna napisao sam istočna. Prošlo je 20 minuta i ne mogu da izmenim post.
 
Slazem se sa tobom oko saobracaja koji ide preko istocne obilaznice. Ja nisam branio ovaj projekat, vec samo komentarisao trenutno stanje. U ovom slucaju pustanja prve poddeonice, ti vozaci koji idu ka Brusu itd, morace sami da odluce kuda ce ici, da li do jasickog kruznog toka, pa pored autobuske stanice, gde je takodje preoptereceno ili ce se iskljuciti u cicevcu pa kao i do sada istim putem. Tako ce biti sve dok se KS-Istok ne spoji sa istocnom obilaznicom. Tu vezu su mogli odavno da urade, to je oko 2km. Mada ni to nije potpuno resenje, jeste da postoje duple trake, ali se isto prolazi kroz grad. Potreban je zavrsetak istocne obilaznice u potpunosti, koja bi se spojila posle Mudrakovca za put prema jezeru.
 
Na ovo sam mislio, da bude lakse.
A sto se tice petlje u Kosevima, bila je najavljena, pa odmah obustavljena. Ali pre 10tak dana su opet raspisali tender. Tako da videcemo sta ce biti od toga.
72B76085-9445-43F0-879E-D39AFE95775D.jpeg
 
A sto se tice petlje u Kosevima, bila je najavljena, pa odmah obustavljena. Ali pre 10tak dana su opet raspisali tender. Tako da videcemo sta ce biti od toga.

Mislim da sam negde pročitao da ona ne ulazi sada u projekat jer zakonski mora da prođe najmanje 6 meseci od poslednjeg javnog poziva. Mada, koliko se kod nas poštuju zakoni, ne bi me ništa iznenadilo.
 
I ja sam isto cuo da nece biti odmah gradjena petlja, ali to nista ne menja, jer se sektor 1 zavrsava na kruznom toku, a najavljena petlja je na 29. km, sto je oko kilometar dalje od kruznog toka.
 
Stvarno, zašto još nisu ni počeli tih 2 km od petlje Kruševac istok do kružnog toka?
Nema nikakvih kuća da se ruše. Jedina komplkacija je most na Rasini.
Koristi li se još onaj stari železnički most na Rasini?
 
Nema nikakvih kuća da se ruše. Jedina komplkacija je most na Rasini.
Koristi li se još onaj stari železnički most na Rasini?

Mislim da jedna ili dve kuće predstavljaju problem i da će verovatno biti srušene ako u međuvremenu ne promene plan.
Što se tiče mosta, koristi se pošto postoji lokalni voz koji saobraća na relaciji, koliko se sećam, Kraljevo - Jagodina.
 
Do pre par dana su pricali da je rok za otvaranje 31. mart, sad odjednom nema vise toga, vec pocetak aprila, sto po njihovom moze biti i polovinom maja. 😀 Nije bilo ni realno, jer treba jos dosta da se zavrsi.
 
Iskreno po meni bitno je jer nam je svaki dan brzeg razvoja svima neophodan. Ipak mislim da je zelja veca od mogucnosti u slucajevima tako velikih infrastrukturnih projekata kao autoputevi, prokop, metro i slicno.
 
Kako ceo ostatak u 2025 kad su bile planirane 3 faze? Druga faza od Čačka do Kraljeva je skoro cela trasirana, i u prednosti sa radovima u odnosu na treću fazu Kraljevo-Kruševac gde dosta oko Vrnjačke banje nije ni trasirano, pa zašto bi mimo plana druga faza čekala treću za otvaranje?
 
Iskreno po meni bitno je jer nam je svaki dan brzeg razvoja svima neophodan. Ipak mislim da je zelja veca od mogucnosti u slucajevima tako velikih infrastrukturnih projekata kao autoputevi, prokop, metro i slicno.

Slažem se da nam je svaki dan razvoja neophodan. Samo se postavlja pitanje da li se i nedovoljno brz razvoj može okarakterisati kao razvoj i da li se ti veliki infrastrukturni projekti realizuju da služe trenutnim i budućim generacijama ili samo budućim, pošto mnogi od nas nisu i neće dočekati npr. izgradnju planirane tri linije metroa, završetak autoputa od Pakovraća do Crne Gore i BiH, modernizaciju postojećih železničkih pruga... Razumeo bih sporu realizaciju tih projekata da država izdvaja novac za izgradnju i kada dođe do neplaniranih problema (epidemija, svetske krize, određeni problemi u državi i sl.), ali pošto se radi o unapred obezbeđenim sredstvima, tj. o međunarodnim kreditima, onda nema opravdanja za velikim odugovlačenjem i kašnjenjima.

Pomenuo si Prokop, stanična zgrada u Prokopu je po meni dobar primer kako se nešto može graditi realnom brzinom. Za razliku od npr. autobuske stanice na Novom Beogradu koja je manji infrastrukturni projekat, a koji se oteže godinama. Ili npr. brza saobraćjnica NBG - Surčin koja je dužine 7,9km i koja se već gradi preko dve godine, ne računajući prethodno projektovanje, a da i dalje nije završena jer je ostao nezavršen krak ka Jurija Gagarina. Da ne pominjem nerealno dugo vreme izgradnje autoputa Kuzmin-Sremska rača, Ruma-Valjevo, Niš-Merdare...
 
Pitanje je da li su te faze izmišljene od strane političara ili zaista postoje u ugovoru.
Na youtube-u se mogu naći izjave čelnika Behtel-Enka i stranih ambasadora o dinamici tih radova i to se slaže sa izjavama naših političara. Doduše i ambasadori su političari, ali oni ne nastupaju toliko populistički kao naši domaći političari, tj. ne verujem da bi te izjave dali olako i samo na osnovu izjava naših političara.
 
OK, mislio sam zbog seckanja deonice Preljina Požega na deo do Pakovraća i onda Pakovraće Požega.
Da me ne shvatite pogrešno smatram da je dobro što je tako urađeno ali ugovorom nije bilo tako predviđeno pa sam mislio da je i ovaj projekat "na silu" iseckan.
Ako je inicijalno bilo predviđeno da bude u 3 faze onda je to odlično.
 
Zaboravio sam da kažem da su te faze i javno istaknute i prikazane na tabli koja stoji na svakom gradilištu i koju su postavili radnici Behtel-Enka.
U svakom slučaju razumem tvoj skepticizam jer i ja više nikom ništa ne verujem na reč, naročiti političarima.
 
Na ovo sam mislio, da bude lakse.
A sto se tice petlje u Kosevima, bila je najavljena, pa odmah obustavljena. Ali pre 10tak dana su opet raspisali tender. Tako da videcemo sta ce biti od toga.
Pogledajte prilog 157279
Ali, nikako sa semaforima kao u prokletom Šapcu. Koja je poenta šabačke obilaznice, pitam se svaki put kad prođem...
 
Slikano jutros. Počeli su radovi na 75. kilometru, pored ušća Ibra u Zapadnu Moravu. U pozadini je most Kamidžora na Z. Moravi , put KV-KG.Pogledajte prilog 157584
Kako su ovde zamislili da preskoče magistralni put i prugu? Deluje mi ispod jer ako bi iznad onda bi ceo ovaj deo morao biti na stubovima još od Ibra.
 
Poslednja izmena:
Vrh