Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Па, сад. "Моравски пут" је заправо боље име за Аутопут Београд-Ниш (пошто је пруга Београд - Ниш и грађена као "Моравска пруга"). А и Велика Морава је више "Морава" него Западна Морава (која је само пола Мораве)
 
POJATE - MAKREŠANE

predlog kratkotrajnog rešenja

Ako je u planu da se deonica uskoro otvori, i saobraćaj bezbedno i efikasno obavi , Makrešane - predlog mogućeg kratkoročnog rešenja, bar improvizovanog dok potreba traje, ali i da se sačuva za dalje, da se izlivno ulivne rampe naprave, i pristupnim putem, ispod novonapravljenog mosta - podvožnjaka, sa kružnim tokom spoje,

ali i dugoročnog planiranja, jer situacija će se u perspektivi menjati, a ona će tražiti celovita rešenja.

Petlja Makresane.jpg

izvor - Šumadijapolis
www.facebook.com/photo.php?fbid=221412023554049&set=p.221412023554049&type=3
 
POJATE - MAKREŠANE

predlog kratkotrajnog rešenja

Ako je u planu da se deonica uskoro otvori, i saobraćaj bezbedno i efikasno obavi , Makrešane - predlog mogućeg kratkoročnog rešenja, bar improvizovanog dok potreba traje, ali i da se sačuva za dalje, da se izlivno ulivne rampe naprave, i pristupnim putem, ispod novonapravljenog mosta - podvožnjaka, sa kružnim tokom spoje,

ali i dugoročnog planiranja, jer situacija će se u perspektivi menjati, a ona će tražiti celovita rešenja.

Pogledajte prilog 156839
izvor - Šumadijapolis
www.facebook.com/photo.php?fbid=221412023554049&set=p.221412023554049&type=3

Odličan predlog!
I velika šteta što ovo nije predviđeno kao dugoročno rešenje.
 
Цар Лазар неће дозволити, сад кад издадоше КиМ. Ово је сјајан предлог за силазак са Макрешана.
 
A pa nije Kruševac jedini grad na tom koridoru. Mada ni Lazar Hrebeljanović nije bio tehnički car, već knez. U to doba kralj Srba je bio Kralj Tvrtko Kotromanić (taman naziv onog dela autoputa ka Bosni od Požege).

Šalu na stranu, mislim da je bolje da se označava sa brojevima, ili jednostavno kao i sada - Moravski koridor.
 
POJATE - MAKREŠANE

predlog kratkotrajnog rešenja

Ako je u planu da se deonica uskoro otvori, i saobraćaj bezbedno i efikasno obavi , Makrešane - predlog mogućeg kratkoročnog rešenja, bar improvizovanog dok potreba traje, ali i da se sačuva za dalje, da se izlivno ulivne rampe naprave, i pristupnim putem, ispod novonapravljenog mosta - podvožnjaka, sa kružnim tokom spoje,

ali i dugoročnog planiranja, jer situacija će se u perspektivi menjati, a ona će tražiti celovita rešenja.

Pogledajte prilog 156839
izvor - Šumadijapolis
www.facebook.com/photo.php?fbid=221412023554049&set=p.221412023554049&type=3
Tu je most i okolno zemljište nije ekspropisano. Na snimku odmah u tom ćošku između mosta i magistrale neka žena priprema baštu za sejanje. A i do kraja godine će svakako uraditi do neke od petlji tako da je nepotrebno ovo raditi za par meseci korišćenja.
 
Па, сад. "Моравски пут" је заправо боље име за Аутопут Београд-Ниш (пошто је пруга Београд - Ниш и грађена као "Моравска пруга"). А и Велика Морава је више "Морава" него Западна Морава (која је само пола Мораве)

Slatko si me nasmejao tvojim objašnjenjem, naročito za pola Morave i više "Morava".
Morava kao reka ne postoji, pa to nešto što ne postoji ne može biti pola ili više od toga.
Postoje nekoliko reka u Srbiji koje u svom nazivu sadrže reč Morava (Velika Morava, Južna Morava, Zapadna Morava, Binačka Morava...) , a sama veličina reke ne donosi pravo i ekskluzivu na korišćenje reči Morava.

Po meni, naziv "Moravski koridor" je najprihvatljivije rešenje iz više razloga. Npr. autoput velikim svojim delom prolazi pored Zapadne Morave, a manjim delom pored Južne i Velike Morave, tako da "spaja" sve te tri reke. Geografska odrednica se lakše pamti, lepše i lakše je za izgovor, dovodi do promocije naših reka (koliko je samo Ibar postao poznat zbog Ibarske magistrale)... Takođe, taj naziv nikome ne može da smeta, ne može da dovede do rasprava i sl. Kada bi npr. naziv bio "Knez Lazar" mnogima bi smetalo što nije car, Kraljevčani bi se možda bunili zbog toga, a za neke je knez Lazar primer kako ne treba vladati.
 
Без обзира на шале , једино што се у овој земљи ради је инфраструктура, иако катастрофална експропријација, прескупе цене, не укључивање домаће оперативе, ипак се ради. За разлику од свега осталог!
 
Bas i ja htedoh da kazem saglasno trenutku Vuk Brankovic ili Levcanin, a moze i lazni car iz Cipuljica mali.
 
Без обзира на шале , једино што се у овој земљи ради је инфраструктура, иако катастрофална експропријација, прескупе цене, не укључивање домаће оперативе, ипак се ради. За разлику од свега осталог!

Mislim da je to što si napisao kako se nešto radi, srž svih naših problema u državi. Političari su odavno shvatili da je kod naroda bitno da se nešto radi, a ne šta je urađeno. Ceo život mi prođe u nekakvim radovima i iščekivanju završetka istih. Kao mladić sam sa radošću dočekao političke promene 2000-te i najave o izgradnji saobraćajne infrastrukture. Verovatno neću dočekati završetak mnogih započetih infrastrukturnih projekata. Nebitno ko je bio na vlasti poslednjih 20 godina, autoputevi su se svake godine gradili u proseku od nekih 20km, neke godine malo više, a neke manje.
O prugama tek da ne govorim. Hvalimo se "brzom" prugom BG-NS u dužini od 80km, a na ostalim deonicama i u dužini od skoro 4.000 km prosečena brzina je manja od 60km/h, na mnogima je manja od 40km/h, a na nekim je obustavljen saobraćaj. Tranzitna smo država, a zbog loših pruga je obustavljen železnički saobraćaj na najvažnijem koridoru tj. od Niša ka Bugarskoj i ka Severnoj Makedoniji. Ka Crnoj gori, Hrvatskoj i Rumuniji je prosečna brzina drastično manja od Bugarskog proseka.
 
Ово до Крушевца-запад не знам да ли могу овим ритмом урадити до Нове године, бар се надам да могу, треба скинути стари асфалт са обилазнице, насути поново, кишна канализација....има ту доста посла. Није немогуће! Што се тиче изградње путева, то је једина област где има напретка у Србији. Све остало је углавном пропало и то са намером! Индустрија не постоји, пољопривреда се систематски уништва. Воде су продате, ИТ индустрија ради за некога ко свакако није одавде. Све или убрзано пропада или је већ пропало!
 
Vrh