becks89":e34h14py je napisao(la):
Ajde sedi napravi kad je to tako lako. Slušam tebe i direktora sa tim "konstatacijama" a verujem da ne znate 3 programska jezika da nabrojite.
Kakav međusoftwer, taj termin prijatelju ne postoji. A uzmi pogledaj cenu softwera, gotovi ne postoje ispod 15000€.
Za autorska prava se slažem u potpunosti.
Ево ја знам пар програмских језика... овде није проблем у софтверу, већ је проблем у уговору.
Колико год нешто било технички захтевно, а ово није, на овако великом уговору решава се клаузулом о "одржавању и актуализовању" софтвера.
Овај уговор личи на SaaS/IaaS по начину на који је направљен (ако сам добро разумео они узимају неки проценат од карата за нешто). Питање је шта је то нешто?! Унапред се ограђујем, не знам детаље уговора, али ми је логично да када узимају проценат за "нешто" то мора да је неко одржавање.
Под одржавањем можемо да подведемо: оперативно управљање системом, одржавање софтвера, одржавање хардвера, све индиректне или директне активности настале инсталацијом система тј. преузимањем обавезе извршавања услуге (рецимо продаје карата).
И да се разумемо, са слабим уговором APEX може без икаквих проблема да игнорише напредак и конкуренцију на тржишту и да задржава систем (цео систем / услугу; не само софтвер) на иницијалном нивоу. То је потпуно легитимно.
Међутим, сигурно је да у том случају не говоримо о озбиљној компанији која тржишно послује и води рачуна о својим клијентима и развоју пословања. Сви волимо да добијемо тај степен више, то нешто што можда и ниси очекивао... а праве, озбиљне компаније воде рачуна о томе.