Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Moj cilj nije ETF, upis na ETF ne znači da znaš znanje.
Stf, tvoj problem je što nešto ne znaš, sve što me zanima trudim se da naučim. I da nemam nameru da ti dokazujem, vaše neke frustracije rešite negde drugde.
Ja ono što znam rećiću, što ne znam pitaću. A vaše pametovanje sami demantujete, postepeno.
Dgoran, mislim na softwer displeja.
 
Kako god upsi sta smatras da trebas i zelis a ETF sigurno nije za bacanje da nevalja nebi ih trazili i izinostranstva itd.
 
becks89":2fcy13al je napisao(la):
Apex nema obavezu da učestvuje u ovome, to koči celu stvar.


U tome je problem, kada je raspisan tender, uslov je bio da nova kompanija koja bude dobila koncesiju obezbedi informisanje putnika u putničkom salonu o sledećem stajalištu putem elektronskih displeja i implementira glasovnu najavu. Naravno, Apex je iskoristio nedetaljne zahteve i traljavo ispunio ove uslove. Ja iskreno dosad nisam primetio ni u jednom gradu gradu da je glasovna najava ovako neprofesionalno izvedena, iz razloga da bi manje uložili u instalaciju neophodne opreme (zvučnika) u vozilu. Takođe, svuda gde sam bio u zemljama u Evropi postoji sistem za praćenje, unutrašnji, ali i spoljašnji displeji su povezani u jedinstvenu celinu. Zanimljivo je da su ljudi iz Solarisa pri ugradnji unutrašnji displeja koji vrte datum,vreme i liniju, pitali kako to povezujete sa sistemom praćenja, odgovor je bio nikako! Naravno, dugo vremena nadležnost je prebacivana sa jedne na drugu kompaniju, GSP je tvrdio da je za povezivanje displeja odgovaran BusPlus i da je to njihova obaveza u budućnosti, dok je BusPlus odgovarao da su displeji unutar vozila u vlasništu GSP-a i da oni tu nemaju nadležnosti... :violina:

Hoću reći, da ono što je bilo normalno i očekivana praksa ovde ispade potpuni bauk i nepotrebno cimanje, pa još i dodatno uzimanje novca da se to izvede. Mnogo tu stvari nedostaje, 100 stanica sa elektronskim displejima u prvoj godini, gde je vebsajt za praćenje vozila u realnom vremenu, gde su ostale povoljnosti posedovanja RFID karte koje recimo postoje u Ljubljani (ulazak u muzeje, plaćanje parkinga), gde terminali za kupovinu karata, itd. ?!?

Zbog svega toga mi i jesmo tu gde jesmo :blah:
 
Aleksandar bravo ++
A STO OD NOVINARA NIKO NESMIJE DA pita
Mnogo tu stvari nedostaje, 100 stanica sa elektronskim displejima u prvoj godini, gde je vebsajt za praćenje vozila u realnom vremenu
a bogami i mi gradjani koliko su stavili displerja ko ih je platio 5 kom mozda ne vise
 
direktor":13gp4qxe je napisao(la):
Kako god upsi sta smatras da trebas i zelis a ETF sigurno nije za bacanje da nevalja nebi ih trazili i izinostranstva itd.
Daleko od toga da je ETF loš. Ali, bez učenja i sticanja znanja izvan faxa nema ništa od tebe.
Što se situacije tiče, grad je znao šta potpisuje, da tu nema ni m od modernizacije, tako da je to samo još jedan od dokaza da je sve ovo farsa i pranje para.
 
Ja ne visim previse cesto ovde pa nisam uspeo da se ukljucim u diskusiju dok je 'vruca'... Elem, da razjasnimo par stvari:

Najpre, govori se o nekih 15.000 EUR za razvoj medju-softvera, sto je apsolutna budalastina. BusPlus sistem sa svoje strane ima vec sve odradjeno: postoji sistem koji na osnovu GPS-a odredjuje tacan polozaj autobusa, zatim preko 3G mreze vrsi upit ka centralnoj bazi koja vraca informacije o polozaju autobusa. Postoji azuran ispis sledece stanice i trenutne stanice na validatoru. Na osnovu toga mogu da zakljucim prostom dedukcijom da se ili generise upit ponovo ka centrali iz koga se vadi informacija o imenu stanice, ili ka nekoj lokalnoj memoriji; u svakom slucaju u autobusu se nalazi podatak o trenutnom stajalistu kao kod i kao puno ime.

Na BusPlusu je samo da bilo kojim serijskim kablom veze displej sa mrezom validatora, bilo preko RS-232, USB, Ethernet-kabla, to zavisi od implementacije kontrolne jedinice displeja (koja je kod vozaca u kabini). Sto se tice Novatronic-a, na njima je da na organiizuju sistem da moze da prima komande sa strane; vec znam da displej moze da promeni stanje na pritisak dugmeta na komandnoj konzoli. Ostaje jos potpuno trivijalan posao da se u softver koji kontrolise displej ubaci kod koji bi reagovao na signal (tj. prekid) koji dolazi sa BusPlus mreze validatora.

Moram da napomenem da ne znam unutrasnje funkcionisanje oba sistema i ne mogu da ovu analizu zbog toga da izvrsim do kraja. U svakom slucaju svi elementi su na mestu samo ih treba uklopiti u celinu. Na Apeksu je samo da budu ono sto uvek i jesu: potpuno nesposobni :notok:

Ono sto kolega forumas becks89 tvrdi da je komplikovano je u svari jednostavno to je manje vise moja poenta. Da mi daju odresene ruke mogao bih ceo sistem da postavim na noge za 7 dana, naravno pod uslovom da mi obe firme pomognu da napisem module (tj. da mi otvore source). Skoro svi diplomski radovi mojih kolega su komplikovanije problematike...
 
Pa nije tebi komplikovano, ali ovcama se to debelo naplaćuje.
Zaboravljaš da softweri koje pominješ nemaju nikakvu dodirnu tačku, pa me zanima koji to kabl prilagođava takve softwere u traženi rezultat?
 
Pretpostavimo (ovo neko moze da mi potvrdi) da su validatori povezani u mrezu sa serverom u busu. Ovo pricam radi jednostavnosti, moze se i pretpostaviti da svaki validator radi zasebno ali je onda malo komplikovanija prica.

Sistem vec ima nekakav slusalac spoljasnjih dogadjaja koji reaguje na GPS poziciju vozila, na osnovu njega se podesavaju informacije na validatoru kao sto sam vec spomenuo. Server salje signal na mrezu kada se stigne na stanicu (tacnije u blizinu stanice). Taj signal se prenosi preko standardne Ethenet mreze u vidu paketa informacija ka validatorima. Za ovakvu vrstu komunikacije postoje tacno definisani standardi komunikacionih kanala tako da kompatibilnost nije problem.

Sad, centralni server moze da preko RS-232 (serijskog) prilikom detekcije da prosledi npr bukvalan signal (elektricni 'pravougaonik') Novatronic-ovom blackbox-u. On sigurno ima port za taj interfejs, verovatno i mrezni ili neki drugi; to je trivijalno izvesti zbog telekom standarda.

Novatronic samo popuni memoriju displeja sa nazivima stanica i vrti nove i nove. Redosled je sledeci:

1) bus se priblizava stanici
2) centralni server BusPlusa u autobusu detektuje priblizavanje stanici i javlja validatorima da promene natpis trenutne stanice i da puste zvucno obavestenje
3) centralni server BusPlusa u autobusu pusta Novatronicovom blackbox-u signal (sekvencu el. impulsa) koja oznacava prelazak na sledecu stanicu
4) black-box pregleda memoriju uredjaja i ispisuje stajaliste

Cak i ova poslednja operacija je jednostavna jer vec postoji dugme koje to radi na samom uredjaju. Ne postoji nikakav komunikacioni agent, izmene su sitne i nema potrebe za prevelikim (skupim) mahinacijama.

I da se razumemo, ideja je napraviti JEDNOSTAVNO i JEFTINO resenje.

A ko zeli da ostane u ovom poslu treba da bude profesionalan, ne da 'sisa ovce'. Ja sam uvek naplacivao po vrednosti samog posla i zato sam uvek ostajao u biznisu. A ti kako hoces...
 
Pominješ memoriju novatronica? Znaš li, kakvog je tipa i odakle učitava podatke za displej?
Treće, nema servera. Ne daju ih na korišćenje, pošto im se može.
 
Postoji centralna jedinica kod vozaca koja kontrolise ostale validatore preko mreze, po klijent-server arhitekturi to je server.

Memorija je standardni flash-rom, po onome sto sam vide cackajuci novatronic-ovu jedincu koja kontrolise displej ima dovoljno memorije za storage da stavi stotinak nizova unicode char-ova.

A ako je neko tvrdoglav i ne popusta, pa onda mozemo da pokusamo da ga prizovemo pameti, zar ne?
 
Vidiš sav materijal za displej se učitava sa najobičnije memorijske kartice kakva je u telefonima. Sam znaš da postoje razne vrste kartica, razlikuju se po brzini učitavanja. Uzmi da na nekih 120 ispisa dodaš još 4000 stajališta, to smanjuje već sporu brzinu učitavanja. Drugo formati za displej su nekompresovani i rade se u NovaBUS programu.
Problem je u upravljačkoj jedinici displeja, ona koči tvoju priču.
 
Znam nazalost sve o memoriskim karticama, jedna mi je crkla pa sam se informisao :(

Pod upravljackom jedinicom sam mislio na onu kutijicu kod vozaca koja sluzi za promenu smera na velikoj tabli napred. Ona bi trebalo da regulise sav posao. Trebalo bi da sam displej ima bar 2-3K ugradjene flash memorije, tako da moze da kesira za nesmetan ispis. Ne znam tehnologiju samih displeja, onaj sa kojim sam ja radio nije bio novatronic-ov, mada se njemu samo feed-ovao niz ASCII karaktera (Novatronic verovatno koristi UTF-16). Tako da ne mislim da je brzina ucitavanja relevantan faktor za ispis.

Takodje, koliko sam video na sajtu, oni se hvale da im sistem vec ima podrsku da najavljuje trenutno stajaliste, mada ne znam kako su to realizovali. Mozda bukvalno na dugme :D

@becks, ako imas neke insajderske informacije o radu sistema, slobodno podeli da probam jos vise da konkretizujem.

EDIT:

Nabasah na novatronic-ovu brosuru, i potvrdio sam neke svoje pretpostavke:

1) postoji centralna jedinica po vozilu koja regulise sve displeje, koja moze da primi informacije o svim linijama
u INTERNU flash memoriju
2) moguca je komunikacija sa displejima preko serijskog multipoint RS485 interfejsa, koji je dovoljno brz za prakticno trenutan prenos string poruke na tako kratke distance

Dakle vec je sve tu, samo treba Apex da se ukljuci, bez da traze hiljade i hiljade evra nizasta :evil:

Mada, moze da se napravi da vozac ima dugme ili nesto slicno i svaki put kada krene sa stajalista da se pritisne to dugme i da se azuriraju svi displeji. Mada bi bilo elegantnije da ide preko B+.
 
To ne može da radi automatski, upravljačka jedinica nema mrežnu karticu, niti mogućnost da se poveže na internet ili neku drugu mrežu.
Linije i stanice se stavljaju na karticu, putem NovaBus softwera, odatle ih učitava upravljačka jedinica. Njima ne radi nikako ni sat, sa podatcima o liniji, malo malo pa nešto ne radi kako treba. Videću da islikam sve o displejima, ipak si stručniji od mene, pa ćeš dati dijagnozu.
 
Upravljačka jedinica (CONTROLL UNIT NB2009)

novatronic-upravljacka-jedinica.jpg


***

Komunikacija sa displejima preko više različitih komunikacionih interfejsa (RS485, RS232, Ethernet, IBIS). Dodatni digitalni ulazi i portovi za povezivanje GPS prijemnika, kao i opciono tiketing validatora i slično. Automatsko (spram podataka sa GPS prijemnika) i manualno upravljanje sa govornim automatom (glasovna najava) uz mogućnost podešavanja audio parametara na samoj upravljačkoj jedinici.
http://www.novatronic.rs/sr/proizvodi/p ... acije.html
 
Ja zaista ne videh ništa od toga, po tome sam NT sadrži deo sistema bus plus?
 
Ne, to su dodatne opcije. Stvar je da je NT kontrolna jedinica višak! Cela stvar se odugovlačila zbog toga što se želelo da Novatronik proda kontrolne jedinice GSP-u za novih 200 autobusa. Preko RS485 displeji se mogu direktno povezati sa BusPlus onboard kompjuterom, softver i sve postoji, jer kentkart to već ima takvu implementaciju u nekim gradovima.
http://www.kentkart.com/UserFiles/en_a9 ... c5c315.pdf

Naravno, to nekima ne odgovara, ali ovo je Srbija. :violina:
 
Pa to sve manje vise pokusavam da kazem, softver ili postoji ili je njegovo prosirivanje trivijalnost...
 
Ja sam čačkao skoro sve tipove NT displeja, tj. njihovih upravljačkih jedinica, sad utvrdih da ih ne poznajem... Sve u svemu, kako sam čuo neki Solarisi već imaju probleme sa displejima?! Nešto tu smrdi, tako napredna tehnologija, a toliko propusta. Pravi primer je ik-218, gbr 1378 koji je na doradu displeja išao 4 puta, toliko o njima.
Izgleda piše šta je moguće da ima, a ne šta stvarno imaju u sistemu.
 
Sa Novatrnicovim displejima su uvek bili problemi, i sam to znas. Meni to ne smeta toliko koliko GSP u svakom novom vozilu trazi njihov displej, iako sami znaju da stalno ima problem. Ako se kvari, nek se kvari, dok je vozilo pravilno oznaceno, meni ne smeta, ja sigurno ne mogu uticati na njih i navesti ih da vise ne uzimaju njihove displeje. Mada je to sve ono da se kupuje domace. Ne znam ni da li ima jos neko u Srbiji koji pravi ovakve displejeve.
 
Pravi kompanija u nisu DMB uzimaju NT radi unifikacije lakseg odrzavanja cilj je da vecina budu nt
 
Vrh