Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

U nekim tramvajima su proradili ekrani novog Kentkart-ovog sistema, kao na primer u ovom na liniji 7.

Na sredini ekrana se nalazi sličica ključa i tekst koji obaveštava da je neophodno da se korisnik (vozač?) uloguje u sistem (username + password, pretpostavljam). U gornjem levom uglu ekrana je grb Beograda, a desno od njega informacija o datumu i tačnom vremenu.

tramvaj055.jpg
 
Fino napreduju, sve je više tramvaja s tim ekrančićem. Ispod tog (zeleni displej) je terminal za displeje i zvučno oglašavanje stajališta, što bi trebalo ponovo aktivirati.
 
jedan dečko koji radi u gsp mi je pričao na koji način će u budućnosti biti pretplatne karte. znači neće biti kao danas na mesec dana nego na kilometražu. svaki autobus će imati satelitsko praćenje. imaće pretplata kao na pri paid telefonima. kupi se recimo 100 km. onda se uđe u autobus i otkuca se karta. i prilikom izlaska iz autobusa otkuca se karta i sistem izračuna koliko si kilometara prešao i oduzme kilometražu.
takođe se radi na tome da se promeni zakon tako da kontrolori imaju prava da legitimišu čak i da privode.

naravno gsp je tračerska firma pa sve ovo treba uzeti sa rezervom.
 
Oba sistema ce najmanje mesec dana biti istovremeno u upotrebi , isto kao kad su menjali cenu-boju karata

@MilisaV
Pri kraju 52 strane na jako slično pitanje, vecina odgovora je da neće biti na km . :rolleyes:

@c.s.i.
sta drugo . . . . +1 :)
 
Ma gde može da se kuca 2 puta, tu će se praviti enormne gužve..
 
MilisaV":2dsdxdcx je napisao(la):
jedan dečko koji radi u gsp mi je pričao na koji način će u budućnosti biti pretplatne karte. znači neće biti kao danas na mesec dana nego na kilometražu. svaki autobus će imati satelitsko praćenje. imaće pretplata kao na pri paid telefonima. kupi se recimo 100 km. onda se uđe u autobus i otkuca se karta. i prilikom izlaska iz autobusa otkuca se karta i sistem izračuna koliko si kilometara prešao i oduzme kilometražu.
takođe se radi na tome da se promeni zakon tako da kontrolori imaju prava da legitimišu čak i da privode.

naravno gsp je tračerska firma pa sve ovo treba uzeti sa rezervom.


Tehnički to može, ali teško da će zbog problema gužvi pristati na to.

Druga stvar, očito je besmisleno je to sa kilometražom, nije sve u matematici. To bi značilo da, ako biste vožnju po centru grada, za 1km platili 30 dinara, do Batajnice bi karta morala biti čak 20 puta skuplja.

A ako bi kilometar bio extremno jeftin, na primer 5 dinara, onda bi do Batajnice i dalje bila skupa karta, nekih 100 din. Ali pošto se mnogi voze na mnogo kraćim relacijama, onda se sveukupno sistem ne bi isplatio jer bi karte bile po gradu mnogo jeftinije nego sad.

Dakle, to je izmišljotina. Jedini pravičan sistem bile bi vremenske karte bez zona! Pa neka budu i 15/30/60/90 min.... za kraću vožnju, za gradsku vožnju, za gradsku sa presedanjem i prigradsku... svako izračuna šta mu odgovara
 
MilisaV":15vp1wjs je napisao(la):
jedan dečko koji radi u gsp mi je pričao na koji način će u budućnosti biti pretplatne karte. znači neće biti kao danas na mesec dana nego na kilometražu.


Sličan sistem je stvarno bio uveden u Osijeku, dakle, pri uzlasku čekirate i kad izađete potvrdite izlaz, ako ne uradite ovo drugo sistem obračunava kao da ste se vozili do kraja te linije (terminusa). Međutim, sve je to lepo bilo zamišljeno ali je masovno zloupotrebljavano, putnici su pri ulasku "prijavili" i odmah "odjavili" ne izlazeći iz vozila, pa je takav sistem naplate ubrzo ukinut i sada je standardan sličan kako Mateja piše.

Inače, u GSP-u nemaju pojma kako će sve funkcionisati, većina ljudi u depou (radnici, vozači, čak i uprava) i dalje uopšte ne zna čemu služe ti ekrančići u tramvajima. Ono što samo znaju jeste da su im naredili da puste neke nepoznate ljude u pogone koji su veoma fušerski, rekao bih, odradili posao :rolleyes:
 
Александар wrote
,,.... putnici su pri ulasku "prijavili" i odmah "odjavili"... ,,
:laugh: :lool: :laugh:

fušeraj usluga , fušeraj i naplata
za @Александар
+1 :laugh:
 
Neizbežni deo modernizacije, stare navike se teško napuštaju :laugh: Izgleda da će to biti jedan o ozbiljnijih problema :lool:

"avramovicsasa"":15xfprvk je napisao(la):
-Pričao mi je danas Vozač sa Karaburme kako su se proveli na Monitoring obuci,bio je vašar,predavači su objašnjavali kako sistem funkcioniše a naši vozači nestrpljivi pa upadaju u reč.
,,Ma pustite nas ljudi da vam prvo objasnimo,,-viče predavač.
,,Neće to zaživeti kod nas,,-bila je česta upadica i konstatacija.
Kada je krenula obuka praktično na aparatima,pola nije umelo ni da koristi tastaturu. :evil:
http://gspbeograd.net/viewtopic.php?f=13&t=69&start=340
 
Hoće,hoće hteli bi oni malo opstrukciju,pa da kraduckaju kao do sada,uostalom pisali smo ranije o tome kako su se preprodavale karte,povlastice od strane zaposlenih i enormne gubitke koje su se mesečno pravili Gsp-u,sada kada naplatu i tiketing prenose sa Gsp na posebnu firmu ima da se radi... :kafa: Uostalom ako se budu bunili treba ih zameniti robotima iz Zastave.. :D
 
Od oktrobra ce testirati monitoring,verujem da ce to biti u tramvajima.
 
Kutak za glupo pitanje - blizi se oktobar i zamena povlastica, pa me zanima je li neko zna hocemo li vaditi stare povlastice, pa ih menjati kasnije za nove ili ce odmah izdavati povlastice za novi sistem naplate?
 
Verovatno ova gora varijanta, oni treba da otvore svoja prodajna mesta. Mada mislim da će maksimalno produžiti trajanje starih
 
Od danas se i u vozilima iz japanske donacije (SP "Novi Beograd") mogu videti ugrađeni uređaji namenjeni tiketingu i monitoringu.
Takođe, već neko vreme traju i obuke vozača za korišćenje ovih uređaja.

Evo kako taj uređaj izgleda u vozilu #1318:




Pored njega, od danas se i u vozilu #1321 može videti isti aparat.

Finalni izveštaj (koji će se svako veče štampati pri završetku rada i predavati u garaži umesto putnog naloga) će pokazivati sve neophodne informacije (one koje se sada popunjavaju u putnom nalogu vozila) i njegov sadržaj će biti dosta veći od ovog sa donje slike, napravljenog probe radi.

Konačni izveštaj



- Legenda:

FINAL REPORT (KONAČAN IZVEŠTAJ)

Bus/Route (konto vozila/linija): 11111/00018
DRIVER ID (službeni broj vozača): 11111
DATE (datum): 28/07/2011
TIME (vreme): 22:40:02
VER. (pretpostavljam da se radi o verziji softvera /nebitna stavka/): BEL V2.03A11
Izvor:
http://gspbeograd.net/viewtopic.php?f=13&t=74&start=430
 
lepo, ali bi podaci morali direktno da se šalju u centralni comp (ili elektronsko očitavanjem) na dalju obradu
ovako opet među-prostor( admistracija) za ručno unošenje podataka (štampa, čitanje pa opet unos ). :rolleyes:
 
Ovu su baš pozitivne stvari ,biće mnogo olakšana kupovina karata strancima kojih ovoga leta ima mnogo, kao i ljudima koji dolaze povremeno ili vikendom u Bg.Posebno mogućnost kupovine dnevne karte ili po izboru..
 
Матеја Бељан":jo250dh3 je napisao(la):
Nadam se da če i dalje i vozač moći da prodaje kartu

Mislim da će sigurno tako biti - vozač na ekranu izabere onu kartu koju putnik želi da kupi, i onda onaj mali štampač prikačen za šipku ispod ekrana odštampa kartu/račun.
 
Od septembra kerovi do odredjene velicine ce moci u gradski prevoz.

Uzdravlje :bash:
 
Vrh