direktor":3bvcgaf1 je napisao(la):
Vusko molio bih te da prebacis post sa gsp foruma koji govori koliko gsp ima sluzbi gomila se poklapa sa funkciom direkcije .Gsp kako bi bio rentabilniji treba da se reorganizuje
Prebacujem ja, kao autor pomenutog posta:
od stanislaw » Pon Okt 17, 2011 8:38 pm
Dragi forumaši, palo mi je na pamet da pokrenem ovu temu čitajući na forumu diskusije o raznim protivrečnostima u GSP-u: sa jedne strane planovi za nabavku 250 autobusa, sa druge strane tužna realnost, nedostatak sijalica, nedostatak plastičnih pokazivača, nedostatak hartije i deterdženata za pranje vozila. Neki se pitaju hoće li GSP moći da izdrži zaduživanje za nove autobuse, a opet sa druge strane postoje privatnici koji primaju sredstva od Direkcije po istim tarifama kao i GSP, pa ipak tim istim sredstvima otplaćuju svoje nove autobuse.
Čovek se zapita u čemu je štos? Da li je u GSP-u previše vozača, mehaničara? Naprotiv, čitajući ispovesti većine na GSP forumu čovek može da zaključi samo da ih nije dovoljno i da se lako nakupe prekovremeni sati. Pa kako onda besparica? Imam utisak da 90% čitalaca GSP foruma doživljava GSP kao nešto što se sastoji od pogona Centrala, Dorćol, Kosmaj, Karaburma, Novi Beograd, Zemun. Međutim, van pogona postoji čitava makroorganizacija GSP-a sa 17 sektora, 35 službi i nekoliko centara. Kao neko ko je godinama radio kao profesionalni menadžer odlučio sam da malo proučim čega sve tu ima i verujem da se tu krije odgovor zašto GSP nikako da stane na zelenu granu. Napominjem da mi nisu dostupne nikakve insajderske informacije, samo sam studirao organizacionu šemu GSP-a i druge informacije sa zvaničnog sajta.
Izdvojiću listu meni nejasnih organizacija u okviru GSP-a a verujem da ni mnoge kolege koje su angažovane u GSP-u ne znaju čega sve tu ima:
*
Služba interne revizije i unutrašnja kontrola: ne znam koliko ljudi zapošljavaju, ali pitam se šta realno mogu da rade. Problem je u tome što GSP funkcioniše tako da se svaki nedostatak na vozilima pravda besparicom, a svaki poremećaj polazaka svakodnevnim haosom u Beogradu. I tako interne službe mogu da konstantuju koliko god hoće nepravilnosti, u 90% slučajeva zaključak će biti "nema se čim" ili "nema ko" i nepravilnosti ostaju. U privatnim firmama kada interna kontrola iz meseca u mesec konstantuje iste nepravilnosti, odgovornom menadžeru ode glava. Da li je tako u GSP-u? Ne bih rekao, utisak je da se na odgovornost pozivaju samo pojedinačni prekršioci, a ne postoji individualna odgovornost menadžmenta za probleme generalnog nefunkcionisanja nečega.
*
Centar za integrisani sistem menadžmenta(!): pitanje za milion dolara je šta oni rade, osim možda što je uveden i sertifikovan integrisani sistem upravljanja kvalitetom, koji nije ništa drugo nego tona papirne dokumentacije, mrtva slova na papiru, sertifikati međunarodno priznati, "Kvalitet je naš prioritet" a salon vozila crn od kolomaza i vrata u vožnji otpadaju. Da li je GSP išta dobio uvođenjem sistema kvaliteta i da li bi GSP nešto izgubio rasformiranjem ovog sektora?
*
Služba termoenergetike sektora za infrastrukturu: da nije u pitanju održavanje kotlarnica? Da li je GSP-u potrebna posebna služba sa zaposlenima za sezonske poslove? Zar to ne bi mogle da rade preduzeća kao beogradske toplane itd...?
*
Služba za ugovoreni prevoz: koliko administrativnih radnika je potrebno za ugovoreni prevoz? Da li vozila stalno angažovana na ugovorenom i specijalnom prevozu zarade manje ili više od vozila u redovnom saobraćaju? Da li se njima može upravljati preko pogona ili je potrebna cela administrativna služba?
*
Služba za unutrašnji transport: koliko administrativnih radnika radi unutrašnji transport? Da li ovde spada vozni park menadžmenta i kancelarijskih službi? Da li bi jedna od poslednje dve službe mogla da obavi oba posla?
*
Služba telekomunikacionih uređaja i sistema: da li je potrebna? zar nisu svi vozači prešli na službene mobilne? ima li potrebe za održavanjem radiostanica? Mobilna telefonija takođe omogućava pričanje na zajedničkom kanalu. Provajderi ili servis obezbeđuju telefone sa garancijom, dovoljan je jedan čovek za celo preduzeće da brine o svim mobilnim telefonima i dosta je telekomunikacionih uređaja.
*
Služba za planiranje i izradu redova vožnje: da li ovo još postoji? zar nije to preuzela direkcija?
*
Služba za regulisanje i bezbednost saobraćaja: kako ovi ljudi zarađuju platu? Povremeno overavaju projekte gradilišta i radova na ulicama? Da li je to profitabilna delatnost i da li je potrebna?
*
Služba prijema, kontrole i transporta robe: šta oni kontrolišu i na koji način? Ko je kontrolisao BKM trolejbuse i primio ih sa nefunkcionalnim akumulatorima i klimama? Šta oni transportuju pored službe za unutrašnji transport? Koja služba je tu višak?
*
Služba za medijski nastup: koliko ih ima i da li su kadrovi odgovarajući? Koncept sajta star je već osam godina a novu verziju implementira eksterna firma. Koliko ljudi radi na internom listu i koliko je on potreban ako ne sme da javno bude dostupan on line? Da li su moguće uštede?
*
Služba utvrđivanja odgovornosti zaposlenih: koliko ljudi se time bavi? Da li mora tako? Po meni bilo bi logično da već interna kontrola u svom izveštaju locira u kojoj službi je nepravilnost, da izda rok rukovodiocu službe da utvrdi odgovornost u svom timu i da otkloni nepravilnost. Ako ne otkloni nepravilnost u roku, rukovodilac je odgovoran. Jer ako će odgovornost nedeljama da utvrđuju stručne službe, onda je rukovodilac jedna obična ništarija koja nema nikakvu moć, a onda niko ne može ni da kazni rukovodioca jer rukovodilac ne može da kazni one ispod sebe. I vojska je državna firma ali se ipak zna lanac komandovanja i nema službe utvrđivanja odgovornosti!
*
Služba za bezbednost, zdravlje i zaštitu životne sredine: da li ova služba odgovara za šaranje vozila u depou? Šta su njihovi uspesi osim sprovođenja zabrane fotografisanja? Koliko privatnog obezbeđenja se može angažovati kao ekvivalent?
*
Služba za IS i sistemsku podršku: koliko računara dolazi na pripadnika ove službe?
*
Služba za ekspolataciju softvera: da li GSP pravi svoj softver ili ga kupuje? Ako ga kupuje, da li je za njegovo održavanje potrebna posebna služba?
*
Služba za ekspolatacionu analitiku: šta analiziraju? Valjda planiranje i analiza sistema prelaze u ingerencije Direkcije. Oni su štetni za firmu ako druge službe moraju da troše svoje vreme da im pišu besmislene izveštaje da bi oni imali šta da analiziraju. U današnje vreme podatke za analizu automatski treba da obezbeđuje informacioni sistem, što znači da opet imamo službu viška.
*
Služba za istraživanje i planiranje razvoja: u stripovima se to zove Ministarstvo ruda i gubljenja vremena. Ovo su opet ingerencije direkcije i urbanističkih planera, a način na koji ova služba sarađuje na izradi urbanističkih uslova i planova regulacije je tužan (kad čitate važeće urbanističke planove Beograda u sekciji za javni prevoz, vidite koliko ništa ne rade)
*
Služba za tehnologiju i organizaciju rada: zašto postoje? Da li će ovladati tehnologijom kodiranja displeja? Da li će organizovati proces čišćenja kolomaza sa sedišta ili organizaciju noćnog pregleda sa tehnologijom upotrebe šrafcigera?
*
Sektor za implementaciju projekata: u redu je da postoji projekt menadžer odgovoran generalnom direktoru, ali da postoji ceo sektor za sprovođenje projekata u firmi gde je nemoguće kvalitetno sprovesti bilo šta od redovnog posla, od označavanja broja linije preko noćnog pregleda do upravljanja zalihom sijalica, e to zvuči ovako potpuno nadrealno.
*
Sektor za standardizaciju, unifikaciju i supstituciju: mogu da razumem da se bave optimizacijom materijalnih potreba preduzeća, mogu da razumem i da im se potkradu greške tipe imitacija kočnica, ali ne razumem čemu onda služi poseban centar za definisanje i kontrolu delova direktno odgovoran direktoru, pa služba za javne nabavke, pa služba prijema, kontrole i transporta. Da li bi jedna služba nabavke mogla da obavi posao ovih 4-5 službi? Da li neko u GSP-u uviđa da u preduzeću sve fali, ništa ne funkcioniše i nema ničega zbog "sporosti javnih nabavki" što sa jedne strane predstavlja dobru uštedu, ali sa druge strane onemogućava sprovođenje bilo kakvog sistema kvaliteta i obesmišljava rad 12 drugih službi koje ne proizvode ništa osim papira koji su u realnosti nesprovodivi?
Koliko bi GSP bio zdravije preduzeće kada bi se suspendovao rad službi koje samo proizvode papir? Ili kada bi te službe imale obavezu da svakog meseca nešto zarade ili uštede GSP-u? Ako trenutno ne rade na zaradi ili uštedi, da budu raspoređeni u pogone kao ispomoć? Kada se saberu sve te službe, koliko se tu ljudi nalazi, ima li za ceo jedan pogon koji ne ostvari nijedan polazak i ne pripremi nijedno vozilo za naredni dan?