Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Slažem se pa upravo bi ta fabrika trebalo da radi za BG i GSP da brže obnove vozni park i da to ima kontinuitet ,zašto prodavati nešto što donosi profit ,a treba dokapitalizovati sa partnerom koji bi doneo novu tehnologiju i pomogao da se proizvodi više i kvalitetnije, jer sa našom fabrikom možemo se nadati bržom obnovom voznog parka sa cenama stranih teško :/
 
dejo":2eo8tfvo je napisao(la):
Slažem se pa upravo bi ta fabrika trebalo da radi za BG i GSP da brže obnove vozni park i da to ima kontinuitet ,zašto prodavati nešto što donosi profit ,a treba dokapitalizovati sa partnerom koji bi doneo novu tehnologiju i pomogao da se proizvodi više i kvalitetnije, jer sa našom fabrikom možemo se nadati bržom obnovom voznog parka sa cenama stranih teško :/
Prodavati fabrike koje rade u plusu je cisti idijotizam.
Naravno da nije idiotizam. Drzava ne treba da proizvodi autobuse (to jest drzava ne treba nista da proizvodi) nego treba da napravi ambijent za takvu proizvodnju.
Treba puno para da bi se odrzavao kvalitet proizvoda da ti proizvodi budu konkurentni na trzistu jer jednostavno fabrika ne moze da zivi samo proizvodeci za Bg. To bi dovelo do pada kvaliteta i profita.

Sta bi govorio kad poslije 2 3 godine fabrika poslovala neprofitabilno?
 
Ni najbolji svetski proizvodjaci autobusa nisu drzavne firme i ne mogu ni biti. Da bi se doslo do jos viseg nivoa i proizvodnje i kvaliteta potrebna je privatna kinta zato i ne vidim nista lose u tome da se Ikarbus proda. Oni su sigurno spremni da prave jos bolje modele kao onaj sa italijanima, preduslov za sve to je naravno dobar tender i ozbiljni kupci.
 
Pa ne znaci da je drzavna firma samo ako ima100% kapitala. Neka drzava zadrzi 51%, a ostalo moze u privatizaciju.
 
A zasto bi, po tebi, neko dao kapital za tih 49% da bi njim upravljala drzava (zbog onih 51%)?

Da li bi ti, npr. dao komsiji koga ne poznajes i koji nema najbolju reputaciju kapital za ozivljavanje njegovog npr. kafica i za to dobio 49% vlasnistva, a da on i dalje zadrzi iskljucivo pravo upravljanja (citaj investiranja tvojih para).

Socijalna demagogija, kojoj podlezu i mladi ljudi, je osnovni razlog zasto ce ovaj nas grad (izgleda) osvojiti mopderni Vizigoti...;(
 
Jedno pitanjce imam.Koliko autobusa ima GSP Beograd i koji deo su otprilike japanci,ikarbusovi novi a koji su oni krsevi?
 
Ukupno imaju 796 autobusa, od toga 357 solo, a 439 zglobnih. prosecna starost autobusa je 7.21 godinu. E sada na sajtu im ne pise nista specijalno za japance, ali ako neko zna koliko su nam dali autobusa, lako je utvrditi njihov deo. Iskreno mislim da nisu updejtovali sajt sa ovim novim ikarbusovim autobusima sto su poceli pre nekoliko nedelja da se pojavljuju na ulicama.
 
Znam da u vezi privatizacije ima više različitih koncepata i da ne treba država da proizvodi ali i u Evropi tamo gde su socijalisti na vlasti pokušavaju da zadrže većinski paket akcija u preduzećima koja su bitna za infrastrukturu zemlje ,evo primera šata se dešava sa komunalnim preduzećima u full privatnom vlasništvu koja su bitna za funkcijonisanje duštva i Italiji gde je mesecima đubre na ulicama zato što mafija ucenjuje društvo jel ima tako važnu firmu u rukama a ako je samo profit bitan onda bolje da zatvorimo fabriku pa kupujemo MAN ili Mercedes samo ne znam da li bi mogli za pet narednih godina da kupimo ni oko 50ak :)

E još nešto ako pati ovo neko iz GSPa zar ne mogu nove autobuse i one japance da uključe na sve linije a nema ih mnogo koje prolaze kroz centar BG

Mislim na potez Slavija Trg R.i bulevar a ne da se pred strancima ne brukamo sa onim krntijama npr linija 31i dr pa ipak centar treba da ima neku prednost a imamo nove buseve :(
 
severian":3pvum93k je napisao(la):
Ikarbus nije komunalno preduzece.
Upravo i to je ogromna razlika. Nece moci Ikarbus i kad bude privatno preduzece nikoga da ucenjuje jer niko i ne zavisi od njega. Ukoliko se oni tada povampire i zabiju jake cene na svoje modele grad uvek moze da se okrene nekoj drugoj firmi i prekine saradnju sa Ikarbusom sto nije slucaj sa djubretarcima.

@dejo
Mislim da bi trebalo malo vise da povedemo racuna o ljudima na periferiji grada jer ne znam zasto mnogi smatraju da su to ljudi drugog reda. :(
Isto tako grad se ne obazire mnogo na probleme Beovoza i naravno prigradskih naselja sto zivot tih ljudi cini mnogo mnogo tezim.
 
А ти исти људи са периферије града би могли мало више да поведу рачуна о возилима у којима се свакодневно возе...
 
Pa to se valjda podrazumeva. Nisam primetio razliku izmedju jedne npr. 704-e i 26-e. Divljaci i primitivci su svuda.
 
Rashladni uređaji u autobusima Gradskog saobraćajnog preduzeća prijatno osveženje, ali ne uživaju svi putnici
Klime hlade, prozorima veruju
Letnje temperature koje su juče dostigle i 30. podeok Celzijusove skale učinile su da je nepodnošljivo bilo skoro na svim mestima u gradu. Međutim, deo javnog prevoza, u kojem se nekada doslovce nije moglo živeti zbog nepodnošljive toplote koju gužve samo pospešuju, postao je podnošljiviji. Razlog tome su trideset novih autobusa koji su opremljeni klima uređajima.
Već samim ulaskom u moderan niskopodni autobus oseti se promena koja dolazi iz "split" sistema koji hlade duž celog vozila. Zadovoljstvo ne kriju ni putnici koji ako ne žure, čak odbijaju da uđu u stare autobuse koji nisu klimatizovani. Svi su saglasni da je Beogradu takav vid prevoza bio neopodan, ali da je postojećih 30 autobusa nedovoljno da se "pregura" vrelo leto.
Zahvaljujući rashladnom sistemu, možda i najviše, dobili su vozači autobusa. Sada imaju udobno i prijatno radno mesto. Međutim, nisu svi toliko zadovoljni. Tako vozač novog autobusa na liniji 65 kaže da je autobus teži za vožnju jer je duži od prethodnih, a da je izgubio i na preglednosti. U prilog tome naš sagovornik napominje da je putnicima dozvoljeno previše da se primaknu vozaču i da mu tako zaklone pogled na retrovizore. Najviše nedoumica izazvala je upravo glavna prednost novih autobusa, korišćenje klima uređaja. Naime, pravilnik o rukovanju novim autobusima govori samo o tehničkom korišćenju vozila, ali ne i o prilikama kada se uključuje "split" sistem. Sve je na slobodnoj proceni vozača. Oni koji juče nisu uklučili klimu u celom vozilu, već samo kod sebe u kabini, to pravdaju činjenicom da putnici otvaraju prozore i time neutrališu rad rashladnog sistema. Kažu da je očigledno da su putnici navikli na promaju sa prozora autobusa i da ne veruju savremenim uređajima koji ih hlade.
Ipak, da neće ostati samo na 30 vozila za Danas najavljuje generalni direktor GSP "Beograd" Slaven Tica koji kaže da će se sledećih 25 solo klimatizovanih vozila naći na ulicama najkasnije do kraja ove sedmice. Na taj način će biti pokrivene i linije koje saobraćaju centrom grada budući su dosadašnji zglobni autobusi saobraćali samo na dužim relacijama koje retko ili uopšte ne prolaze kroz centar. Do kraja jula na ulice će ozaći i preostalih 45 autobusa, čime će flota GSP biti poboljšana sa ukupno 100 novih autobusa. R. V. B.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Ne moze a da se kod nas nesto neiskomplikuje, pa makar kada su u pitanju poboljsanja :rolleyes: Ako klima u autobusu radi, prozori treba da budu zatvoreni i zapecaceni tako da se ne mogu otvoriti cak i ako neki tvrdoglavi putnik to pokusava. Tako je po Evropi. A sto se tice komocije vozaca, ona je svakako na drugom mestu s obzirom da je najbitnija komocija putnika koju voznju placaju i zbog kojih je GSP na kraju krajeva i tu.
 
zasto bi komocija vozaca bila manje vazna? od njega zavisi kvalitet voznje, on mora da bude ljubazan i cist, neoznojan... u svakom slucaju on provodi ceo dan tu i mora da ima dobre uslove za rad
 
Kabina je napravljena na osnovu Volvoovih gradskih autobusa koji se voze po celoj Evropi. Naprsno je nasim vozacima zasmetalo sve ono sto nikom drugom ne smeta. Meni to zvuci na klasicno srpsko zakeranje na sve sto je novo i drukcije.
 
dobro to je druga stvar, vozaci jesu cesto bahati i nekulturni, ovi slucajevi ispadanja iz autobusa direktna su posledica toga. ja samo kazem da treba da imaju dobre uslove za rad, a ako se zale na dobre - to nista ne cudi
 
Uslov PUPS-a je da prevoz bude besplatan za starije od 65, zar ne? Ja mislim da bi to bilo cisto bacanje para. Jel u nekim zemljama ograniceno vreme kada je za njih besplatno, kako ne bi isli u spici?
 
Jes, sada ce babe i dede u spicu da se vozikaju po gradu :lol: Ovo sa smanjivanjem granice za besplatan prevoz je klasican primer populizma.
 
Više „superbusova” na ulicama
GSP preuzeo od „Ikarbusa” 25 najmodernijih klimatizovanih vozila, sa specijalnom opremom
Vozni park Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd” od danas će biti bogatiji za 25 „Ikarbusovih” novih, klimatizovanih, niskopodnih solo autobusa. Ova vozila opremljena su platformama za lakši ulazak i izlazak osoba sa posebnim potrebama, kao i roditelja s bebama u kolicima, a zadovoljavaju i najviše evropske ekološke standarde. Poseduju i „evro 4” motore koji znatno manje zagađuju životnu sredinu, kao i poseban prostor namenjen invalidima.

Reč je o drugoj isporuci u okviru aranžmana kojim je predviđeno da „Ikarbus” proizvede i preda GSP-u ukupno 100 autobusa. Prvi kontingent od 30 zglobnih vozila već je na ulicama, a ceo projekat trebalo bi da bude završen do kraja jula. Procenjuje se da je ukupna vrednost nabavke oko 1.800.000.000 dinara.

Iz GSP-a najavljuju da je ovo samo početak obnove voznog parka. Uskoro se očekuje kupovina 40 trolejbusa i 20 tramvaja, a preduzeće „Lasta” dobilo je 35 najsavremenijih autobusa koji već voze do predgrađa.

Ovo je prvi put u istoriji javnog prevoza u glavnom gradu da su se pojavili autobusi koji su prilagođeni svim kategorijama putnika. Invalidi su dosad koristili posebna kombi vozila GSP-a, dok su roditelji s bebama muku mučili pokušavajući, često bezuspešno, da unesu dečja kolica u autobus.

Istraživanja koje je GSP sproveo pre kupovine ovih autobusa pokazala su da većina sugrađana želi klimatizovana vozila, ali jedan od problema sa kojima će se putnici suočavati su česta otvaranja vrata, naročito u nastupajućim lenjim mesecima. Tada će topao vazduh ulaziti u vozilo, a postoji i mogućnost da dođe do nesuglasica među putnicima jer će nekima od njih zasigurno smetati hlađenje. Srećom, na više mesta iznad sedišta odakle dopire hladan vazduh postoji mogućnost ručnog podešavanja split-sistema koji, osim hlađenja, obuhvata i grejanje. Da u vozilima GSP-a više ne bude zime pobrinuli su se majstori „Ikarbusa” koji su u centralnom delu autobusa ugradili i radijator.

N. Miković

----------------------------------------------------

Vozilo za muslimanske vernike

Zemunski „Ikarbus” je na nedavno završenom sajmu u Maleziji predstavio kompjutersku animaciju specijalno opremljenog autobusa namenjenog muslimanskim vernicima. Ovo vozilo ima 25 sedišta, odvojen prostor za žene i muškarce, kao i poseban deo za klanjanje. U autobusu će biti ugrađena i oprema za ritualno pranje pred molitvu, kao i pravac koji će pokazivati na Meku.

[objavljeno: 30/05/2008.]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Vishe-superbusova-na-ulicama.lt.html
 
GSP-U ISPORUČENO 25 NOVIH "IKARBUSOVIH" AUTOBUSA
BEOGRAD , 30. maja - U javni gradski prevoz, od ponedeljka, 2. juna biće uključeno 25 novih, solo niskopodnih i klimatizovanih autobusa preduzeća "Ikarbus" , rekao je danas direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) "Beograd" Slaven Tica.

Novi autobusi biće angažovani u sva četiri pogona GSP-a u gradu, rekao je Tica prilikom zvanične primopredaje autobusa.

"Autobusi, koji su danas isporučeni Beogradu i GSP-u, unaprediće gradski saobraćaj", ocenio je vršilac dužnosti gradonačelnika Beograda Zoran Alimpić i dodao da će niskopodna vozila moći da koriste i osobe sa invaliditetom.

On je podsetio da je pre mesec dana GSP-u isporučeno 30 zglobnih autobusa i najavio da će do kraja jula biti isporučeno preostalih 45, čime će se realizovati ranije ugovoreni kontigent od stotinu autobusa koji će prevoziti Beograđane.

GSP "Beograd" je sa "Ikarbusom" potpisalo ugovor za kupovinu 100 solo i zglobnih autobusa, a čitav projekat, koji se finansira sredstvima grada, vredi 25 miliona evra.

Generalni direktor fabrike "Ikarbus" Srećko Nijemčević istakao je da su isporučeni autobusi najbolji koje je ta fabrika proizvela i poželeo Beograđanima da uživaju vozeći se novim vozilima.

Autobusi tipa IK112 rezultat su trogodišnjeg projekta nazvanog "Beobus", koji je bio usmeren prema potrebama korisnika. Projekat je završen maja prošle godine, posle čega je raspisan tender na kome je pobedio "Ikarbus".
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Danas nešto lutam po raznim forumima, i naiđem na ovu sliku:
qrwwmg.jpg

Plan proširenja trola, ali ne znam iz koje godine.
http://www.autobusi.net/forum/viewt...tart=300&sid=76f4ecf4f93e5ed6f5edb09e25f838b2
Navodno od nekog sa railserbia.

On se malo razlikuje od onih planova iz 80ih
Trolejbus1990.jpg

Trolejbus2000.jpg


Inače, skroz je besmisleno da ako već ubacuju trolu umesto busa 44, da je ne spuste skroz dole do pijace na Senjaku, do iznad Sajma. :/
 
Vrh