Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Vrlo razocaravajuc tekst...

Prvo, stajalista! Pa tepecurke nema vise ni Bugarska!! Kada sam u Rusiji bio 2003. godine, sva stajalista su bila u staklu - sva! i to u gradu od 5 miliona stanovnika! Pa daj ljudi, udjimo u 21. vek!

Odugovlacenje sa BeoVozom takodje ne razumem! Sta vise ima da analiziraju? BeoVoz je krs i sranje i evo ako treba ja cu da im potpisem studiju pa neka krenu dalje! Stvarno sramota - umesto da se na to stavi prioritet svih prioriteta oni se zamlacuju tamo nekim GPS-ovima i SMS-ovima. Naravno, i to je potrebno, ali korak po korak!

I na kraju tramvaji! Svaki komentar je izlisan. Samo se pitam da li su se nasi gradski "celnici" provozali tramvajima u Zagrebu i Sarajevu? Ako nisu, toplo preporucujem!
 
Znaci definitivno se ne ide po hitnosti. Beovoz se nece integrisati ove godine (!!??) a vec godinu dana pricaju da ce remont starih tramvaja trajati dve godine. Mislim da ce barem jos godinu dana isto to pricati a mozda tako doguramo i do 2010. Ostalo je super ali kao sto sam vec napisao najvaznije stvari se zanemaruju. Potpuno zaboravljaju na ljude iz prigradskih naselja.
 
Gradska vlada je ekstremno podbacila sto se tice javnog prevoza, i ovo je samo jedan od simptoma opste nemogucnosti i nedostatka dobrog menadzmenta. Prevoz je sada gori nego pre dve-tri godine, sto je za mene porazavajuca cinjenica.
Mislim da bismo trebali napraviti niz pitanja u vezi javnog prevoza koja bismo mogli uputiti strankama koje ce se kandidovati na lokalnim izborima. Onda bi uradili jedan Beobuild Special Report koji bi uporedio akcione planove razlicitih partija sto se ovog problema tice. Ja mogu da se setim nekoliko kljucnih stvari:

Teski metro
Laki metro
Novi tramvaji
Stajalista
Mape autobusa
Sajt GSP i Planer putovanja
Novi trolejbusi i sigurnost postojecih
Razmak polazaka autobuskog prevoza
Broj vozila

Kako se to vama cini?

P.S. Nisam zaboravio projekt mapa stajalista, nesto raduckam, pa kad bude ispalo, obavesticu sve, da znate :)
 
dodaj i metro na vodi, ali ne ove kante i korita koje planiraju već hydrofoil, ove što klize iznad vode i brži su od autobusa
 
Pa bice stvarno onako kako sam rekao. Nece oni ni do 2010 to da zavrse. :(

Ремонт и модернизација 60 трамваја за ГСП „Београд”
Средствима Града Београда и Европске инвестиционе банке до 2010. године биће ремонтовано, модификовано и модернизовано 60 трамваја за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд”, најавио је на редовној конференцији за новинаре Зоран Алимпић, в.д. градоначелника Београда.

– Ремонт, модификација и модернизација трамваја обухваћени су „Пројектом обнове града Београда” и финасираће се са 1.600.000.000 динара из кредита Европске инвестиционе банке и 800.000.000 динара из градског буџета. Поступак јавне набавке спроводи се строго по мерилима Европске инвестиционе банке. У првој фази рестриктивног поступка изабрано је пет кандидата који су испунили услове конкурса, а ускоро ће бити покренута и друга фаза рестриктивног поступка за ову јавну набавку – рекао је Алимпић.

Кандидати који су у првој фази испунили услове конкурса су: „Кончар”, „Alstom transport”, Saint Quen, Француска, заједничка понуда (joint ventura) „Inoken group”, „Inoken trams” и „Kolejova Doprava” из Прага и ФЖВ „Желвоз” из Смедерева, затим „Škoda pars nova” из Чешке и Конзорцијум „Simens”, „ELIN EBG Traction” из Беча и „IFTEC GmbH&co” из Лајпцига, Немачка.

Град Београд ће ове године за потребе ГСП „Београд” купити и 100 нових нископодних аутобуса. Фабрика аутобуса „Икарбус” ће градском превознику до краја јуна испоручити 55 зглобних и 45 соло аутобуса. За ову куповину из градског буџета издвојено је 2.060.000.000 динара.

– Реч је о савременим нископодним, климатизовним возилима, са „евро 4” моторима. Први контингент од 30 зглобних аутобуса треба да стигне до краја априла, а у наредним месецима сукцесивно ће пристизати и остатак возила. Када нови аутобуси буду стигли, возни парк градског превозника биће знатно подмлађен – истакао је Алимпић.

Старост аутобуса у градском превозу сада износи око пет година. Око 400 аутобуса приватних превозника стари су у просеку мање од две године. ГСП „Београд” тренутно у возном парку има 807 аутобуса, чија је просечна старост око седам година, а располаже и са 139 тролејбуса просечне старости 13 година и 205 трамваја, у просеку старих 24 године.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
Систем за даљинско праћење возила
За неколико месеци у Београду ће почети примена „мониторинга”, то јест система за даљинско праћење возила јавног превоза. Како је најавио Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, тренутно је у току одабир најповољније понуде.

– Систем за даљинско праћење омогућава даљинску контролу возила помоћу система глобалног позиционирања, мреже мобилне технологије и интернета. На овај начин биће обезбеђено праћење возила, њихово позиционирање и комуникација. Корисници јавног превоза имаће могућност да путем SMS порука добију информацију о доласку возила на одређену локацију и на тај начин скрате чекање – рекао је Ђукановић.

У центру за мониторинг у сваком моменту биће доступне информације о позицији, смеру и брзини кретања возила, што ће омогућити брзу замену уколико је возило у квару јер ће комуникација бити двосмерна. Систем за даљинско праћење возила јавног градског превоза биће уведен у сва возила која опслужују интегрисани тарифни систем, возила ноћног превоза, као и минибус возила.

После имплементације овог система, следећи корак је увођење тикетинга, то јест јединственог система у наплати, као и обележавање стајалишта у мониторингу, најавио је Ђукановић.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
Red vožnje sms-om
S. BULATOVIĆ, 31.01.2008

SLANJEM poruke mobilnim telefenom za devet meseci svi Beograđani će moći da saznaju za koliko minuta auotbus koji im treba stiže baš na njihovu stanicu. Putnici koji se voze prigradskim linijama ovu inovaciju će moći da isprobaju i ranije, verovatno već početkom leta, najavio je u četvrtak Željko Đukanović, prvi čovek Direkcije za javni prevoz.

Kojoj će firmi biti poveren posao znaće se u ponedeljak kada na rang listu, koju je napravila komisija, svoj potpis stavi v. d. gradonačelnika Zoran Alimpić. U igri je devet kompanija, a sedam su domaće.
- Najveću korist od monitoringa imaće korisnici linija koje imaju nisku frekventnost i stižu na deset, 20 minuta, pa i pola sata - objašnjava Đukanović. - Sa ovom uslugom ljudi neće uzalud čekati na stanicama. Cena poruke će biti niža od uobičajenih sms-ova. Devet meseci posle potpisivanja ugovora je rok da se uređaji ugrade u svih 1.600 vozila. Nama će oni pružiti informaciju i da li je neko vozilo ostalo u kvaru. Uvešćemo dežurstva i u tom slučaju bi rezervni autobus odmah krenuo.

Ovih dana u drugu fazu ulazi i izbor firme koja će remontovati 60 tramvaja. Vrednost posla je 2,4 milijarde dinara, a u prvoj fazi je izabrano pet firmi koje ispunjavaju uslove konkursa.
- Remont tramvaja se delom finansira iz kredita Evropske investicione banke sa 1,6 milijardi dinara, a 800 miliona ćemo dati iz budžeta - naglasio je Zoran Alimpić. - Planirano je da se ovaj posao završi do kraja 2010. godine. Kupujemo i 100 niskopodnih autobusa čija je ukupna vrednost dve milijarde dinara i njima ćemo još podmaladiti vozni park GSP, čija su vozila sada prosečne starosti pet godina.

"Ikarbus" će gradskom prevozniku do kraja juna isporučiti 55 zglobnih i 45 solo autobusa. Prvi kontigent od 30 autobusa stići će do kraja aprila.

TAKTIKA
ČLAN Gradskog veća Dejan Mali u četvrtak je najavio da će se Grad posebno pozabaviti organizacijom radova na ulicama. Cilj je da to postane potpuno uređena oblast i da se više ne dešava da se iste ulice raskopavaju nebrojeno puta. Iako je to trebalo da da važi i do sda, Dejan Mali je obećao da će se ubuduće trudiiti da se svi radovi na jednoj saobraćajnici završe u istom trenutku.

NOVA LINIJA
NOVA linija "522" u petak počinje da saobraća na relaciji Glavna železnička stanica - Umka. Radnim danom će voziti tri autobusa i stizaće u intervalu od pola sata. Vikendom će saobraćati dva autobusa na svakih 45 minuta.
Direkcija je pripremila izmene još nekih linija. Početkom marta promeniće se trase autobusa sa oznakom "91" i "92", ali se još ne znaju detalji. Autobusi sa brojem "65" tada će početi da voze do Bežanijskog groblja, a linija "89" će biti produžena do Vidikovca. Žitelji Banovog brda koji koriste liniju "57" od marta će moći da se voze i kasno uveče. Ona trenutno saobraća samo do 20 časova, a ubuduće će voziti do 22 ili 22.30 časova.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=115434&datum=2008-02-01
 
Malo vise optimizma ne bi skodilo... ipak je prevoz doziveo jednu od najznacajnijih transformacija od 2000. na ovamo. Rok za remont trtamvaja do 2010. uopste nije los.... a tek 100 novih niskopodnih autobusa od leta. Pravi hit. Tehnicke inovacije poput ovih sms servisa samo treba pozdraviti.
 
2010 nije losa samo ja se ljutim na njihova obecanja i rokove. Konstantno nam pricaju bajke a da GSB danas i pre npr. 5 godina ne moze da se poredi to stoji.
 
Pa ceo grad se transformisao. Jel treba da kazemo - sreca, sad ima mnogo manje sklopotija, i vrlo retko se desi da dim ulazi u autobus i ipak ima mnogo vise linija, ali jedva se provlace kroz centar jer nemamo metro. Do 2010. godine polovina tramvaja bice remontovana, mada smo mi jedini grad u regionu koji koristi samo starudije. Ipak nece biti kupljeno 40 trolejbusa, ali hoce 100 autobusa. Ni oni nece otkloniti sve propale.

Jedino cime sam zadovoljan je menjanje sina. Ovo ostalo mi uopste nije optimisticki, vidim da ce gradski prevoz i dalje da bude zasnovan na autobusu, sa dosta starih vozila. Normalno je da ce da ih menjaju s vremena na vreme, ali to nije poboljsanje javnog prevoza kakav je ocekivan.


Inače, autobusi LASTE, privatnika, kao i iz japanske donacije su uredni i čisti, a ostala voyila GSP-a se raspadaju bukvalno vremenom. Dakle, to je problem PREDUZEĆA.
 
Meni je razocaravajuce da se sve zive pare guraju u autobuse i delimicno trole. Bolje da su te 4 milijarde ili vise ulozili u laki sinski sistem ili metro (sta li vec, samo da se napokon pocne sa time!!!) nego sto se sve vise koncentrisemo na autobuse koji su najprljaviji vid prevoza! Ili bar u BeoVoz, mada i tu su zakazali. Bas bez veze i ne znam ko ima moc da tamo odredjuje prioritete!
 
Matt":9pykdteh je napisao(la):
i vrlo retko se desi da dim ulazi u autobus
Moj burazer ove autobuse zove Ekoloski autobusi (eko friendly) jer se svi izduvni gasovi nadju unutar autobusa, gde ga korisnici prerade preko svog plucnog aparata.
 
Nikola":39lh2fvk je napisao(la):
Matt":39lh2fvk je napisao(la):
i vrlo retko se desi da dim ulazi u autobus
Moj burazer ove autobuse zove Ekoloski autobusi (eko friendly) jer se svi izduvni gasovi nadju unutar autobusa, gde ga korisnici prerade preko svog plucnog aparata.
hm.. stvarno ne znam... stoje kritike da se slabo ulaže u budućnost (LRT, novi tramvaji...). ali ovo oko buseva mi zvuči sve više i više ko urbane legende, ja kad god sam u BG-u uvek koristim autobuse, jeste da nisu toliko čisti, bučni jesu... ali sve je to na nekom prihvatljivom nivou. Jesu daleko od nemačkog standarda, ali s obzirom u kakvom je stanju grad ja sam zadovoljan busevima dola, a biće i bolje od aprila ove godine.
 
Pa xda ali ipak se vidi razlika izmedju GSP i svih drugih. Nije u redu da sve povrsine koje se ne diraju budu prasnjave. Ali dobro ipak je to veliki sistem. Svakako da se kriterijumi uvek povecavaju i uvek se trazi bolje, ali trebalo bi nesto uciniti. Mozda bi najbolji nacin bio da se sva nova vozila tretiraju kao japanci.
 
Matt":3gf2fs84 je napisao(la):
Pa xda ali ipak se vidi razlika izmedju GSP i svih drugih. Nije u redu da sve povrsine koje se ne diraju budu prasnjave. Ali dobro ipak je to veliki sistem. Svakako da se kriterijumi uvek povecavaju i uvek se trazi bolje, ali trebalo bi nesto uciniti. Mozda bi najbolji nacin bio da se sva nova vozila tretiraju kao japanci.
Upravo to, ili pak veća privatizacija ali uz neke norme da npr svi privatnici imaju sisteme za obaveštavanje putnika koji bi bili jasno definisani. Očigledno je da su privatni busevi dosta "uredjeniji" nego gradski (izuzav japanaca).
 
Nenad":1utovamp je napisao(la):
Meni je razocaravajuce da se sve zive pare guraju u autobuse i delimicno trole. Bolje da su te 4 milijarde ili vise ulozili u laki sinski sistem ili metro (sta li vec, samo da se napokon pocne sa time!!!) nego sto se sve vise koncentrisemo na autobuse koji su najprljaviji vid prevoza! Ili bar u BeoVoz, mada i tu su zakazali. Bas bez veze i ne znam ko ima moc da tamo odredjuje prioritete!
Slazemo se 100% osim u jednoj stvari, a to je da su te pare ulozili u LRT ili metro. Zato sto tekuca obnova autobuske flote je nezavisna od tog projekta. Drugim recima finansiska konstrukcija za izgradnju novog transportnog sistema nesme da utice na troskove u modernizaciji autobusa, trola ili tramvaja. Svi novi autobusi recimo koji se kupuju moraju da se kupe bez obzira na sve jel bi u suprotnom resavajuci jedan problem napravili novi.
 
To sam napisao u smislu: zasto je autobuski prevoz prioritet??! Najprljaviji vid prevoza u nasem ionako vrlo prljavom i cadjavom gradu. U smeru unapredjivanja ekoloskih uslova smo se pomakli NULA!

Naravno da su autobusi vazni i da su odredjenim situacijama nezamenjivi, ali ipak, u centru grada oni ne resavaju problem (kao i trole, iako su ekoloski cistije) vec ga samo povecavaju jer stvaraju guzve i td.
 
Путницима важан комфор у превозу
Београђани су јавном превознику дали оцену 3,47. – Свакодневно 84,8 одсто грађана користи услуге ГСП-а

Највишу оцену ГСП-у дају пензионери, а најнижу ђаци и студенти.

Грађанима који се превозе аутобусима, тролејбусима и трамвајима Градског саобраћајног предузећа „Београд” најважније је да су возила овог превозника удобна, као и да је превоз поуздан, показало је најновије истраживање које је ГСП спровео у сарадњи са Институтом Саобраћајног факултета. Више од 10.000 суграђана који су чекали превоз на стајалиштима учествовали су у анкети која је рађена у току прошле године у летњим и у зимским месецима. Београђани су јавном превознику дали оцену 3,47. Занимљиво је да највишу оцену ГСП-у дају пензионери, а најнижу ђаци и студенти.

Истраживање је показало да је међу путницима највише запослених, чак 41,4 одсто. Највећи број Београђана – 84,8 одсто свакодневно користи услуге ГСП-а. Поред тога, утврђено је и да укупно 60 одсто путника у градском, односно 61 одсто у приградском превозу једном или два пута дневно преседа. Анкета је показала и да само 24,7 одсто путника купује појединачне карте, док сви остали поседују маркице.

Славен Тица, генерални директор ГСП-а, рекао је на јучерашњој конференцији за новинаре да се слична истраживања спроводе и у 105 европских земаља. И он је потврдио да је путницима најважнији комфор, што јасно показује да је градски превозник узнапредовао у претходних пет година.

– Било је незамисливо 2002. и 2003. године да неко очекује комфор у возилима. Путницима је било важно само да се превезу, а данас морамо да водимо рачуна и о њиховој удобности. Због тога планирамо ремонт 60 трамваја, као и обнову тролејбуског возног парка. „Икарбус” би ускоро требало да нам испоручи 100 најмодернијих, нископодних и климатизованих аутобуса – најавио је Тица.

Према његовим речима, планирано је и скоро увођење новог система наплате у возилима који ће бити електронски.

Н. М.
[објављено: 27/03/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Putnicima-vazan-komfor-u-prevozu.sr.html
 
Meni ne idu u glavu mozgovi iz GSP-a koji ce na nekim linijama da uvode televizore i kojekakva jos cuda umesto da te pare ode u klimu jer svi znamo kako je divan osecaj voziti se leti gradskim saobracajnim, jos ako je guzva, milina jedna ;)
 
Svi noviji autobusi bi trebalo da imaju klimu. Ovi stariji, posto im je rok upotrebe ionako prilicno kratak, ce verovatno za par godina biti potpuno zamenjeni novim. Sta da se radi, malo strpljenja, a leti - na Adu :)
 
shmeksi":3t2ier3o je napisao(la):
Meni ne idu u glavu mozgovi iz GSP-a koji ce na nekim linijama da uvode televizore i kojekakva jos cuda umesto da te pare ode u klimu jer svi znamo kako je divan osecaj voziti se leti gradskim saobracajnim, jos ako je guzva, milina jedna ;)
Pa GSP ništa ne koštaju ti televizori, jer to radi marketinška agencija, kojoj oni iznajvljuju reklamiranje. Ako razumeš šta hoću da kažem..
 
ne mislim na te televizore, vec je bila neka vest da ce GSP o svom trosku da kupuje autobuse koji ce vec imati ugradjene televizore, da li je bila u pitanju kupovina od ikarbusa ili nekog drugog proizvodjaca, ali se dobro secam da sam gledao tu reportazu na tv-u prosle godine (tacnije u sred leta, a temperatura je bila negde oko 37 i oni govore o takvoj kupovini, a od klime ni k) :D
 
:lol: Nemam pojma, ali to je opet vrlo mala investicija koja se brzo vrati. Uostalom, neće li svi novi autobusi, kao što reče Nenad, imati klimu?
 
Vrh