Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Уводну реченицу обрисао мод. Влада
postoje specijalni klimatizacioni sistemi samo namenjani gradskim busevima, npr 1 zglobni ima 6-7 malix klimica koje idu cik-cak po krovu-pogledajte liniju 1 u stokxolmu za stora essingen...scanije su im vrx sa time, sto znaci da ako se neko upuva kod 2gix vrata ta klimica ce raditi brzim intenzitetom menjanja vazduxa...dakle bas pametan sistem, dok ovi obicni sto stabe 2, 1 napred 1 pozadi rade za celo vozilo i nemaju tu pogodnost....al bolje ista nego nista... ;) inace neka se direkcija za javni prevoz ne gsp pozabavi malo nomenklaturom linija jer je nedopustivo da u centru ovolikog grada sve 2cifreni brojevi... lupam 507ica ex 500 u londonu ide kroz sam samcijat centar za victoria station ako se ne varam...ali smesno je da pricam o velikim brojevima kad nemamo ni nulu, 1,4,8 npr a i jos 20 i nesto brojeva dpo 100 fali, sad rekose da ce uvesti 49 al zato izbacili 36, ali ljudskoj gluposti u srbiji nikad kraja pa tako 36ice sad i nema, 37ica puna ko brod, a na 38 samo 1 bus!!!!!!!! to ni ne racunam za liniju, 69 isto shuttle za radnike, pa dal su oni normalni, znaci dusa me zaboli kad vidi mta new york city bus da imaju 20 depoa u svim ali svim delovima grada, i svaki depo ima svoj logo, a svaki bus ima logo na sebi kom depou pripada + odredjene brojeve po serijama, da li ce biti do 1000, 1000, 2, 3, do 8000, 9000 i za to npr imaju 4500 buseva a brojevi odose do 16000, dok u bg ima mercedes conecto iz pogona kosmaj 177, trola niskopodna 177, a sto je nerealno, isto conecto 156 a iza njega na 29ci stane trola zglobna 156, video sam to milion puta svojim ocima, a da sam slikao i pokazao nekome mislio bi da je photomontaza, dakle vozilo u gsu je unikat i mora imati jedinstveni broj... opet ima 001, 01, 1, ili jos gore busevi iz pogona zemun su na 300 a i tramvaju su na 300 vecina, pa ima oko 50 buseva i tamvaja sa potpuno istim garaznim brojevima, i kad neko dodje u bg iz belog sveta oseca se ko da je u ns jbt! u varsavi imaju 1800 buseva a novi solaris ladno nosi gar.br 8192...bruka, dakle bolje da srede svoju organizaciju nego da pricaju kako ce da uvode monitoring televiziju, sms, elektronske karte, klime itd...sad bi ljudi pomislili da sam jako rigorozan, ali, idem u saobracajnu, uskoro cu na fax, i znam sta pricam i kako se radi u svetu, a gospodinu tici izgleda nista ne znaci sto je podpredsednik uitp jer nista ne radi od gore navedenog.....toliko toga imam u glavi za savrsen beograd da cu uraditi citavu studiju ali necu objaviti ovde nasim dzabalebarosima nego ljudima koji imaju u potpunosti razumevanja za to ;)
 
Ni pojedine linije metroa u Njujorku nemaju klimu, a kamoli autobusi (nijedan nema, ili ako ima nikad nije radila dok sam se ja vozio)... Mislim da ce se to resiti ubrzo modernizacijom autobusa, drugog resenja nema. Ono sto mene zanima je zbog cega se ne radi na sredjivanju stanica, objavljivanju reda voznje (pa makar se i ne postovao), smanjivanju razmaka izmedju polazaka iz autobusa, i objavljivanju spiska stanica u autobusu. To su neke ekstremno jeftine i fundamentalne stvari koje bas smanjuju korisnost javnog prevoza - da ne spominjem sajt. :)
 
Slazem se u potpunosti. Postavlja se i pitanje kada ce se sistem karata automatizovati tj. da vise nije mehanicki sa onim povlacenjem aparata. Lepo da se napravi kao u Madjarskoj automatizovani sistem, ubacis karticu aparat ukuca vreme i onda mozes sat vremena da se vozis cime god hoces. Sumnjam da je to neka velika investicija u svakom slucaju je manja od nekih postojecih.
 
jovanovm dobro si spomenuo tu stvar za skracivanje vremenskog intervala polazaka, u svetu nije stvar u tome da ti sto vise ljudi natrpas u 1 volilo gradskog prevoza nego da ti ljudi manje cekaju i da je sto manje opterecenje po vozilu, odnosno bice mu duzi exploatacioni vek pa ce samo preduzece trositi manje novca za popravke i slicno, tako da ako bi povecali broj vozila a i stara ostavili u voznom stanju bez obzira dal su stara ili ne imali visestruku korist tj visestruko bi im se isplatilo u odredjenom vremenskom periodu npr na 6-7 godina....mada sam gsp ima za oko 300-400 vozila koja "bleje" po depoima + one koji nisu u voznom stanju, da bi preduzece funkcionisalo ne sme nikako da ima ni 1 vozilo koje nije u voz. stanju tj da je za otpad, ali ni jedno. e a sad ono sto me njujork odusevio tacnije njixov mta to je to da imaju poseban 1 debo od 400 autobusa koji sluze kao zamena, kad se neki pokvar, sudar npr... a svaki takav autobus se nalazi SAMO I SAMO U TOM DEPOU znaci AMIN i nema mrdanja dok ga ne prodaju posto oni nikad ne rasxoduju samo rasxoduju stare vagone od metroa..tj ne sme da ga prebace u drugi depo nema te sile samo imaju nekoliko depoa za odrzavanje gde se vrse popravke, servisi, generalne...i sto je najvaznije ima NALEPNICU na prednjem staklu na kojoj pise REPLACEMENT odnosno ZAMENA tako da ako se neki pokvari a riba treba ti dodje ti blejis cekas je ko majmun po snegu (ume tamo da bude zima-brrrr) i ona ne moze da dodje jer joj presiso bus, i ona lepo udje u taj i NEMA STA DA SE RASPRAVLJA O TOME DA LI ME JE LAGALA ILI NIJE JER LEPO PISE NA SAMOM BUSU DA JE ZAMENA, DAKLE TO JE PRIMER KAKO GSP MOZE DA TI SPASE I RASPOLOZENJE I VEZU ;) al ljudi to je tolika sitnica zalepiti na odredjena vozila, znaci no comment, sitnice cine zivot, a ovi vlovi ne mogu da googlaju pa da se sete i kazu e vidi pa mozemo i mi to...
 
@shmeksi
U Madjarskoj su aparati mehanicki... digitalni sistem je samo u par autobusa u centru i u novim tramvajima kojih opet ima tek nekoliko. Mehanicki sistem za ove karte je sasvim OK do uvodjenja magnetnih kartica ili RFID cipova - mnogo je jednostavniji za odrzavanje, i potpuno je funkcionalan. Inace, ne mozes sat vremena da se vozis cime god hoces, veruj mi, dosta mojih kolega je placalo kazne jer su verovali toj bajci :)
@UrbisBG
Ta replacement ideja uopste nije losa! Mada i dalje stojim iza toga da uopste nije tesko postaviti red voznje na svakoj stanici, i to lepo, velikim slovima na latinici/ili cirilici i engleskom... i postaviti spisak stanica redom u svaki autobus, tako da ako ides negde a ne znas vizuelno gde treba da sidjes, mozes da procitas, a ne da pitas nekog ko zna ili da pogadjas(!!) ... ovo zadnje me izludjuje...

I naravno, funkcionalna mapa stanica i planer puta.... ali to vec zahteva vecu investiciju od ovoga sto spomenuh, za sta treba 4 laserska stampaca i dva srafcigera....:)
 
apsolutno! skroz se slazem s tobom, pa to je bruka da nemeju kinte za to... ja ima i 1 laserski fotokopir, 1 ink jet i 1 ink jet stampac + poseban skener to su ti 3 fotokopira i to sva 3 profi, bruka koliko su glupi, mada mogli bi upravo da se pozabave tim kartama imaju one stare od pre 200 goodine, bila je jedna na stanici preko puta skupstine bila je tu karta sa sve mapom beovoza i to u staklu uradjena, ne znam dal jos stoji tamo...i jos sto je vazno svaki autobus nema mrdanja s linije dok ne rikne nego da se odrzava specijalno za tu rutu dakle strucnjaci snimaju stanje puta skretanje proj stajanja na semaforima broj stanica broj kocenje, polazaka suvise je slozeno za ove nase olose, a ne samo to da npr 883 koji skace sa 16ice na 23ojku on nema sta da radi na 23ojci, zna se da su na 23 japanci s brojevima:871, 872, 873, 874, 875, 876, 877, 878, 879, dok od 880 su na 16....dakle na 23 treba da ix je tacno 10 a idu samo 872, 3, 4, 6, 7, 9. 871, 875 i 878 ne vidjam uopste, ne znam sta im rade dole na karaburmi....e to mi toliko bode oci i ide na zivce pa to je strasno, a upravo sam napomenuo da ne sme 1 autobus da ide na vise linija jer moraju da ga opreme samo za tu liniju: ON MORA UNUTRA DA IMA KARTU CELOG SISTEMA I SAMO SVOJE LINIJE, tako da 872 s 23 ne moze nikako da vozi na 16 (sto i radi ) sa sve mapom 23ojke...a sto me jos vise nervira to je sto oni mamlazi od vozaca ne umeju da kliknu dva dugmeta na displeju da zamene pokazivac ppravca odn. terminus tj pise 23 karaburma 2 a ide baja za vidikovac ili obrnuto, znaci dodje neko iz uzica i umre vozajuci se po ludom bg, jednom recju XAOS! nama ljudi treba ORGANIZACIJJA I ODMA CE NAM SVIMA BITI BOLJE, MNOGO BOLJE!
 
Bogme ja kad sam bio u Budimpesti pre par godina, u koji god prevoz da sam usao svugde su bili ti automatiozavni uredjaji, mora da sam bio srecne ruke, ali verujem ti s' obzirom da zivis na toj relaciji Bg- budimpesta
 
^^^Saaaamo u centru - gde ide tramvaj tu su i novi busevi (sa elektronskim) mada ima i starih. Cim predjes van rejona tramvaja, nema novih, samo stari... po mom iskustvu, mada zivim u Budimpesti samo od septembra, tako da ne mogu da kazem da mi je bas "rodni grad", ali imam prilicno ok iskustvo.

Licno, ja sam za mehaniku dok se ne uvede RFID, o kome su vec pricali.... Mislim da bi bilo lako i uvesti placanje SMS-om s obzirom da vec spominju varijantu za red voznje, a taj sistem postoji za parking...
 
Нове трасе градског превоза по захтевима путника
Аутобуске линије 57, 89, 91, 92 и 512 од 1. априла путнике ће превозити измењеним трасама, које су прилагођене захтевима путника. Према речима Зорана Алимпића, в.д. градоначелника, ове измене биће од вишеструке користи за житеље јужног дела Београда.

– Јавни градски превоз непрестано се унапређује и усавршава. Измене или продужења траса ових пет линија настали су као резултат добре сарадње између града, општине Чукарица и наравно грађана, чији су предлози и прихваћени – рекао је Алимпић.

Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, истакао је да се траса линије 91 (Главна железничка станица – Остружница) мења тако што ће возила саобраћати Савском магистралом уместо Старим обреновачким путем, а траса се скраћује до окретнице Ново насеље. Аутобуска линија 92 продужава се од Макиша, Старим обреновачким путем до терминуса „Караула” у Остружници. На овим линијама саобраћаће по два аутобуса у интервалу од 45 односно 40 минута.

Од 1. априла продужава се и траса линије 89, којом ће се путници убудуће превозити од Блока 61 у Новом Београду до окретнице на Видиковцу. На линији ће саобраћати 13 возила у интервалу од 9 до 10 минута. Да би се житељима централног дела Железника омогућила боља веза са градом, возила на линији 512 уместо улицом Лоле Рибара саобраћаће улицом Радних акција. Кружна линија 57 такође делимично мења трасу, па ће се возила кретати следећом трасом: Баново брдо – Пожешка – Кнеза Вишеслава – Петра Мартиновића – Београдског батаљона – Жарковачка – Благоја Паровића – Кнеза Вишеслава – Милоја Закића – Димитрија Аврамовића – Ратка Митровића – Ђорђа Огњановића – Пожешка – Баново брдо. На овој траси саобраћаће два возила у интервалу од 20 минута.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1310744
 
Izgleda da nas neko čita :) Šalim se, vidi se po datumu da su ovo planirali već neko vreme, ali opet, lepo je videti red vožnje... sa stanice 59-ke na Slaviji:
3119495047f1162e00c7c.JPG
 
Joj kako uzasno izgleda. Samo me zanima koliko je visoko tabla postavljena i da li penzioneri to mogu da procitaju uopste zbog velicine slova i brojeva.
 
kod nas ne moze za sada da se uvede to na svakoj stanici rted voznje, bilo je dva pokusaja i oba su bila bacanje para. a i u vozilima nisu ni nalepnice kako treba stavkljene, ni oznaka za broj linije nije normalna, a vi ocekujete red voznje. za sada jos nije vreme pocinjati to.

elektronski sistem naplate karata je super, ali moze da ceka, pogotovo dok se ne obnovi skroz vozni park i smanje guzve, mada po njihovim planovima veci broj vozila pravio bi guzve na ulicama.
 
@Igor
Meni na visini ociju, znaci nekih 175-180cm od zemlje? Brojevi i slova su ekstremno mali, ja sam mogao da procitam, ali jedva :)

@Matt
A kada je vreme? U pitanju je stampanje stranica na prokletom stampacu, i to zavisi od nekih centralnih stvari. Ako renoviraju pecurke i stavljaju nove stanice, onda mogu i da stave glupi red voznje. Oznake za vecinu linija koje ja vidim su digitalni displeji - tu ima gresaka, ali proces nije centralizovan - ovo mislim da je ipak mnogo jednostavnije i jeftinije. Inace autobusi su tacni - ja sam danas stajao i propustio tri autobusa (16:03, 16:10, 16:19) da proverim red voznje i svi su dosli na vreme u minut tacno, jos je bila guzva jer su ljudi poceli da se vracaju sa posla. Kapiram da je ovo izuzetak, ali pozitivan!
 
Autobusi postuju red voznje kad nisu ometani od nekih guzvi... naravno, zato i postoji red voznje.
Mislim da ce da stavljaju na novim stanicama red voznje. Ali nije vreme jer se to postavi i vise se ne pazi na to. Tako su nestale sve one koje su stavljali pre koju godinu, tako su se raspala sva ova svetleca stajalista... Postoji letnji i zimnski rezim, novi polasci, nove linije, a oni kad postave te redove voznje ne sete se nista da menjaju.
 
Kako ove iz GSP nije sramota da se reklamiraju da su uveli standarde ISO 9001 kada su nam autobusi,trole i tramvaji gori nego u Bangladešu a verovatno su se u međuvremenu i oni modernizovali :mad: a toliko je starih krntija da ovi novi izgledaju smešno kad naiđu posle konzervi koje bljuju CO2 katastrofa gore je nego pod sankcijama :mad:
 
@dejo
Mislim da se od svih stvari u gradu GSP jos i najbolje razvio i popravio. Da bi se obnovio kompletni vizni park potrebno je mnogo para a toga se nema. Barem ne u tim kolicinama. Isto tako bi sigurno bilo bolje da su kupili 100 novih mecki ili MAN-ova a ne Ikarbusa ali ne moze. Koliko se secam i njihova anketa je pokazala da su ljudi mnogo vise zadovoljni prevozom sada nego ranije. Ima jos mnogo toga da se radi i sigurno je bilo gresaka do sada ali nije toliko tragicno kako ti predstavljas.
 
Kao osoba koja svaki dan provodi bar 3 sta u GSP-u, moram da kazem da je to jedna od oblasti u gradu koja je dozivela najveci napredak u odnosu na 2000. godinu.... Gradski park je podmladjen, prosiren, a uveden je i ITS.... To su sve izuzetno pozitivne stvari, a istakao bih i da vecina gradjana danas placa prevoz. takodje, jeste li ikada obrali paznju na to da GSP ima red voznje..... Red voznje, eeee! Pa danas neki klinci lude kada bus kasni 2 minuta, a ja sam nekada umeo da ga cekam i po 45 minuta, pa i po sat i po vremena....

A vidim da se opaska "gorre nego pod sankcijama" olako koristi, a da ljudi pritom ne stave prs' na celo i pomisle sta su upravo lupili....
 
danas sam video jednu klinku koja je zurno izasla iz tramvaja da bi bacila neki papiric u kontejner i brze bolje sam pregledao ceo tramvaj i ustanovio da nigde nema onih malih kantica, a onda sam pokusao da se setim kada sam poslednji put video neku od tih kantica. mislim da bi mogli ovi iz gsp-a da se isprse za neku kanticu, a vi???
 
shmeksi":3dxyoc8d je napisao(la):
danas sam video jednu klinku koja je zurno izasla iz tramvaja da bi bacila neki papiric u kontejner i brze bolje sam pregledao ceo tramvaj i ustanovio da nigde nema onih malih kantica, a onda sam pokusao da se setim kada sam poslednji put video neku od tih kantica. mislim da bi mogli ovi iz gsp-a da se isprse za neku kanticu, a vi???
Kantica nema ni u Nemačkom GSP a i bolje tako, inače bi bi vozila smrdela samo tako...

Bolje da se đubre lepo baci pre nego što uđeš u GSP i to je to :kafa:
 
Smeksi,

jel si uzeo autogram toj klinki posto je verovatno jedna od retkih koja djubre baca u kontejner? :)
 
Ovi novi busevi drago mi ješto su naši pa makar mi se i ne svideli npr, oni Japanci su mnogo kvalitetnije obrade i širi, barem mi se tako čini, ali mi nije jasno kako radi klima kad su prozori stalno otvoreni :rolleyes: možda neko ima jednostavan odgovor :/ i nije mi jasno s obzirom da ih mi pravimo zar ne bi moglo iz gradskog budžeta da se kupi barem 100 godišnje :rolleyes:
 
dejo":30rtu2vb je napisao(la):
Ovi novi busevi drago mi ješto su naši pa makar mi se i ne svideli npr, oni Japanci su mnogo kvalitetnije obrade i širi, barem mi se tako čini, ali mi nije jasno kako radi klima kad su prozori stalno otvoreni :rolleyes: možda neko ima jednostavan odgovor :/ i nije mi jasno s obzirom da ih mi pravimo zar ne bi moglo iz gradskog budžeta da se kupi barem 100 godišnje :rolleyes:
Po Evropi, u busevima koji imaju klimu prozori su uglavnom zakljucani, tako i da hoces ne mozes da ih otvoris. Tako je napr. po Italiji. Mozda bi se i naslo novca za 100 buseva svake godine, no problem ostaje u tome sto Ikarbus ne moze da proizvede sve narudzbine. Ove godine je u proizvodnom planu preko 600 autobusa i oni sami nisu svesni kako da sve to zavrse...
 
Vrh