Beograd uzor javnog prevoza
Link: http://www.danas.co.yu/
Izvor: DANASJavni prevoz u Beogradu najbolji je u regionu, zaključeno je na međunarodnom skupu "Drumarijada 2007" koji je za vikend održan u Vrnjačkoj banji. Na okruglom stolu sa temom "Uređeno tržište transportnih usluga" učešće je uzelo pedesetak vodećih stručnjaka javnog prevoza Skoplja, Banjaluke, Sarajeva, Beograda, i ali i skoro svih transportnih firmi u našoj zemlji. Tom prilikom direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" Slaven Tica predstavio je "beogradski model" uređenja javnog prevoza, za čije su sprovođenje bili zainteresovani skoro svi prisutni.
- Beogradski "Bird model" implementiran je pre pet godina kada smo identifikovali probleme koje naši susedi tek sada uočavaju. On je nastao iz četiri postojeća modela koji su prilagođeni uslovima i potrebama Beograda. Glavna promena je saznanje da se putnik ne prevozi, već uslužuje. Ono što nas je podstaklo na akciju je haos na gradskim ulicama 2001. godine kad smo imali prave ulične trke autobusa u "lovu na putnike". Osim toga, putnici su morali da se snalaze i u šarolikosti cena prevoza i samovolji privatnih autoprevoznika čije su usluge priča za sebe - rekao je Tica.
On je dodao da se tada krenulo s ozbiljnim radom pa je osnovana Direkcija za javni prevoz koja je samo za godinu dana rada dala vidan napredak. Potom je uveden Integrisani tarifni sistem, a zatim su početkom prošle godine potpisani novi ugovori na sedam godina čime su sve kompanije dobile ozbiljan ugovor koji garantuje dobar razvoj koji za cilj ima dostizanje nivoa usluga Štutgarta i Kelna, koji već 30 godina imaju jasnu viziju razvoja. Sve ovo dovelo je do porasta broja prevezenih putnika sa 385 miliona godišnje, na 485 miliona putnika što je jasan pokazatelj dobrog rada.
Tica dodaje da je razvoj javnog prevoza u Beogradu ušao u novu fazu kada se kupovinom novih klimatizovanih vozila želi povećati udobnost prevoza. U prilog tome ide podatak da je raspisan tender za kupovinu 40 niskopodnih klimatizovanih trolejbusa, a krajem jula biće objavljen i tender za kupovinu 100 klimatizovanih niskopodnih autobusa.
Najmlađi u regionu
Vozila beogradskog javnog prevoza najmlađa su u regionu. Prosečna starost autobuskog podsistema, kojim se preveze 70 odsto putnika, jeste oko četiri godine, trolejbusi imaju prosečnu starost od osam godina, a tramvaji oko 21 godinu, ali treba znati da je njihov prosečan radni vek 25 godina. Što se cena karata tiče i kupovne moći građana beogradski prosek je u sredini evropske kupovne moći od 800 do 1200 karata za jednu prosečnu platu.
Link: http://www.danas.co.yu/