Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Beograd uzor javnog prevoza
Javni prevoz u Beogradu najbolji je u regionu, zaključeno je na međunarodnom skupu "Drumarijada 2007" koji je za vikend održan u Vrnjačkoj banji. Na okruglom stolu sa temom "Uređeno tržište transportnih usluga" učešće je uzelo pedesetak vodećih stručnjaka javnog prevoza Skoplja, Banjaluke, Sarajeva, Beograda, i ali i skoro svih transportnih firmi u našoj zemlji. Tom prilikom direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" Slaven Tica predstavio je "beogradski model" uređenja javnog prevoza, za čije su sprovođenje bili zainteresovani skoro svi prisutni.

- Beogradski "Bird model" implementiran je pre pet godina kada smo identifikovali probleme koje naši susedi tek sada uočavaju. On je nastao iz četiri postojeća modela koji su prilagođeni uslovima i potrebama Beograda. Glavna promena je saznanje da se putnik ne prevozi, već uslužuje. Ono što nas je podstaklo na akciju je haos na gradskim ulicama 2001. godine kad smo imali prave ulične trke autobusa u "lovu na putnike". Osim toga, putnici su morali da se snalaze i u šarolikosti cena prevoza i samovolji privatnih autoprevoznika čije su usluge priča za sebe - rekao je Tica.
On je dodao da se tada krenulo s ozbiljnim radom pa je osnovana Direkcija za javni prevoz koja je samo za godinu dana rada dala vidan napredak. Potom je uveden Integrisani tarifni sistem, a zatim su početkom prošle godine potpisani novi ugovori na sedam godina čime su sve kompanije dobile ozbiljan ugovor koji garantuje dobar razvoj koji za cilj ima dostizanje nivoa usluga Štutgarta i Kelna, koji već 30 godina imaju jasnu viziju razvoja. Sve ovo dovelo je do porasta broja prevezenih putnika sa 385 miliona godišnje, na 485 miliona putnika što je jasan pokazatelj dobrog rada.
Tica dodaje da je razvoj javnog prevoza u Beogradu ušao u novu fazu kada se kupovinom novih klimatizovanih vozila želi povećati udobnost prevoza. U prilog tome ide podatak da je raspisan tender za kupovinu 40 niskopodnih klimatizovanih trolejbusa, a krajem jula biće objavljen i tender za kupovinu 100 klimatizovanih niskopodnih autobusa.

Najmlađi u regionu
Vozila beogradskog javnog prevoza najmlađa su u regionu. Prosečna starost autobuskog podsistema, kojim se preveze 70 odsto putnika, jeste oko četiri godine, trolejbusi imaju prosečnu starost od osam godina, a tramvaji oko 21 godinu, ali treba znati da je njihov prosečan radni vek 25 godina. Što se cena karata tiče i kupovne moći građana beogradski prosek je u sredini evropske kupovne moći od 800 do 1200 karata za jednu prosečnu platu.
Izvor: DANAS
Link: http://www.danas.co.yu/
 
Vozači tramvaja dobili su nove uniforme... Bele košulje i crne kravate. Ne znam koliko se te boje uklapaju=) Interesantno je gledati ih pogotovo kada su zajedno na terminusu:)
 
^^Видео сам их јуче, тј. гледао и гледао и гледао како стоје на почетној станици 26 док мајстор коначно није ушао у бус и рекао да пређемо у следећи. Али униформе им лепо стоје то јесте :D
 
Возачи жале за „хавајкама” и папучама
Нова правила одевања за возаче ГСП – а налажу ношење беле кошуље и обавезно кравате

Bозачи ГСП-а „Београд” од прекјуче, поред бриге о путницима, добили су још једну обавезу: да свакодневно долазе на посао у белој кошуљи кратких рукава, са краватом, у тегет панталонама и црним ципелама. „Мајстори” са којима смо разговарали уопште нису одушевљени овом идејом, а има и огорчених. Као да врућина у кабини није довољна, кажу они, него морају да затегну крагну краватом.

– Могу да разумем ношење панталона, али не кошуље са крагном. Па, овде у кабини је 40 степени – каже Енвер Сефери, возач „четрдесеттројке”.

Он објашњава да има великих проблема са алергијом на врату и кравату не може да носи. Ако треба, вели Сефери, ићи ће код доктора по потврду. А када дође зима, руководство га обавезује да носи и сако.

– То је сасвим у реду, зима и јесте за одело, али ципеле ми никако не леже сада када су паклене врућине. Још се навикавам на њих, јер сам до сада возио у патикама. Било би логично да су прво увели клима-уређаје у аутобусе, онда могу да носим све што хоће. Али, као што је познато, то се неће ускоро догодити – објашњава Сефери.

Још од почетка прошле године, ГСП „Београд” најављује нови „дрес код” у фирми, не би ли припремио терен за ову модну новотарију у својим возилима. Униформе су део интерног Правилника главног градског превозника, који, између осталог, обавезује возаче и да се лепо обраћају путницима и избегавају кофликте. Једна од духовитијих упутстава из правилника гласи да на пулту у кабини не треба да седи „женска”, јер то није пристојно и одвлачи пажњу од волана. За по два пара одела у зимској и летњој варијанти, које поред возача морају да носе и контролори, службеници, отправници и шалтерски радници, ГСП „Београд” је издвојио 35 милиона дунара. Одела су добили, а ципеле морају да обезбеде из кућног асортимана.

Возачи на Тргу републике и Зеленом Венцу, који су чекали полазак на линију, озбиљно су се презнојавали. Са сетом су посматрали колеге из „Ласте” и возаче приватних превозника, који и даље, ако желе, могу да возе у хавајским кошуљама.

„Ластин” возач Дејан Маторчевић, обучен је у морнарску мајицу са тегет и белим пругама, а у доњем делу униформе се солидарише са колегама из ГСП-а – има тегет панталоне и ципеле.

– Знам само да им не бих био у кожи. Нама још нису увели обавезну гардеробу – вели Маторчевић.

Будимир Веселиновић (53), ваозач аутобуса 72, огорчен је због одела. Уместо кравате, око врата је, као симболични знак протеста, окачио бели пешкир, и обуо сандале.

– „Задужујемо” две беле кошуље. Многи наши аутобуси иду на периферију, преко прашњавих путева. А на моје место седају и механичари кад се нешто поправља. За два дана кошуље се испрљају и шта онда да радим, осим да узмем трећу из мог ормара – објашњава Веселиновић.

Он истиче да није никакав чиновник, који ради у климатизованој канцеларији, него возач што свакодневно превезе хиљаде путника. Показује црвенило на чланцима ногу. И он се, као и његов колега Сефери, досетио да потражи оправдање од доктора.

– Заиста не смем лети да носим ципеле, кожа ми је начисто страдала. Тражићу да ме ослободе те обавезе – објашњава Веселиновић.

Путници „седамдесетдвојке” постају нервозни. „Ајде бре, мајсторе, крећи”, довикује неко.

– Знате шта, мени је свеједно, у октобру идем у пензију, тако да сам миран. Издржао сам много, могу и ово – уз осмех добацује Веселиновић, док затвара врата и креће на далеки пут од Зеленог Венца ка аеродрому.
С. Стаменковић
[објављено: 03.07.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=33326
 
^^E moji vozaci... tesko je skinuti peskir koji stoji oko vrata i izuti japanke. Proslo je i to vreme. I ovde na trulom zapadu majstori moraju da nose kosulju i kravatu i u autobusima koji nemaju klimu. Bas sjajno to sa odevanjem. Jedva cekam da ih vidim. Mora da su mnogo smesni. :D
 
Evo jos jednom vesti o modernizaciji tramvaja!

Redizajnirani crveno-plavi tramvaji na ulicama Beograda

PREGLEDNO - Upravo završenim konkursom "Zajedno do boljeg prevoza", koji je raspisao GSP, korisnici usluga imali su mogućnost da pokažu kakav dizajn tramvaja žele.
Budući dizajn 60 tramvaja koji će biti rekonstruisani i generalno remontovani, odredili su sami Beograđani.
Prva nagrada dodeljena je Vladimiru Zmajeviću, druga Darku Markoviću, a treća Andreju Vasiljeviću.
Zmajeviću ne nedostaje iskustvo jer već godinama radi u IMT-u na Novom Beogradu i dobro poznaje problematiku dizajna vozila.
Glavna prednost njegovog rešenja za budući izgled tramvaja je to što će vozači imati veću preglednost zbog proširenja vetrobranskih stakala. Bočna signalizacija biće bolja, a displeji će biti postavljeni i displeji na prednjoj strani i iznad ulaznih vrata. Tramvaji će, po tradiciji u GSP-u, ostati crveno-plave boje, iako Zmajević smatra da bi mnogo lepše i "moćnije" delovala kombinacija metalik sive i plave. Posle tendera koji treba da bude završen do kraja septembra, počeće rekonstrukcija 60 tramvaja, a svaki će koštati po pola miliona evra.
Izvor: 24sata
Link: http://www.24sata.co.yu/vesti.php?id=11682
 
Пројекат реконструкције трамвајске пруге у улици Цара Душана, Ресавској и Пожешкој
Четвртак, 12. јул 2007.
Вредност израде главног грађевинског пројекта реконструкције трамвајске двоколосечне пруге, трамвајске контактне мреже, коловоза и тротоара у улици Цара Душана, Ресавској и Пожешкој улици и на потезу од Топчидерског парка до Кнежевца, износи око 75.000.000 динара. Ова јавна набавка, коју ће покренути Секретаријат за финансије и Управа за инвестиције, имаће карактер међународног тендера, на коме ће се примењивати правила Европске инвестиционе банке.

Обнова трамвајске инфраструктуре у Ресавској улици обавиће се у дужини од 790 метара. Израда грађевинског пројекта на овој деоници износиће око 15 милиона динара.

Трамвајска инфраструктура биће обновљена и на потезу од Господарске механе до окретнице у Пожешкој улици у дужини од 3.637 метара, а поправиће се и коловозна конструкција и тротоари у Пожешкој улици у дужини од 1.540 метара. Израда грађевинског пројекта на овој деоници износиће око 25 милиона динара.

Реконструкција трамвајске двоколосечне пруге и трамвајске контакне мреже биће обављена и на потезу од улице Цара Душана до Пристаништа у дужини од 1.250 метара. Израда грађевинског пројекта на овој деоници износиће око 10 милиона динара.

Исти посао биће обављен и на потезу од Топчидерског парка до Кнежевца у дужини од 5.500 метара. Израда грађевинског пројекта на овој деоници износиће око 25 милиона динара.
Izvor: Beoinfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1282529
 
Bilo bi sjajno kada bi u Cara Dusana uradili kaldrmisane bastice kao sto su sada.
 
^^ I meni se to mnogo svidja, a da ne pricamo o tome da super izgleda! Nadam se samo da nece asfaltirati te bastice!
 
Стиже 100 нових аутобуса за ГСП „Београд”
Возни парк Градског саобраћајног предузећа „Београд” до средине ове године биће богатији за 100 нових нископодних аутобуса. Фабрика „Икарбус” ће до краја јуна највећем градском превознику испоручити 55 зглобних и 45 соло аутобуса.

– За ову куповину издвојено је 2.062.000.000 динара. Ради се о нископодним, климатизовним возилима, са „еуро 4” моторима. Први контингент од 30 зглобних аутобуса треба да стигне 20. априла, а до краја јуна биће нам испоручен и остатак возила. У овој години планирамо и набавку нових тролејбуса, али још увек не знамо тачан број због ограничених средстава којима располажемо – рекао је Славен Тица, директор ГСП „Београд”.

У свом возном парку ГСП тренутно има 807 аутобуса чија је просечна старост око седам година. Када нови аутобуси буду стигли, возни парк градског превозника биће значајно подмлађен. ГСП „Београд” располаже и са 139 тролејбуса просечне старости 13 година и 205 трамваја, у просеку старих 24 године.

– Ових дана купили смо седам специјалних возила, такозваних сервисних радионица, које ће излазити на терен у случајевима када се на неком од наших возила констатује лакши квар. Таква возила су раније напуштала линије и враћала се у гараже, а сада то више неће морати да се дешава, јер ће наши мајстори на лицу места отклањати кварове – рекао је Славен Тица.

Нова сервисна возила омогућиће да не долази до великих искакања из реда вожње, што ће допринети поузданости градског превоза.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
a sta oni planiraju sa tramvajima, oce li to ikada obnoviti posto ako su vec sredjivali pruge, red bi bio da i njih srede...
 
U naredne dve godine planiran je generalni remont 60 tramvaja (30+30)... Posle toga planirana je etapna kupovina novih kompozicija.
 
njah, znaci u sledecih 5-7 godina :D ovde 2 godine nikad nisu bile 2 kalendarske:) mada mozda oni ne racunaju po ovim kalendarskim i onda su im prognoze stvarno na mestu hahahah
 
hah, pa pošto su na vlasti marsovci, godine računaju prema marsovskim godinama (720 dana) tako da mu to dođe na 4 naše :lol:

ima tako puno sjajnih modela tramvaja, nadam se da ćemo se jednom rastosiljati ovih čeških šklopocija.
 
pa pazi ja sam bio nekih par puta u pragu, njihovi tramvaji (CKD) su super, zadrzali su taj stari izgled ali su skroz modernizovani (i to nisu remontovani, vec se tako prave novi) to su oni t-3 ja mislim...
 
Тестирање алко-блокатора у једном возилу
Градско саобраћајно предузеће „Београд” у следећа три месеца тестираће у једном свом возилу алко-блокатор, уређај који блокира рад мотора уколико је возач под дејством алкохола. Како је на данашњој конференцији за новинаре рекао Славен Тица, директор ГСП „Београд”, у протекле три године није забележен ниједан случај да је возач приликом било каквог инцидента био у алкохолисаном стању, али тестирање овог уређаја у складу је с праксом предузећа да се све новине са Запада испитају у нашим условима.

– ГСП „Београд” је компанија која је својим иновативним програмима многе ствари покренула у земљи. Све што може да унапреди јавни превоз у граду и да допринесе да корисници буду задовољнији ми настојимо да имплементирамо у постојећи систем. Тако ћемо и овај уређај тестирати у свом возилу без обзира на то што је протеклих година предузеће едукацијом, тренингом и рестриктивним мерама успело да апсолутно искорени вожњу под дејством алкохола – рекао је Тица.

Алко-блокатор је уређај који се врло брзо уграђује у возило и онемогућава старт мотора док се тест не обави, као и покретање возила уколико се утврди да је возач под дејством алкохола. Податак о проценту алкохола показује се у року од пола минуте пошто возач обави тест и потом, уколико је све регуларно, уређај се откључава и дозвољава се стартовање мотора. Алко-блокатор има могућност и да се подешава на више тестова током вожње, а подаци су доступни само овлашћеном лицу који има посебну шифру.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
Samo mi nije jasno kako ce aparat da prepozna d ali je osoba vozac ili neko sa strane. GSP mnoge stvari samo testira, a posle nista. Nemamo ni autobus na gas. Ne znam sta se desilo sa onim Lastinim, ne vidjam ga vise... Da li jos postoje vozila koja koriste biodizel?
 
ma sada kada smo potpisali sporazum sa rusima (dobar ili loš, videće se), autobus na gas postaje realnija opcija. Jedino je pitanje da li je ta solucija ekonomski isplatljivija od one sa naftom, kao i koliko (i čime) zagađuje vazduh.
 
sigurno je da manje zagadjuje i da je jeftinije. ovaj sporazum sa rusima jeste sansa da se vise koristi prirodni gas. ipak, treba razvijati sisteme na elektricnu vucu, a posebno LRT. Tramvaji ce u buducnosti imati sigurno veci udeo u transportu putnika.
 
Duže trase
M. Č. P., 28.01.2008

UGOVOR sa pet preduzeća koja će sa ukupno 43 autobusa ući u sistem javnog prevoza biće potpisan do 15. februara, pa će se nova vozila naći na beogradskim ulicama već od 1. marta. Flota privatnika tako će imati skoro 430 autobusa. Povećana je, kažu u Direkciji za javni prevoz, zbog produživanja starih i uvođenja novih linija. "Osvežavanje" klimatizovanim autobusima u narednih nekoliko meseci čeka i vozni park najvećeg gradskog prevoznika.

Planirano je da se u narednih mesec dana produži linija "89", koja će, umesto do Banovog brda, saobraćati do Ceraka. Slično će biti i sa "65" (Zvezdara - Blok 37), koja će dobiti novu okretnicu. Do marta, gradski prevoz najzad bi trebalo da stigne i u naselje Plavi horizont. Već su produžene trase autobusa "77" i "504", a tramvaji posle više od pola godine idu i Novim Beogradom - od prošlog petka, privremena linija "11L" Beograđane vozi od "Buvljaka" do Bloka 45.

Do sredine godine, "Ikarbus" će GSP-u isporučiti 55 zglobnih i 45 solo autobusa. Sva vozila biće niskopodna, ali i - klimatizovana, a prvi zglobni busevi stići će do 20. aprila. Ceo posao košta više od dve milijarde dinara. U GSP najavljuju i nabavku novih trolejbusa, ali za njih još nisu obezbeđene pare.

Prema uslovima konkursa raspisanog 8. januara, autobusi privatnika moraju biti mlađi od deset godina, što znači da će neki od njih biti stariji od proseka GSP-a. Stručnjaci Direkcije vrednovali su starost vozila, tip motora, posedovanje klima uređaja, kao i iskustvo u obavljanju javnog prevoza.

Za razliku od devet privatnih firmi koje već voze Beograđane, novi prevoznici neće dobiti "svoje" trase, već će ih Grad raspoređivati na nove ili postojeće linije u zavisnosti od potrebe.

U javnom prevozu do sada je, uz GSP, saobraćalo i 383 vozila iz ukupno devet privatnih preduzeća. Najviše autobusa imaju udruženja "Beobus" i Poslovno udruženje prevoznika "Beograd", kao i "Braća Šarac" i "Lasta".

BROJKE
807 AUTOBUSA starih u proseku sedam godina ima GSP
13 GODINA prosečna starost beogradskih trolejbusa
24 GODINE stari su tramvaji

MONITORI
PUTNICI u autobusima "Beobusa" uskoro će na monitorima u vozilima moći da vide i koje je sledeće stajalište. Svih 119 autobusa poseduje LCD monitore, ali se na njima za sada emituju samo servisne informacije i muzika. U minibusima "Domiko prevoza" već neko vreme funkcioniše GPS, pa putnik u svakom trenutku može na mapi grada videti gde se nalazi. Postoje planovi da i vozila GSP postanu "multimedijalna".
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=115204&datum=2008-01-29
 
Milijarde za bolji prevoz
M. Č. PRELEVIĆ, 29.01.2008

BEOGRAĐANI će se već do kraja godine voziti klimatizovanim niskopodnim autobusima, preko reke će putovati trajektom, a SMS-om proveravati kada će prevoz stići... Ali, ni čekanje više neće biti toliko teško i neprijatno, jer će širom grada nići 300 novih nadstrešnica.
Tako će biti ako se ostvare četiri velika ovogodišnja plana Direkcije za javni prevoz: osvežavanje voznog parka, postavljanje stajališta, pokretanje prve linije trajekta, kao i uvođenje monitoringa. Svi ovi poslovi koštaće Grad više od tri milijarde dinara.

AUTOBUSI: Iz "Ikarbusa" će do kraja juna u pogone najvećeg gradskog prevoznika stići čak stotinu novih niskopodnih autobusa. Iz gradske kase za ovu "transakciju" izdvojene su dve milijarde dinara. I 55 zglobnih i 45 solo autobusa poseduju "euro 4" motor, ali i klimu, pa će se Beograđani udobno prevoziti čak i na najvećim vrućinama.

STAJALIŠTA: Direkcija će i ove godine menjati stare "pečurke" novim tipom nadstrešnica, ali i postavljati nove na stanicama koje do sada nisu bile pokrivene. Nadstrešnice će biti postavljene na ukupno 134 lokacije, a novim Konkursom za izradu i postavljanje biće izabrana i firma koja će pokriti još 150 stajališta.
Neće sve "pečurke" ići u staro gvožđe. Jedan broj dotrajalih biće popravljen i doveden u ispravno tehničko stanje. Oko 40 "osveženih" nadstrešnica biće postavljeno uglavnom u prigradskim naseljima. Obodi grada bi do kraja godine trebalo da dobiju i novi, "lakši" tip nadstrešnice, koji će biti lakši za postavljanje. Projekat već radi Institut za arhitekturu.

TRAJEKT: Posle nekoliko decenija, javni prevoz mogao bi ponovo da krene i beogradskim rekama. Institut Saobraćajnog fakulteta radi procenu mogućnosti rečnog prevoza putnika. Ovim bi se rasteretili Pančevački most i "Gazela". Linija od Zemuna do Borče, koja bi Dunav mogla da preplovi za samo 10 minuta, krenuće možda već polovinom godine, a prva, probna vožnja, prema najavama Željka Đukanovića, prvog čoveka Direkcije, bila bi već u martu!
- U Zemunu, pristanište bi moglo da bude napravljeno kod okretnice linije "88", dok će u Borči biti kod "Šljunkare" ili "Crvenke" - rekao je Đukanović. - Studija, međutim, tek treba da utvrdi tehničke stvari i detalje vezane za zakonsku regulativu.
Ako bi Beograđani prihvatili ovaj vid prevoza, u narednih nekoliko godina broj trajekta mogao bi da se poveća. Već postoje ideje da se preko reke povežu Čukarica i novobeogradski blokovi, kao i Krnjača i "25. maj".

MONITORING: O daljinskom praćenju vozila priča se već nekoliko godina, a ideja se najzad približila realizaciji. U toku je odabir najpovoljnije ponude, a primena će početi za nekoliko meseci. Ovaj sistem će omogućiti daljinsku kontrolu vozila. To znači da će se pozicija, smer i brzina kretanja svakog vozila videti na ekranu. Tako će se brže menjati pokvarena vozila, a putnici će moći da SMS-om dobiju informaciju kada će prevoz naići.

JEDINSTVENO
IDEJA da i "Beovoz" uđe u Integrisani tarifni sistem, po svemu sudeći, neće se sprovesti u delo ove godine. Direkcija je još sredinom novembra sklopila ugovor o izradi Studije o integraciji sa Saobraćajnim institutom CIP. Prema rečima Željka Đukanovića, pre toga je potrebno da se "ujedine" prigradski i gradski prevoz. "Beovoz", koji saobraća na tri linije, trenutno je u nadležnosti "Železnica Srbije", a ocena Grada je da obim i kvalitet usluga ovog podsistema nije na zadovoljavajućem nivou.

TRAMVAJI
KUPOVINA novih tramvaja previše je skupa za Grad, pa će šinski sistem u naredne dve godine biti poboljšan remontom i modernizacijom 60 postojećih vozila. Vrednost ovog posla je čak 30 miliona evra, od čega 10 miliona stiže iz gradske kase, a ostatak se finansira iz kredita Evropske investicione banke. Proces je ušao u drugu fazu, a u prvoj je izabrano pet kandidata koji su ispunili uslove konkursa. Nabavka će biti realizovana do sredine 2010. godine.
izvor Novosti
link http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=115280&datum=2008-01-30
 
ovo za tramvaje... nisam ni sumnjao..... previse skupo, previse skupo... pa nek se zrtvuju malo... toliki remont pruga.. zbog? da svejedno tramvaji mile po njima...

pffff
 
Linija od Zemuna do Borče, koja bi Dunav mogla da preplovi za samo 10 minuta.

Ovo je njima dobar rezultat? Jel to Grunf u gradskoj vladi? :kafa:
 
Vrh