Обавеза превозника који поседује возила са фабрички уграђеним клима уређајима у обавези су да у летњем периоду укључују исте.
Дирекција за јавни превоз превозницима исплаћује више новца због додатног конфора и из тог разлога превозници су потписали обавезу да морају да укључују клима уређаје у тим возилима у летњем периоду, када је то потребно.
Контролу испуњавања обавеза превозника врши Дирекција за јавни превоз - Сектор за мониторинг и контролу, као и Градска саобраћајна инспекција - Одељење за друмски саобраћај и предвиђене су финансијске казне Дирекције и подношења захтева за покретање прекршајног поступка од стране инспектора друмског саобраћаја, уколико се утвди да је превозник одговоран за неукључивање клима уређаја, као и казне од 2500 за возача на лицу места, уколико се утврди да је возач одговоран за неукључивање клима уређаја.
Дакле, грађани то могу пријавити Дирекцији за јавни превоз или Саоб. инспекцији, како би се утврдило да ли превозник испуњава своју обавезу.
Што се тиче возила ГСП "Београд", ситуација је следећа:
- од 943 возила ГСП-а која превозе путнике свакога дана у Београду (од тога је 696 аутобуса, 97 тролејбуса и 150 трамваја), 100 нископодних аутобуса типа ИКАРБУС ИК-112 и ИК-218 и 83 нова тролејбуса имају климатизацију. Одређени број возила има специјалне типове климатизације, који су уграђени од стране ГСП "Београд" или других предузећа, а ради се о тестирању функционалности одређених расхладних система за возила јавног превоза
- садашњих 150 трамваја који саобраћају на 12 линија тренутно нису климатизовани
- свакодневно је у саобраћају 97 тролејбуса на 8 линија и од тога 70% возила су климатизована
- у овом тренутку је 12% аутобуског возног парка климатизовано, док остали аутобуси возног парка имају природну и вештачку вентилацију, односно прозоре и луфтере
С обзиром на чињеницу да 696 аутобуса свакодневно превозе путнике на 118, није могуће климатизоване аутобусе распоредити на све линије, већ се климатизована возила, према оперативном плану распоређују на линије које превозе највећи број путника и на којима су гужве највеће.
Примера ради, на линији 16, која по реду вожње у периоду вршног оптерећења саобраћа на 4 минута, раде три климатизована аутобуса, тако да уколико путник жели да уђе у аутобус са климом требало би да сачека између 20 и 25 минута, под условом да не постоји кашњење изазвано саобраћајним гужвама или да возило није искључено из саобраћаја због квара, саоб. незгоде и слично.
Поред малог броја климатизованих возила, у односу на укупни број возила возног парка ГСП "Београд", чињеница је и да су у градској зони стајалишта, самим тим и отварања врата ради пријема и оптреме путника, доста чести, као и то да путници непрестано отварају прозоре чак и када клима уређај функционише (и поред налепница на сваком прозору "ВОЗИЛО ЈЕ КЛИМАТИЗОВАНО. МОЛИМО НЕ ОТВАРАЈТЕ ПРОЗОРЕ"), у таквим режимима рада клима уређаји нису у стању да достигну предвиђену температуру. Због услова саобраћања, великих гужви и застоја, дешава се да током дана због високих радних температура долази до кварова на системима за хлађење, пре свега због пуцања каишева и црева, те климе престају да раде, а возила се због таквих кварова често не могу искључити из саобраћаја. Сектори одржавања у саобраћајним погонима се труде да те кварове отклоне у најкраћем могућем року и у вези са тим се врши дневна контрола и за уочене кварове се отварају радни налози за њихово отклањање, по којима се поступа у најкраћим роковима, у складу са приоритетима и организацијом посла радника одржавања.
Вештачка вентилација у аутобусима се, поред прозора и механичких луфтера у крову, остварује и путем вентилатора који се налазе у крову и који убацују спољни ваздух у возило. То су возила из јапанске донације, последње серије мерцедесових аутобуса и икарбусови аутобуси купљени 2006. године, тако да је укупан број возила са вентилаторима око 200.
Остала возила, која су уједно и најстарија у возном парку ГСП-а, су возила са природном вентилацијом, која се остварује путем прозора, врата и механичких отвора у крову, тј. луфтера.
И, за крај, сви возачи су у обавези да укључују клима уређаје на возилима, осим уколико иста није у квару. Интерна наредба која то прописује је на снази, и у наредном периоду ће се вршити интензивнија контрола на терену, првенствено на најфренкветнијим линијама, а путници могу упутити примедбу уколико у возилу не ради клима уређај, и надлежне службе Предузећа ће у најкраћем року утврдити из ког разлога клима уређај није био у функцији.