Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Uopšte ne sumnjam da jeste bilo dovoljno putnika, što svakako želim da bude ponovo. Btw, ne zaboravi, autobuska veza Beograda i Zagreba je očajna, mislim da ima 2 polaska dnevno i dan-danas (svakako jedan iz Niša).
 
Ja sam lepo napisao, da se citiram:

BG-NS ima milion putnika za pet meseci. Ok, uzmimo da će ta cifra opadati kad skoči cena karte (možda ni neće, videćemo).
Voleo bih da znam broj putnika u svim tim polascima koje si naveo pre 10-ak godina.
Brojevi ispod ovoga se neće spuštati, evo i zbog čega. Turistička putovanja, koja su činila najveći procenat putnika tokom otvaranja i leta su znatno opala, zbog toga je popunjenost bila mnogo veća u početku nego danas. Trenutne brojke su većinom ljudi koji idu zbog posla/škole/obaveza, takva putovanja se za pojedinca dešavaju na dnevnom/nedeljnom/mesečnom i takvi putnici se treba privlačiti na železnicu jer oni MORAJU da putuju. Zbog toga što moraju, oni će izabrati sebi najjeftiniju i komotniju opciju, što su automobil i voz, autobus je tu ispao. Čak i nakon povećanja karata na nivo koji je predviđen po tarifniku, voz će biti jeftiniji od konkurentnog autobusa. Dakle, moj zaključak, je da će ljudi nastaviti koristiti voz. Ali čak i da se povećaju karte, voz će za one koji redovno putuju ostati na istoj ceni jer će se uvesti mesečne/SRBplus i ostale karte.
Ova godina neće moći da bude referentna zbog pomame za vozovima nakon otvaranja. Sledeća godina će nam dati dobru bazu od koje će iz godinu u godinu rasti broj putnika.
Od 1. oktobra očekujem veću popunjenost vozova jer prva generacija nakon otvaranja pruge kreće na fakultet. Verujem da ima onih koji su fakultet upisali u drugom gradu.
 
Pored tih par svetlih primera (NS, Vršac, Valjevo), sve ostalo je jezivo. Broj putnika je u konstantnom padu, a polazaka je sve manje. Majdanpek - Požarevac navodno rekonstruisano, a te iste godine sam putovao osam (8) sati od Zaječara do Požarevca, a sad ni ne saobraća. Lapovo - Kragujevac više ne vozi nego što vozi. BG voz je u rasulu. Nula polazaka iz Beograda ka Zrenjaninu, Požarevcu, Šidu i (pravom) inostranstvu. Najbrži voz do Niša putuje 5 sati i 41 minut. Vozni park rasečen, a nemamo ga dovoljno. Beograd već 5 godina nema železničku stanicu dostojnu glavnog grada. Gomila pruga u Vojvodini je ukinuto.

61d2f73e3c449ed0466a1156_dela govore.png
 
Hajde otpozadi:
1) Gomila pruga u Vojvodini ukinuta - poslednji voz na većini prošao poslednji put pre ca. 30 godina.
2) Beograd već 5 godina nema železničku stanicu dostojnu glavnog grada - nije imao ni ranije (da se ne šalimo). Prokop se gradi, ušlo se u fazu stanične zgrade.
3) BG voz u rasulu, nula polazaka ka Zrenjaninu, Požarevcu i Šidu, Lapovo-Kragujevac - ok, saglasan da je to u lošem stanju.
4) Broj putnika u konstantnom padu - netačno. Realno, za železnice je bolje da ima jednu liniju sa milion putnika (koja je profitabilna), nego 50 ovih koje si naveo, gde će se možda nekad neko zeznuti i ući u voz. Pritom, sa te jedne se i dalje širi.
5) BG-Niš - urađen projekat, EU finansira izgradnju brze pruge.
 
Poslednja izmena:
1) Pa šta ako je prošao pre 30 godina?
2) Stara stanica jeste bila krš, ali se mogla srediti, a ako ne, onda je morao prvo Prokop da se završi, pa onda ukidanje, a ne da u momentu otvaranja nema ni menjačnicu, ni bankomat, ni kafić, ni prilaz za invalide, ni liftove i da ima samo dva šaltera, koliko ima i danas. Takođe, normalna veza sa većinom delova grada i danas ne postoji. Složićeš se da ljubav prema železnici i putnicima nije bila motiv i da je nagli prelazak na Prokop stvorio gomilu problema.
4) Videćemo celokupnu statistiku za ovu godinu, ali do sada je bio u konstantnom padu. Železnica ne služi da bi imala jednu profitabilnu liniju nego da omogući mobilnost stanovništvu, koja je u Srbiji očajna.
5) Boga pitaj kada će to biti gotovo ako su za Novi Sad ovoliko trajali radovi.

Vidim poentu onoga što pričaš. Od izgradnje pruge Beograd - Bar nismo imali ovakve investicije u železnicu i ja to pozdravljam, ali jednostavno se sve radi stihijski, neplanski i haotično, uz nepotrebno arčenje resursa i višegodišnja zatvaranja glavnih pravaca. Što je najgore, mnoge od investicija nisu donele nikakv boljitak (pomenuti primeri).

Ono što si rekao da je SNS kancer u političkom smislu se neminovno odražava i na sve ostale segmente društva, pa i na železnicu, ma koliko se novca ulagalo.
 
1) Znači da se izgubila potreba. Ne kažem da je to lepo, već da je daleko isplativije forsirati druge tipove prevoza.
2) Nije bila motiv ljubav, ali Prokop i NBG su sada realnost.
4) Više ljudi živi na transferzali Beograd-Novi Sad, nego u celom ostatku zemlje južno od Kragujevca. Tužno je, znam.
5) Slažem se. Ali se nešto radi - u vreme svih prethodnih vlasti od vremena Beograd-Bar, kontempliralo se.
 
Mislim da se potreba izgubila zbog neodržavanja.

Prokop jeste realnost, naravno, i ta ideja ima svojih prednosti. Ne mislim da se sad treba vraćati na Savski trg, samo kažem da je urađeno na loš način.

4) Tačno, ali ne znači da su drugi pravci nebitni. 5) Da i to je dobra stvar.
 
Ta odluka da vozovi Zg-Bg neidu je pala u hrvatskom predsednistvu. AV je trazio 2012/13 od hrvatskog vrha da unaprede zajedno Savski koridor kao brzu prugu- odgovor je bio - nas taj pravac ne zanima. Onda se islo u Budimpestu. Hrvatska 2014 nije bila na kongresu 16+1 (China - Jugoistocna Evropa) odrzanom u Beogradu. Tamo je pala odluka da se uzme kineska ponuda za unapredenje pruge za Budimpesta-Beograd. Imas o tome i u tekstu DW o zeleznicama Balkana. Ako nekoga treba kriviti za propast Savskog koridora kao magistrale onda je hrvatsko rukovodstvo.
 
Uopšte ne sumnjam da jeste bilo dovoljno putnika, što svakako želim da bude ponovo. Btw, ne zaboravi, autobuska veza Beograda i Zagreba je očajna, mislim da ima 2 polaska dnevno i dan-danas (svakako jedan iz Niša).

Одакле ти то да има само 2 поласка дневно? Загреб има 7 полазака (неки нису свакодневни), од чега 3 Фликсбус. Пре короне је било 8, од чега 4 Фликсбус. Притом, Бла бла кар ради као ненормалан за Загреб.
 
Jedina istinska regionalna zaradnja je Madarska - Srbija. Secam se preprosle godine kada je Cg ukinula zeleznicki saobracaj za Srbiju. Ostao je ukinut sve dok nije dosao Abazovic. Otvorili su ga kad je bio vec uspostavljen zeleznicki saobracaj kroz celu Evropu. Jedino ZCG nisu dale saglasnost. Bez regionalne saradnje nema napredka u zeleznici - jasno.
 
Ta odluka da vozovi Zg-Bg neidu je pala u hrvatskom predsednistvu. AV je trazio 2012/13 od hrvatskog vrha da unaprede zajedno Savski koridor kao brzu prugu- odgovor je bio - nas taj pravac ne zanima. Onda se islo u Budimpestu. Hrvatska 2014 nije bila na kongresu 16+1 (China - Jugoistocna Evropa) odrzanom u Beogradu. Tamo je pala odluka da se uzme kineska ponuda za unapredenje pruge za Budimpesta-Beograd. Imas o tome i u tekstu DW o zeleznicama Balkana. Ako nekoga treba kriviti za propast Savskog koridora kao magistrale onda je hrvatsko rukovodstvo.

Извини, али ово је глупост тешка. Хрватска је модернизовала деонице Винковци - Товарник и Новска - Окучани за 160 км/ч и Загреб - Дуго Село за 140 км/ч. Пројекат за модернизацију за 160 км/ч и други колосек Новска - Дуго Село је у току и требало би да крене ускоро да се ради. Остатак пруге од Окучана до Винковаца је био у добром стању, брзине од 100 до 160 км/ч. Сад га је мало стигло време, али и ту планирају модернизацију. За то време се код нас се иде 30-50 км/ч од Руме до Шида већ четврт века...
 
Jedina istinska regionalna zaradnja je Madarska - Srbija. Secam se preprosle godine kada je Cg ukinula zeleznicki saobracaj za Srbiju. Ostao je ukinut sve dok nije dosao Abazovic. Otvorili su ga kad je bio vec uspostavljen zeleznicki saobracaj kroz celu Evropu. Jedino ZCG nisu dale saglasnost. Bez regionalne saradnje nema napredka u zeleznici - jasno.

И ово за Црну Гору је тешка глупост. Саобраћај ка Црној Гори је укинут због пандемије. Касније кад је увођен поново, српска страна је била та која је кочила због неисплативости. Зато и дневни воз иде само преко лета, јер је Србија воз тако тражио. Да се ЖПЦГ пита само, ишао би целе године.
 
Poslednja izmena:
На страну профитабилност исфорсиране јаке линије, колико грађани могу да се ослоне на железницу у планирању путовања?
 
4) Broj putnika u konstantnom padu - netačno.

Подаци говоре да је тачно.

5) BG-Niš - urađen projekat, EU finansira izgradnju brze pruge.

Пројекат није урађен. Опет је промењен пројектни задатак са 160 км/ч на 200 км/ч, па ће вероватно радови каснити пар година од планираних, као што је било и за Београд - Суботица.
 
Извини, али ово је глупост тешка. Хрватска је модернизовала деонице Винковци - Товарник и Новска - Окучани за 160 км/ч и Загреб - Дуго Село за 140 км/ч. Пројекат за модернизацију за 160 км/ч и други колосек Новска - Дуго Село је у току и требало би да крене ускоро да се ради. Остатак пруге од Окучана до Винковаца је био у добром стању, брзине од 100 до 160 км/ч. Сад га је мало стигло време, али и ту планирају модернизацију. За то време се код нас се иде 30-50 км/ч од Руме до Шида већ четврт века...
Imas izjavu DW i AV. Ne radi se o tome da li Hrvatska nesto renovirala, blokiraju upotrebu. Zadnji sastanak ministarstva saobracja datira iz perioda Mrkonjica, covek je pokojni. Hrvatska ne zeli regionalnu saradnju sa Srbijom.
 
Nema govora da ce Hrvatska ista u smislu putnicke zeleznicke ponude pustiti preko granice Srbije. To bi se vec smatralo izdajom drzavnih interesa.
 
Imas izjavu DW i AV. Ne radi se o tome da li Hrvatska nesto renovirala, blokiraju upotrebu. Zadnji sastanak ministarstva saobracja datira iz perioda Mrkonjica, covek je pokojni. Hrvatska ne zeli regionalnu saradnju sa Srbijom.

Пусти ти шта AV се**цка :ROFLMAO:
 
Nema govora da ce Hrvatska ista u smislu putnicke zeleznicke ponude nesto pustiti preko granice Srbije. To bi se vec smatralo izdajom drzavnih interesa.

Да ли може без политике? До 2012. је ишло 5 возова дневно између Србије и Хрватске. Шта се од тад променило? Разлози су чисто економски, тј. неспособност руководства обе железнице да понуде економски одрживу линију. 2012. су Хрватске железнице 3 од 4 воза ка Србији прогласили за нерентабилне и укинули их. И то није било само ка Србији, већ и ка Босни, Мађарској и Словенији. Дакле, нема везе са политиком.
 
Pa i kada je bio zadnji bilateralni sastanak AV sa hrvatskom kolegom. Bilo pre mnogo godina. A secam se da su hrvatski ministri odkazali posete Begradu zbog uvreda. Voz iz Zagreba do daljeg necemo videti.
 
Ja ti govorim o unapredenju Savskog koridora kao glavne magistrale. Hrvatska je to 2012 odbila. Tacka. Od tada nema ni bilateralnih sastanka dveju ministarstva saobracaja. 10 godina, jedna dekada. Mnogo je.
 
@DzonTravolta eво података о броју путника од 1995 до данас (фали 2018. само). Као што видиш број путничких км је са 2 милиона 236 хиљада 1995. спао на 161 хиљаду 2021. Дакле, око 14 пута je спао. Имајући у виду да је број превезених путника у 2021. био 2 милиона 679 хиљада, а да је до сад превезено милион путника на релацији Београд - Нови Сад, може се очекивати да ће на крају године број путничких километара бити око 300 хиљада, што је опет око 7 до 8 пута мање него 1995. године.

https://data.worldbank.org/share/widget?indicators=IS.RRS.PASG.KM&locations=RS

Screenshot (45).png
 
Vrh