Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Bugari mogu da podučavaju sve eks ju zemlje kako se prave pruge. Svi važniji pravci su im 120 a rekao bihj po cabview snimcima i više, nema laganih vožnji, stanice uredne, vozna sredstva tu i tamo. Pametno koriste EU sredstva. Ovo se odnosi i na Sloveniju, ni ona nije sjajna sa brzinama pruga.
 
Bugari mogu da podučavaju sve eks ju zemlje kako se prave pruge. Svi važniji pravci su im 120 a rekao bihj po cabview snimcima i više, nema laganih vožnji, stanice uredne, vozna sredstva tu i tamo. Pametno koriste EU sredstva. Ovo se odnosi i na Sloveniju, ni ona nije sjajna sa brzinama pruga.

Код Словеније није проблем стање пруга, код њих је стање пруга боље него у Бугарској и тако је константно годинама и то на целој мрежи. У Словенији је проблем географија, тј. што су трасе са великим бројем кривина, које онемогућавају веће брзине. Тамо где је правац, брзине су 120+ км/ч. А због исте те географије, грађење нових деоница са исправљеним кривинама је јако скупо и економски неисплативо. Ево, сада граде други колосек од Диваче до Копера, новом трасом по баснословној цифри. Ту им се једино исплати, због великог теретног саобраћаја.

Бугари праве сјајан посао реконструкцијом пруга - пре 10-ак година није било тако добро стање, али и данас има доста лоших деоница, нпр. главна пруга Русе - Горна Орјаховица - Стара Загора. Тако лоших главних пруга у Словенији нема.
 
Rešenje može biti da se voz kontroliše između Vrbasa (ako je to poslednja stanica pred Suboticu) i Subotice. Svako ko ima kartu do Subotice ili nema odgovarajuća dokumenta za ulazak u Mađarsku će morati izaći u Subotici. Oni koji ulaze u Subotici i idu u Mađarsku se priveravaju na stanici. U subotici može da bude par minuta duže čekanje kako bi se potvrdilo da svi koji su ostali, idu za Mađarsku i imaju ispravna dokumenta.
Naravno najbolje rešenje je da Srbija (i generalno ovaj region) uđe u Šengen
 
Hajde i ja da dam malo mašti na volju. Mogu se uspostaviti u "juxtaposed controls", iliti, invertovane kontrole, kao oko "Eurostar"-a: Predstavnici mađarske granične policije bi bili na svim stanicama u Srbiji gde bi taj voz stajao (pretpostavka: Beograd Centar - Novi Sad - Subotica), a naši u Mađarskoj.
Konkretno, različiti kompartmani bi bili za putnike koji idu u Mađarsku u odnosu na one koji ostaju na teritoriji Srbije, a u povratku obratno.
Nije idealno rešenje, ali ako vas sve već brine da li će se neko "prošvercovati" u Mađarsku...
 
Нема, био би међународни ЕЦ воз који стаје само БГ, НС, СУ. Провера докумената и пртљага током вожње. Ко не прође излази у СУ која би уједно била и интегрисани гранични прелаз, један перон станице био би ничија земља за све који ту улазе, као ерсајд на аеродрому. Ту бу биле и наше и мађарске контроле.
 
@Dusko
Потписан је уговор за Штрабагом за Загреб-Ријека.
Имаће 113 км тунела. То тамо називају пројектом столећа, што уистину и јесте.
И директан путнички воз Београд-Ријека имао би, кад се то направи, поприлично смисла.
 
Potpisan je ugovor samo za deonicu Zagreb (Hrvatski Leskovac) - Karlovac. EU je odavno odobrila pare ali je bilo mnogo žalbi na postupak.
 
Нема, био би међународни ЕЦ воз који стаје само БГ, НС, СУ. Провера докумената и пртљага током вожње. Ко не прође излази у СУ која би уједно била и интегрисани гранични прелаз, један перон станице био би ничија земља за све који ту улазе, као ерсајд на аеродрому. Ту бу биле и наше и мађарске контроле.
Kada Optima krece iz Turske, njihova policija obavi kontrolu pre polaska voza, doduse on ne staje sve do Bugarske.
 
Vezano za Beograd-Zagreb i Hrvatsku uopšte, ona je pet godina ranije počela napredne reforme. I rezultat je bio sličan kao u Srbiji, gubitak 2/3 putnika i 10% robe. Još 2012. su tražili da se poukida 3/4 pari vozova Beograd-Zagreb i jedini voz Beograd-Sarajevo ako Srbija ne doplati za gubitke tih vozova. Ono što je tu i tada bila veće njihovo naprednjaštvo, to je činjenica da su tada vozovi Beograd-Zagreb bili dobro popunjeni između Beograda i Šida te između Vinkovaca i Zagreba čak i van sezona. Ako si prevoznik sa minimum ekonomskih znanj, i imaš čak i van sezone 20% više putnika za 15% dužu liniju, ne treba ti ništa objašnjavati. Jedan jutarnji i jedan popodnevni par vozova Beograd-Zagreb bi bili isplativi cele godine. U sezoni i vise, a sezona nije dva letnja meseca za tu liniju, već od aprila do oktobra + oko nove godine.

Da ne krivimo samo naprednjake iz Hrvatske. Srpski naprednjaci da su bar malo nacionalisti i patriote, nekako bi izboksovali voz Beograd-Split-Beograd preko cele godine (tipa i van sezone 2 puta nedeljno) radi Srba iz Krajine. Sa redom vožnje Beograd 15:00 Zagreb 22:30-23:00 Split 7:00. Iz Splita 22:00 Zagreb 6:00-6:30 Beograd 13:30.

Od svih redovnih vozova ostavili su onaj u 10:30-11:00 iz Beograda, sa kojim ne možeš ko čovek da presedaš nigde u Sloveniji. Kao navodno, on najisplativiji. Kada praviš red vožnje sa dva dnevna voza koja putuju do 7 sati, napraviš u 6 ujutru i 16 uveče i u oba smera, kao što je Minsk-Moskva, sa noćnim vozom(vozovima) pride. Ali nekome je cilj da ljudima omogući kvalitetne i raznovrsne transportne veze, a nekome ne.

Slično i za Beograd-Budimpešta. Da se htelo, 100 puta je mnogo brže i sa daleko manjim ulaganima moglo:
Pod 0, rekonstruisati Železnička stanica Beograd-Novi Beograd (varijante rešenja, od kojih su sve isplativije od ukidanja te veze).
Pod 1, dupli kolosek Stara Pazova-Inđija i Novi Sad- Petrovaradin, Rekonstrukcija Inđija i Beška. To je već Beograd-Novi Sad 60min.
Pod 2, kapitalni remont Novi Sad-Subotica za 140km/h sa trijanglom ka Paliću, stanica Subotica Istok (za najbrže brze za Beč, i lokalne vozove)
Pod 3, Subotica-Horgoš(Segedin) elektrifikacija modernizacija
Pod 4, Srpska pogranična kontrola u vozu, Mađarska u Segedinu za vreme zamene lokomotive.
Pod 5, novi ili dobri polovni vagoni i lokomotive.
Pod 6, Kabanya Kishpesht-Ferencvarosh-Kelenfold za najbrže brze Beograd-Beč
I imamo 5 umesto 8 sati Beograd-Budimpešta i 7,5 umesto 12 Beograd-Beč.

Tada uvesti simetrični red vožnje Beograd-Beč 7:00 i 15:00 za eksprese Beograd-Novi Beograd-Novi Sad-Subotica Istok-Segedin-Kečkemet-Cegled-Kabanya Kishpesht-Ferencvarosh-Budapest Kelenfold-Tatabanya-Gyor-Mosonmagyarovaros-Wien. Pored toga noćni voz iz Beč-Niša i Niš-Beč preko Prokopa, Subotice i Keletija u Budimpešti i više stajanja po Srbiji, i dnevni iz Beograda preko glavne u Subotici na Keleti.

Mnogi će sada, hoćeš i muzičku želju, a ovo je sve mnogo manje pare i mnogo kraći rok od svega što se sada radi. Uz to dobro bi radilo posao, a umereni troškovi bi omogućili umerenu cenu karte, što je i Srbinu iz Srbije i gastarbajteru najvažnije.
 
Kада би се договорили о интегрисаној контроли на граници, најлогичније решење би било заједничка контрола у току кретања воза између Суботице и Кишкунхалаша. Са граничном контролом у току кретања воза могло би се остварити возно време од око 3 сата између Београда и Будимпеште (раније сам рачунао око 4 сата са граничном контролом).

Ако планирају да покрену саобраћај 2025. године, већ сад би требало да решавају питање возних средстава и планираног реда вожње, у шта би, по мени требало укључити и Аустрију и интегрисати ред вожње Београд - Будимпешта са Будимпешта - Беч, где би одређен број возова продужавао ка Бечу.

Што се возних средстава тиче, постоји више опција. Соко је намењен за саобраћање само у Србији. Србија би морала набавити одређене локомотиве и вагоне за 200 км/ч за међународни саобраћај интероперабилне са ониме што Мађари и Аустријанци поседују. У случају форсирања ЕМВ приче, појавиће се многи проблеми што се интероперабилности тиче. Зато је битан претходни договор са Мађарима и Аустријанцима.
 
У случају форсирања ЕМВ приче, појавиће се многи проблеми што се интероперабилности тиче. Зато је битан претходни договор са Мађарима и Аустријанцима.
Ne razumem,kakav problem sa interoperabilnosti?
 
Naravno da će da se dogovaraju ukoliko budu uzimali EMV, nije to nikakav problem
 
Mozes imati EMV koji je interoperabilan i koji iz Beograda ide na MAV i OBB prugama.
 
Ne razumem,kakav problem sa interoperabilnosti?

Па у смислу ако наши набаве неког Кинеза нпр, а Аустријанци кажу не може то код нас. Или једноставно машиновође OBB-а неће да уче за то ново возило. Не би било аустријанцима први пут. Имали су Чеси и Мађари велике проблеме са тим. Свакако, Соко не може у Аустрију јер нема њихов напон.
 
Dok pričamo o Vmax 230, tri čistačice sede i puše ispod stepenica na ulazu na Prokop (prvi miris koji se oseti kako se silazi), a na klupi na peronu kondukter i čistačica. Prvo pitanje je zašto uopšte ima toliko čistačica kad očigledno nisu potrebne, a drugo ima li ikakve kontrole tu?!
Valjda inače duva vetar pa se ne oseti toliko...

Čitam na drugim temama o utiscima stranaca o Beogradu, a ne moraš da budeš stranac da bi se gušio na zadimljenom peronu.
 
EMV,visesistemski. Ne secam se koja bese razlika u ceni izmedju jednosistemske i visesistemske lokomotive kad je SRB Kargo nabavljao vectrone,svakako nije zanemariva.
 
Ako hoćemo da imamo direktne vozove ka Beču trebaju nam višesistemske lokomotive ili garniture.
 
Ako hoćemo da imamo direktne vozove ka Beču trebaju nam višesistemske lokomotive ili garniture.

Није потребно. И раније смо имали директне возове ка Бечу без тога. У Будимпешти, у станици Келети се ионако мења смер вожње јер је станица чеона. На шток воза долази друга локомотива и вуче даље.
 
Vrh