Vezano za Beograd-Zagreb i Hrvatsku uopšte, ona je pet godina ranije počela napredne reforme. I rezultat je bio sličan kao u Srbiji, gubitak 2/3 putnika i 10% robe. Još 2012. su tražili da se poukida 3/4 pari vozova Beograd-Zagreb i jedini voz Beograd-Sarajevo ako Srbija ne doplati za gubitke tih vozova. Ono što je tu i tada bila veće njihovo naprednjaštvo, to je činjenica da su tada vozovi Beograd-Zagreb bili dobro popunjeni između Beograda i Šida te između Vinkovaca i Zagreba čak i van sezona. Ako si prevoznik sa minimum ekonomskih znanj, i imaš čak i van sezone 20% više putnika za 15% dužu liniju, ne treba ti ništa objašnjavati. Jedan jutarnji i jedan popodnevni par vozova Beograd-Zagreb bi bili isplativi cele godine. U sezoni i vise, a sezona nije dva letnja meseca za tu liniju, već od aprila do oktobra + oko nove godine.
Da ne krivimo samo naprednjake iz Hrvatske. Srpski naprednjaci da su bar malo nacionalisti i patriote, nekako bi izboksovali voz Beograd-Split-Beograd preko cele godine (tipa i van sezone 2 puta nedeljno) radi Srba iz Krajine. Sa redom vožnje Beograd 15:00 Zagreb 22:30-23:00 Split 7:00. Iz Splita 22:00 Zagreb 6:00-6:30 Beograd 13:30.
Od svih redovnih vozova ostavili su onaj u 10:30-11:00 iz Beograda, sa kojim ne možeš ko čovek da presedaš nigde u Sloveniji. Kao navodno, on najisplativiji. Kada praviš red vožnje sa dva dnevna voza koja putuju do 7 sati, napraviš u 6 ujutru i 16 uveče i u oba smera, kao što je Minsk-Moskva, sa noćnim vozom(vozovima) pride. Ali nekome je cilj da ljudima omogući kvalitetne i raznovrsne transportne veze, a nekome ne.
Slično i za Beograd-Budimpešta. Da se htelo, 100 puta je mnogo brže i sa daleko manjim ulaganima moglo:
Pod 0, rekonstruisati Železnička stanica Beograd-Novi Beograd (varijante rešenja, od kojih su sve isplativije od ukidanja te veze).
Pod 1, dupli kolosek Stara Pazova-Inđija i Novi Sad- Petrovaradin, Rekonstrukcija Inđija i Beška. To je već Beograd-Novi Sad 60min.
Pod 2, kapitalni remont Novi Sad-Subotica za 140km/h sa trijanglom ka Paliću, stanica Subotica Istok (za najbrže brze za Beč, i lokalne vozove)
Pod 3, Subotica-Horgoš(Segedin) elektrifikacija modernizacija
Pod 4, Srpska pogranična kontrola u vozu, Mađarska u Segedinu za vreme zamene lokomotive.
Pod 5, novi ili dobri polovni vagoni i lokomotive.
Pod 6, Kabanya Kishpesht-Ferencvarosh-Kelenfold za najbrže brze Beograd-Beč
I imamo 5 umesto 8 sati Beograd-Budimpešta i 7,5 umesto 12 Beograd-Beč.
Tada uvesti simetrični red vožnje Beograd-Beč 7:00 i 15:00 za eksprese Beograd-Novi Beograd-Novi Sad-Subotica Istok-Segedin-Kečkemet-Cegled-Kabanya Kishpesht-Ferencvarosh-Budapest Kelenfold-Tatabanya-Gyor-Mosonmagyarovaros-Wien. Pored toga noćni voz iz Beč-Niša i Niš-Beč preko Prokopa, Subotice i Keletija u Budimpešti i više stajanja po Srbiji, i dnevni iz Beograda preko glavne u Subotici na Keleti.
Mnogi će sada, hoćeš i muzičku želju, a ovo je sve mnogo manje pare i mnogo kraći rok od svega što se sada radi. Uz to dobro bi radilo posao, a umereni troškovi bi omogućili umerenu cenu karte, što je i Srbinu iz Srbije i gastarbajteru najvažnije.