Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749695#p749695:32csp9xg je napisao(la):
Boki123 » 20 Jun 2020, 10:24[/url]":32csp9xg]https://www.blic.rs/biznis/privreda-i-finansije/od-beograda-do-beca-za-2-sata-novi-projekat-ultra-brzih-vozova-povezao-bi-celu-evropu/cnt3bwf

Interesantan predlog, svakako bi doprineo smanjenju zagađenja u Evropi. Samo smatram da je ovo, pogotovo za Srbiji, nerealno da se ostvari narednih 50 godina zbog ekonomske situacije. Jedino ako nam EU ne finansira čitavu prugu i pokriva troškove održavanja.

Kakav je ovo članak bogte, tekst dugačak ko naslov. Našta je spalo novinarstvo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749695#p749695:5sc03urs je napisao(la):
Boki123 » 20 Jun 2020 09:24 am[/url]":5sc03urs]https://www.blic.rs/biznis/privreda-i-finansije/od-beograda-do-beca-za-2-sata-novi-projekat-ultra-brzih-vozova-povezao-bi-celu-evropu/cnt3bwf

Interesantan predlog, svakako bi doprineo smanjenju zagađenja u Evropi. Samo smatram da je ovo, pogotovo za Srbiji, nerealno da se ostvari narednih 50 godina zbog ekonomske situacije. Jedino ako nam EU ne finansira čitavu prugu i pokriva troškove održavanja.

Koja glupost od članka.
Posebni biser brza pruga Dablin Pariz, da da preko mora sine da idu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749589#p749589:1owp30b2 je napisao(la):
NoLimit » Пет Јун 19, 2020 11:23 pm[/url]":1owp30b2]

Nisam odgovarao dva dana, da bih otišao da slikam te sisteme za odvodnjavanje, da se to bolje vidi.

Хвала :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749693#p749693:2unkdp2v je napisao(la):
drumstep » Sat Jun 20, 2020 9:19 am[/url]":2unkdp2v]Srecom vidi se da nemas dodirnih tacaka sa zeleznicom, ako imas, jasno mi je zasto je sve u ovakvom stanju. Pruge za bilo koju brzinu mogu biti (i uglavnom jesu) mesovite.

Baš ti hvala na ovoj uvredi, imam i velike uši, ali to ne menja situaciju da sam u pravu.

Šikjansen mreža opslužuje isključivo te vozove. Na čitavoj toj mreži ne saobraćaju drugi vozovi.
Shinkansen routes are completely separate from conventional rail lines
https://en.wikipedia.org/wiki/Shinkansen

Evropski vozovi za velike brzine jesu kompatibilni sa klasičnim prugama i upravo u toj činjenici je ključ njihovog uspeha. Dakle oni mogu da trče po normalnim prugama, ali deonice na kojima se razvijaju velike brzine su rezervisane isključivo za njih.

:dil:
Navedi mi jednu jedinu deonicu na svetu na kojoj je dozvoljeno kretanje teretnih i lokalnih putničkih vozova po istom koloseku gde je Vmax>250km/h? Ja ne znam ni za jednu gde je >220, ali ajde neka bude da nisam čuo.

Šta bi ti da pustiš teretni voz na brzu prugu, na 35‰ i da mu ga malo lokomotiva da po pesku na superkaljenje šine koje trpe do 17t/osovini?

:mrgreen:
 
Meni padaju na pamet samo nbs Wircburg-Hamburg i Perpinjan-Barselona. :)
 
Stanica Zemun Polje, danas, pogled ka Bgd. Kolosek u prvom planu je desni kolosek od Bg ka Batajnici, stari, onaj koji se koristi sve ovo vreme (zvanično 3. kolosek u ovoj stanici. Postoji i četvrti, koristi se za ukrštanje vozova u ovoj stanici, i peti koji je zarastao u korov i ne sećam se da je ikad korišten osim za utovar pragova ovih dana. Prvi i drugi kolosek su sklonjeni, tu se trenutno radi, kopa, betoniraju se polaaako peronski zidovi itd...) Pre desetak dana su počeli da kopaju i betoniraju ovaj podzemni prolaz, preko njega treba da prođe levi kolosek brze pruge BG-NS, ne znam da li će biti i još jedan za ukrštanje u stanici. Ocenite sami kad bi to moglo da bude gotovo... Kad se završi taj deo sa sve kolosekom onda prelaze na desni kolosek i ostatak podzemnog prolaza... Novi kolosek je stigao na oko 300-400 metara pre i posle stanice Zemun Polje...
 
Posle jedne decenije fabrika Želvoz iz Smedereva odradila je remont jedne RVR garniture.
Ova 412 086-088 je vraćena pre dva dana i u ponedeljak bi trebalo da ide na probnu vožnju
do stanice Kosjerić na barskoj pruzi. Ako bude sve kako treba vrlo brzo će u saobraćaj.

IMG_20200620_132032.jpg


IMG_20200620_132100.jpg
 
Sa koliko desetina tipova sedišta raspolažu naše železnice?
 
Neki lik danas na twitteru deli video snimak sa pruge BG-NS.

Gomila pro-opozicione eladi se podsmeva vidno krivim šinama i još nenivelisanim pragovima.

To je taj školovani narod koji se hvali jakim diplomama, a nisu naučili da se ne treba mešati u ono u šta se ne razumeš. Niko pojma nema o železnici, niti pokazuje želju da nauči, al zato elaboriraju i licitiraju sa Vmax na toj deonici u takvom stanju...
Sve je ovde politika. I struka je politika. I uvek će biti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750022#p750022:ymeubrnb je napisao(la):
gishko » Ned Jun 21, 2020 1:24 pm[/url]":ymeubrnb]Sa koliko desetina tipova sedišta raspolažu naše železnice?


To vise ni oni ne znaju :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750060#p750060:ar70fw3o je napisao(la):
tragac » Ned Jun 21, 2020 4:35 pm[/url]":ar70fw3o]Neki lik danas na twitteru deli video snimak sa pruge BG-NS.

Gomila pro-opozicione eladi se podsmeva vidno krivim šinama i još nenivelisanim pragovima.

To je taj školovani narod koji se hvali jakim diplomama, a nisu naučili da se ne treba mešati u ono u šta se ne razumeš. Niko pojma nema o železnici, niti pokazuje želju da nauči, al zato elaboriraju i licitiraju sa Vmax na toj deonici u takvom stanju...
Sve je ovde politika. I struka je politika. I uvek će biti.
Najgore je zemlji u kojoj je opozicija diletantnija i zlobnija od same vlasti. Nemas ni dobru vlast ni dobru opoziciju. Kad opozicija valja onda mozes imati losu vlast ali ona nastoji da bude bolja kako nebi morala predati vlast opoziciji.

Nasa sreca u nesreci je da iako opozicija ne valja k* vlast sama od sebe gura ove krupne infrastukturne projekte.
 
Evo par slika od stanice Zemun do Mosta preko sajma ka stanici Beograd centar. Slike su napravljene pre 6 dana.
 

Prilozi

  • 20200615_150810.jpg
    20200615_150810.jpg
    779,3 KB · Pregleda: 2.314
  • 20200615_150821.jpg
    20200615_150821.jpg
    906,2 KB · Pregleda: 2.327
  • 20200615_150850.jpg
    20200615_150850.jpg
    680,3 KB · Pregleda: 2.314
  • 20200615_150925.jpg
    20200615_150925.jpg
    660,1 KB · Pregleda: 2.318
  • 20200615_151008.jpg
    20200615_151008.jpg
    784,5 KB · Pregleda: 2.310
  • 20200615_151149.jpg
    20200615_151149.jpg
    740,4 KB · Pregleda: 2.316
  • 20200615_151154.jpg
    20200615_151154.jpg
    820,6 KB · Pregleda: 2.306
  • 20200615_151203.jpg
    20200615_151203.jpg
    752 KB · Pregleda: 2.324
  • 20200615_152513.jpg
    20200615_152513.jpg
    758,7 KB · Pregleda: 2.327
  • 20200615_152602.jpg
    20200615_152602.jpg
    725,8 KB · Pregleda: 2.273
  • 20200615_153117.jpg
    20200615_153117.jpg
    419,3 KB · Pregleda: 2.309
  • 20200615_152800.jpg
    20200615_152800.jpg
    602,4 KB · Pregleda: 2.317
  • 20200615_153206.jpg
    20200615_153206.jpg
    853,6 KB · Pregleda: 2.313
  • 20200615_153220.jpg
    20200615_153220.jpg
    811,4 KB · Pregleda: 2.315
  • 20200615_153432.jpg
    20200615_153432.jpg
    783,4 KB · Pregleda: 2.302
  • 20200615_153611.jpg
    20200615_153611.jpg
    571,1 KB · Pregleda: 2.319
  • 20200615_153628.jpg
    20200615_153628.jpg
    651,2 KB · Pregleda: 2.321
  • 20200615_153846.jpg
    20200615_153846.jpg
    855,1 KB · Pregleda: 2.312
  • 20200615_153957.jpg
    20200615_153957.jpg
    813,3 KB · Pregleda: 2.315
  • 20200615_154028.jpg
    20200615_154028.jpg
    688,5 KB · Pregleda: 2.330
  • 20200615_154038.jpg
    20200615_154038.jpg
    754,8 KB · Pregleda: 2.316
  • 20200615_154044.jpg
    20200615_154044.jpg
    747,1 KB · Pregleda: 2.327
  • 20200615_154109.jpg
    20200615_154109.jpg
    603,4 KB · Pregleda: 2.308
  • 20200615_154114.jpg
    20200615_154114.jpg
    655,7 KB · Pregleda: 2.306
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749494#p749494:1g1qhp1y je napisao(la):
orjen » 19 Јун 2020, 17:51[/url]":1g1qhp1y]Barska je projektovana i radena sa radiusom krivina 300 m, sto je minimum u gradevini elektrificiranih pruga normalnog koloseka.

а за коју брзину?
 
Ova deonica Beograd Centar-Stara Pazova se toliko sporo radi da je to neverovatno (barem ovaj deo kod Tošinog bunara, to znam jer živim blizu). Ali sve u svemu ja mislim da je levi kolosek završen ovde i da još treba da se završe stanice. I onda kreće desni kolosek, ako ga budu radili ovako kao ovaj trebaće im još 2 godine minimum. Nadam se nekom ubrzavanju radova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750378#p750378:313olwvn je napisao(la):
JohnnyLee » Pon Jun 22, 2020 12:13 pm[/url]":313olwvn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749494#p749494:313olwvn je napisao(la):
orjen » 19 Јун 2020, 17:51[/url]":313olwvn]Barska je projektovana i radena sa radiusom krivina 300 m, sto je minimum u gradevini elektrificiranih pruga normalnog koloseka.

а за коју брзину?

Radijus krivine od 300 m sa maksimalnom dozvoljenim nadviđenjem spoljne šine u krivini od 15 mm dozvoljava brzinu od maksimalno 80 km/h. Barska pruga je projektovana za brzine od 75 do 110 km/h (po nekim izvorima 80 do 120 km/h), međutim, vidimo da je i na nekim nedavno remontovanim deonicama brzina 70 km/h, što znači da prilikom remonta verovatno nije rađeno maksimalno nadvišenje spoljne šine.

Resnik - Valjevo - to nam je što nam je, jer je nedavno remontovano. Dalje, posle eventualnog remonta, Valjevo - Kosjerić preko 80 km/h sigurno ne bi moglo, Kosjerić - Požega, nisam siguran možda bi neki delovi mogli preko 80 km/h. Požega - Užice je 100 km/h, Užice - Priboj do 80 km/h (kroz tunel Zlatibor može brže), Priboj - Bijelo Polje 85 km/h.

U svakom slučaju, nekad su vozovi Beograd - Bar prelazili taj put za 8 sati što je pobeđivalo svaki autobus i do pre 10 godina bilo je u toku letnje sezone 7 vozova iz Srbije za Bar (dva dnevna i dva noćna iz Beograda, Subotica, Novi Sad i Niš), a sad se svelo na svega jedan dnevni i jedan noćni voz iz Beograda, što zbog nedostatka vagona, što zbog loše pruge. Popularni Autovoz na kome su išli samo kušet, spavaći i autovagoni Železnice Srbije je ukinut samo zbog nedostatka vagona, iako je potražnja putnika uvek postojala. To vreme putovanja od 8 sati bi se moglo ponovo ostvariti kada bi se deonice Valjevo - Požega i Užice - crnogorska granica remontovale. U Crnoj Gori je stanje pruge neuporedivo bolje nego u Srbiji.
 
теоретски гледано, Прибој - Бијело Поље (тј. Врбница) би могло да буде 100, ако би се исправиле неке од тих кривина?
 
[https://www.thelocal.it/20200619/direct-link-from-sicily-to-brussels-on-proposed-european-ultra-rapid-train-network
1592578579_1592573582-screenshot-2020-06-19-at-14-32-41-1-.jpg
]
Ono sto je za mene najneverovatnije da mi nismo tvorci ove ideje, vec strucni ljudi u Becu :bubanj:
 
Zamena za avion. Putovaćemo u Rim sa presedanjem u Berlinu i Briselu....A do Podgorice možemo da biramo dal preko Beča il preko Bukurešta.
 
Ima još jedna bitna stvar za prugu BG Bar. Putovati vozom je mnogo udobnije nego autobusom na toj deonici. Stvari će se izmeniti kada bude izgrađen auto-put, ali ljuljati se u autobusu preko svih tih krivina, naspram vožnje vozom... Voz definitivno pobeđuje. Ja sam bio u vojsci u Podgorici - baš je davno bilo - uvek sam išao vozom, udobnosti radi.
 
Jadna barska. Pustiše je da propadne skroz.
Strašno u kakvom je stanju od Užica do Vrbnice.
 
Vrh