izvor PolitikaПриватници намеравају да повежу Бањицу и центар града, као и Нови Београд и Миријево
Сада вози 57 минибусева (Фото Д. Јевремовић)
Београђани су задовољни превозом у 57 минибусева на седам линија и траже да буду уведене нове. Уколико Дирекција за јавни саобраћај усвоји захтеве „Сити буса”, ускоро ће путници за 70 динара моћи да се превезу од Новог Београда до Миријева.
Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, каже да нема ништа против да „Домико превоз” или „Сити бус” мењају трасе својих возила сваког дана, али да то није економски исплативо.
– Могу да траже продужење садашње или увођење нове минибус линије и нема никаквих разлога да им то не омогућимо. Треба да возе око шест месеци на једној траси, па тек онда да траже промене. Њихове захтеве анализираћемо и одлучити шта је најбоље за приватне превознике и путнике – каже Ђукановић.
Он додаје да су се минибусеви показали као пун погодак и да би био задовољан кад би на улицама било више ових возила. Каже да је у саобраћајним дозволама ових возила записано да у њима путници могу и да стоје, мада сматра да то није у реду.
– У саобраћајним шпицевима и када пада киша, не може возач да спречи путника да уђе у возило уколико су сва седишта заузета. Треба бити толерантан и због тога дозвољавамо људима да се возе иако не седе – рекао је Ђукановић.
Миша Виторовић, власник „Домико превоза”, тврди да планирају да затраже нову линију која би повезала Бањицу и центар града. Он каже да ће до краја фебруара добити седам нових возила која ће од 15. марта превозити путнике.
– Затражили смо од Дирекције да линија Е-3 која саобраћа од Церака, уместо до Блока 70, продужи до Блока 61. На основу атеста Саобраћајног факултета у „Икарбусовим” возилима уграђени су рукохвати захваљујући којима може да стоји 25 људи, а у „Ивековим” осам путника – нагласио је Виторовић.
Маријана Рајић, заменица генералног директора „Сити буса”, каже да су затрпани захтевима грађана који траже да буду уведене нове линије. Зато су крајем прошле године од Дирекције за јавни превоз тражили корекцију линије Е-6 која саобраћа од Миријева до Земуна.
– Да ли зато што је центар града добро повезан са Земуном, или због беспарице, ова траса нема много путника. Хоћемо да унапредимо ову линију која би ишла до Блока 61 и пролазила поред Зеленог венца – истиче Маријана Рајић.
Д. Спаловић
[објављено: 22.02.2008.]
Ja mislim da bi vam trebalo dosta više kružnih linija koja će povezivati naselja a da ne zalaze u centar. Ili eventualno jedna kružna Novobeogradska linija koja bi spajala sve veće bulevare i blokove. Mislim da to može prilično kulturno da se pokrije sa 4-5 buseva...busfan":2gbiafj4 je napisao(la):Imate li predloge za neke nove linije?
Recimo,sta kazete na vezu Kanarevog brda prema centru grada ali ne trasom 48 nego ka Kneza Milosa pa dalje?
Ili recimo Batajnica,cini mi se da tamo uvek ima gomila ljudi koja ceka prevoz?
извор Беоинфо„Икарбус” и „Металски завод Тушино” из Москве потписали су данас на Београдском сајму уговор о заједничкој производњи и испоруци 300 аутобуса типа ИК–107 „московит”. Вредност посла је око 18 милиона евра, а минибуси ће се на улицама Москве појавити током 2008. и 2009. године. Потписивању уговора и свечаној презентацији аутобуса присуствовала је Радмила Хрустановић, помоћник градоначелника Београда.
– Можда ће се неко запитати зашто ја као представник Града Београда присуствујем потписивању овог уговора и да ли је ово у циљу предизборне кампање. Мој одговор је да је овде политика у функцији економије. Наиме, пре пет година градоначелник Москве Јуриј Лушков био је гост Београда и тада је посетио фабрику „Икарбус”. Он је тада одлучио да помогне отварање московског и руског тржишта овој фабрици. Ово није био ни брз ни лак посао, преговори су трајали пет година, а данас „Икарбус” коначно, у једном организованом послу, излази на московско тржиште које годишње има потребу за 800 нових аутобуса и других превозних средстава. То је неисцрпно тржиште и сигурна сам да ће се „Икарбус” снаћи на њему, како бисмо већ од јесени Москви доставили нископодне аутобусе, који ће бити на проби годину дана, па и високоподна и зглобна возила. Излазак наше фабрике са 1.000 радника на московско тржиште представља почетак квалитетне и добре сарадње – рекла је Радмила Хрустановић.
Аутобус ИК–107 „московит” је нископодни минибус намењен превозу путника у градском и приградском саобраћају. Има уграђен мотор марке „cummins” (E3) са смањеном емисијом штетних гасова и буком. Опремљен је аутоматским мењачем и ABS и ASR безбедносним системима. У њега је уграђено 16 седишта, а укупан капацитет му је 46 путника. Аутобус може да развије брзину до 66 километара на час.
„Икарбус” је направио и нов нископодни соло и зглобни аутобус за Београд, а прва серија од 30 нових зглобних аутобуса појавиће се на улицама нашег града већ крајем априла. Аутобуси типа ИК112 резултат су трогодишњег пројекта „Беобус”, рађеног по захтевима путника. „Икарбус” је са ГСП „Београд” потписао уговор за куповину 100 соло и зглобних аутобуса, а читав пројекат, који се финансира средствима града, вреди 20 милиона евра. Свих 100 аутобуса биће на улицама Београда до краја јула.
Наш најуспешнији представник аутомобилске индустрије у последњих неколико месеци је склопио и уговоре о производњи и испоруци аутобуса са француским превозником „Веолија”, Саобраћајним предузећем „Ласта” и компанијом „Харингтон” из Дубаија.