Šta je novo?

Minibus

Siniša":6odpd75l je napisao(la):
NE MOGU DA VERUJEM DA SI TO TI BIO ISPRED MENE, STEVO!!! :lol:
Ja sam taj lik sa crnom jaknom, sav u crnome. Da, sećam se izašao si sa "poslovnim čovekom" kod bulevara AVNOJ-a.
Meni čak ovaj MB minibus deluje simpatično bez obzira što je na bazi kombija. Kasnije sam primetio da sedišta imaju sigurnosne pojasseve, ali dosta skriveni u okviru sedišta. Za sada su svi minibusevi na liniji E1 Mercedesovi. Novi Ikarbus IK-107 sam video na E7 liniji za Aerodrom. Morat ću i ja da ih isprobam.
Jaoo, al' je svet mali! :D
LOL! Zaista, kako je svet mali :lol: :lol: A svo vreme si sedeo iza mene :lol: :lol: Ja kako sam video reakcije beogradjana na stanicama, stekao sam utisak da su oni tek danas preko novina saznali da su uvedene te linije, i da svi su imali sigurnosne pojaseve ali se niko nije vezivao, ni vozač. Za pohvalu je to što su uniformisani, svidja mi se isto kako su postavljene linije, sigurno ću koristiti češće te nove usluge GSP.a.
BTW. ti živis u blokovima ili si čisto isprobao radi testiranja? Si išao u Ikarbusov minić? :p
 
Da živim u Blokovima, a u Ikarbusov minibus još nisam išao. I meni se sviđa što su vozači uniformisani, odaje utisak reda i ozbiljnosti.
Funkcija minibusa je da pruži uslugu, hajde da kažem, između autobusa i taxija. Cena je manja od taxija a pruža sličan komfor, samo na utvrđenim linijama a ne kao što vrši taxi funkciju "od vrata do vrata". Za pohvalu je, takođe, kada sam izlazio, vozač me upitao gde želim da izađem, tako da nisam izašao na regularnoj autobuskoj stanici, već 50ak metara pre, što mi je bilo bliže kući.
Dobro si primetio reakciju beograđana, slabo se ljudi informišu...
 
@ Стева и Синиша :lol: :lol: :lol: сјајно !!!

Ја мислим да је фора са недостатком путника у 60 дин., звучи скупо па вероватно многи ни не размишљају у погодностима, а и навика је чудо.

Ево и чланак из Гласа Јавности
Reporteri Glasa u prvoj vožnji novim minibusevima
Bele "lađe" iznenadile Beograđane
Karta košta 60 dinara. Vozači dobili uputstvo da na okretnicama, kada imaju vremena, sugrađanima objasne sve vezano za rad linije dok red vožnje ne bude istaknut. Kazna za one bez karte je 2.000 dinara

Prvog radnog dana novi moderni minibusevi izazvali su pažnju građana na autobuskim stajalištima prestonice. Većina je zastajkivala i radoznalo zavirivala u unutrašnjost vozila, neki su od vozača pokušavali da dobiju informacije o redu vožnje, dok su se drugi raspitivali o trasi. Blistavo beli i čisti, svojim izgledom lako su se raspoznavali u beogradskoj uličnoj gužvi.

Vozač na najdužoj liniji E7, koja svakih 25 minuta saobraća od Vukovog spomenika do Aerodroma "Nikola Tesla", ljubazno se obraća putnicima i odgovara na njihova pitanja.
- Je l' stajete kod Arene? - pita crnokosa devojka. Posle pozitivnog odgovora ulazi u autobus i oduševljeno nastavlja:

- Kako je ovo super varijanta. Za 60 dinara možeš da se prevezeš gde hoćeš, a nema ni gužve ni standardnih neprijatnih mirisa. Čula sam za novi prevoz u gradu, ali nisam znala da je počelo od danas - kaže Bojana Drobnjak, dok zauzima jedno od sedišta praznog autobusa.

U razgovoru sa vozačem saznali smo da je više putnika bilo u povratku sa aerodroma, ali i da građani nisu dovoljno informisani, pa se za sada samo raspituju. Iz tog razloga, vozačima je naloženo da na okretnicama i ostalim stajalištima, ukoliko imaju vremena, izađu i ljudima pruže sve potrebne informacije, dok na tablama ne bude okačeno obaveštenje o redu vožnje.
Na jednoj od stanica ulazi i kontrolor saobraćaja koji proverava kako protiče prvi radni dan, ima li putnika, primedbi i sugestija. Zatim odlazi do kraja autobusa kako bi se uverio da li je vozilo čisto kao kada je krenulo iz garaže.

- Higijena i ljubaznost osoblja su naš prioritet. Zbog toga je svaki vozač dužan da na poslednjoj stanici pregleda autobus i ukloni otpatke ukoliko ih ima. Naravno, dužan je i da svakome proda kartu, jer će u slučaju ulaska kontrole putnik koji je nema biti kažnjen sa 2.000 dinara - objašnjava kontrolor Milan i dodaje da još nema povlašćenih kategorija jer je prodaja karata jedini izvor zarade, ali da će u narednom periodu nastojati da bar najmlađe izuzmu od plaćanja.
Po dolasku na poslednju stanicu kontrolor upućuje vozača da su srednja vrata namenjena isključivo za osobe sa invaliditetom.

- Jutros sam hitno morala da sačekam muža, a taksi je mnogo skuplja varijanta. Bila sam oduševljena jer sam se vozila sama, a ugođaj je bio bolji nego u taksiju. Cena je više nego pristupačna i smatram da Beograđani zaslužuju ovakav prevoz - kaže baka Jelena, vidno oduševljena novom vrstom prevoza.
Vožnja do aerodroma trajala je 50 minuta, dok je u povratku bila nešto kraća jer je u ovom pravcu trasa izmenjena.
M. Asanović - T. Nikolić
линк http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/BG07040203.shtml
 
Изгледа да се људи полако навикавају, мене су само зезнули пошто су линију која је ишла до СЦ Милан Гале Мушкатировић (25. мај) скратили па сада окреће у Француској.
Minibusi na svih šest linija sve puniji
Mesečne karte za 2.000 dinara
Autor: D. Ostojić | 31.05.2007 - 11:32
minibus.jpg

Prevoznici na minibus linijama zadovoljni su poslovanjem. Ipak, kažu da može i bolje, a to će „Domiko“, jedan od prevoznika, pokušati da popravi uvođenjem mesečnih povlastica sličnih onima koje daje GSP, a „Siti bus“ povećanjem broja vozila. Linija E8, koja je najavljena za polovinu maja, krenuće tek sledećeg meseca.
Kada su 2. februara minibusi krenuli na šest gradskih linija, putnici su bili retki. Mnogi nisu znali kuda minibusi idu, koliko košta karta, kakva je usluga, ali je sada mnogo drugačije. Iako su minibusi puni, putnici uživaju, jer su sva vozila klimatizovana. Neke trase su već promenjene kako bi se u što većoj meri odgovorilo zahtevima građana. U nekim minibusima putnici mogu da čitaju „Blic“ ili „24 sata“.
- Planiramo da uvedemo i povlastice za određene kategorije, slične onima koje daje GSP. Za jednu liniju mesečna markica koštaće 2.000, a za sve tri linije 2.400 dinara - kažu u „Domiko prevozu“ i dodaju da će od sledeće nedelje „aerodromska“ linija E7 „silaziti“ do dolaznog terminala na aerodromu, kako bi se povećao broj putnika i na toj trasi. Inače, cena pojedinačne karte u svim minibusima je 60 dinara.
Drugi prevoznik „Siti bus“ zadovoljan je poslovanjem na svim linijama, tako da još ne planira uvođenje povlastica.
U Direkciji za javni prevoz, odmah po završetku konkursa za minibus linije, rekli su da će od polovine maja biti uvedena i linija E8 od naselja „Braća Jerković“ do Karaburme. Međutim, minibusi na njoj još nisu krenuli. Slavko Gajić, šef operativne službe u „Siti busu“, kaže da je problem u nabavci vozila.
- Mi treba da pokrijemo tu liniju, ali nam „Mercedes“ još nije isporučio vozila. Nadam se da će i to biti završeno početkom juna - kaže Gajić.

Trase će još menjati
Oba prevoznika do sada su zbog putnika pravila određene izmene trasa na minibus linijama. Nadležni u tim firmama najavljuju posebne izmene i u letnjem periodu, kako bi udovoljili zahtevima putnika koji stižu na brojeve telefona istaknute u minibusima.
извор Блиц
линк http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=4815
 
Zivim na Boljevcima i mislim da bi ovakvi mini busevi "pili vodu" i na periferiji grada. Od moje kuce do zeleznicke stanice ima oko 45 autobuskih stanica sto neverovatno usporava voznju pa prevoz moze da traje i do 1.5 sat (+presedanje na drugu liniju).
Mislim da bi bilo isplativo, a garantujem da bi ljudi bili spremni da plate cak i 100din do grada da se ne klackaju vozilima koja su sigurno jedna od najlosijih u Beogradu a pustaju se na nase linije.
Sta mislite koliko je realno ocekivati da se u buducnosti Bg poveze sa periferijom (Surcin, Jakovo, Boljevci, Obrenovac, Baric, Bataja, Dobanovci, Avala...) na ovaj nacin?
 
Pozdrav vcom i dobro došao na forum.
Mislim da postoji mogućnost za povezivanje prigradskih naselja minibus linijama, ali one bi imale manji broj polazaka, za razliku od ovih sadašnjih koje idu na svakih 13-15 minuta. Obzirom da jednom nedeljno rekreativno pešačim od Blokova do Jakova i Boljevca znam kako vozi linija 605. Polazak je svakih pola sata (subotom i nedeljom svakih 40 minuta), i ide samo do Ledina. Situacija sa linijom 610 Jakovo-Zemunski kej je možda malo bolja; u vršnim časovima ide na svakih 26 minuta i nađe se da vozi bolji bus.
Grad planira da uvede prigradske ekspresne linije, ne znam koliko se stiglo sa ovim planom ali možda bi tu mogli videti neku šansu za bolji prevoz.
Ipak, bio bih najsretniji kad bi se obnovila teretna pruga Surčin-Jakovo-Boljevci i preuredila za gradski saobraćaj. Ali o ovome bolje da diskutujemo u temi o prostornom planu Surčina, pošto je ovo tema o minibusevima.
 
Ikarbusi su dosta neudobni. Nisu skroz niskopodni i nekako treksaju i bučni su...
 
mateja":2likkvpy je napisao(la):
Ikarbusi su dosta neudobni. Nisu skroz niskopodni i nekako treksaju i bučni su...
bučni jesu, ali da su nisu udobni se ne bi složio, meni su ovi ikarbusevi daleko simpatičniji od mečkinih "kombija" :)

Što se prevoza tiče, mislim da minibusevi polako postaju dosta popularni, skoro mi se desilo da sam ušao u jedan od njih a morao sam da stojim ;)
 
Ikarbusovi minibusevi izgledaju bas super. Nisam se vozio njima, ali ovako na prvi pogled spolja ne bih nikada rekao da su domace proizvodnje! Jedva cekam da vidim kompletnu gamu Ikarbusovih vozila za jedno 2-3 godine - nadam se da ce liciti Mercedesovoj ili Renoovoj ili tako nesto :)
 
Нова минибус линија од Браће Јерковић до Карабурме 2
Петак, 13. јул 2007.
Дирекција за јавни превоз од понедељка, 16. јула, увешће нову минибус линију од насеља Браће Јерковић до Карабурме. Минибуси који ће саобраћати на овој релацији носиће ознаку Е8. Ради се о новим возилима, са уграђеним клима-уређајима, телевизором и кожним седиштима, па ће путници имати потпуну удобност. Цена карте биће 60 динара.

Минибуси са ознаком Е8 у смеру ка Карабурми саобраћаће трасом Браће Јерковић – Драгице Кончар – Заплањска – Пеке Павловића – Мишка Јовановића – Имо мост – Крушевачка – Тодора Дукина – Максима Горког – Каленићева – Синђелићева – Булевар краља Александра – Рузвелтова – Мије Ковачевића – Вишњичка – Војводе Мицка Крстића – Маријане Грегоран – Салвадорa Аљендеа – Карабурма 2.

Возила ће користити следећа стајалишта: насеље „Вељко Влаховић” , Драгице Кончар, Заплањска 2, Јована Бијелића, Централно гробље, Јахорина, Пеке Павловића, Мишка Јовановића, Душановац (пошта), Тетовска, Јужни булевар, Каленићева пијаца, Вуков споменик (Рузвалтова), Далматинска, Ново гробље, Ватрогасна команда, Омладински стадион, Вука Врчевића, РО „Палилула”, Патриса Лумумбе, Диљска, Стевана Христића, Хусињских рудара, Салвадора Аљендеа, Карабурма 2.

У смеру ка насељу Браће Јерковић минибуси Е8 возиће трасом Карабурма 2 – Салвадора Аљендеа – Маријане Грегоран – Војводе Мицка Крстића – Вишњичка – Мије Ковачевића – Рузвелтова – Булевар краља Александра – Голсвортијева – Крунска – Максима Горког – Струмичка – Крушевачка – Имо мост – Мишка Јовановића – Пеке Павловића – Заплањска – Драгице Кончар – Браће Јерковић – насеље Браће Јерковић.

У овом смеру минибуси ће користити стајалишта: Карабурма 2, Салвадора Аљендеа, Хусињских рудара, Стевана Христића, Диљска, Патриса Лумумбе, Вука Врчевића, СУП Палилула, Омладински стадион, Ватрогасна команда, Ново гробље, Далматинска, Вуков споменик (Рузвелтова), Голсвортијева, Каленићева пијаца, Јужни булевар, Тетовска, Душановац (пошта), Мишка Јовановића, Пеке Павловића, Јахорина, Централно гробље, Јована Бијелића, Заплањска 2, Драгице Кончар, насеље „Вељко Влаховић”.
Izvor: beoinfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1282662
 
Mozda sam malo zloban, ali meni ovi novi Ikarbusovi minibusi lice na kineske fenove, i prebucni su! Kad stoji u guzvi pored Andricevog venca odzvanja ceo Pionirski park!
 
Nova minibus linija od 1. septembra
Beograđani vole konfornu vožnju
Autor: D. Ostojić | 03.08.2007 - 11:20

bus_1.jpg

Minibusi su svakim danom sve puniji. Vlasnici su zadovoljni, a putnici, čini se, još zadovoljniji. Na sedam gradskih linija voze 42 minibusa, a od 1. septembra kreće i nova E3, koja će saobraćati, najverovatnije, od Ceraka do Novog Beograda.

Nova linija će, najverovatnije, voziti preko Banovog brda i pored Sajma. Na toj trasi saobraćaće šest minibusa, sa intervalom sleđenja između 10 i 15 minuta.
- U dogovoru sa Direkcijom za javni prevoz najverovatnije ćemo izabrati trasu od Novog Beograda do Ceraka, jer za nju postoji najveće interesovanje putnika. Međutim, još ne znamo tačna stajališta buduće minibus linije - kaže Marijana Rajić, direktor saobraćaja u „Domiko prevozu“, čiji će minibusi voziti na liniji E3.

Kako vreme odmiče broj putnika u minibusima se povećava. Razlozi su što ova luksuzna vozila više nisu novina na beogradskim ulicama, ali i cena karte od 60 dinara, koja je za samo dvadeset dinara skuplja od karte kupljene u vozilima gradskog prevoza.
- Pre ću da se vozim u klimatizovanom kombiju, nego da se guram i kuvam u gradskom prevozu. Dvadeset dinara razlike uopšte nije mnogo, kad se malo bolje pogledaju prednosti minibusa u odnosu na „šezdesetpeticu“, recimo - kaže Zoran Brković.

„Omega prom“ i „Domiko prevoz“, jedini prevoznici koji su se prijavili na februarski konkurs za minibus linije, za sada imaju samo reči hvale za poslovanje u ovoj sferi prevoza.
- Više smo nego zadovoljni i zbog toga smo spremni, naravno, ukoliko Direkcija za javni prevoz odluči tako, da ponudimo još vozila za neke potencijalne nove minibus linije - kaže za „Blic“ Slavko Gajić, šef opertaivne službe u „Siti busu“ i dodaje da je linija E8 još u probnom periodu, ali da je i na toj trasi zabeležen neočikavano veliki broj putnika u prvih petnaestak dana koliko ona saobraća.

E7 je jedina linija koja još nema dovoljan broj putnika. Ni premeštanje polaska na dolazni terminal Aerodroma „Nikola Tesla“ nije povećao broj korisnika.
- Ova linija od Vukovog spomenika do Aerodroma je jedina na kojoj nema profita. Prevoznik je promenio mesto polaska sa Aerodroma, međutim, uprkos tome i tri puta jeftinijoj ceni karte nego u JAT-ovim vozilima, putnika nema - kaže Đukanović i dodaje da Direkcija za javni prevoz razmatra mogućnost da na toj trasi uvede zone, pa bi vožnja linijom E7 u buduće do Studentskog grada koštala 60 dinara, a do Aerodroma 120.

Na sedam linija 42 vozila
E1 USTANIČKA - BLOK 45, 7 vozila
E2 PETLOVO BRDO - DORĆOL, 9 vozila
E3 CERAK - NOVI BEOGRAD, 6* vozila
E4 USTANIČKA - BEŽANIJSKA KOSA, 6 vozila
E5 ADA CIGANLIJA - ZVEZDARA (pijaca), 8 vozila
E6 MIRIJEVO 4 - ZEMUN (Bačka), 5 vozila
E7 VUKOV SPOMENIK - AERODROM, 2 vozila
E8 BRAĆE JERKOVIĆ - KARABURMA ,5 vozila
*Od 1. septembra.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=9806
 
Klima broji putnike
R. Dragović, 5. avgust 2007
AUTOBUSIMA, tramvajima i trolejbusima koji prevoze putnike na beogradskim ulicama proletos je "rame uz rame" stalo i 44 minibusa. Saobraćaju na šest linija, a prema najavama iz preduzeća "Domiko", jedne od dve firme koje su prošle na konkursu, na jesen bi trebalo da proradi još jedna linija. Trasa nove linije za sada je nepoznata, mada će po svemu sudeći novi minibusi "pokriti" relaciju od Novog Beograda do Ceraka.

Trenutno su u toku pregovori sa Direkcijom za javni prevoz, tokom kojih će biti utvrđena tačna trasa linije sa stajalištima. Uz to, ovo preduzeće će svoj vozni park do jeseni pojačati za još sedam novih klimatizovanih "Ivekovih" minibusa.

- Dokazalo se da je ovakav način prevoza potreban Beogradu - kaže Mirijana Rajić, iz preduzeća "Domiko" koje sa 19 "Ikarbusovih" vozila već "pokriva" tri linije. - Građani su prepoznali da je nešto skuplja cena prevoza adekvatna kvalitetu koji se dobija. Sve više putnika se opredeljuje za tačan, brz i udoban minibuski prevoz.

Prednost ovog vida javnog prevoza građani su najbolje osetili prethodnih vrelih dana, kada je vožnja rashlađenim minibusima uz novine i muziku, bila pravi odmor u odnosu na "užarena" vozila drugih prevoznika. Građani ističu da se za 60 dinara, koliko košta karta u udobnim i klimatizovanim vozilima, dobija tačan prevoz koji povezuje krajeve grada koji nemaju direktnu "vezu" gradskim prevozom.
Prema rečima Rajićeve, problem neobaveštenosti građana koji je u početku bio najveći, postepeno nestaje, tako da su vozila sve punija. Jedina koja "škripi" je linija "E7" koja, iako povezuje centar grada sa Aerodromom "Nikola Tesla", ne beleži veći protok putnika. U tom cilju razmišlja se o nekoj vrsti zoniranja, odnosno uvođenja dve cene prevoza, u zavisnosti od daljine. Tako bi vožnja do Studentskog grada i dalje koštala 60 dinara, dok će se prevoz do Aerodroma naplaćivati 120 dinara.

MARKICE
OSIM proširenja linija i povećanja broja vozila, minibus prevoz bi trebalo da od jeseni dobije i pretplatne karte. Direkcija za javni prevoz dala je "zeleno svetlo" za ovaj poduhvat, tako da ostaje samo da se reši problem štampe i distribucije novih markica.
Izvor: Vecernje Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=106952&datum=2007-08-06
 
U sredu, 22.08.2007 svečano se isporučuje još 10 Isuzu midibuseva za kompaniju Lasta AD Beograd

Firma Sejari d.o.o. nastavlja uspešnu poslovnu saradnju sa firmom Lasta a.d iz Beograda, a u sredu, 22.08.2007., će biti obavljena svečana primopredaja 10 novih midi-buseva ISUZU.

Autobuse Isuzu Lasta već duže vreme koristi na tzv. brzim linijama u beogradskom gradskom saobraćaju na zadovoljstvo kupaca ("E" linije), ali i u međugradskom i međunarodnom saobraćaju.
Izvor: eKapija
Link: http://www.ekapija.com/website/sr/page/122671
 
Од понедељка нова минибус линија Церак виногради – Нови Београд
Четвртак, 30. aвгуст 2007.
Дирекција за јавни превоз од понедељка, 3. септембра уводи нову минибус линију Е-3, која ће саобраћати на релацији Церак виногради – Нови Београд (Блок 70). На новој минибус линији путнике ће превозити седам возила која ће полазити на сваких 18 минута. Цена карте је 60 динара.
Нова минибус линија кретаће се трасом:

ЦЕРАК ВИНОГРАДИ – Западна интерна саобраћајница – Јабланичка – Ибарска магистрала – Трговачка – Пожешка – Кировљева – Висока – Паштровићева – Радничка – Булевар војводе Мишића – Газела – Булевар Арсенија Чарнојевића – Пролетерске солидарности – Трећи булевар – Омладинских бригада – Јурија Гагарина – Гандијева – НОВИ БЕОГРАД (БЛОК 70).

НОВИ БЕОГРАД (БЛОК 70) – Гандијева – Јурија Гагарина – Омладинских бригада – Трећи булевар – Пролетерске солидарности – Булевар Арсенија Чарнојевића – Газела – Булевар војводе Мишића – Радничка – Вијадукт – Кировљева – Пожешка – Трговачка – Ибарска магистрала – Јабланичка – Западна интерна саобраћајница – ЦЕРАК ВИНОГРАДИ.

Стајалишта:
ЦЕРАК ВИНОГРАДИ, Церски венац, Виноградски венац, Западно суседство, Јабланичка, Јосипа Дебељака, Жарково споменик, Јулино брдо, Требевићка, Кијевска, Дом здравља, Школа „Јосиф Панчић”, Биоскоп „Шумадија”, Фабрика шећера, Југопетрол, Господарска механа, Руска, Сајам, Сава центар, Блок 24, Трећи булевар, Шпанских бораца 1, Булевар уметности, Омладинских бригада 1, Сервиси, Машинска школа, Омладинских бригада, Блок 70, Јурија Гагарина.

БЛОК 70, Јурија Гагарина, Гандијева, Блок 70, Омладинских бригада, Машинска школа, Сервиси, Омладинских бригада 1, Булевар уметности, Шпанских бораца 1, Трећи булевар, Блок 24, Сава центар, Сајам, Руска, Југопетрол, Фабрика шећера, Биоскоп „Шумадија”, Школа „Јосиф Панчић”, Дом здравља, Кијевска, Требевићка, Јулино брдо, Жарково споменик, Јосипа Дебељака, Партизанске воде, Западно суседство, Виноградски венац, Церски венац, ЦЕРАК ВИНОГРАДИ.
Izvor: BeoInfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1288215
 
Od sutra skuplji prevoz minibusima
Karta za 70 dinara
Autor: G.Svilar | 31.10.2007 - 06:10
Karta za prevoz u minibusima na linijama E1, E2, E6, i E8, prevoznika "Siti bus", od sutra će poskupeti za 10 dinara. Cena karte na minibus na linijama E3, E4, E5 i E7, prevoznika "Domiko", ostaje ista do 15. novembra, kada će Beograđani umesto dosadašnjih 60 za jednu kartu morati da izdvoje 70 dinara....
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=18008
 
Koji pajseri... cekali su da se ljudi navuku na minibus a onda ucenjuju novim cenama :/
 
Ne, uopšte nisu uključeni u integrisani tarifni sistem, ali neki od njih, valjda, daju mesečne karte.
 
Minibusi prevoze sve više putnika
Ukinuta linija E7

Autor: Goran Svilar | 22.11.2007 - 10:45
Beograđani koji putuju na Aerodrom „Nikola Tesla“ više neće moći da koriste minibus liniju E7. Ona je privremeno ukinuta, jer prevoznik „Domiko“ ni posle povećanja cene karata nije uspeo da pokrije troškove. Građanima koji nemaju automobile sada preostaje jedino autobus JAT sa Slavije u kome je karta duplo skuplja, vožnja taksijem za koju moraju da izdvoje čak deset puta više, ali i redovna linija GSB broj 72 sa Zelenog venca, koja predstavlja jeftiniju (ali komplikovanu i nesigurnu) varijantu.

Direktor marketinga firme „Domiko“ Branko Golubović navodi da je E7 privremeno ukinut jer ovu liniju putnici nisu koristili svakodnevno.
- Putnici su koristili ovu liniju samo po potrebi, jednom ili dva puta u toku meseca. Jedno vozilo je u proseku prevozilo oko 50 putnika dnevno, što znači da je dnevna zarada bila oko 4.200 dinara. To je premalo da bi se pokrili troškovi za gorivo, rata za lizing, ali i dnevnica za vozača koja iznosi oko 1.400 dinara. Linija je privremeno ukinuta, ali se razmatra njena nova trasa. Sigurno je samo da više neće voziti putnike do Aerodroma - objašnjava Golubović i dodaje da je na ovoj liniji svakodnevno prevoznik „Domiko“ imao gubitak od 70 do 80 evra.
Na liniji E7 u početku je saobraćalo pet vozila, ali je vremenom njihov broj smanjen na dva. Minibusi na ovoj liniji nisu imali takozvane „bunkere“ u koje bi putnici mogli da stave svoj prtljag, međutim u „Domiku“ tvrde da to nije razlog smanjene zainteresovanosti.
U Direkciji za javni prevoz kažu da je do privremenog ukidanja pomenute linije došlo je pre svega zbog toga što prevoznik nije mogao da porkije sve troškove.
- Od aprila, kad su uvedene nove minibus linije, konstantno smo imali probleme na ovoj liniji. Nekoliko puta smo menjali trasu, ali je najveći problem smanjena zainteresovanost putnika. Jedini prihod koji prevoznici ostvaruju jeste od prodaje karata, a prevoznik na liniji E7 nije mogao da pokrije troškove velike potrošnje goriva na dugačkoj liniji. Nema govora o ukidanju minibus prevoza u gradu, jer ostale linije funkcionišu odlično- kažu u Direkciji za javni prevoz.
Najbolje funkcioniše linija E5, koja dnevno preveze oko 2.500 putnika po vozilu, mada i ostale linije imaju zadovoljavajući broj putnika. Aerodrom je 15 kilometara udaljen od centra Beograda, a za građane koji nemaju automobil najpogodnije je da se prevezu do aerodroma autobusom GSB broj 72, koji polazi sa Zelenog venca na svakih pola sata. Cena karte je 60 dinara kod vozača, ili 46 dinara ako je karta kupljena na kiosku.

Do Aerodroma bez automobila
Autobusi JAT, polazak sa Slavije na sat vremena 160 dinara
Autobus GSB, sa Zelenog venca na pola sata 46 ili 60 dinara
Taksi, iz centra grada po potrebi oko 1.000 dinara


Dogodine još najmanje tri linije
Zahtevi putnika uglavnom se odnose na promene trasa postojećih linija. Tako je početkom meseca promenjena trasa linije E8 i ona sada saobraća od naselja Braće Jerković do Dunav stanice, umesto do Karaburme.
- Imamo različite zahteve putnika, od kojih su neki potpuno neostvarivi. Očigledno je da je Banjica slabo pokrivena, pa planiramo da uvedemo još jednu liniju. Razmatraju se i neki drugi pravci, a može se očekivati da sledeće godine bude uvedeno još najmanje tri minibus linije - kažu u Direkciji za javni prevoz.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=20654
 
Zašto su putnici loše obavešteni o minibus - linijama
Dok pročitaju, minibus prođe
Autor: Goran Svilar | 11.02.2008 - 08:18

Putnici koji se svakodnevno voze minibusima nisu dobro obavešteni o tome kuda oni prolaze,a još manje o njihovom „voznom redu“. Nalepnice na tablama kod stajališta javnog prevoza ili su pokidane ili toliko male da Beograđani moraju dobro da se potrude da ih zapaze. Takođe, obaveštenja na internetu su štura, a ponegde i neažurna.

Od kako je pre nepunih godinu dana ovaj prevoz ponovo zaživeo, broj korisnika se svakim danom povećava. Ipak, problem beogradskih minibusa je u lošem informisanju putnika. Na autobuskim stajalištima ni posle godinu dana ne postoji obaveštenje o ulicama kroz koje minibusi prolaze. Svetleće table sa novim nadstrešnicama imaju na sebi brojeve minubusa koji tu staju, ali ne i njihovu trasu. Istina, takva obaveštenja postoje na svim vozilima, ali dok ih putnici pročitaju često se dešava da vozač već produži dalje. Slična je situacija i na internetu. Na sajtu Beograda još uvek nije upisana nova trasa linije E8, koja je promenjena pre tri meseca, a sajt grada i firme „Domiko prevoz“ ne sadrži trasu linije E3, koja je uvedena 1. septembra prošle godine. Izuzetak je internet prezentacija firme „Siti bus“, koja poseduje kompletan spisak ulica kuda prolaze minibusi, ali samo za linije koje oni pokrivaju.

- Pošto su nam putnici najvažniji, planiramo inovacije. Na primer, razmišljamo o uvođenju većih nalepnica na obaveštajnim tablama na stajalištima, sa tačnom trasom kuda minibusi prolaze. Za sada sve putnike upućujemo na naši internet stranicu www.citybusbgd.com, gde se nalaze trase svih linija, koje mi pokrivamo - kaže Marijana Rajić, iz „Siti busa“.
Beograđani trenutno mogu da koriste sedam minibus linija. Nekad ih je bilo osam, ali je linija E7 od Vukovog spomenika do Aerodroma privremeno ukinuta, zato što nije bila isplativa.

Moguće nove linije
U firmi „Siti bus“, čija vozila prevoze putnike na linijama E1, E2, E6 i E8, planiraju uvođenje novih linija. Građanima najviše nedostaju linije koje bi povezivale Banjicu sa drugim delovima grada. Osim toga Novi Beograd je uvek aktuelan.
- Mi ne odlučujemo o tome da li će nove linije biti uspostavljene. Zahteve građana, kojih je sve više, prosledićemo Direkciji za javni prevoz, a na njima je da odluče - kaže Marijana Rajić.

Ulice kroz koje prolaze minibusi

LINIJA E1 Konjarnik - Blok 45
Konjarnik - Ustanička - Vojislava Ilića - Žička - Mileševska - Cara Nikolaja II - Makenzijeva - Trg Slavija - Nemanjina - Savski trg - Karađorđeva - Stari savski most - Staro sajmište - Bulevar Mihajla Pupina - Milentija Popovića - Trec’i bulevar - Bulevar proleterske solidarnosti - Jurija Gagarina - Dr Ivana ribara - Blok 45.

LINIJA E2 Petlovo Brdo - Dorćol (Sportski centar)
Petlovo Brdo - Alije Alijagića - Georgija Ostrogorskog - Oplenačka - 11. krajiške divizije - Patrijarha Joanikija - Kneza Višeslava - Blagoja Parovića - Požeška - Kirovljeva - Visoka - Paštrovićeva - Radnička - Bulevar vojvode Mišića - Mostar - Kneza Miloša - Bulevar kralja Aleksandra - Trg Nikole Pašića - Terazije - Kolarčeva - Trg Republike - Francuska - Cara Dušana - Tadeuša Košćuška - Dorćol (SRC „Dr Milan Gale Muškatirović“).

LINIJA E3 Cerak vinogradi - Blok 70
Zapadna interna saobraćajnica - Jablanička - Ibarska magistrala - Trgovačka - Požeška - Kirovljeva - Visoka - Paštrovićeva - Radnička - Bulevar vojvode Mišića - Gazela - Bulevar Arsenija Čarnojevića - Proleterske solidarnosti - Treći bulevar - Omladinskih brigada - Jurija Gagarina - Gandijeva - Blok 70.

LINIJA E4 Ustanička - Bežanijska kosa
Ustanička - Bulevar kralja Aleksandra - Beogradska - 27. marta - Majora Ilića - Svetogorska - Makedonska - Dečanska - Terazijski tunel - Zeleni venac - Brankova - Brankov most - Bulevar Mihajla Pupina - Pariske komune - Studentska - Stari put Beograd-Zagreb - Partizanske avijacije - Marka Čelebonovića - Dr Huga Klajna - Nedeljka Gvozdenovića - Ivana Ribara - Bežanijska kosa.

LINIJA E5 Banovo Brdo (Zrmanjska) - Zvezdara (pijaca)
Banovo Brdo (Zrmanjska) - Zrmanjska - Korovljeva - Požeška - Trgovačka - Ace Joksimovića - Ratka Mitrovića - Kneza Višeslava - Pilota Mihajla Petrovića - Vijadukt - Miška Kranjca - Borska - Crnotravska - Save Maškovića - Kružni put - Braće Jerković - Saobraćajnica 1-1 - Vojislava Ilića - Gospodara Vučića - Zvezdara (pijaca).

LINIJA E6 Mirijevo 4 - Zemun (Bačka)
Mirijevo 4 - Ljubiše Miodragovića - Blaže Jovanovića - Mirijevski venac - Jovanke Radaković - Partizanski put - Mitropolita Petra - Despota Stefana - Braće Jugovića - Dečanska - Terazijski tunel - Zeleni venac - Brankova - Brankov most - Bulevar Nikole Tesle - Karađorđev trg - 22. oktobra - Vrtlarska - Ivićeva - Jakuba Kuburovića - Prvomajska - Rade Končara - Ugrinovačka - Zemun (Bačka).

LINIJA E8: Braće Jerković - Dunav stanica
Naselje braće Jerković - Braće Jerković - Dragice Končar - Zaplanjska - Peka Pavlovića - Miška Jovanovića - Kruševačka - Todora Dukina - Maksima Gorkog - Kalenićeva - Sinđelićeva - Bulevar kralja Aleksandra - Trg Nikole Pašića - Terazije - Kolarčeva - Trg Republike - Francuska - Venizelosova - Đure Đakovića - Dunav Stanica

* LINIJA E7 (VUKOV SPOMENIK - AERODROM )JE PRIVREMENO UKINUTA
Извор Блиц
линк http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=30012

Да и ја мало ажурирам ове податке, линија Е2 на жалост већ дуго не иде до СЦ Милан Гале Мушкатировић већ окреће у Француској код пумпе а прва станица је код цркве Александра Невског
 
Pf, meni samo E1 savršeno odgovara.

Tipa, sa Konjarnika umesto za sat ipo do bloka stignem za manje od pola sata... Fenomenalno rade.

I više mis e dopadaju kombiji nego autobusčići.

Je, stvarno je super da i mi imamo tako nešto. :)
 
Ja najvise koristim E4 tj. jedino koristim E4. Provozao sam se par puta i onim kombijima, medjutim, iako su Merdze, minibusevi su mnogo komotniji i prakticiniji zahvaljujuci prostoru. Doduse, postoji znatna razlika u kvalitetu finalne izrade enterijera izmedju izlozbenog Ikarbusovog primerka i ovog sto je u saobracaju. Ne mogu da urade nesto ljudski u serijskoj proizvodnji pa to ti je... ili mozda nece?
 
Vrh