Nova minibus linija od 1. septembra
Beograđani vole konfornu vožnju
Autor: D. Ostojić | 03.08.2007 - 11:20
Minibusi su svakim danom sve puniji. Vlasnici su zadovoljni, a putnici, čini se, još zadovoljniji. Na sedam gradskih linija voze 42 minibusa, a od 1. septembra kreće i nova E3, koja će saobraćati, najverovatnije, od Ceraka do Novog Beograda.
Nova linija će, najverovatnije, voziti preko Banovog brda i pored Sajma. Na toj trasi saobraćaće šest minibusa, sa intervalom sleđenja između 10 i 15 minuta.
- U dogovoru sa Direkcijom za javni prevoz najverovatnije ćemo izabrati trasu od Novog Beograda do Ceraka, jer za nju postoji najveće interesovanje putnika. Međutim, još ne znamo tačna stajališta buduće minibus linije - kaže Marijana Rajić, direktor saobraćaja u „Domiko prevozu“, čiji će minibusi voziti na liniji E3.
Kako vreme odmiče broj putnika u minibusima se povećava. Razlozi su što ova luksuzna vozila više nisu novina na beogradskim ulicama, ali i cena karte od 60 dinara, koja je za samo dvadeset dinara skuplja od karte kupljene u vozilima gradskog prevoza.
- Pre ću da se vozim u klimatizovanom kombiju, nego da se guram i kuvam u gradskom prevozu. Dvadeset dinara razlike uopšte nije mnogo, kad se malo bolje pogledaju prednosti minibusa u odnosu na „šezdesetpeticu“, recimo - kaže Zoran Brković.
„Omega prom“ i „Domiko prevoz“, jedini prevoznici koji su se prijavili na februarski konkurs za minibus linije, za sada imaju samo reči hvale za poslovanje u ovoj sferi prevoza.
- Više smo nego zadovoljni i zbog toga smo spremni, naravno, ukoliko Direkcija za javni prevoz odluči tako, da ponudimo još vozila za neke potencijalne nove minibus linije - kaže za „Blic“ Slavko Gajić, šef opertaivne službe u „Siti busu“ i dodaje da je linija E8 još u probnom periodu, ali da je i na toj trasi zabeležen neočikavano veliki broj putnika u prvih petnaestak dana koliko ona saobraća.
E7 je jedina linija koja još nema dovoljan broj putnika. Ni premeštanje polaska na dolazni terminal Aerodroma „Nikola Tesla“ nije povećao broj korisnika.
- Ova linija od Vukovog spomenika do Aerodroma je jedina na kojoj nema profita. Prevoznik je promenio mesto polaska sa Aerodroma, međutim, uprkos tome i tri puta jeftinijoj ceni karte nego u JAT-ovim vozilima, putnika nema - kaže Đukanović i dodaje da Direkcija za javni prevoz razmatra mogućnost da na toj trasi uvede zone, pa bi vožnja linijom E7 u buduće do Studentskog grada koštala 60 dinara, a do Aerodroma 120.
Na sedam linija 42 vozila
E1 USTANIČKA - BLOK 45, 7 vozila
E2 PETLOVO BRDO - DORĆOL, 9 vozila
E3 CERAK - NOVI BEOGRAD, 6* vozila
E4 USTANIČKA - BEŽANIJSKA KOSA, 6 vozila
E5 ADA CIGANLIJA - ZVEZDARA (pijaca), 8 vozila
E6 MIRIJEVO 4 - ZEMUN (Bačka), 5 vozila
E7 VUKOV SPOMENIK - AERODROM, 2 vozila
E8 BRAĆE JERKOVIĆ - KARABURMA ,5 vozila
*Od 1. septembra.