Šta je novo?

Minibus

Ja volim mrak u kombijima, što u autobusčićima nije slučaj. :)

To je i jedan od razloga što volim one matore raspale ikarbuse - često ne radi svetlo ili je toliko slabo da se i ne vidi da radi. :D
 
Pa nisu bas matori i raspali. Uvedeni su u saobracaj pre nesto vise od godinu dana. To govorim za minibuse.
 
Uzas:)

Jednom sam se vozio iz Brace Jerkovic, minibus je toliko jurio ulicama...
 
@vrachar: nisi me razumeo... razlog shto volim stare ikarbusove klasichen autobuse je taj jer su mrachni, nevezano za minibuse.

@matt: to je njihova čar. :) 3 puta max. sam se vozio, ni jedno naglo kočenje nisam dožive... ljudi znaju da voze.
 
Ukinuti liniju E7 !!! :mad: Katastrofa !!! Pa ja kad dodem u BG na aerodrom uvek koristim tu liniju. Ukinuta je zbog toga sto je o tome jako malo informacija kad prvi put stignes na aerodrom . Meni je neka zena dole na trafici rekla da uzmem tu liniju dok sam bezao od " stoke " taksista koje bi sve pokopao koliko su drski i bezobrazni i dosadni. Jako je malo informacija i zato se ljudi nisu vozili. :mad:
 
Taksisti su uzasni svuda gde hoces da cekas autobus, a oni voze linijski. Minibus je legalan linjski taxi prakticno i super je u tom smislu. A o tom neobavestavanju mi ne treba mnogo da se brinemo, to je sve privatno. Dakle, neka se brine gazda.
 
Ускоро нове минибус линије
Приватници намеравају да повежу Бањицу и центар града, као и Нови Београд и Миријево
Ulica-minibus.jpg

Сада вози 57 минибусева (Фото Д. Јевремовић)

Београђани су задовољни превозом у 57 минибусева на седам линија и траже да буду уведене нове. Уколико Дирекција за јавни саобраћај усвоји захтеве „Сити буса”, ускоро ће путници за 70 динара моћи да се превезу од Новог Београда до Миријева.

Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, каже да нема ништа против да „Домико превоз” или „Сити бус” мењају трасе својих возила сваког дана, али да то није економски исплативо.

– Могу да траже продужење садашње или увођење нове минибус линије и нема никаквих разлога да им то не омогућимо. Треба да возе око шест месеци на једној траси, па тек онда да траже промене. Њихове захтеве анализираћемо и одлучити шта је најбоље за приватне превознике и путнике – каже Ђукановић.

Он додаје да су се минибусеви показали као пун погодак и да би био задовољан кад би на улицама било више ових возила. Каже да је у саобраћајним дозволама ових возила записано да у њима путници могу и да стоје, мада сматра да то није у реду.

– У саобраћајним шпицевима и када пада киша, не може возач да спречи путника да уђе у возило уколико су сва седишта заузета. Треба бити толерантан и због тога дозвољавамо људима да се возе иако не седе – рекао је Ђукановић.

Миша Виторовић, власник „Домико превоза”, тврди да планирају да затраже нову линију која би повезала Бањицу и центар града. Он каже да ће до краја фебруара добити седам нових возила која ће од 15. марта превозити путнике.

– Затражили смо од Дирекције да линија Е-3 која саобраћа од Церака, уместо до Блока 70, продужи до Блока 61. На основу атеста Саобраћајног факултета у „Икарбусовим” возилима уграђени су рукохвати захваљујући којима може да стоји 25 људи, а у „Ивековим” осам путника – нагласио је Виторовић.

Маријана Рајић, заменица генералног директора „Сити буса”, каже да су затрпани захтевима грађана који траже да буду уведене нове линије. Зато су крајем прошле године од Дирекције за јавни превоз тражили корекцију линије Е-6 која саобраћа од Миријева до Земуна.

– Да ли зато што је центар града добро повезан са Земуном, или због беспарице, ова траса нема много путника. Хоћемо да унапредимо ову линију која би ишла до Блока 61 и пролазила поред Зеленог венца – истиче Маријана Рајић.

Д. Спаловић
[објављено: 22.02.2008.]
izvor Politika
link http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Uskoro-nove-minibus-linije.sr.html
 
Googlah,googlah i pronadjoh Vas :D .
Ukoliko nekoga zanimaju informacije o minibus sistemu linija iz prve ruke,evo mene.
Najpre,ovaj Ikarbus je takva kanta-neopevana.U pocetku njihovog rada mogli su se videti pored puta sa delovima koje su rasipali usput dok ne stanu.Fazon je u tome sto je to bila prva serija takvih vozila i sto je neko morao da plati ceh,hocu reci,valjda su se do sada izvezbali.
Mecke imaju svojih mana ali su ljudi ipak prepoznali dobre stvari ovog vida prevoza.

Pozdrav :cool:
 
^^Ajde posto je iz prve ruke reci nesto vise o problemu sa Ikarbusovim minibusevima. Kvare se cesto? Cuo sam da su dosta bucni ali nisam imao prilike da se vozim njima...
 
Da,jako puno mana i nedostataka koje se u prvo vreme morali da se panicno ispravljaju.
Buka je strasna,kao u tunelu ali valjda je to jedan od manjih problema.Imam utisak da je to vozilo na brzinu nesrecno sklepano.U njemu je Cummins motor koji jeste dobar ali ne i ovoj kombinaciji,ima uzasno veliku potrosnju,oko 30 l na 100 km,to je sasvim blizu nekih velikih autobusa.
Pouzdano znam da su na tim Ikarbusima pucali zadnji delovi sasije,bukvalno pucali,kao preseceni na pola,crkavali su menjaci,a o finalnoj obradi da ne trosim reci,oni koji su se vozili znaju koliko je sve to i na oko ruzno.
Valjda su to uspeli da isprave,uostalom i ta firma koja ih je kupila presla je na novog dobavljaca,Iveco.
 
Imate li predloge za neke nove linije?
Recimo,sta kazete na vezu Kanarevog brda prema centru grada ali ne trasom 48 nego ka Kneza Milosa pa dalje?
Ili recimo Batajnica,cini mi se da tamo uvek ima gomila ljudi koja ceka prevoz?
:cool:
 
busfan":2gbiafj4 je napisao(la):
Imate li predloge za neke nove linije?
Recimo,sta kazete na vezu Kanarevog brda prema centru grada ali ne trasom 48 nego ka Kneza Milosa pa dalje?
Ili recimo Batajnica,cini mi se da tamo uvek ima gomila ljudi koja ceka prevoz?
:cool:
Ja mislim da bi vam trebalo dosta više kružnih linija koja će povezivati naselja a da ne zalaze u centar. Ili eventualno jedna kružna Novobeogradska linija koja bi spajala sve veće bulevare i blokove. Mislim da to može prilično kulturno da se pokrije sa 4-5 buseva... :)

E sada jedna stvar.. da li ste razmislili o možda nekoj "periferija ekspres" :D Ovde lupam pošto živim na daljoj periferiji, tačnije vrčin koji je vremenski isto udaljen od centra kolko i batajnica. Naime da bude avalske linije koje bi išle od centra, preko marakane do belog potoka, zuca, vrčina, dunavske linije koja bi vezala centar sa kaluđericom, bolečom i dalje grockom. Karta bi bila naravno skuplja ali zato bi bilo u ponudi vozilo sa klima uređajima, dnevnim listovima i možda besplatnom vodom za piće.. Ovo su čisto neke ideje koje bi možda mogle da se realizuju u daljoj budućnosti.


I još jedan savet.. dogovorite se da nađete neku upadljivu i lepu kolor šemu za buseve. Raspišite konkurs za izbor takve šeme (znači da vam ne radi to mikica kojeg živorad poznaje :) ), bez uvrede ali sadašnje bele boje deluju ko da ste dostavno vozilo a ne nekakav gradski minibus. Ne znam koje ste preduzeće, i oni logotipovi na belim busevima su ružni :) Znači na konkursu da izaberete kolor šeme express buseva, neki logo za isti koji bi se uklapao. Doneće vam dosta prednosti pošto će te biti vizuelno prepoznatljivi, na te stvari se kod nas jako slabo obraća pažnja, stranci će znati koje udobne buseve da "pohvataju" i sl. Ovo su sve dobronamerni predlozi pošto mi se ceo koncept express buseva jako sviđa!

evo primera dobrih kolor šemi (a i dobrog pravog gradskog minibusa, optare solo):
250px-OptareSoloExeter.jpg


Poz!
 
^^ Pa za Grocku vec ima autobus, GSP i Lasta, koja ima klimu i sve zivo. Ne znam da li staje pre toga, ali znam da staje kod nase vikendice koja je u Brestoviku, sto je posle Grocke.

Inace, Kanarevom brdu ocajno treba ekspres linija koje ide Kneza Milosa - Centar. Steta je sto nisu bolje sredili Lisicji Potok pa da i tamo ide autobus, kad nema guzve, tako se kolima stize do centra grada sa Miljakovca za bukvalno 15 minuta. Znam da se deo Lisicjeg Potoka radi (nije bio gotov pretproslog vikenda kad sam bio u BG), ali ne znam da li je u pitanju neko prosirenje... posto je zasad to suvise strmo za autobus, cini mi se...mada ne znam kakvi su ovi mini-Busevi... tim potezom ima citavo novo naselje izgradjeno, tako da sam siguran da bi im prevoz dobro dosao....

A da su potrebne uniforme kolor seme, to vec i vrapci znaju... zna li neko zasto GSP to ne primenjuje?
 
Nije bas tako jednostavno.Evo u cemu je fazon-ove linije su iskljucivo komercijalne prirode znaci nisu u istoj prici kao GSP i Lasta da dobijaju novac iz budzeta i da im je svejedno da li imaju putnike ili ne.Prosto-izdrzavaju se samo od karata koje prodaju sto znaci da u svakoj turi moraju imati zadovoljavajuci broj putnika da bi linija mogla da pokrije troskove a i da nesto zaradi.
Svi prigradski potezi su rizicni u smislu da su to jednosmerne linije-pre podne svi beze ka gradu a popodne nazad.U medjuperiodu se inace vozi jako mali broj ljudi.Sto se tice kruzne linije kroz blokove cisto sumnjam da bi i tu bilo dovoljno ljudi,ipak se moraju vezati ili dva suprotna kraja grada da ljudi imaju ekonomski interes da se umesto presedanja i placanja dva prevoza voze jednim ili potez gde su ljudi malo boljeg imovinskog stanja pa da pored toga sto imaju prevoz biraju nesto,recimo komfornije.Mada tu komfor postaje diskutabilan,u Ikarbusu ne cujes ni sebe ni svoje misli a u mercedes se jedva upakujes,kad je spic i kada se desi da ljudi stoje izlazak iz vozila tj.njegovog zadnjeg dela je borba za opstanak.Taman da ti presedne cela voznja sa finom muzikom,klimom, i vozacem koji ti kaze "Izvolite","Hvala" i "Dovidjenja".
Uskoro treba da startuje linija od Banjice kroz Vojvode Stepe do Dunav stanice a u ponedeljak,17.03. linija E6 koja je isla iz Mirijeva u Zemun menja trasu i ici se do Bloka 61 (MZ Kozara) preko Zelenog Venca,Sava centra i Buvljaka pored Delta City-ja.Mislim da ce dobar deo ljudi sa linije 95 koristiti ovaj prevoz.

Sto se tice kolor sema,dobar predlog ali neizvodljiv jer su sva ova vozila (minibusi) kupljeni na leasing a oni su fino na brendiranje i ostale sare stavili sapu-jedan od uslova za finansiranje je bio taj da vozilo nosi (ruzan) logo kuce koja je dala sredstva za nabavku.Kad se vozilo otplati (posle pet godina) onda mogu da se saraju.Pre toga ne.
Sto se tice GSP-a,zuti autobusi (japanci) su predmet donacije i na njima ne sme biti ni mrljica a jedan broj vozila jeste izbrendiran prodajom reklamnog prostora.
 
Четвртак, 03. април 2008.
„Икарбус” и „Металски завод Тушино” потписали уговор о куповини 300 минибуса
„Икарбус” и „Металски завод Тушино” из Москве потписали су данас на Београдском сајму уговор о заједничкој производњи и испоруци 300 аутобуса типа ИК–107 „московит”. Вредност посла је око 18 милиона евра, а минибуси ће се на улицама Москве појавити током 2008. и 2009. године. Потписивању уговора и свечаној презентацији аутобуса присуствовала је Радмила Хрустановић, помоћник градоначелника Београда.

– Можда ће се неко запитати зашто ја као представник Града Београда присуствујем потписивању овог уговора и да ли је ово у циљу предизборне кампање. Мој одговор је да је овде политика у функцији економије. Наиме, пре пет година градоначелник Москве Јуриј Лушков био је гост Београда и тада је посетио фабрику „Икарбус”. Он је тада одлучио да помогне отварање московског и руског тржишта овој фабрици. Ово није био ни брз ни лак посао, преговори су трајали пет година, а данас „Икарбус” коначно, у једном организованом послу, излази на московско тржиште које годишње има потребу за 800 нових аутобуса и других превозних средстава. То је неисцрпно тржиште и сигурна сам да ће се „Икарбус” снаћи на њему, како бисмо већ од јесени Москви доставили нископодне аутобусе, који ће бити на проби годину дана, па и високоподна и зглобна возила. Излазак наше фабрике са 1.000 радника на московско тржиште представља почетак квалитетне и добре сарадње – рекла је Радмила Хрустановић.

Аутобус ИК–107 „московит” је нископодни минибус намењен превозу путника у градском и приградском саобраћају. Има уграђен мотор марке „cummins” (E3) са смањеном емисијом штетних гасова и буком. Опремљен је аутоматским мењачем и ABS и ASR безбедносним системима. У њега је уграђено 16 седишта, а укупан капацитет му је 46 путника. Аутобус може да развије брзину до 66 километара на час.

„Икарбус” је направио и нов нископодни соло и зглобни аутобус за Београд, а прва серија од 30 нових зглобних аутобуса појавиће се на улицама нашег града већ крајем априла. Аутобуси типа ИК112 резултат су трогодишњег пројекта „Беобус”, рађеног по захтевима путника. „Икарбус” је са ГСП „Београд” потписао уговор за куповину 100 соло и зглобних аутобуса, а читав пројекат, који се финансира средствима града, вреди 20 милиона евра. Свих 100 аутобуса биће на улицама Београда до краја јула.

Наш најуспешнији представник аутомобилске индустрије у последњих неколико месеци је склопио и уговоре о производњи и испоруци аутобуса са француским превозником „Веолија”, Саобраћајним предузећем „Ласта” и компанијом „Харингтон” из Дубаија.
извор Беоинфо
линк http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1311509
 
nije mi jasna uloga Tušina u celom poslu. Jel' oni nastupaju samo kao diler ili nešto drugo?

btw. Tušino je krajem osamdesetih bio prava high tech kompanija, oni su gradili ruski šatl, Buran.
 
Ta linija od Banjice moze da ide do Zemuna preko Novog Beograda. E6 nije bila isplativa u Zemunu jer se za 10 minuta stize autobusima koji su pristojno popunjeni, dakle ne velike guzve. A velike su guzve u 17 i 18 i mnogo ljudi preseda sa tramvaja. Mislim da bi bilo sasvim isplativo da ona ide do Zemuna ili Novog Beograda.

Sto se Batajnice tice ne verujem da bi tu bilo nekog uspeha, kada nije spic autobusi su poluprazni, a u spicu budu velike guzve, ali autobusi idu na 2-3 minuta.

A tu negde na Savskom vencu gde ne moze da ide pravi bus uvesce se minibus na liniji 49. Ne znam tacno gde je to ali icice nesto prema Rakovici.
 
Pripreme za uvodjenje linije 49 su u toku... Ici ce na svakih 20 minuta radnim danima i vikendom od 6.40 do 21.30
Ali ne znam tacno kojom ce trasom ici.... znam da ce dolaziti iz Borske pa ce saobracati delom Pere Velimirovica, pa ulicom Baje Pivljanina do bolnice Dragise Misovica i dalje do Topcidera.

Svakako da ce biti od koristi ova linija,posebno nama koji zivimo ispod Belog dvora pa moramo da pesacimo do 47 i ostalih prevoza po 15 min. Skratice nam putovanje za 20-ak min ka centru jer cemo njome moci da se odvezemo do stajalista Dragise Misovica gde imamo dobre veze sa centrom, Novim Beogradom i Zemunom.

Cena karte bi trebala da bude ista kao u GSP (29 dinara), a da li ce vaziti pretplatne markice ne znam :) .

Hvala Direkciji za ovakav potez , jos jednom su pokazali da brinu o svojim gradjanima (skoro su produzili liniju 42 koja nam i te kako znaci).

:vops:
 
Da li neko zna sta se desilo sa minibus linijom E3. Pre par dana sam cekao vise od pola sata na autobus i na kraju sam odustao i usao u gsp autobus.
 
Hvala puno na informaciji, nazalost jesam na teritoriji Cukarice tako da sam ostao bez dobre klimatizovane linije
 
Bezveze je to što Čukarica kao velika opština uopšte nije pokrivena minibusevima na adekvatan način.Dobro jedan deo jeste,medjutim to nije dovoljno.Recimo iz Žarkova ne možete otići do centra nekim minibusem,ali zato postoji jedna linija koja ide skoro celom trasom 50-ice,osim što produžava do Cvetkove pijace.
Baš bi tu trebala jedna linija do centra grada.
 
Vrh