Šta je novo?

Metro

Nekako mi se čini da ova vest i računica sa table od pre neki dan nisu offtopic.

wolf-of-wall-street-rookie-numbers.gif


Grčić - 600 miliona evra
Prenos fudbala - 600 miliona
U zbiru 1,2 milijarde.

Samo od ta dva su mogli da naprave jednu celu liniju.
Ali dobro de, bar se raja nagledala fudbala. Fudbal is life, fudbal is love. Ne znam šta bismo bez njega.

Elem, sada sa ovim novim troškovima i zaduženjima zbog energetske i ostalih kriza (thanks, uncle Vlad and uncle Joe ☺️(y) ) koje će da potraju i sledeće godine, može se reći da od cele metro priče najverovatnije nema ništa još bar nekoliko godina. A ako letargija i odlaganja u tome potraju još malo, onda 2030. možemo i definitivno trajno da pišemo ''otkazano'' za ceo Beogradski metro. Na žalost nekih, i na radost drugih.
 
Poslednja izmena:
Grčić - 600 miliona evra
Logika je dobra, ali fakti nisu. Nije Grčić, nego Vučić - Grčić je samo maskota i celofan, njemu da su naredili da izgubi 600 miliona, on bi izgubio 500. A drugo - nije 600 miliona evra, no je 10 puta više. 600 miliona je samo jednokratni direktni trošak uvoza nedostajuće struje prošle sezone. Ova sezona će biti mnogo skuplja, ali mora se računati izgubljeni možda isti toliki prihod od izvoza struje (koji smo pre najezde SNSkakavaca redovno imali), izgubljen prihod i u budućim sezonama (jer je napravljena dugoročna šteta), i najvažnija je izgubljena čitava petoljetka investicija.
 
Logika je dobra, ali fakti nisu. Nije Grčić, nego Vučić - Grčić je samo maskota i celofan, njemu da su naredili da izgubi 600 miliona, on bi izgubio 500. A drugo - nije 600 miliona evra, no je 10 puta više. 600 miliona je samo jednokratni direktni trošak uvoza nedostajuće struje prošle sezone. Ova sezona će biti mnogo skuplja, ali mora se računati izgubljeni možda isti toliki prihod od izvoza struje (koji smo pre najezde SNSkakavaca redovno imali), izgubljen prihod i u budućim sezonama (jer je napravljena dugoročna šteta), i najvažnija je izgubljena čitava petoljetka investicija.

Данас: Од новца који је утрошен за увоз струје од краја прошле године до истека ове грејне сезоне могле су бити изграђене две електране у Србији

 
Тачно! А која ће опозициона странка ти да искористи и сруши ове неспособњаковиће?
 
Impozantno deluje.
Kad će ti ugovori o izgradnji depoa i prve linije ? Prvi je trebao biti potpisan još u decembru prošle godine, a drugi u julu ove godine, više niko o njima ne priča. Imaš li neke insajderske informacije od tvojih partijskih drugova? Da ne planiraju da odustanu od metroa, pošto je AV već najavio da će morati da odlože neke projekte, zato što su uništili EPS ?

Ja na ovim snimcima ne vidim ništa što liči na depo, a još manje na metro. Memorandumi o razumevanju ne znače ništa, dok se ne potpiše ugovor, ni krtica za kopanje ne može početi da se sastavlja, a za to treba više od godinu dana. Jel ti stvarno veruješ da će iduće jeseni početi da se kopaju tuneli, i da će prva linija već 2028. biti spremna za putnike?
 
Meni nije jasno nekoliko konceptualnih stvari vezanih za prvu liniju.

Predviđene su 4 nadzemne stanice u rejonu depoa na Makiškom Polju: Bele Vode, Žarkovo, Makiš i Železnik. Ako će se stanica Žarkovo nalaziti na lokaciji koju prikazuje ova mapa, onda bolje da se zove Rupčine, jer će zapravo biti u tom naselju, a Žarkovo će već imati podzemnu stanicu Trgovačka. Izgleda da im je naziv "Trgovačka" zvučao više fensi nego "Rupčine", ali to u budućnosti može samo da zbunjuje putnike .
metro-beograd-mapa.png

Takođe, nije jasno rečeno da li će te 4 nadzemne stanice biti obična dvokolosečna pruga na površini, ili će biti na povišenoj natkrivenoj estakadi/vijaduktu, kao neke deonice linija 2 i 4 Sofijskog Metroa. To onda otvara i pitanje tačne mikrolokacije tih stanica; sudeći po ovoj mapi, sve četiri nadzemne stanice će biti usred potpuno prazne i neizgrađene livade na Makišu, i samo u tom slučaju mogu biti na površini zemlje, mada ne znam da li je na toj lokaciji planiran Karićev čuveni Tesla Siti. Međutim, ako će te stanice biti duž Vodovodske ulice između Rupčina i Železnika (koja je već sada najvećim delom urbanizovana), onda će i putnika biti više na početku te linije, ali bi onda za nju morala biti izgrađena nadzemna estakada i povišene metro-stanice, nešto slično kao stanice Obelja i Lomsko Šose u Sofiji.
640px-Lomsko-shose-Metro-Station-exterior.jpg

800px-Mapcarta.jpg

Mislim da je Obelja pandan Železniku u Beogradu, i tamo se mnogi u komentarima na Gugl Mapsu žale kako je ta početna stanica 1. i 2. linije predaleko od stambenih blokova u tom naselju, ali baš tamo se nalazi depo za metro.
48183787821_887cd35e21_b.jpg
 
Rečeno je sve odavno i postoji detaljna dokumentacija koja je javno dostupna. Stanice Železnik i Makiš su na površini, nakon čega metro ide pod zemlju i prva sledeća stanica Žarkovo je već ispod zemlje. Ovo je tačka gde metro "ponire":
1662637286583.png

1662637163501.png
 
Ovo ne sluti na dobro:
Inače je poništen tender za izradu dokumentacije za idejni projekat prve linije, koji je trebao biti gotov još u aprilu. Ako ovako misle da završe prvu liniju do 2028. godine......:rolleyes::violina:
 
Poslednja izmena:
Наравно.
Документација са јавног увида (све лепо сређено) - линк
Коначно усвојен план (само један велики пдф Службеног листа, мале измене у односу на јавни увид, првенствено крак прве линије) - линк
Коначно усвојен план (dwf фајлови и текст са сајта Урбанистичког завода) - линк
Конкурс за изглед станица прве фазе прве линије (има детаљнијих цртежа ту у односу на ПГРШС) - линк
 
Poslednja izmena:
Све док не буде измене конкурса/плана о трасирању прве линије преко Прокопа и треће линије преко Вука не треба ни сматрати да су почели било какви радови на овом пројекту, јер је есенцијално да се направе укрштања са шинским системима. До тада конкурс о изгледу станица и равњање терена за депо никога савршено не интересује.
 
Vrh