Šta je novo?

Metro

Jel se tamo karta za metro kupuje samo na automatima, ili je ima i na kioscima kao BusPlus kod nas?

Ako su automati, moraću da imam 1,60 leva sitno kod sebe, jer oni ne vraćaju velike kusure.
Možeš koristiti i karticu (mastercard, Visa) za ulaz na stanicu (kao što se Mastercard koristi u busplusu).
 
Integralna verzija našeg saopštenja:

"

Saopštenje za medije UG „Po meri metro" povodom izjava predsednika Srbije Aleksandra Vučića o povezivanju Prokopa metroom​


Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je tokom obilaska radova na Makiškom polju u ponedeljak 23. maja izjavio da je potrebno odmah povezati beogradski metro sa novom glavnom železničkom stanicom Beograd centar u Prokopu. Naglasio je važnost toga da neko ko putuje metroom može lako da pređe na brzu prugu i da bi bila „katastrofalna greška" da se ta dva sistema ne spoje.

Udruženje građana „Po meri metro" svesrdno pozdravlja stav predsednika Srbije gospodina Aleksandra Vučića i izražava nadu da će aktuelni plan biti korigovan, tako da prva linija obuhvati novu glavnu železničku stanicu, kao i Klinički centar Srbije, koji su ovim planom izostavljeni.

Ističemo da su stručnjaci iz Egis-a i Urbanističkog zavoda na ranom javnom uvidu u Plan generalne regulacije šinskih sistema, predstavili varijantu prve linije metroa koja prolazi kroz Prokop i Klinički centar Srbije. Isto rešenje smo predlagali i mi kao udruženje, ali i mnogobrojni građani u primedbama na javnom uvidu za pomenuti Plan u oktobru prošle godine. Sve primedbe, koje su se ticale povezivanja Prokopa prvom linijom metroa su tom prilikom odbijene i odlučeno je da je prioritetnije povezivanje podnožja Mostarske petlje, umesto glavne železničke stanice.

Među glavnim argumentima za izostavljanje Prokopa sa trase prve linije metroa tada su navođeni šipovi solitera koji se nalaze iznad Prokopa u ulici Stjepana Filipovića. Ti argumenti su se pokazali kao neosnovani kada je prilikom javnog uvida za novu izgradnju u tom naselju utvrđeno da pomenute zgrade uopšte ni nemaju šipove. Uz uvid u tu novu informaciju, pozivamo gradske stručnjake i nadležne iz gradske administracije, da izmene plan i da metro ipak prođe kroz Prokop, kao što je planirano i svim dosadašnjim planovima beogradskog metroa, počevši od 1976. godine.

Železnička stanica Beograd centar, poznatija kao „Prokop" predstavlja centar železničke mreže Srbije i početna je stanica svih vozova iz Beograda. Ujedno je i početna stanica brzog voza „Soko" na relaciji ka Novom Sadu, koji je u protekla dva meseca od otvaranja brze pruge prevezao rekordne brojeve putnika. Smatramo da povezivanje glavne železničke stanice glavnog grada države mora biti apsolutni prioritet pri planiranju trase prve linije metroa, što bi svakako bilo u skladu sa ustaljenom praksom izgradnje metroa u čitavom svetu.

Uzimajući u obzir velika ulaganja u železnicu i ogroman značaj povezivanja i dopunjavanja sa metroom, važnost povezivanja železničke stanice i metroa je svakim danom sve veća. Treba istaći i da će nadolazeća ekonomska kriza negativno uticati na ostvarivanje aktuelnog plana izgradnje metroa, kojom bi Prokop bio povezan tek veoma dalekom trećom linijom. Kako sama građevinska izgradnja prve linije metroa još uvek nije započeta, apelujemo da se trasa izmeni tako da prolazi kroz Prokop. Time bi najoptimalnije bile zadovoljene saobraćajne potrebe i postignuta najveća ekonomska efikasnost projekta. Drugim rečima - metro bi konačno bio po meri građana.


U Beogradu 25.05.2022.


Udruženje građana „Po meri metro”
 

Sad ne dozvoljava gosn Kantar...borba titana
 
Zapravo, verovatno ne: sad Vučić može da kaže da je pričao kako treba, ali jbg nisu dali razni Kantari.
A linija ode do Galerije, gde ne treba Kantaru nego Vučiću.
 
Zestoka rasprava Vucica, Moma, Malia i Vesica zbog Prokopa od 10:00 do 14:30. Predsednik ozbiljan zbog energetike koja ce za 2-3 godine biti glavni problem. Na temi ce sigurno jos biti rasprave a vidi se da se svi protive pomeranjem prve linije sem Vucica koji ima drugu viziju. Ali neka se drmaju njihove pozicije od gore sada i od dole da se ponovo krene.
 
Zapravo, verovatno ne: sad Vučić može da kaže da je pričao kako treba, ali jbg nisu dali razni Kantari.
A linija ode do Galerije, gde ne treba Kantaru nego Vučiću.
Pa ako će da se gradi poslovni centar kod BIP - a, treba mu i tu.

Zestoka rasprava Vucica, Moma, Malia i Vesica zbog Prokopa od 10:00 do 14:30. Predsednik ozbiljan zbog energetike koja ce za 2-3 godine biti glavni problem. Na temi ce sigurno jos biti rasprave a vidi se da se svi protive pomeranjem prve linije sem Vucica koji ima drugu viziju. Ali neka se drmaju njihove pozicije od gore sada i od dole da se ponovo krene.
Može on da priča šta hoće vezano za energetiku, ali ako nastavi ovako da svakodnevno diže cene svega mogućeg i nemogućeg zbog energenata, može vrlo lako da mu se desi da ima mnogo veći problem, jer neće moći više ni strahom i izazivanjem panike da proda robu, kao što je sada uradio sa šećerom, pošto narod neće imati od čega da plaća tu hranu, a niti će moći da poplaća sve te račune za komunalne usluge, koje zamišljaju da dignu nebu pod oblake.
 
Poslednja izmena:
Čudno mi je da napokon navijamo za nešto što AV kaže. Uglavnom je imao besmislene i krajnje lude ideje.

A što se tiče Prokopa, poguraće 100%. Ima brzu prugu, prostor za urbanizaciju/prenamenu, a i ringišpil se svakako uklapa kod bivše Glavne železničke stanice.
 
Znaš kako se kaže, i ćorava koka... Lepo sam ja više puta govorio da ono što zaslužuje pohvalu, da to bude pohvaljeno, a šta zaslužuje kritiku, bude kritikovano. E sad, što neki njihovi istaknuti članovi imaju selektivno pamćenje, pa pamte samo kritike, to je druga stvar.
 
Sto ide sada Prokopu u prilog je sto za dva meseca imamo zavrsenu plocu, pa idu koloseci 1 + 2, pa ce biti i najava konacnog izgleda ploce. S time ce Prokop cele godine ostati u fokusu, pa nece ni diskusija o metou moci da ga obide. Najkasnije u julu imacemo ponovnu diskusiju sta dalje na Prokopu. A AV je potpuno u pravu da se sada mora resiti konacna shema zeleznickog transporta u Bg.
Izjava Vucica je takode zvanicna sto je zabelezena na sajtu predsednistva:
prokop.jpg
 
Poslednja izmena:
Potrebno je i da grad uradi svoj deo posla a to je ekspropriacija i izgradnja pristupnih saobraćajnica i pristupnog trga od autoputa ka Prokopu od petlje Hitna pomoć. Svakako postoje nezvanične informacije da će Railway city d.o.o. početi gradnju stanične zgrade na Prokopu. Ostaje da vidimo da li će se obistiniti i kako će to uticati na pristupne saobraćajnice kao i novoplanirano naselje na lokaciji BIP-a koju je kupio investitor.
 
Vrh