Šta je novo?

Metro

Мођемо рачунати да су ту урђени улаз и вестибил код Вука, и грубо перони и касета на Прокопу. Изградња тунела нам није страна работа. Главни проблем су паре. Да су урадили за почетак само крак Прокоп-Славија-Теразије-Трг-Скупштина-Вуков споменик са још 6 станица поред почетних, имали би смо добру основу за даље гранање.
 
Da su za 50 godina u nekom trenutku uradili samo 200 metara plitkog ukopa recimo duž Rakovice ili Radničke kod NISa, pa bi se napravila neka osnova na koju bi se kasnije nadovezivalo, pomalo, pomalo, pa tako dok se s godinama ne izgradi nešto konkretno. Jer bi bar utabao jedan deo pravca budućih metro trasa i ne bi više bilo idiotluka da jedan političar/gradonačelnik / inženjer / institut hoće da kreće od jednog, drugi od durgog, treći od trećeg... Nego bi svaki naredni političar koristio priliku da se nadoveže na već izgrađenih 200 metara i pred izbore / sednicu doda svojih 200, pa drugi još 200 i tako nekoliko puta. I do danas bismo imali bar jednu krštenu funkcionalnu liniju.

A nisu problem pare, jer ako je bilo para za burgijanje Plješevice, Slatine, Topčidera, za Intergalaktički železnički čvor... bilo bi para i za ovo. Nego kao što rekoh, mi smo idealan nebeski narod, pa tako uzimamo u obzir samo idealno i nebesko, i ništa manje od toga. I tako u tom čekanju idealnog i nebeskog metroa, dobismo... znamo već svi šta.


Ali nema veze, mislim nije više bitno, složili smo se da nam metro ne treba.

Nego, da se vratimo bitnijim temama... Idu izbori, a na drugom podforumu je otvorena tema sa listama želja za buduće gradonačelnike i funkcionere.
Treba odlučiti hoćemo li ovde Katicu ili CAFa da proteramo...
Krusevacka.jpg
i isto tako, hoćemo li ovde BKM ili Vegana (mislim na asfalt naravno, sigurno ne na ostrva, Bož' sačuvaj...)
BZDJ.jpg
Ili da na ovoj drugoj ne diramo ništa, jer nećemo da uznemiravamo automobile u prirodnom staništu. Moramo ' pazimo na ekologiju. Misim ekologiju i blagostanje automobila jelte...
S druge strane, dizel autobuse sve istrebiti, jer nas skoro pa pobiše sve. A i mnogo se brate parkiraju po trotoarima, kolovozima, zelenilima... Kad god idem trotoarom, malo malo pa naletim na autobus! I to dizel! Pa dosta više mislim stvarno... Ne mogu da živim od tih autobusa i njihovih 700 auspuha.
 
Poslednja izmena:
Tako su uradili bugari 1970tih pa su čekali do 1997. da završe i osposobe prvu liniju. Mi nismo te sreće nažalost.

Мођемо рачунати да су ту урђени улаз и вестибил код Вука, и грубо перони и касета на Прокопу. Изградња тунела нам није страна работа. Главни проблем су паре. Да су урадили за почетак само крак Прокоп-Славија-Теразије-Трг-Скупштина-Вуков споменик са још 6 станица поред почетних, имали би смо добру основу за даље гранање.
 
Pa dabome, mi smo posebni.

A kad smo kod Bugara odnosno njihove infrastrukture, i tu je ovdašnji kolektiv graničan i podeljen u ekstreme do bola. Ne postoji sredina ili umerenost. Mišljenja idu kako su oni ispali pametniji od nas u svemu do toga da su intelektualno zaostali i da su sve naopako uradili. Mislim, mene lično ni ne zanima, jesu nam komšije ali nekako od svih u regionu, najmanje su mi oni bitni. Setim ih se 5 puta godišnje, briga me za njih, pogotovu kad imam bolje za poređenja. Nego samo kažem, kako i po tom pitanju ljudi ovde vole sve da teraju u ekstreme i da svako svoju priču gura. Neko bi reko da možda zato i jesmo ovde gde je... naaah, ma nebitno, zaboravite... XD

Nego, da mi proteramo tramvaja kroz Kruševačku, to je ono što mene trenutno interesuje, pored jeftine kavurme i čvarci. I kako da zamenimo 700 auspuha baterijama. Da budemo zeleni. Pa kad zamenimo tih 700 autobusa, pa kad nam indeksi zagađenja padnu na nule na svim mernim stanicama, pa kad upalim aqicn a ono nule po celoj mapi... i još na to Google Traffic a ono svuda samo zeleno, zeleno i zeleno... uh, sreća sreća radost! :bubanj:
 
Poslednja izmena:
У СФРЈ Београд просто није имао довољан бумелар за себе. Тако стоје ствари откуд да немамо метро до сада. Оно што се градило стамбених зграда су финансирала углавном засебно предузећа и институције из својих стамбених фондова. Београд је имао пара тек за пар мостова и Теразијски тунел.
 
Да су урадили за почетак само крак Прокоп-Славија-Теразије-Трг-Скупштина-Вуков споменик са још 6 станица поред почетних, имали би смо добру основу за даље гранање.

Ovo je i dalje dobra ideja za osnovu.
 
Ово је врло тачно. Јер тај исти Ежис је радио студију и за лаки метро. Дакле, није само до њих. Од наручиоца зависи врло много.
 
Мислим да нам нису потребне никакве скупе студије што се тиче самих праваца, већ истраживања земљишта. Свима је јасно који су главни правци кретања у граду, где су садржаји који привлаче путнике и где је већа густина насељености.
 
Мислим да нам нису потребне никакве скупе студије што се тиче самих праваца, већ истраживања земљишта
Za 50 godina moglo je da se istraži zemljište na jedno 5.000 lokacija...
 
Да ли је могуће, и колика би то инвестиција била у односу на СНС метро, укопати све булеваре тако да буду на два нивоа, при чему би се доњи ниво искористио за неки вид лаког метроа? Такође да би ли било могуће Бранков мост и/или Газелу реконструисати да буде на два нивоа и на тај начин повезати са поменути булеварима на два нивоа. Можда делује сулудо, али с обзиром на предвиђен 9-цифрени буџет за метро можда би вредело размислити и о неким другим идејама.
 
Мислим да би за булеваре био проблем што би било пуно портала.
 
Izvor: Nova.rs/Beoinfo

Zamenik gradonačelnika Beograda, objavio je danas idejna rešenja za prvih šesnaest stanica beogradskog metroa koje je izradio arhitektonski Studio OBE iz Beograda.

1642407340-9a0555165055cc3a47925d6a4983a587_5890869467-1024x576.jpg


1642407330-78185d8109056ba28b3fe2f366f77ae1_5047726997.jpg

1642407334-f954e1057bdcdf8eeccd8e9b07ce7d5b_9999793921.jpg

1642407350-c116c04a6d15a18b1a2074ad6aa5fd93_2319946881.jpg


1642407356-691b0799157fb9bc89770627a66a588e_2092682396.jpg

„Cilj konkursa bio je da se izabere najkvalitetnije idejno rešenje sa autentičnim stilom i konceptom dizajna ne samo za metro stanice već i za brendiranje celokupne prve linije metroa“, rekao je Vesić.

On je rekao da će metro linija 1 na potezu Makiš–Mirijevo biti duga oko 21,1 kilometar, sa ukupno dvadeset i jednom stanicom.

"Deo trase od stanice 'Makiš' do stanice 'Bele vode' planira se u otvorenom iskopu u dužini od oko 2,15 kilometara, potom će se na deonici dužine 11,2 kilometra od stanice 'Bele vode' do stanice 'Pančevački most' graditi metro u dubokom tunelu da bi se poslednja deonica dužine 5,7 kilometara od stanice 'Pančevački most' do Mirijeva radila u otvorenom iskopu", precizirao je Vesić za TV Pink, a prenosi Beoinfo.

"Francuska kompanija 'Ežis' radi na projektovanju druge linije beogradskog metroa kao i na idejnom rešenju treće linije na potezu Banjica–Bežanija, dužine oko 24 kilometra sa 23 stanice", rekao je Vesić i dodao da će se linije 1 i 2 ukrštati na stanici „Savski trg”, linije 2 i 3 na stanicama „Park Manjež” i „Beogradska arena”, a linije 1 i 3 na stanici „Trg republike”.

On je ponovio da će prva linija beogradskog metroa biti završena do 2028. godine, a druga linija do 2030. godine.

 
Да ли је могуће, и колика би то инвестиција била у односу на СНС метро, укопати све булеваре тако да буду на два нивоа, при чему би се доњи ниво искористио за неки вид лаког метроа? Такође да би ли било могуће Бранков мост и/или Газелу реконструисати да буде на два нивоа и на тај начин повезати са поменути булеварима на два нивоа. Можда делује сулудо, али с обзиром на предвиђен 9-цифрени буџет за метро можда би вредело размислити и о неким другим идејама.
Dragi kolega, po SNS planu za 3 metro linije predviđen je jedanaestocifren budžet, kakvih crnih 9 cifara. Čak, mislim i da će 2 linije toliko izaći na kraju (ako ga uopšte i bude).
 
Иначе, на 65786, Скадарлија, види се чело Иволге, руског ЕМВ који се користи на пројкту московских дијаметара (градска електричка, са одличним убзањем/кочењем, тако да може да саобраћа не релативно кратким деоницама са високим тактом -5 мин.
 
Navodno se rade istražni radovi za metro u zoni Bulevara između cvetka i Deskaševe paralelno sa Bulevarom.
 
Bilo bi dobro da linija broj 2 prodje kroz Bulevar Kralja Aleksandra i da presedanje na BG voz bude kod Vuka.
Ono presedanje u Mekenzijevoj nema smisla.
 
Vrh