Šta je novo?

Metro

Navodno se rade istražni radovi za metro u zoni Bulevara između cvetka i Deskaševe paralelno sa Bulevarom.
Video sam danas sondu za ispitivanje geomehanike kod zavičaja, nešto bliže raskrsnici sa gospodara vučića. A ako se sećam pre mesec, mesec ipo sam video kod lidla što je izgrađen kod okretnice tramvaja na ustaničkoj. Pp. da je za metro
 
1645434269809.png

kad napravis metro pored/ispod reke
 
Код нас неће тако. Платићемо 10 милијарди има да буде херметички све затворено. Аутоматизовано.
 
Jel su ovi promenili trasu metroa ili ni video klip ne umeju da naprave!?
Koja su tragikomedija...
Pogledajte kako prva linija preseca Zvezdarsku šumu i ne spušta se uopšte na Višnjičku i Mirijevski bulevar.
Evo i klipa i screenshot-a.
Ovo se inače nalazi na Vesićevom bgd2030 sajtu.

Screenshot_20220223-202140_Facebook.jpg



 
Ali ovaj video klip... prica o metrou, vrticima, stazama i parkovima i onda kaze "prosecna zarada beogradjana iznosice 200 000 dinara.." ok 😄
 
^^^To. Da crvena hvata Rudo a plava Šumice.

Inače pre neki dan čitav grad bio prohodan, milina jedna za putovati, osim naravno famozne raskrsnice koja je odavno za petlju ako ne ceo taj potez za denivelisanu deonicu. Na gazeli bilo normalno, a u Vojislava Ilića kolona od Denkove Bašte do Ignjata Joba. Lepo je Jovin planirao metroe ispod bulevara, ili autoputeve umesto njih tačno gde je trebalo, a nije bilo potrebe za metroom. Ti tangencijalni i transverzalni pravci su odavno zreli za denivelisana ukrštanja, a pogledajte kakav je cirkus napravljen sd UMP-om. Jao da dobro sam to pomenuo. Kod Careve Ćuprije gde planiraju portal bilo blokirano sve od Paštrovićeve jer je pravac od Ade ka Dedinju bio zakrčen. Stanu na sred raskrsnice i nemaš kud kad se otvori zeleno. Autobuski pakao. Pomislio sam kakav će to sutra 55 ekspres biti kad će pola sata da mili od Šumarskog do tunela, odnosno od Milutina Ivkovića do Tužnog bulevara. Nikakav. Preko preče, naokolo bliže. Brže će se stizati metroom preko grada.
 
Ako sam dobro video nema Kantara ispred udruženja SMART planera.
 
Posmatrajući opštu situaciju baš me zanima kakve li će cene biti ugovorene u julu ove godine kako su pre par meseci najavili.

 
Plašim se da će ceo ovaj plan metroa pojesti maca, kao što je pojela sve planove u zadnjih 60 godina, a izgovor će im verovatno biti ukrajinska kriza i novi Hladni Rat. Daj bože da grešim, videćemo da li će do jeseni 2023. ovde doći krtice i druga mašinerija neophodna za izvođenje podzemnih radova, nadam se i da će se do tada neko uopšte sećati tog najnovijeg obećanog roka, izuzev nas na forumu.

Bukureštu, Pragu, Pekingu, Pjongjangu, mnogim drugim milionskim gradovima ni prvi Hladni Rat nije smetao da upravo u njegovom jeku izgrade svoju prvu liniju metroa.
 
Maca, kuca, riba, zombi...šta god samo da se ovo nakaradno ropstvo od 100 godina i 20 milijardi nikada ne pokrene.
Cena od 20 milijardi je čista pljačka, ali Beograd se već nalazi u još gorem ropstvu još od sedamdesetih godina, otkad ima više od milion stanovnika, a nijednu liniju metroa nema.
 
Nije baš da spaja ništa sa drugim ništa, Mirijevo, Karaburma, Žarkovo, Vračar, Novi Beograd, Zemun su gusto naseljeni delovi grada. Nisu toliko problematične terminalne stanice, koliko je problematična trasa koja treba da ih poveže, a znamo da zbog Beograda na Vodi trasa prve dve linije izbegava Vukov Spomenik, Pravni Fakultet, Klinički Centar Srbije i ŽS Prokop. Sve su to poznate stvari, koje i laik vidi iz aviona.

Ako Vladeta Janković, ili bilo koji drugi opozicioni kandidat obeća da će do kraja iduće godine početi sa izgradnjom metroa prema studiji iz 1976. za koju se slažem da bi i danas daleko više zadovoljila potrebe građana od ove dve "napredne" linije, ja ću kao naturalizovani beograđanin za njega glasati. Ako ne obeća, neću glasati uopšte (za SNS nemam namere glasati, čak ni da u Beogradu sagrade putnički kosmodrom, a ne metro).
 
Овај план метроа заобилази и главне тачке и по тим густим насељима кроз која пролази. Карабурму обилази, тј. прилази преко пута ње, Жарково заобилази скроз, Врачар иде кроз периферни део, на НБГ и у Земунј је релативно ок осим што је изостављен блок 42 као будуће главно чвориште међауградског саобраћаја Београда. Мало шта је добро у овом плану метроа што се тиче локација станица.
 
Jovinov je gradski sistem omašio i sve oko Karaburme koja je prema njemu trebalo da bude opslužena samo jednom predviđenom stanicom RM (koja u sastavu kraka nadovezanog na dvokolosečnu prugu nudi prepolovljen takt). Naselja Višnjica i Veliko Selo su prema tadašnjem GUP-u trebala da izgledaju potpuno drugačije, a urbano područje da bude prošireno znatno na istok. Da je izgrađen patrljak do Karaburme, a ostatak do Pančeva izostavljen ceo taj deo mreže postao bi disfunkcionalan (ne priveden nameni), te bi kao takav iziskivao druga (iznuđena) rešenja što nije moralo uključivati i gradski metro. U suprotnom ceo jedan deo grada bio bi saobraćajno kompromitovan. Oba depoa su na napovoljnim lokacijama. Prvi je u useku na padu, drugi na predviđenom mestu za urbani preporod. U oba slučaja troškovi bi probili plafon usled dugotrajnih i mukotrpnih sudskih sporova prilikom eksproprijacije (postoji veliki broj objekata i malih parcela sa zamršenim imovinsko-pravnim odnosima). Više aspekata tog plana nije u skladu sa razvojem savremenog Beograda.

Kao takav Jovinov plan je u izvornom obliku prevaziđen, mada u osnovi ima potencijala. Ukoliko bi M1 skratili, M4 preusmerili od Skupštine ili preko Tašmajdana do Karaburme, M5 obrisali a deonice Arena-Vukov Spomenik i Tašmajdan-Prokop predvideli kao četvorokolosečne (što predstavlja bonus za produženje M3 do Aerodroma ukoliko je ekspres između Vuka i Arene), uz jednostavnije stanične objekte moglo bi da prođe. Kasnije bi čak bili u mogućnosti da novu poprečnu metro vezu preko Save obezbedimo nekom drugačijom M5 u vidu samostalne linije manjeg kapaciteta. Alternativno moguće je formirati mežu sačinjenu od tri samostalne linije sprovođenjem M3 novim samostalnim koridorom kroz centar grada, međutim treba se zapitati i koliko bi sve te izmene koštale.

Ni to ne znači da aktuelni plan ne može biti unapređen, niti da se ne može ponuditi neko treće, možda i najbolje rešenje. Da ovaj plan bolje pokriva bitne lokacije suštinski bi bio vrlo sličan nekoj novoj iteraciji plana iz 1982.
 
Vrh