Šta je novo?

Metro

Tako bi institucije trebalo da se ponasaju, kao GF.
Struka bez kompromisa.

Zasto je Saobracajni drugaciji?
U cemu je razlika?
 
Svaka cast za Gradjevinski fakultet, ozbiljna strucnost i muda.

A zasto saobracajni, pa to je i inace institucija niskog kvaliteta koja izbacuje kadrove jos nizeg kvaliteta, cast izuzecima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=893851#p893851:1m73gzr2 je napisao(la):
MC_ » 27 Okt 2021 21:56[/url]":1m73gzr2]Zasto je Saobracajni drugaciji?
U cemu je razlika?
U poslićima koji se dobijaju sa strane. :)
 
Финансијска независност је залог праве аутономије.
 
Kratež iz sutrašnjeg "Danasa". Ne znam o čemu se radi, da li su opet pronađeni retardirani u nekoj rupi, pa prenose bajatu vest da će prva linija do Vidikovca i Petlovog Brda, ili zaista imaju neki inside info.
5.jpg
 
Па и тај наслов је нетачан. Планирана траса метроа се не мења ни педаљ, него се у план уноси крак једне од планираних линија.
 
Zanimljivo - americka studija 1971 je predlagala ove cetiri varijante metroa/rapid tranzit system za Beograd. Prva linija uvek na Bulevaru prem NBG
 

Prilozi

  • rapid transit system gup 1971 .png
    rapid transit system gup 1971 .png
    265,9 KB · Pregleda: 1.098
Od metroa nema ništa. Kome uopšte da ga grade? Narodu je sve potaman, babe i dede su u ekstazi, mladi blejače po tržnim centrima i kafićima, zagušenje u saobraćaju je simpatično jer podseća na megagrad. Nema potrebe da se bilo šta menja.
 
Saobraćajno zagušenje je možda "simpatično" nekome ko ga posmatra sa strane i u saobraćaju ne učestvuje,ali ljudima koji sede za volanom ili se gužvaju u GSP stočnim vagonima nije ni najmanje simpatično niti prijatno. I stari i mladi će se radije voziti metroom, nego što će pešačiti po 5 kilometara ili se gurati u pretrpanim busevima koje zaustavlja svaki mogući semafor i koji se kroz špic probijaju još teže nego pešaci.
I do tih tržnih centara i kafića treba nekako stići, i stari moraju stići do pošte da podignu penziju, lakše i udobnije će stići metroom, nego nekim od gore navedenih načina. Samo da dočekamo da već jednom počne da se kopa i da se ne staje do testiranja prve linije, nisam optimista nakon zadnjih najava da do aprila tek planiraju da završe idejni projekat,a sto puta su do sada ponovili da na proleće 2022. počinju izgradnju metroa, a depoa za metro već tokom novembra 2021.
 
Kakva pobeda, kada metro i dalje ide do Makiša i Ade huje, da bi se otela obala reke i uništilo vodoizvorište Beograda? Struka je jasno rekla kuda linija metroa mora da ide. Davanje legitimiteta lažnoj javnoj raspravi nije nikakva pobeda.

"Ne postoji inženjerski koncept, matematički model, softver, cost-benefit analiza koja u prvoj fazi razvoja metroa u Beogradu može da predloži da metro ne pređe preko reke Save."
https://www.danas.rs/dijalog/licni-stav ... -beogradu/

U današnjem Danasu ovakav naslov...

Pobeda građanskih udruženja, Komisija za žalbe Grada Beograda odlučila
Ipak se menja trasa beogradskog metroa :violina:

https://www.danas.rs/vesti/drustvo/ipak ... og-metroa/
 
Građevinski fakultet, partije opozicije su učestvovale na javnoj sednici komisije za planove na kojoj su kao i mi iz Po meri metro obrazlagali svoje primedbe. Prema najavi gradskih vlasti nasipanje Makiša kreće sledeće nedelje. Mi smo se bavilio samo saobraćajnim aspektom metroa.

U našem društvu uvek treba da se nađe neki izdajica i dežurni krivac, znali smo da će to ispasti da smo mi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894834#p894834:3h9frlxb je napisao(la):
vucko » 30 Oct 2021 08:43 pm[/url]":3h9frlxb]Građevinski fakultet, partije opozicije su učestvovale na javnoj sednici komisije za planove na kojoj su kao i mi iz Po meri metro obrazlagali svoje primedbe. Prema najavi gradskih vlasti nasipanje Makiša kreće sledeće nedelje. Mi smo se bavilio samo saobraćajnim aspektom metroa.

U našem društvu uvek treba da se nađe neki izdajica i dežurni krivac, znali smo da će to ispasti da smo mi.

Vas vodosnabdevanje ne zanima?
 
Koliko se može iščitati iz vesti u “Danasu”, ne menja se zapravo ništa, samo je obećano istraživanje trase ka Vidikovcu, Petlovom Brdu.
Kao umesto tramvaja ići će nekad metro ali ne sad. Jednom rečju gradska komisija im je obećala da zasad neće dobiti NIŠTA, ni tramvaj, ni metro. E baš su im izašli u susret. Prava “pobeda” inicijative “Po meri metro”.
Oni i dalje grade iz Makiša, a eto morali su da obećaju da će “nekad” biti “neki” krak, a zauzvrat sada ne moraju da troše pare ni na tramvaj - nije im mogla bolje “upasti kašika u med”. Kako narod ima kratko pamćenje za tri godine gužvajući se i dalje po autobusima niko se neće ni sećati nekog nejasnog obećanja o nekom kraku nekad u budućnosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894834#p894834:1zmb4wn7 je napisao(la):
vucko » Sub Okt 30, 2021 7:43 pm[/url]":1zmb4wn7]Građevinski fakultet, partije opozicije su učestvovale na javnoj sednici komisije za planove na kojoj su kao i mi iz Po meri metro obrazlagali svoje primedbe. Prema najavi gradskih vlasti nasipanje Makiša kreće sledeće nedelje. Mi smo se bavilio samo saobraćajnim aspektom metroa.

U našem društvu uvek treba da se nađe neki izdajica i dežurni krivac, znali smo da će to ispasti da smo mi.

Vi jeste nesto postigli, ali ste dali legitimitet vlasti.
Vas uspeh je na vrlo dug rok i neizvesan, dok je korist vlasti trenutna.
Ranije je izgledalo da ste zaista primorali vlast na ustupak, ali u sustini i pored ogromnog napora koji ste ulozili, oni su samo dali neko maglovito obecanje da "ce ispitatai mogucnost".

Veoma je tesko diskutovati o ovome, ulozili ste trud, ali mislim da ste u stvari prevareni.
Sa kriminalcima su svi pregovori besmisleni.
 
A, jeste, 'dali su im legitimitet'.
Ajde, bre, vratili su ljudi temu metroa u javnost.
Nego je trebalo da sede i da čukaju u tastaturu: 'Neće se to nikad izgraditi'.
 
Буквално су били једина објективна критика пријекта са реалним приступом. И критика ГФ је остала испод радра већој популацији.
 
Niko ne spori da je namera i organizacija dobra, i da, zaista, oni su jedini koji su se organizovali da se o problemu javno čuje.
Samo mi se ne sviđa priča da su "usvojili" jedan njihov predlog - jer nisu - i dalje će da grade iz Makiša kako su zamislili, i prosto na tome treba insistirati - da nisu građanima uopše izašli u susret.

Usvajanje primedbi bi bilo da su odlučili da taj krak prvo grade, pa posle ako hoće neka prave i taj drugi iz Makiša, a ne da o ovom kraku ka postojećim naseljima "razmisle", i da obećaju gradnju u budućnosti.

Kojoj budućnosti? Za koje vreme? Posle izgradnje 2. ili 3. linije? Da li je u to "usvajanje" ušao vremenski rok u kome se mora projektovati i realizovati taj krak - sigurno nije (a i da jeste - znamo kako se kod nas drže rokova i kako olako promene plan).
Ako nije - i taj krak neće biti sada deo predloga ugovora sa izvođačima radova - onda ništa nisu ni usvojili.

Dakle - klasično su ih skinuli sa grbače nekim nejasnim obećanjem i još od toga napravili lep medijski spin kako "eto gradska komisija ipak sluša pa je usvojila jedan predlog, a drugi (prolazak linije kroz Prokop) eto nije.
Nešto kao "našli smo se na pola", samo što se zapravo ništa ne menja u izvođenju trasa osim "šuplje priče" - biće nekad.
"Po meri metro" bi trebao da se jasno postavi prema ovome, da kaže da je nekog napretka bilo (jer jeste, bar su pristali da razmišljaju o tom kraku), ali da to nejasno obećanje ne predstavlja usvojenu primedbu, jer ne utiče na trenutno planirano trasiranje prve linije.

Tako da treba i dalje izrazito insistirati na tome da zapravo prave grešku i da će proterati 1. metro liniju baš onako kako su zamislili bez obaziranja na sve argumentovane kritike.
 
Oni su i pored svog iskrenog truda dalii legitimitet vlasti.
Tesko je to reci ljudima koji su stajali na ulici, skupljali potpise itd, koji su pokusali da na civilizovan nacin uticu na nesto.
Ali, upravo je u tom pristupu greska.
Jendostavno, prema kriminalcima se pravi samo sanitarni kordon i bojkot. Pri tome mislim i na danasnju opoziciju, a bivsu vlast.
Nikakvi pregovori, nikakav pokusaj dijaloga sa njima nema smisla.

Ako urade nesto lose za gradjane, to bolje, gradjani ce lakse da shvate sustinu problema.
 
@Vučko, s obzirom na delimično uspešno završenu akciju u vezi sa prvom linijom, da li već planirate aktivnosti u vezi sa drugom i koje bi prema vama (Grupi građana) bile sporne tačke oko kojih ćete se ovoga puta zalagati? :)
 
За другу линију би ваљало покренути иницијативу да метро од Панчевачког моста ка Миријевском булевару иде дијагонално, испод саме Карабурме са станицом испод старе окретнице. Дуж Вишњичке ће бити трамвај а Ада Хуја ће имати БГ воз.
 
Vrh