Šta je novo?

Metro

Trebalo bi promeniti drugu liniju da nakon Slavije bude preusmerena na Vukov Spomenik i da prolazi ispod celog bulevara Kralja Aleksandra kao sto je do sada bilo ucrtano u svim planovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894840#p894840:2mkzi617 je napisao(la):
Bulevarac » 30 Okt 2021, 20:08[/url]":2mkzi617]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894834#p894834:2mkzi617 je napisao(la):
vucko » 30 Oct 2021 08:43 pm[/url]":2mkzi617]Građevinski fakultet, partije opozicije su učestvovale na javnoj sednici komisije za planove na kojoj su kao i mi iz Po meri metro obrazlagali svoje primedbe. Prema najavi gradskih vlasti nasipanje Makiša kreće sledeće nedelje. Mi smo se bavilio samo saobraćajnim aspektom metroa.

U našem društvu uvek treba da se nađe neki izdajica i dežurni krivac, znali smo da će to ispasti da smo mi.

Vas vodosnabdevanje ne zanima?

Temu Makisa su manje vise svi iz opozicije forsirali, dok temu trase linija, stvarnih potreba gradjanja, predlozi za poboljsavanje trase i sl se NIKO nije bavio. Zbog toga se udruzenje bavilo jednako vaznom temom saobracaja i funkcionalnosti trasa linija, jer smatra da je to od vitalnog interesa za gradjane.

Dalje navodim sta je problematicno za temu Makis i koja zamka se spremala, da je ta tema ostala primarna.


- U Makisu se gradi depo za metro vozila. (To je i odgovor za one koji se pitaju sto prvo krece iz Makisa). Vozila metroa ne idu na dizel, vec na struju i potpuno su ekoloska. Depo i tehnicki krak moraju da budu negde. Izgradnja naselja je potpuno druga tema.

- U Makisu se vec 50 GODINA nalazi potpuno funkcionalna ranzirna stanica sa ukupno preko 70 koloseka! (krenula izgradnja 1955 potpuno funkcionalna od 70-tih). U okviru ranzirne stanice se nalaze i garaze za elektro lokomotive, garaze za dizel lokomotive, tocenje goriva za dizel lokomotive, a u okviru ranzirne stanice se transportuju i opasne materije. Pa da te citiram :
Vas vodosnabdevanje ne zanima?
De si sve ovo vreme? Za one koji ne znaju, Makis sada izgleda ovako:

257436_232930953391950_6503756_o.jpg



Metro depo, nema ni opasne materije, niti se sipa dizel, niti metro ide na fosilna goriva. Nadovezivanje depoa i odrzavanje elektro vozila u okviru srodnih funkcija koje vec postoje nicim ne narusaca vodoizvorste Upravo insitiranje samo na Makisu ide na ruku VLASTI da moze jednom slikom da POCISTI celu "opoziciju" i tu temu po mom misljenju je nametnuo neko iz ne dobronamernih pobuda, kao i frazu "nece oni to nikad izgraditi", gde se gomila somova iz opozicije upecala. Da ponovim, izgradnja naselja je druga tema, zbog feklane kanalizacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894840#p894840:24v1cxaf je napisao(la):
Bulevarac » 30 Oct 2021 08:08 pm[/url]":24v1cxaf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894834#p894834:24v1cxaf je napisao(la):
vucko » 30 Oct 2021 08:43 pm[/url]":24v1cxaf]Građevinski fakultet, partije opozicije su učestvovale na javnoj sednici komisije za planove na kojoj su kao i mi iz Po meri metro obrazlagali svoje primedbe. Prema najavi gradskih vlasti nasipanje Makiša kreće sledeće nedelje. Mi smo se bavilio samo saobraćajnim aspektom metroa.

U našem društvu uvek treba da se nađe neki izdajica i dežurni krivac, znali smo da će to ispasti da smo mi.

Vas vodosnabdevanje ne zanima?

1976.png


^^^Sporno područje je prema GUP-u iz 1972. bilo namenjeno saobraćajnoj (ranžirna, depoi) i industrijskoj nameni (skladišta). Sada umesto regionalnog metroa (zeleno) ide metro, a umesto industrijske zone imamo komercijalne i stambene blokove. U odnosu na doba komunzima kada su sela oko Prištine plavljena, a močvara usred Beograda isušivana uz ovacije prezadovoljnih građana, danas deo GUP-a iz 1972. biva korišten u političke svrhe, kako u korist vlasti tako i opozicije. Iako ideja gradnje u delu Makiša istočno od Savske magistrale datira još iz 70-ih godina prošlog veka, ona je sticajem okolnosti danas postala kamen spoticanja.

Dakle vodosnabdevanje nema veze sa metroom, već sa urbanističkim planovima. Odavno je podignuta ranžirna pa niko nije ometao gradnju dela železničkog čvora na vodoizvorištu. Sad kad treba da se gradi metro on odjednom smeta, i to zato što ga ne gradi Tito ili Koštunica već neko drugi.

Mene lično više zanima da li je racionalno i održivo ostaviti sve te deponije, ranžirne, žabokrečine bez obaloutvrda, njive zatrovane pesticidima i toplane unutar obilaznice višemilionske metropole? Na Makiš se gleda kao na pustinjsku oazu, usput ignorišući masovno betoniranje zelenila u ostalim delovima gradskog područja poput Vračara i Novog Beograda. Narod se već decenijama proteruje izvan obilaznice usled nepotrebno visokih cena nekretnina, što niko ne pominje u ovoj priči.

Ako se Priština snabdeva iz Gračaničkog jezera (i iz Gazivoda u slučaju suše), zašto Beograd ne može iz akumulacionih jezera? Njujork ima nekoliko sistema van grada, tako da racionalnije koristi prostor u gradskom području. Ne primenjuje desalinizaciju zbog visokih troškova, iako je na obali okeana. Sa druge strane Beograd je toliko imućan da može da se rasipa sa ogromnim potencijalnim građevinskim površinama u užem gradskom jezgru.

Priština: https://www.google.com/maps/@42.6467546 ... a=!3m1!1e3

Jezero je blizu, ali izvan grada, što nije slučaj sa Beogradom. Primera radi Gračaničko jezero je udaljeno 6km od centra daleko manje Prištine, dok je Trg republike udaljen gotovo isto od Makiša (6,3km), s tim da je i tri puta bliži Kožari (svega 2km).

Njujork: https://www1.nyc.gov/assets/dep/images/ ... levels.png

Bliža zona vodoizvorišta malim delom je i u susednoj državi, dok je dalja čak 130km od gradske kuće. Ko ne plati na mostu platiće na ćupriji možda još i više. Skupa je infrastruktura, ali je nemar još i skuplji. Pitajte Vračarce. Sve im živo zabetoniraše zbog tamo nekih njiva, žabokrečina i deponija. Da su veće zone obuhvaćene planskom gradnjom više bi prostora ostalo u centru grada, stanovništvo bi bilo ravnomernije raspoređeno, samim tim i cene nekretnina.

Da me pogrešno ne shvatiš, loše je to što se uništava postojeća zona izvorišta koja nema alternativu, ali ne treba zanemariti ni činjenicu da nam je pola grada u žabokrečinama umesto u građevinskom zemljištu, odnosno da nemamo sistem vodosnabdevanja prilagođen današnjim potrebama, u smislu izbegavanja građevinskih "crnih rupa" u užem gradskom području pokrivenom GUP-om. Pri planiranju novih zona moguće je predvideti i parkove, park-šume. Žabokrečine nisu od značaja stanovništvu ukoliko postoji alternativan način vodosnabdevanja. Da ne pominjem kako Banovom brdu diže cenu a Makišu, Surčinu i Kotežu obara.

Imao sam šta da kažem po tom pitanju. Više neću da se udaljavam od teme. Ponoviću da metro nema veze s vodoizvorištima, da se protivnici bore na pogrešnom frontu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894982#p894982:2mawvwbf je napisao(la):
Пантограф » 31 Oct 2021 02:22 pm[/url]":2mawvwbf]Ne, nego je treba preusmeriti sa Slavije na Terazije/Pozorišni trg.

Ne razumem sta si hteo da kazes time.

Ako druga linija dolazi iz Zemuna i ide do slavije ti bi sa Slavije da je vratiš nazad na Terazije?
 
A, ne, jbt. Nego umesto na Slaviju da ide gde je oduvek i planirano, na Terazije, pa na Bulevar.

To je u stvari najveći faul metro-Kantarijade: nepovezivanje, direktno, centralne zone NB i Zemuna sa centrom Beograda. 16-ca je atraktivnija linija od ove nesrećne metro linije.
 
Aha ok, dobro slazemo se da bulevar zaslužuje celom svojom dužinom da dobije metro.

Nego mene je jako nerviralo sto se na forumu provukla ideja da pravci gde vec postoji tramvaj ne treba da dobiju metro kao i mnogi predlozi forumaša koji su izbegavali provlačenje metroa kroz BKA o sada vidimo da je to i usvojeno u sadasnjem metro planu.

Tu je po mom Beobuild imao loš uticaj.
 
Tačno. U primedbama Građevinskog fakulteta takođe se navodi da je klasična beobildovska 'teorija nekonverzije' besmislica.

Zato ćemo dobiti drugu liniju metroa - konverziju autobuske linije 83, kojoj je ista gradska vlast posle 40 godina uzela zglobne autobuse (toliko je to glavni pravac). Ali 16 i 95 ostaju.
 
Није усвојено провлачење метроа дуж БКА, то је одбачено са изговором да већ постоји трамвај, док је нпр. на Бановом брду и дуж Вишњичке то преклапање сасвим ок.
Наводно је усвојено трасирање крака метроа до Петловог брда куда су СМАРТ планери осмислили трмвај првобитно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894991#p894991:2nyur3hw je napisao(la):
milanche » 31 Oct 2021 02:54 pm[/url]":2nyur3hw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894840#p894840:2nyur3hw je napisao(la):
Bulevarac » 30 Okt 2021, 20:08[/url]":2nyur3hw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=894834#p894834:2nyur3hw je napisao(la):
vucko » 30 Oct 2021 08:43 pm[/url]":2nyur3hw]Građevinski fakultet, partije opozicije su učestvovale na javnoj sednici komisije za planove na kojoj su kao i mi iz Po meri metro obrazlagali svoje primedbe. Prema najavi gradskih vlasti nasipanje Makiša kreće sledeće nedelje. Mi smo se bavilio samo saobraćajnim aspektom metroa.

U našem društvu uvek treba da se nađe neki izdajica i dežurni krivac, znali smo da će to ispasti da smo mi.

Vas vodosnabdevanje ne zanima?

Temu Makisa su manje vise svi iz opozicije forsirali, dok temu trase linija, stvarnih potreba gradjanja, predlozi za poboljsavanje trase i sl se NIKO nije bavio. Zbog toga se udruzenje bavilo jednako vaznom temom saobracaja i funkcionalnosti trasa linija, jer smatra da je to od vitalnog interesa za gradjane.

Dalje navodim sta je problematicno za temu Makis i koja zamka se spremala, da je ta tema ostala primarna.


- U Makisu se gradi depo za metro vozila. (To je i odgovor za one koji se pitaju sto prvo krece iz Makisa). Vozila metroa ne idu na dizel, vec na struju i potpuno su ekoloska. Depo i tehnicki krak moraju da budu negde. Izgradnja naselja je potpuno druga tema.

- U Makisu se vec 50 GODINA nalazi potpuno funkcionalna ranzirna stanica sa ukupno preko 70 koloseka! (krenula izgradnja 1955 potpuno funkcionalna od 70-tih). U okviru ranzirne stanice se nalaze i garaze za elektro lokomotive, garaze za dizel lokomotive, tocenje goriva za dizel lokomotive, a u okviru ranzirne stanice se transportuju i opasne materije. Pa da te citiram :
Vas vodosnabdevanje ne zanima?
De si sve ovo vreme? Za one koji ne znaju, Makis sada izgleda ovako:

257436_232930953391950_6503756_o.jpg



Metro depo, nema ni opasne materije, niti se sipa dizel, niti metro ide na fosilna goriva. Nadovezivanje depoa i odrzavanje elektro vozila u okviru srodnih funkcija koje vec postoje nicim ne narusaca vodoizvorste Upravo insitiranje samo na Makisu ide na ruku VLASTI da moze jednom slikom da POCISTI celu "opoziciju" i tu temu po mom misljenju je nametnuo neko iz ne dobronamernih pobuda, kao i frazu "nece oni to nikad izgraditi", gde se gomila somova iz opozicije upecala. Da ponovim, izgradnja naselja je druga tema, zbog feklane kanalizacije.

Kakvo poboljšanje mafijaške linije metroa, koja za cilj ima da otme obale reka Beograda i uništi vodoizvorište?
Koji će nam prva metro linija od nigde do nigde, koja će nas koštati mnogo novca?
Koje su vaše kvalifikacije da sporite reči strućnjaka, koji su javno govorili o ovoj temi i izneli jasno stav. Suprotno vašem stavu, stručnjaci tvrde da metro uništava vodoizvorište, gde vi tvrdite da metro ne narušava vodizvorište?
Sve ovo vreme pišem o problemu vodosnabdevanja, bili smo i na javnoj raspravi kada smo zahtevali da se ukine plan za metro na Makišu, ali sve to nije bitno, bitno je da vi koliko vidim nikoga od struke niste konsultovali, barem ja ne vidim nijednog stručnjaka koji se bavi vodosnabdevanjem, nego sami donosite zaključke, kako vam odgovara i direktno podržavate SNS mafiju i otimanje obala reka, zato vas je i pohvalio Vesić.
Iskreno sumnjam u vaše namere i svest.

Može li da se kopa metro i na Makiškom polju?
"Ne može, može sve ali se uništava nešto što je svetinja za svaki grad, svaku zemlju, svaki narod, čoveka...
Tamo se sve radi divlje, bez dozvola."

Branislav Božović - Čovek je legenda, bivši sekretar Sekretatijata za zaštitu životne sredine, imao sluha za sve struke u ovom domenu, čovek koji je verovatno najbolji koji je mogao biti na tom mestu u poslednjih 30 godina - planinar, speleolog, skijaš, geolog. Zna Beograd kao svoj džep.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zPRaGoGIKk4[/youtube]
 
@Bulevarac, ako ti je milančetov tekst bio težak za čitanje evo lakše verzije:

Depo za metro ne ugrozava vodoizvorište pošto nema mogućnosti da ispušta štetne materije u zemlju.

Potencijalno naselje sa druge strane ugrožava vodoizvorište.

Depo se planira odmah pored postojeće ranžirne stanice.

Depo može da postoji nezavisno od naselja. U depou ne žive ljudi, u njemu se servisiraju garniture koje idu na struju.

Garniture na struju ne ispuštaju dizel u tlo.
 
Da. Zgrade su te koje ugrozavaju vodoizvoriste.
I ukoliko bude kopanja tunela u Makisu i to takodje ugrozava vodoizvoriste.
 
У зони Макиша је планирана траса у нивоу.
 
P: Da li je trasa nadzemna ili podzemna?

O: Prva faza prve metro linije planirana je od Makiša do Karaburme u dužini od oko 16,2km. U skladu sa raspoloživim tehničkim rešenjima, trasa je planirana po terenu na delu od stanice Železnik do stanice Makiš u dužini od 2,1km. Na ovom delu trasa se vodi kroz prostor planiranog depoa za metro i ima dve stanice koje su planirane na terenu, stanice Železnik i Makiš.
https://www.bgmetro.rs/index.php/sr/o-n ... i-odgovori

Izvinite me sada, odoh da naplatim ovo agitovanje. :sesir:
 
Što mi je izbrisan komentar, napišem jedan post na ovoj temi u 100 godina da je lako igrati se tuđim (uključujući i mojim) parama, i to je mimo pravila Foruma? Drugi se zjabavaju i crtkaju putanjice metroa gde jedan cm olovke košta na desetine milione evra, a ja ću plaćam njijove dubioze, pa neće da može, nek svako plati svoje fix ideje. I što se tiče Vučkovog rada, nemam ništa protiv, čak i podržavam - dok god ruka nije u mom džepu da ja imam troškove koje ne želim. Ako niko od vas nema troškove od mene, neču ni ja da imam od vas, pošten odnos.
 
Метро ће бити трошак за целу Србију, то нема сумње. Вучкова и ицијатива се водила здравим разумом и логиком да целокупни пројекат метроа кад већ кошта шта кошта макар и буде од користи целокупном становништву Србије, пре свега жељом да метро покрије железничку станицу Београд центар и Универзитетски клинички центар Србије. Нажалост то је одбачено.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895037#p895037:75xwpfg8 je napisao(la):
Steva » 31 Oct 2021 06:55 pm[/url]":75xwpfg8]@Bulevarac, ako ti je milančetov tekst bio težak za čitanje evo lakše verzije:

Depo za metro ne ugrozava vodoizvorište pošto nema mogućnosti da ispušta štetne materije u zemlju.

Potencijalno naselje sa druge strane ugrožava vodoizvorište.

Depo se planira odmah pored postojeće ranžirne stanice.

Depo može da postoji nezavisno od naselja. U depou ne žive ljudi, u njemu se servisiraju garniture koje idu na struju.

Garniture na struju ne ispuštaju dizel u tlo.

Naši stručnjaci, geolozi govorili su o tome i rekli da ne može, da se tako presecaju putevi voda koje dolaze sa brda u pozadini, govorili su o tome da ne može beton, ne može ašov da se zakopa na vodoizvorištu, ali vidim da to niko nije slušao ili niko ne smatra da je to važno od ljudi koji podržavaju ovaj predlog suprotan stavu struke.
Vidim da je napisano da je taj deo nadzeman, ali projekat je zločinački i u njemu ne treba učestvovati.
 
Па имаш већ главну ранжирну станицу, а и Нови обреновачки пут као повелики објекат нискоградње који пресеца Макиш.
Ако је и струка то рекла - није да има много смисла.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895123#p895123:2h42y1x5 je napisao(la):
vucko » 31 Oct 2021 11:46 pm[/url]":2h42y1x5][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7siRyahnxY0[/youtube]
Cestitke na smirenom i vrlo jasnom izlaganjem. Ovako se pobeduje u diskusiji protiv jacih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=895094#p895094:1p2l6r0n je napisao(la):
vucko » 31 Oct 2021 09:35 pm[/url]":1p2l6r0n]
P: Da li je trasa nadzemna ili podzemna?

O: Prva faza prve metro linije planirana je od Makiša do Karaburme u dužini od oko 16,2km. U skladu sa raspoloživim tehničkim rešenjima, trasa je planirana po terenu na delu od stanice Železnik do stanice Makiš u dužini od 2,1km. Na ovom delu trasa se vodi kroz prostor planiranog depoa za metro i ima dve stanice koje su planirane na terenu, stanice Železnik i Makiš.
https://www.bgmetro.rs/index.php/sr/o-n ... i-odgovori

Izvinite me sada, odoh da naplatim ovo agitovanje. :sesir:

Deo trase od stanice Makiš do stanice Žarkovo planira se u otvorenom iskopu (cut&cover) u dužini od oko 2,15km. Deonica u dužini od oko 11,2km od stanice Žarkovo do stanice Pančevački most planirana je u dubokom tunelu...

Vodoizvorište se prostire 5km vazdušnom linijom od Makiša do Ade, stručnjaci su o tome govorili, ali vi to niste uvažili. Stručnjaci su i jasno rekli da su najveće zamerke trase metroa i planirani redosled izgradnje linija. Vas ni stav stručnjaka nije sprečio da "ulepšavate" nakazni projekt i time SNS mafiji dajete na legitimitetu u otimanju obala reka, uništavanju vodoizvorišta. Na pitanje novinara o najvećim zamerkama stručnjaka, trasama metroa i redosledu izgradnje, nemate nikakav odgovor, osim da zamerate građevinskom što se nisu javili ranije. Šta to znači, da vam je prihvatljiva metro linija 1, da je to realnost? Pa kažite onda, evo mi smo saglasni da će linija 1 kako kažu stručnjaci uništiti vodoizvorište, mi se slažemo da je linija besmislena, skupa, da iza nje stoje interesi građevinske mafije, ali želimo da učestvujemo u razradi te ideje u interesu za sve građane.
 
Извињавам се ако је било:
https://www.danas.rs/vesti/beograd/vesi ... kultetima/


„Ta primedba je delimično prihvaćena, to znači da je u plan Beogradskog metroa ušla i ta trasa. Međutim, ona u prvoj fazi neće biti izgrađena, ali postoji mogućnost da se jednog dana, neko drugi kada bude gradio, ili dograđivao, pošto se metro gradi uvek i dograđuje kao svuda u svetu, da se uradi i taj krak. Ta mogućnost je ostavljena“, kazao je Vesić

Толико о победи и измени трасе метроа. Удружењу свака част на идеји, вољи, труду и залагању, али лажно представљати да је остварена некаква победа само иде у прилог власти и овом криминалу који се дешава пред нашим очима.

Дакле, поштено је рећи дали смо све од себе, борићемо се и даље иако сада нисмо успели, а не причати о некаквој победи. Да цитирам Весића још једном: "postoji mogućnost da se jednog dana, neko drugi kada bude gradio, ili dograđivao, pošto se metro gradi uvek i dograđuje kao svuda u svetu, da se uradi i taj krak. Ta mogućnost je ostavljena“
 
А што не постоји могучнист да се једног дана провуче кроз прокоп?
 
Нисам пророк, али знајући како свака власт функционише од настанка вишепартијског система до данас предвиђам:

- ако се не изгради трамвај до Видиковца то ће правдати тиме да је предвиђено да се уради крак метроа на тој траси
- ако се изгради трамвај до Видиковца, онда ће неграђење метро крака до Видиковца правдати тиме да постоји трамвај

Мислим да је прва варијанта вероватнија, пошто онда не морају ништа да граде, ко год био на власти. Мислим на временски период док смо већина форумаша овде живи и здрави.
 
Неће се изградити трамвај до Видиковца, то је сад јасно. А неће ни метро, са оваквим планом - јер ће доћи на ред после уложених 15 милијарди евра, а то нико не може да плати.

Дакле, у некој следећој фази (животу) овај план мора да се мења - из темеља.
 
Vrh