Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892415#p892415:12l0e1nw je napisao(la):
MC_ » Pet Okt 22, 2021 11:06 pm[/url]":12l0e1nw]Ogromna vecina stanovnika Srbije im slepo veruje.
Pogledajte kako su lako nasamarili cak i ljude sa foruma.

Не, већ огромна већина становника Србије им не верује и не излази на изборе или гласа за мање зло. Чак и велики број оних који гласа за њих им не верује, већ то ради из личне користи.
 
Da sam ovakav intervju pročitao u Informeru ili Alou, ne bih se iznenadio. Ali nekad ozbiljne Novosti su u poslednje vreme dotakle dno i više se takoreći i ne razlikuju od pomenute toalet-štampe.
Da novinar koji je intervju radio ima trunčicu profesionalnog integriteta,postavio bi pitanje: "Gospodine Kantar,ako je rok za izradu idejnog rešenja april 2022. godine,a početak podzemnih radova je planiran za proleće 2022. godine, da li mislite da je izvodljivo da u roku od 2 meseca(1. april-22. jun 2022. koliko proleće traje) bude završen glavni projekat,ispregovaran i potpisan ugovor sa izvođačima i da započnu stvarni radovi na terenu?" ili da oko depoa postavi pitanje: "Kako je moguće da radovi na depou počnu 1. novembra 2021. tj. za nepune dve nedelje,ako u decembru tek treba da bude potpisan ugovor o depou?"
Naravno, Kantar nebi mogao da suvislo odgovori na ova dva ključna pitanja,nego bi novinara optužio da radi za Đilasa, a novinar bi verovatno već istog dana ostao bez posla. Potpuno razumem ljude koji se dodvoravaju režimu da bi imali od čega da žive, ali ovoliko je**nje naroda u zdrav mozak je već postalo morbidno. Političari koji nemaju namere da počnu da grade čak i ovako promašen metro se ponašaju kao da oni ne žive u Beogradu,kao da se njihova deca ne truju izduvnim gasovima, pa čak i ako se ne muče u javnom prevozu kao mi, i u džipovima od 100.000 evra kojima se voze sigurno barem delimično osećaju šta znači špic, još uvek ne postoje leteći džipovi koji bi bili imuni na saobraćajne gužve. Njih to ne zanima, bitniji je nacionalni stadion, bitnija je fontana u hiljadu boja, bitnije je sve osim onoga što treba 99% običnih građana Beograda koji ne uživaju privilegije napreDNOg "zlatnog doba"...
 
Suočavanje sa besmislenim odgovorima i pojedinostima je jedino izvodljivo u emisiji koja se emituje uživo.

U ovoj situaciji bi postavljanje dodatnog pitanja dovelo do toga da se tekst ispravi i dovede u neki logičan sled. Često se štampani intervjui pripremaju kroz prepisku putem email-a što dodatno otežava posao sa dodatnim pitanjima. Sudeći po fotografiji koja prati tekst rekao bih da je novinar/fotograf bio u direktnom kontaktu sa Kantarom ali treba poznavati temu i biti brz kako bi se primetila kontradiktornost koju si pomenuo.
 
У тексту пише да се посао уговара по Жутом Фидику, а то значи да извођач израђује пројекат и изводи радове. Тако се уговара изградња мање-више свих ауто-путева последњих неколико година. Углавном држава (инвеститор) израђује техничку документацију на нивоу идејног пројекта, а онда извођач израђује пројекат за грађевинску дозволу (ПГД) и пројекат за извођење (ПЗИ), а на крају и пројекат изведеног објекта (ПИО).

Главни пројекат не постоји већ 6-7 година у Закону о планирању и изградњи, сада је то ПГД. Градња може да почне када се изради ПЗИ јер се тек ту разрађују сви неопходни детаљи (нпр. планови армирања). Евентуално могу да почну припремни радови пре завршетка ПЗИ.

Дакле, и да се данас потпише уговор, градња неће почети данас већ кад се уради ПГД, прође техничка контрола, добије грађевинска дозвола и изради ПЗИ. Осим тога, идејни пројекат (који претходи ПГД) мора да добије сагласност републичке ревизионе комисије.
 
Ako nije zaista došlo do 2 bitne štamparske greške (što bih voleo,ali čisto sumnjam da je to u pitanju), onda nema teorijske šanse ni da u novembru počne da se gradi depo,niti na proleće sam metro. Možda će se u novembru slikati kako presecaju vrpcu,bageri i radnici će tog dana malo nešto čačkati po Makišu,i čim se kamere sklone za njima će otići i radnici i mašine. Toga smo se nagledali već milion puta.
Oni zaista žive u uverenju da smo mi niža rasa ili narod debila. Čovek treba da bude elementarno nepismen ili da ima IQ30 da negde pročita da će ugovor biti potpisan u decembru,a da će radovi na koje se taj ugovor odnosi početi mesec dana ranije,i da u tako očiglednu i besramnu laž poveruje. Metro kakav oni obećavaju bi mogao biti 100 puta bolji ako bi se manje BGH20 stavljao u prvi plan,ali ja sam prvi rekao da bih voleo da se i ovo sagradi,iako sam i dalje skeptik dok ne vidim početak i završetak radova: upravo zbog ovakvih stvari, sve više i više mi izgleda da će i ovaj plan završiti gde i svi metro-planovi u zadnjih 70 godina.
 
Eh, da, vladavina permanentnog marketinga, politički sistem Srbije.

Nego, već koliko uskoro, cement bi u Srbiji trebalo da poslupi 30%, a i sve ostalo poskupljuje, pa će biti zanimljivi pregovori s braćom Kitajcima, kad budu tražili 200 miliona evra po kilometru. Zvaće se brat Si, al on će teško da naredi svojima da rade sa gubitkom.

Još će zanimljivije biti izvesti ovakav plan narednih godina. Dobrodošli u saobraćajno katastrofalan SNS građevinski poduhvat veka od 10 milijardi...
 
Заменик градоначелника Горан Весић изјавио је да је најважнија одлука о којој ће се расправљати на седници Скупштине Града Београда, заказаној за понедељак, 25. октобар, ребаланс градског буџета који се, истакао је, ради зато што има више прихода у буџету.

– Наш буџет ће бити увећан за око пет одсто у односу на последњи ребаланс – нагласио је Весић.

Он је додао да то значи да ће буџет износити преко 150 милијарди динара, прецизније 1.282.262.236 евра што је, истиче, највећи буџет у историји Београда.

– Ово показује да су наше финансије стабилне и да коначно можемо да развијамо град и радимо оно што се деценијама уназад није радило – рекао је Весић.

Он је истакао да је буџет Града увећан за око 6,7 милијарди динара, док је буџет градских општина повећан за око 640 милиона динара.

Појаснио је да је у овом ребалансу обезбеђено око 1,8 милијарди динара за изградњу насипа и колектора 3 и 4 на Макишком пољу, што је, како каже, део радова који се изводе за метро, чиме је омогућено да радови на метроу почну у новембру, како је и обећано.

Поред тога, обезбеђено је више од 258 милиона динара за изградњу надвожњака у Батајници који повезује Батајницу и Шангај и око 520 милиона динара за финансирање пројектовања друге линије метроа.

Весић је рекао да је око 14 одсто повећано издавање за капиталне инвестиције – опремање комплекса будуће аутобуске и железничке станице у Блоку 42, фабрику вакцина, метро систем и све друго што је неопходно.

Навео је да очекује да ће седница Скупштине града бити завршена, као и увек, успешно и додао да ће наредна бити одржана вероватно 8. новембра, када ће се пред одборницима, између осталог, наћи План генералне регулације шинских система којим је предвиђено ширење трамвајске мреже и БГ воза, као и изградња београдског метроа.

izvor: beograd.rs
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892410#p892410:3mgje2fp je napisao(la):
Užice » 22 Oct 2021 09:43 pm[/url]":3mgje2fp]Nažalost,biće to još jedan veliki aprili-lilili za zaboravan narod i polupismene birače koji im slepo veruju :violina:
Daće Bog da bude tako.
 
Sa Twitter-a:
1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892541#p892541:30rzwkzo je napisao(la):
tribi » Sub Okt 23, 2021 3:55 pm[/url]":30rzwkzo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892410#p892410:30rzwkzo je napisao(la):
Užice » 22 Oct 2021 09:43 pm[/url]":30rzwkzo]Nažalost,biće to još jedan veliki aprili-lilili za zaboravan narod i polupismene birače koji im slepo veruju :violina:
Daće Bog da bude tako.
Ne daj bože da bude tako,iako nažalost svi pokazatelji govore da će biti: ovakav metro je daleko od dobrog,ali dvomilionski grad bez ikakvog metroa 2040. će biti Danteov pakao. Daj bože da je Kantar napravio lapsus ili da je novinar pogrešno zapisao datum,i da je zapravo hteo reći da će imati završen idejni projekat do kraja ove godine,a da će kopanje započeti u aprilu.
 
Уз малу модификацију може тај депо да се искористи за БГ воз таман. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892548#p892548:2tjb80ab je napisao(la):
Bulbulderac17 » 23 Okt 2021, 16:38[/url]":2tjb80ab]Koja opozicija zna li neko?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Iskreno, koja god. Nije za ovu temu, ali SNS jeste najranjiviji u Beogradu, jer je u tom smislu uspeo da se poistoveti sa najiritantnijim članom, tj. Goranom Vesićem, koga ne podnose ni njihovi glasači.
Sad, kako to kanalisati, to jeste drugo pitanje, ali šanse jesu dosta veće nego 2018.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892547#p892547:1eay4h70 je napisao(la):
Užice » 23 Okt 2021, 16:38[/url]":1eay4h70]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892541#p892541:1eay4h70 je napisao(la):
tribi » Sub Okt 23, 2021 3:55 pm[/url]":1eay4h70]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892410#p892410:1eay4h70 je napisao(la):
Užice » 22 Oct 2021 09:43 pm[/url]":1eay4h70]Nažalost,biće to još jedan veliki aprili-lilili za zaboravan narod i polupismene birače koji im slepo veruju :violina:
Daće Bog da bude tako.
Ne daj bože da bude tako,iako nažalost svi pokazatelji govore da će biti: ovakav metro je daleko od dobrog,ali dvomilionski grad bez ikakvog metroa 2040. će biti Danteov pakao. Daj bože da je Kantar napravio lapsus ili da je novinar pogrešno zapisao datum,i da je zapravo hteo reći da će imati završen idejni projekat do kraja ove godine,a da će kopanje započeti u aprilu.
Vrlo je realan scenario da će ovu vlast stići kletva BG metroa, tj, da će da izgube Beograd u aprilu i onda "ćao, metro".
Pritom, ne zaboravi da Kantar originalno nije SNS-ov čovek i da je, kao neko ko ipak poznaje saobraćaj, možda privatno protiv plana.
 
Meni deluje da su ljudi mnogo više bili protiv projekta Beograd na vodi koji je pritom bukvalno pred njihovim očima menjao grad a da ih ovo uopšte ne zanima, ne razmišljaju o tome i ne veruju u realizaciju niti će je u skorije vreme videti pred očima - bar još nekih godinu dana. I pored toga što su mnogi bili protiv projekta BNV, SNS je ostao na vlasti u Beogradu, ne verujem da bi projekat koji ne izaziva nikakve emocije u široj masi mogao da donese značajne promene. Ja kad pitam ljude u svom okruženju, oni nemaju pojma o ovome osim da se nešto pominje metro tu i tamo, ima i neki Makiš, a gde, šta, kako... ništa.

Što se tiče početka izgradnje, svi znamo da je to više svečani nego faktički početak. Tako se otvaraju kod nas i gradilišta puteva pa sve stoji po godinu dana pogotovo kada znamo da još ništa nije potpisano i da se potpisuju ugovori za projektovanje i izgradnju a ne samo za izgradnju kako je to lepo iznad objašnjeno.

Koliko sam shvatio Kantara za potpisivanja ugovora:
Oktobar/novembar 2021 - kolektori i nasip - sredstva će biti obezbeđena rebalansom u ponedeljak - izvođač Power China
Decembar 2021 - depo - izvođači Power China i Alstom
Nakon aprila 2022 - trasa i stanice - izvođač Power China
 
Ugovor za depo u decembru 2021. a početak radova na tom istom depou u novembru 2021. ? Ko je ovde lud, mi ili oni?
 
Pa to je simbolični početak radova koji znači taman koliko i memorandumi o razumevanju. A i ne kažu da će se raditi na samim zgradama i kolosecima što je predmet ugovora koji je predviđen za decembar već baš na onome za šta Kantar kaže da je ugovor pred potpisivanjem - nasipanje i izgradnja kolektora. Uostalom ponavljam da sve i da je ugovor potpisan to ne znači da bi istog trenutka nakon tog svečanog početka radova kamioni pojurili u kolonama da istovaraju pesak jer će verovatno prvo biti potrebno dodatno projektovanje i priprema izvođača za izvođenje radova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892597#p892597:ll67pabp je napisao(la):
Pumba » Sub Okt 23, 2021 7:53 pm[/url]":ll67pabp]Pa to je simbolični početak radova koji znači taman koliko i memorandumi o razumevanju. A i ne kažu da će se raditi na samim zgradama i kolosecima što je predmet ugovora koji je predviđen za decembar već baš na onome za šta Kantar kaže da je ugovor pred potpisivanjem - nasipanje i izgradnja kolektora.
Ako sam ovo dobro razumeo,u novembru tek treba da počne izgradnja nasipa na kojem će depo biti, a ugovor o samom objektu tek treba da bude potpisan. Ali kako oni uopšte zamišljaju da idejni projekat za metro bude do aprila iduće godine,a da radovi na stanicama i bušenje tunela počne već tokom proleća 2022. što im je bilo zadnje obećanje ? Pa to neće biti ni do kraja 2022. godine,ako pretpostavimo da će idejni projekat biti u najavljenom roku(a dosad se baš nigde nisu proslavili sa poštovanjem zadatih rokova), a onda prođu još meseci dok se uradi glavni projekat,pa pregovori sa izvođačem,pa potpisivanje ugovora,pa građevinska dozvola ova,ona, i tako ćemo se dovući do 2023. godine,ako do tada ne izbije neki rat u Bosni ili na KiM, pa od metroa zbog toga ne odustanu do daljnjeg. Ne razumem,zbog čega im samo za idejni projekat treba 7 meseci počev od današnjeg dana, i zašto za proteklih 7 godina svoje gradske vlasti nisu mogli makar svu prokletu papirologiju da završe? A slušali smo i da izgradnja metroa kreće 2016. pa 2020. .....
 
Ne ide to tako brzo koliko ljudi zamisljaju.
Kad kazu pocetak radova u decembru, to znaci da je zvanicni pocetak radova a dok oni naprave kamp pa dok dovedu materijal, ljudstvo, mehanizaciju, pa dok rnasipaju teren konkretni radovi se vide tek koji mesec kasnije.

Setite se autoputeva, kad krenu sa radovima znate vrlo dobro da se prvih par meseci nista ne vidi.
Isto ce i biti za metro.
 
@spatio Upravo tako, to je ono što sam i ja hteo da kažem.

@Užice Sve je tako kako kažeš jedino kako je objasnio Nikola NS, neće biti izrade glavnog projekta (tj. PGD i PZI) od strane Egisa već od strane Power China nakon potpisivanja ugovora za izgradnju.
 
Trenutno imamo 842 stranice na Beobuild-u koje se bave temom metroa. Pitam se,hoće li kopanje tunela i stanica početi pre nego što stignemo do 1000-te stranice?
 
Neće.
SNS gubi Beograd u aprilu i kraj priče. Stići će ih kletva, pazite šta pišem. ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892555#p892555:2g4uka5l je napisao(la):
DzonTravolta » 23 Oct 2021 03:57 pm[/url]":2g4uka5l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892547#p892547:2g4uka5l je napisao(la):
Užice » 23 Okt 2021, 16:38[/url]":2g4uka5l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892541#p892541:2g4uka5l je napisao(la):
tribi » Sub Okt 23, 2021 3:55 pm[/url]":2g4uka5l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=892410#p892410:2g4uka5l je napisao(la):
Užice » 22 Oct 2021 09:43 pm[/url]":2g4uka5l]Nažalost,biće to još jedan veliki aprili-lilili za zaboravan narod i polupismene birače koji im slepo veruju :violina:
Daće Bog da bude tako.
Ne daj bože da bude tako,iako nažalost svi pokazatelji govore da će biti: ovakav metro je daleko od dobrog,ali dvomilionski grad bez ikakvog metroa 2040. će biti Danteov pakao. Daj bože da je Kantar napravio lapsus ili da je novinar pogrešno zapisao datum,i da je zapravo hteo reći da će imati završen idejni projekat do kraja ove godine,a da će kopanje započeti u aprilu.
Vrlo je realan scenario da će ovu vlast stići kletva BG metroa, tj, da će da izgube Beograd u aprilu i onda "ćao, metro".
Pritom, ne zaboravi da Kantar originalno nije SNS-ov čovek i da je, kao neko ko ipak poznaje saobraćaj, možda privatno protiv plana.
Daj Bože za ovo prvo, a za ovo drugo - nije, Kantar je vatren pristalica ovog plana.
 
Vrh