Šta je novo?

Metro

Poslednja deonica Northern linije Londonskog metroa otvorena pre dve nedelje koštala je 441 milion evra po kilometru :kafa: :shok:
 
Pa da, jbg, te stvari koštaju. Nešto što deo naroda ovde nije u stanju da shvati i prihvati već decenijama. Zato na metro i čekamo duže od pola veka.

Naravno, ne kažem da treba toliko da košta i nas. Nego da je odlaganje tog posla i strah i trepet od finansija dovelo do ovoga gde smo. Eeee jbg, nemamo svih 463.643.053 evra/maraka, nećemo moći da popločamo poslednji WC na poslednjoj stanici pa bolje da ni ne počinjemo.. A bitno da se imalo para za tunelčine kroz naseljena brda, ploče, čvorove, podzemne aerodrome (a danas aerodrome u Trebinju) i svašta nešto...

Svi pametni na svetu gradiše svoje metroe u fazama, metar po metar. Samo se ovde čekalo da se skupe milijarde unapred i da se stvore savršeni uslovi da bi se krenulo i izgradnju. Naravno, to se nikad nije desilo.
 
Svi smo svesni da je trenutno aktuelni plan metroa 70% interes tajkuna koji grade naselja na Makiškom Polju,Adi Huji i Savskom Amfiteatru,a samo 30% interes običnih građana koji žive u Beogradu. Ali još tri decenije bez ikakvog metroa su za građane 0%. Ako već moramo birati između dva zla, treba izabrati manje.
 
Znači povećanje gužvi i broja vozila na ulicama zbog reorganizacije i usklađivanja linija gradskog prevoza sa metroom koji ne pomaže za 90% Beograđana je bolje nego nemati takav metro?
 
Manje zlo je da se ovo ne gradi. Mnogo manje. Nažalost, izgradiće se deo prve linije sigurno i ostaće kao još jedan spomenik gluposti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887539#p887539:1q0r36g5 je napisao(la):
Užice » Pet Okt 08, 2021 2:10 pm[/url]":1q0r36g5]Svi smo svesni da je trenutno aktuelni plan metroa 70% interes tajkuna koji grade naselja na Makiškom Polju,Adi Huji i Savskom Amfiteatru,a samo 30% interes običnih građana koji žive u Beogradu. Ali još tri decenije bez ikakvog metroa su za građane 0%. Ako već moramo birati između dva zla, treba izabrati manje.

Slazem se, samo u zlo uracunaj i 4.4 milijarde Eura (moguce i vise).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887545#p887545:2v03bjhx je napisao(la):
solecar » Pet Okt 08, 2021 2:25 pm[/url]":2v03bjhx]Znači povećanje gužvi i broja vozila na ulicama zbog reorganizacije i usklađivanja linija gradskog prevoza sa metroom koji ne pomaže za 90% Beograđana je bolje nego nemati takav metro?
Linije GSP će se zakidati i menjati zbog planirane seobe glavne autobuske stanice na NBG,a ne zbog izgradnje samog metroa. Ovaj metro će svuda(osim na Makišu) biti podzemni,tako da on nije nikakva smetnja za saobraćaj na površini. Naravno,ogromna ušteda bi bila kada bi cela trasa druge linije od Savskog Trga do ulaska u Zemun bila nadzemna na visokim stubovima i da prelazi Savu preko železničkog mosta, ali vozovi bi verovatno svojom bukom remetili popodnevni dremež stanarima BGH20.
 
Пантограф":8er8ptfl je napisao(la):
Manje zlo je da se ovo ne gradi. Mnogo manje. Nažalost, izgradiće se deo prve linije sigurno i ostaće kao još jedan spomenik gluposti.
Slažem se za ovo da će izgraditi deo prve linije samo da zapljunu Makiš i BW za sva vremena. Za vođenje linija posle mislim da im je svejedno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887548#p887548:h7d05ln7 je napisao(la):
Užice » Пет Окт 08, 2021 1:36 pm[/url]":h7d05ln7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887545#p887545:h7d05ln7 je napisao(la):
solecar » Pet Okt 08, 2021 2:25 pm[/url]":h7d05ln7]Znači povećanje gužvi i broja vozila na ulicama zbog reorganizacije i usklađivanja linija gradskog prevoza sa metroom koji ne pomaže za 90% Beograđana je bolje nego nemati takav metro?
Linije GSP će se zakidati i menjati zbog planirane seobe glavne autobuske stanice na NBG,a ne zbog izgradnje samog metroa. Ovaj metro će svuda(osim na Makišu) biti podzemni,tako da on nije nikakva smetnja za saobraćaj na površini. Naravno,ogromna ušteda bi bila kada bi cela trasa druge linije od Savskog Trga do ulaska u Zemun bila nadzemna na visokim stubovima i da prelazi Savu preko železničkog mosta, ali vozovi bi verovatno svojom bukom remetili popodnevni dremež stanarima BGH20.
Није се никад доводило у питање да ће траса метроа сметати другим саобраћајницама. Проблем је у томе што ће линије са периферија ка центру бити реорганизоване и скраћене што ће бројне путнике јавног превоза да пребаци на индивидуални превоз.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887571#p887571:14djbb3d je napisao(la):
Дошљак » Fri Oct 08, 2021 2:44 pm[/url]":14djbb3d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887548#p887548:14djbb3d je napisao(la):
Užice » Пет Окт 08, 2021 1:36 pm[/url]":14djbb3d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887545#p887545:14djbb3d je napisao(la):
solecar » Pet Okt 08, 2021 2:25 pm[/url]":14djbb3d]Znači povećanje gužvi i broja vozila na ulicama zbog reorganizacije i usklađivanja linija gradskog prevoza sa metroom koji ne pomaže za 90% Beograđana je bolje nego nemati takav metro?
Linije GSP će se zakidati i menjati zbog planirane seobe glavne autobuske stanice na NBG,a ne zbog izgradnje samog metroa. Ovaj metro će svuda(osim na Makišu) biti podzemni,tako da on nije nikakva smetnja za saobraćaj na površini. Naravno,ogromna ušteda bi bila kada bi cela trasa druge linije od Savskog Trga do ulaska u Zemun bila nadzemna na visokim stubovima i da prelazi Savu preko železničkog mosta, ali vozovi bi verovatno svojom bukom remetili popodnevni dremež stanarima BGH20.
Није се никад доводило у питање да ће траса метроа сметати другим саобраћајницама. Проблем је у томе што ће линије са периферија ка центру бити реорганизоване и скраћене што ће бројне путнике јавног превоза да пребаци на индивидуални превоз.

Ne razumem logiku, fider te dovede do metroa (dakle ne ulazi u grad, smanjuje guzvu u gradu) odatle presednes na metro koji se ne mesa sa nadzemnim saobracajem posledicno brze stignes do zeljene destinacije. U glavi mi je poredjenje nekog ko sada dolazi busom iz Obrenovca ili Lazarevca npr. Ne vidim sta je ovde losije za te ljude pa da ce da predju na voznju kolima?
 
Лоше је што ће уместо једног преседања (фидер-метро) бити потребна два (фидер-метро-други видови превоза у центру). То је последица лоше позиционираних станица у центру и малог броја истих. Све је лепо образложено у примедби Грађевинског факултета, прочитајте је ако нисте.
 
To nije arguent jer metro stanica u BgH20 staje prakticno isto gde i autobusi sada, zar ne?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887539#p887539:ro5uhc62 je napisao(la):
Užice » 08 Oct 2021, 14:10[/url]":ro5uhc62]Svi smo svesni da je trenutno aktuelni plan metroa 70% interes tajkuna koji grade naselja na Makiškom Polju,Adi Huji i Savskom Amfiteatru,a samo 30% interes običnih građana koji žive u Beogradu. Ali još tri decenije bez ikakvog metroa su za građane 0%. Ako već moramo birati između dva zla, treba izabrati manje.

Bolje je za tri decenije izgraditi metro koji će pokriti 100% interesa građana nego isprasiti sve pare za ovih 30% sada pošto je pitanje da li ćemo ikada imati novca da kasnije ozbiljnije širimo metro mrežu i ispravljamo greške. Do tada dobro reorganizvana gradska železnica i reformirani GSP može još donekle da drži grad.

Ima ona izreka - ja sam previše siromašan da bi kupovao dva puta. Ovo je nama praktično jedina ozbiljna šansa da izgradimo išta a tu šansu iskorišćavamo na najgori mogući način.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887271#p887271:v76nvsv4 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Okt 07, 2021 1:49 pm[/url]":v76nvsv4]Pa da, jbg, te stvari koštaju. Nešto što deo naroda ovde nije u stanju da shvati i prihvati već decenijama. Zato na metro i čekamo duže od pola veka.

Naravno, ne kažem da treba toliko da košta i nas. Nego da je odlaganje tog posla i strah i trepet od finansija dovelo do ovoga gde smo. Eeee jbg, nemamo svih 463.643.053 evra/maraka, nećemo moći da popločamo poslednji WC na poslednjoj stanici pa bolje da ni ne počinjemo.. A bitno da se imalo para za tunelčine kroz naseljena brda, ploče, čvorove, podzemne aerodrome (a danas aerodrome u Trebinju) i svašta nešto...

Svi pametni na svetu gradiše svoje metroe u fazama, metar po metar. Samo se ovde čekalo da se skupe milijarde unapred i da se stvore savršeni uslovi da bi se krenulo i izgradnju. Naravno, to se nikad nije desilo.

Колико износи цена рада на западу, а колико овде? Колико износи цена материјала тамо, а колико овде?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887577#p887577:8xue8oqx je napisao(la):
markomarkovic » Пет Окт 08, 2021 2:58 pm[/url]":8xue8oqx]To nije arguent jer metro stanica u BgH20 staje prakticno isto gde i autobusi sada, zar ne?
Koja станица у БнВ и који аутобуси конкретно?
 
Па 83. Ионако је планирана метро линија бр. 2 обична конверзија те аутобуске линије (којој су укинули и зглобове).
 
Rekao bih da je Marko hteo da kaže da će metro dovoditi putnike na Savski trg baš kao što su i pre njega vozovi i autobusi prema tome ništa se ne gubi već naprotiv dobija jer će sada bez presedanja ili pešačenja moći da se stigne i na Trg republike ili do Bajlonijeve pijace a sa presedanjem na drugu liniju - do Slavije, Cvetka, Bulevara, centralnih delova NBG i Zemuna... Dakle neuporedivo bolje.

A koji autobusi - svi gradski i prigradski autobusi koji dolaze iz pravca Sajma (37, 52, 53, 56, 91, 92, potezi 5xx i 8xx) plus međugradski će verovatno umesto na Žarkovu stajati na Julinom gde je moguće da se pređe na metro. Takođe sada staju i kod Ade a i tu će biti stanica pa će svako ko želi u centar a dolazi međugradskim moći da siđe tu a ko ide na jug NBG može da nastavi do nove glavne.
 
Савски трг је са укидањем железнице, окретнице аутобуса и Ластине станице изгубио на значају у свакодневним кретањима грађана пошто није више преседачко чвориште. Путници са БАС и онако од како су почели радови користе за 78, 83, 9, 7 и 11 стајалиште Економски факултет до ког се мање пешачи са самих перона, мада ће и БАС ускоро да се сели.

Проблем два је у томе што овај план метроа слабо покрива центар града, о томе је Грађевински факултет лепо образложио детаље у примедби ПГР шинских система.
 
Istini za volju najvise sam mislio na prigradske jer oni definitvno nece vise zalaziti u grad. Obrenovac i Lazarevac definitvno bi mogli da voze samo do depoa. Za Lazarevacke je steta sto nema kraka ka vidikovcu jer bi oni mogli tamo da se kace na metro.

Sad i ja kapiram da je @Dosljak verovatno vise mislio ne na prigradske nego na gradske linije, mozda tu nije situacija tako jednostavna kao sa prigradksim gde je potpuno jasno da je fider+metro bolje nego bus u centar grada. Valjda se bar tu slazemo.
 
То је сигурно, сви ти приградски аутобуси ће бити скраћени до терминуса метроа. И то је ок план. Али проблем је где се стиже метроом у граду. И имајмо на уму да ће једно време прва линија бити једина, па ће се на Савском тргу преседати са метроа на 78, 83, 2, 9 и 7.
 
Изгледа да ће ствар бити јоп сложенија и мање ефикасна.
 
Na te linije se preseda i sada kada se dođe do Savskog trga, dakle ništa se ne menja i ne kvari činjenicom da metro postoji na pravcu centar - Banovo brdo i dalje.

Poenta prve faze, osim te razvojne komponente o kojoj se stalno priča, je da rastereti koridor kod Sajma (Banovo brdo - Ada - Savski trg - Zeleni venac - Trg republike). Dakle ne može da istovremeno rastereti i koridor kod Sajma i sve ostale u gradu i da dođe do svake moguće adrese.

Možemo pričati o prioritetima i da je druga ili treća linija trebalo da bude prva ali jasno je šta se hoće ovom prvom fazom rešiti i to se i rešava. Menjaju se linije koje prolaze pored Sajma pouzdanim šinskim sistemom. Ako se pitate zašto su se dohvatili prvo te faze, razlog osim urbanizacije Makiša je zato što kada stanete na stajalište kod Sajma odmah vidite koliko autobusa najrazličitijeg ranga prođe tuda - više nego bilo gde drugde u gradu.
 
Vrh