Šta je novo?

Metro

Pumba":19wdgqnf je napisao(la):
Možemo pričati o prioritetima i da je druga ili treća linija trebalo da bude prva ali jasno je šta se hoće ovom prvom fazom rešiti i to se i rešava.

Ni jedna od predložene linije ne treba niti prva, niti srednja, niti poslednja.
 
Određeni broj forumaša vidi prosečnog Beograđanina:

a) kao nekog ko je korisnik gradskog prevoza i ko će sa radošću da preseda sa gradskog prevoza na metro i posle ponovo da preseda na gradski prevoz da bi došao do željene destinacije, umesto sadašnje direktne linije do željene lokacije ili sa samo jednim presedanjem

b) kao nekog ko je korisnik kola i ko će sa radošću da preseda sa gradskog prevoza na metro i posle ponovo da preseda na gradski prevoz da bi došao do željene destinacije, umesto sadašnje situacije u kojoj od kuće direktno stigne kolima do željene lokacije

U realnosti imamo sledeće situacije:

a) konstantno povećanje broja vozila u Beogradu i njihovo povećanje u saobraćaju
b) korisnike kola koji smatraju da jedino kolima mogu da dođu do željene lokacije, i to uvek brže, bolje i komotnije nego li gradskim prevozom, čak i kada imaju problem da nađu parking mesto
c) korisnike gradskog prevoza koji žele brzo i jednostavno presedanje sa linije na liniju gradskog prevoza
d) korisnike gradskog prevoza koji ne žele da presedaju, već direktno da stignu gradskim prevozom od tačke A do tačke B

U najavi imamo skraćenje linija gradskog prevoza u cilju usklađivanja sa metroom i promocije istog. Na koji način će realnost da postane ono kako određeni broj forumaša vidi prosečnog Beograđanina, a nikako neće prerasti u suprotnost (da se poveća udeo korišćenja kola)?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887579#p887579:asye5vlk je napisao(la):
Steva » Pet Okt 08, 2021 4:01 pm[/url]":asye5vlk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887539#p887539:asye5vlk je napisao(la):
Užice » 08 Oct 2021, 14:10[/url]":asye5vlk]Svi smo svesni da je trenutno aktuelni plan metroa 70% interes tajkuna koji grade naselja na Makiškom Polju,Adi Huji i Savskom Amfiteatru,a samo 30% interes običnih građana koji žive u Beogradu. Ali još tri decenije bez ikakvog metroa su za građane 0%. Ako već moramo birati između dva zla, treba izabrati manje.

Bolje je za tri decenije izgraditi metro koji će pokriti 100% interesa građana nego isprasiti sve pare za ovih 30% sada pošto je pitanje da li ćemo ikada imati novca da kasnije ozbiljnije širimo metro mrežu i ispravljamo greške. Do tada dobro reorganizvana gradska železnica i reformirani GSP može još donekle da drži grad.

Ima ona izreka - ja sam previše siromašan da bi kupovao dva puta. Ovo je nama praktično jedina ozbiljna šansa da izgradimo išta a tu šansu iskorišćavamo na najgori mogući način.
Ako Beograd bilo kakav metro ne dobije do 2030. godine,2050. ni za današnje uslove najsavršeniji mogući koncept metroa(verovatno studija iz 1976. prve dve linije Ustanička-Zemun i Dorćol-Braće Jerković) neće biti dovoljan, jer će se Beograd do tada toliko uvećati i infrastrukturno krahirati, da će postati evropska Gaza.
Potrebna su što hitnija rešenja,jer je sa ovako raspadnutim saobraćajnim sistemom Beograd kao ranjenik koji krvari i neophodna mu je prva pomoć odmah. Slažem se da je krajnje neodgovorno od aktuelne vlasti što sve projekte u zemlji podređuje poslovnim interesima svojih tajkuna, pa tako i u Beogradu, ali kritičko pisanje na forumu neće promeniti njihovu politiku. Da su pristali da pomere depo prve linije metroa sa Makiša na Orlovaču i da su njome obuhvatili sva čukarička naselja južno od Žarkova, Prokop i KBC Srbije, mogao bih ceo projekat da ocenim sa ocenom 3,3+, a ovako je po meni slaba dvojka.
 
@solecar, заборавио си једну јако важну ствар: време

ако неко сада рецимо 511ицом стиже од сремчице до железника за мање од пола сата, а од железника до савског трга за 45 мин, сат, или дуже, а кад буде метро може опет око пола сата до железника/макиша, а одатле је за 10-15 мин на савском тргу, мислим да ће скоро свако изабрати да радије преседа (још) једном него да губи скоро сат времена само у једном правцу због гужве код аде, сајма...

плус бар до трга републике не мора још једном да преседа, има следећу станицу метроа, а сада од савског до трга републике за доћи је недај Боже, минимум 2 аутобуса ако се неком не пешачи много


савски трг је увек (у задњих 50 година) био рупчага и није имао никаквог значаја, аутобуси су ту окретали баш зато што је таква безвредна рупа, и онда је наизглед добијао на значају тако што су ти аутобуси довозили десетине хиљада људи свако јутро, сада када не окрећу ту, трг је (језиво) празан, нико нормалан се тамо не завлачи осим да слика споменик
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887658#p887658:1vf2k90u je napisao(la):
nekianonimnilik » 08 Okt 2021 22:27[/url]":1vf2k90u]@solecar, заборавио си једну јако важну ствар: време

ако неко сада рецимо 511ицом стиже од сремчице до железника за мање од пола сата, а од железника до савског трга за 45 мин, сат, или дуже, а кад буде метро може опет око пола сата до железника/макиша, а одатле је за 10-15 мин на савском тргу, мислим да ће скоро свако изабрати да радије преседа (још) једном него да губи скоро сат времена само у једном правцу због гужве код аде, сајма...

плус бар до трга републике не мора још једном да преседа, има следећу станицу метроа, а сада од савског до трга републике за доћи је недај Боже, минимум 2 аутобуса ако се неком не пешачи много


савски трг је увек (у задњих 50 година) био рупчага и није имао никаквог значаја, аутобуси су ту окретали баш зато што је таква безвредна рупа, и онда је наизглед добијао на значају тако што су ти аутобуси довозили десетине хиљада људи свако јутро, сада када не окрећу ту, трг је (језиво) празан, нико нормалан се тамо не завлачи осим да слика споменик
Ako je željena destina Trg republike, za koji takođe jedan deo forumaša veruje da je to destinacija 95% Beograđana, otkud tolike gužve na pravcu NBG - Autoput - stari Beograd? Otkud prepune linije 17, 18 i 50?
Ako zanemarimo Trg republike, kakva je situacija ako neko hoće da dođe do neke druge lokacije? Recimo sa Vidikovca hoće da dođe do Medakovića? U obzir uzimam predloženo skraćenje linije 50 do Miljakovca i pretvaranje u trolejbus, kao i skraćenje svih drugih linija u skladu sa metroom.
 
Za takva tangencijalna kretanja se i u drugim gradovima veličine Beograda koji već imaju metro koriste autobusi i drugi vidovi površinskog transporta. U gradovima veličine našeg, metro linije povezuju periferiju sa centrom a mrežu čine radijalne i dijametralne linije. Tek u megalopolisima koji imaju preko 100 kilometara metroa poput Moskve se javljaju kružne i tangencijalne linije.

Trasa linije 17 je loše pokrivena trenutnim planom, pre svega Ustanička i Konjarnik, dok je preko Save okej. Jedino što su možda imali u vidu je stanica BG:voza na Autokomandi do koje se može doći 31com i njime preći reka i stići u Bulevar Milutina Milankovića gde je većina firmi.

Trasa linije 18 je solidno pokrivena drugom (Zemun i NBG) i trećom (Medaković i Braće Jerković) linijom.

Što se tiče centra, dve su loše pokrivene zone.
Prva je Donji Dorćol i tu su se verovatno vodili logikom da postoje tramvaji i 26 duž Cara Dušana koji dovoze putnike do Bajlonijeve pijace na liniju jedan, odnosno pored Kalemegdana na liniju tri u Pristaništu.
Druga je prostor oko Vukovog spomenika sa nizom važnih ustanova. Tu je verovatno izostao metro jer na osi sever-jug saobraća BG:voz a na osi istok-zapad tramvaj. Ukoliko se produži tramvaj prema Trgu republike, stanica kod Skupštine na liniji tri i stanica Slavija na liniji dva biće na svega tri stanice tramvajem koji je takođe šinski sistem većeg kapaciteta od autobusa. Daću primer za ovakvo kretanje u našem gradu. Ljudi dolaze vozom sa Novog Beograda do Karađorđevog parka a zatim prelaze na tramvaj da bi stigli do neke destinacije u Vojvode Stepe.
 
Ako hoćete da budete ozbiljno shvaćeni, ne spominjite treću "alibi" liniju.
 
Vidimo se u podne kod Starog dvora na otvaranju pokretne metro stanice. :gobb:
 
Inovativna pokretna metro stanica, prvi put u istoriji, je otvorena kod Starog dvora :) Može se lako rasklopiti i ponovo sklopiti gde god vam je potrebna :) Ovim je UG "Po meri metro" želelo da ukaže na loše trasiranje prve linije metroa koji ne pokriva oduvek planirana južna naselja sa preko 70.000 stanovnika, kao i železničke stanice Prokop i KCS

0-02-05-5aebccbff872e24857bd8bbacb0dfd47243a3aaadd32adc6ed5851f1386bbdda_3380f9bbeaca2f8f.jpg

0-02-0a-8041c6e5b47a05bde68a1319216f9b905d5b41b3ad7d3857f9385e63e9c71222_c6fe42b6c7885695.jpg

0-02-0a-167f228bf311edc686fd18b7715f245c1cfdd8a5584ddd109dac691e9faac3ef_b805f4b7a63abd34.jpg

0-02-0a-1b74a79f2e4322958cf7736022041215c141019ae97a476d0c09c64eb8a5cc56_95c37c10008476c9.jpg
 
Stanica na Trgu Nikole Pašića je predviđena tek trećom linijom, koju ćemo u najboljem slučaju videti negde do 2040.
 
Za one koji ne razumeju, pozicija je izabrana jer se salje poruka direktno gradskoj upravi
 
A gradska uprava verovatno gleda kroz prozor i smeje se u fazonu sve je već dogovoreno i projektovano.

Spinovaće bilo koji argument jer više ne mogu ništa da promene, bar sa njihove tačke gledišta.
 
Da, sa ovim skokom cena koji je u toku, verovatno im se kez raširi od uva do uva kad pomisle da će plaćati jednu liniju 3,5 milijardi evra...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888461#p888461:3knb4oz0 je napisao(la):
Пантограф » Ned Okt 10, 2021 11:24 pm[/url]":3knb4oz0]Da, sa ovim skokom cena koji je u toku, verovatno im se kez raširi od uva do uva kad pomisle da će plaćati jednu liniju 3,5 milijardi evra...

Не плаћају они, плаћамо ми!
 
https://www.beograd.rs/cir/beoinfo/...metroa-postavile-dve-prestizne-svetske-firme/

Линије метроа поставиле две престижне светске фирме

Прича о метроу је системска и она пре свега подразумева анализу свих шинских система у оквиру града Београда, рекао је декан Саобраћајног факултета Универзитета у Београду др Небојша Бојовић гостујући на ТВ Прва.

– Линије су постављале две престижне фирме, једна је дефинисана смарт планом и то је британска WSP, која има више од 15.000 запослених, а друга је за проверу тог система траса за коју је француски „Ежис рејл” потврдио кроз две студије да се ради о стратешки добро постављеним линијама – рекао је Бојовић.

Он је истакао да са теоријског становишта постоје два модела. По његовим речима, први је да се шински систем развија онда када и град почиње да се развија, попут примера Будимпеште, Беча, Лондона, док други модел подразумева да се са развојем и ширењем града праве мреже имајући визију града у будућности, попут примера Истанбула, Билбаа и многих градова Северне Америке.

– Мислим да је код нас примењен хибридни приступ који подразумева да решимо оно што нисмо решили у прошлости и да покушамо да добро пројектујемо будућност. Питање траса је важно питање, али је још важније да се крене са метроом и мислим да решење треба тражити између ових доста супротстављених концепција – каже Бојовић.

Он наглашава да се редослед и приоритети требају тражити у анализи приступа који подразумева да се могу сегментарно радити делови, односно да се не ради комплетна линија од краја до краја.

– Мислим да има простора да се нађе решење и један од концепата јесте питање редундантности система, односно да ли ми имамо много пара да сва три шинска система градимо на једном потезу или не, те се надам да ће оваква размишљања помоћи да се дође до оптималног решења – истиче Бојовић.

Он је подсетио да је смарт план усвојен у Скупштини града 2017. године.

– Узети су у обзир сви видови саобраћаја, облици кретања, као и питање паркирања, а такође и могућност доласка својим возилом до одређене локације, до прелазака на неки од шинских система. Те тачке пресецања јесу кључне, односно прелазак с једног система на други и могућност брже мобилности – казао је Бојовић.

Говорећи о изградњи прве линије метроа, истакао је да метро не може да реши све саобраћајне проблеме, али да значајно може да их ублажи.

– У саобраћају је суштина време путовања, а са метроом се у значајној мери решава тај проблем. У том сегменту је повезивање метро система са градском и приградском железницом веома значајно – истакао је Бојовић.
 
Gledao sam taj intervju sa Prve. U suštini, kako izgovoriti mnogo toga, a ne reći ništa.
 
Причао је тако да испаде нестручан али и да се не замери Весићу.

То што су радиле пројекат престижне фирме са 15000 запослених и 300 филијала не заболи баш ништа ако је наручилац имао захтеве такве да као резултат имамо накарадни линију. Струка ће увек испунити постављени задатак, поготову што је резултат намештање посла својим земљацима.
 
Baš tako, videlo se kako se izvlači i prosipa fraze samo da ne kaže 'car je go', a opet ni da ne kaže da je plan dobar.

Nisam uhvatio početak pa ne znam koji je razlog šta nije bilo 'druge strane' s GF nepozivanje istih ili se niko nije odazvao.
 
Континутиет велеиздајништва и полтронства клике са саобраћајног факултета...

Дошли смо до тога да се интегритет струке огледа искључиво у нивоу финансијске независности од државе.

Отуда и то мало кредибилитета што је остало на техничким факултетима обитава на грађевинском и електротехничком.
 
Сума сумарум, ми немамо више људе са ставом него људе са овим или оним (углавном финансијским) интересима.
 
Baš. Evo ga i Sl. Tica u Beogradskoj hronici kod Đosle, seje ljigavštinu: 'Jedina referentna ustanova je Saobraćajni fakultet, i mi nismo dali nikakve primedbe. Ja verujem stranim kolegama koje su radile studije'.

Za Prokop je ladno odbio da odgovori!

Mamicu vam bahatu i odvratnu! Koalicijo nenajedenih smradova.
 
Vrh