Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886857#p886857:5t70do5d je napisao(la):
Пантограф » 06 Окт 2021, 09:48[/url]":5t70do5d]Pa sa čim drugo održivost dodavanja putnika može da ima veze, ako ne sa fizičkim parametrima koji definišu kapacitet?

па како онда ДЛР функционише на возовима од 56 метара? или метро у Копенхагену на возовима од 39 метара? а ту су све линије рачвају. са аутоматским метроом, све је то далеко боље и лакше, јер може да се програмира такт да иду на 1 минут на заједничким деоницама, тако да је онда капацитет воза од 600 путника и више него довољан
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886722#p886722:20v5fmf3 je napisao(la):
trialin » 05 Oct 2021 03:34 pm[/url]":20v5fmf3][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=htwSVeu_6fk[/youtube]
Šalji ludog u vojsku, sedi kuci pa plači...
 
@Џони
На минут још не може, било је последњи пут кад сам о томе читао 105 секунди у пракси, а сад ваљда може на 90 секунди размака. Ал то тешко да значи да са рачвањем може на 3 минута, са све оним четвороперонским станицама из старог плана, него рачунај да може на 4. А то је 15 возова по краку на сат, тј. 9.000 путника. Ај нека је и мало више, опет тешко да је довољно за Београд, посебно дугорочно.

Метро у Копенхагену је помоћни систем, тамо функцију метроа (успешно) обавља приградски воз.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886871#p886871:2cl2tmqf je napisao(la):
Užice » Sre Okt 06, 2021 10:22 am[/url]":2cl2tmqf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886825#p886825:2cl2tmqf je napisao(la):
Bulbulderac17 » Sre Okt 06, 2021 12:34 am[/url]":2cl2tmqf]Uvek sam mrzeo taj "samo nek se gradi" i "bolje je nego što je bilo" pristup ali moram priznati da sam za metro stvarno želeo da se izgradi...kakav god bio...ali što se više razvija projekat to sam više ubedjen da je mnogo bolja opcija da se ovo ne nikada ne izgradi....bukvalno...ali bez preterivanja....bukvalno nijedan problem neće rešiti a naši čukun unučići će ga otplaćivati...dok će neki obezbediti njihove do 20og kolena.

Tako da...nisam za inicijativu PoMeri metro već...ukini ceo ovaj nakaradni plan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pa da idemo tramvajem i u 22. vek? Ako se od metroa odustane, taj vek naši potomci neće dočekati, jer će nas sve ubiti trovanje smogom i kardiovaskularne bolesti nastale nerviranjem zbog paklenih gužvi tokom celog dana. Da se samo ove dve linije sagrade,barem će ublažiti problem, iako su daleko od optimalnog rešenja. Bolje da nam čukun unučići plaćaju metro, nego da im u budućnosti prosečni životni vek bude 30 godina, usled progresivnog pogoršanja ekološke slike Beograda zbog nepostojanja normalnog javnog prevoza.

Зато је боље да дамо 6 милијарди за нешто што неће растеретити саобраћај, па ћемо имати и смог и дуг, а и поменуте гужве.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886816#p886816:3ft2n3fk je napisao(la):
Pumba » Uto Okt 05, 2021 11:55 pm[/url]":3ft2n3fk]Ljudi, ne znam zašto nagađate kad piše u projektima koje je Homer okačio. Nisu garaže uključene u tu kvadraturu na koju se odnosi arhitektonski konkurs. Za svaku prostoriju je već određena namena. Da li je to sve što je navedeno zaista i potrebno, to već ne znam... ali oni su naveli namenu za svaku pojedinačnu prostoriju.

Постојали су разни пројекти до сада и колико њих је урађено у складу са оним што је пррдстављено?
 
Nije vreme za metro

Naravno da bi bilo lepo, da Beograd ima metro-mrezu, ali ja mislim da je taj voz otiso.

Sadasnja ekonomska situacija, ne moze se vise nazvati kriza, nego strukturalno smo u losem ekonomskom stanju, koje se nece tako brzo promeniti.
Ovakvo stanje ne dozvoljava tolike investicije, posto zafalice previse sredstava u drugim oblastima (zdravsto, skolstvo, socialno, nauka, penzije...).
Ima naravno argumenta, da se ekonomija bas u krizi mora potstici drzavnim investicijama, ali to u nasem slucaju ne drzi vodu, jel ko sto rekoh, ovo nije kriza. Ako neko zeli dublje objasnjenje, mogu u kasnijem postu obrazloziti.

Ali dali treba poboljsati javni saobracaj, NARAVNO, samo u meri koliko nam budget dozvoljava. Zato treba konacno da pocnemo da cenimo to sto imamo i pocnemo odrzavati kako treba, mi svi!

E sad sta konkretnije:
Beograd bi trebao, da unapredi svoju prigradsku zeleznicku mrezu, na neki ozbiljniji nivo, sa postepenim prosirenjem mreze (Aerodrom, Obrenovac...) i dodavanjem kapaciteta i povecenjem brzina.
Isto to vazi i tramvajsku mrezu, koju ja vidim kao oslonac celog sistema, i koja bi sa relativno malim investicijama mogla znatno da se ubrza i pogotovo prosiri. Primeri koji sam i ranije navodio su: Novi Beograd, gde siroki bulevari samo cekaju tramvaj, bivse zeleznice linije koje moze sad da se koriste za tramvaj (na primer oko Kalemegdana), kratak tunel od ekonomstog fakulteta do botanice baste, koji bi podigao kapacitet u centru grada znacajno...
I trolejbus ima potencijal za unapredjenje, samo autobuse bi sto dalje to vise prebacivao na prigradske linije do nekih okupnih stanica, gde preuzima tramvaj, trolejbus ili voz (Pancevacki most na primer).

Argumenti za metro kao:
- ako ne sad, kad
- samo nek se gradi
- BG zasluzuje metro
- svi imaju metro samo mi ne
- kako u 21. vek sa tramvajem, ne ide
- ...
jednostavno nisu tacni.

Vidite Ciriske planove za 2050:
zh-tram-2050.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886890#p886890:gtnk7a3w je napisao(la):
Пантограф » Sre Okt 06, 2021 11:31 am[/url]":gtnk7a3w]
Метро у Копенхагену је помоћни систем, тамо функцију метроа (успешно) обавља приградски воз.

Metro u Beogradu će biti takođe pomoćni sistem, ukoliko se izgradi po tajkunskoj trasi koja nam se predočava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886897#p886897:1em9xitk je napisao(la):
overdrive » Sre Okt 06, 2021 11:43 am[/url]":1em9xitk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886871#p886871:1em9xitk je napisao(la):
Užice » Sre Okt 06, 2021 10:22 am[/url]":1em9xitk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886825#p886825:1em9xitk je napisao(la):
Bulbulderac17 » Sre Okt 06, 2021 12:34 am[/url]":1em9xitk]Uvek sam mrzeo taj "samo nek se gradi" i "bolje je nego što je bilo" pristup ali moram priznati da sam za metro stvarno želeo da se izgradi...kakav god bio...ali što se više razvija projekat to sam više ubedjen da je mnogo bolja opcija da se ovo ne nikada ne izgradi....bukvalno...ali bez preterivanja....bukvalno nijedan problem neće rešiti a naši čukun unučići će ga otplaćivati...dok će neki obezbediti njihove do 20og kolena.

Tako da...nisam za inicijativu PoMeri metro već...ukini ceo ovaj nakaradni plan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pa da idemo tramvajem i u 22. vek? Ako se od metroa odustane, taj vek naši potomci neće dočekati, jer će nas sve ubiti trovanje smogom i kardiovaskularne bolesti nastale nerviranjem zbog paklenih gužvi tokom celog dana. Da se samo ove dve linije sagrade,barem će ublažiti problem, iako su daleko od optimalnog rešenja. Bolje da nam čukun unučići plaćaju metro, nego da im u budućnosti prosečni životni vek bude 30 godina, usled progresivnog pogoršanja ekološke slike Beograda zbog nepostojanja normalnog javnog prevoza.

Зато је боље да дамо 6 милијарди за нешто што неће растеретити саобраћај, па ћемо имати и смог и дуг, а и поменуте гужве.
Smog i gužve će se smanjiti makar malo,a ako se ni to ne sagradi,povećaće se mnogo .
Što se tiče najavljenog zakidanja linija GSP do Trga Republike,Studentskog Trga i Zelenog Venca, beograđani treba da pišu peticiju da te okretnice ostanu,neka bude milion potpisa na njoj, neće moći da ih ignorišu. Linije kao što su 16,28,29,41,95 će ostati neophodne čak i kada (ako) se završe sve 3 linije metroa. Ova vlast je već htela da ceo krug dvojke pretvori u pešačku zonu i da trajno ukine trolu 28, pa su morali da odustanu kada se javnost podigla. Nova autobuska stanica na NBG će već imati tramvajsku liniju 7 i BG Voz,a stanica treće linije metroa(ako je doživimo) Blok 42 je predviđena da bude nekih 800 metara od nove autobuske. Ni sadašnji BAS nije baš sjajno povezan sa delovima grada koji nisu na trasi sedmice ili devetke.
 
Pa ja kad pisem ovde da te okretnice treba da ostanu i da nikome ne smetaju tehnicki, nego da treba da se estetski preurede, neki ljudi me gledaju ko telad.

Tek kada bukvalno nacrtam, onda bude jasnije.
 
Неће бити значајног смањења загађења са оваквим пројектом метроа. Прочитај примедбе грађевинског факултета, ту је све лепо објашњено.
Грађани нису свесни укидања окретница, а када се то деси, неће бити никакве реакције, као што није било ни за Савски трг. Трамвај сам није довољан за нову БАС, а БГ воз нема дистрибуцију путника по центру, па ни по насељенијим предграђима, већ претежно по приградским насељима. Када би постојала адекватна веза метроа и БГ воза, код Вука, на Прокопу, на НБГ, онда би било и боље искоришћености целокупног шинског система јавног превоза. Трећа линија метроа је крајње упитна и по изводивости и по временском оквиру. Није обухваћена уговорима са Французима и Кинезима који се односе само на прве две линије. Тренутни БАС је пре имао јако чвориште аутобуса, ту су и даље 7, 9 и 11 као и 2 који путнике доводе до Славије, Вука, Звездаре, Устаничке, Вождовца, Бањице, Палилуле, Дорћола и центра града, а до самих Теразија се стиже и пешака кроз Балканску. Тренутно су укинуте 3 и 12 које су спајале БАС са Раковицом, Топчидером, Сењаком и Бановим брдом. Отприлике исте трамвајске везе остају и код нове БАС, али нема јаких аутобуских веза, и опет, нови БАС није у приоритету новог плана метроа, предвиђа се тек за трећу линију која најраније може бити започета за 15 година.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886911#p886911:2fx32m7v je napisao(la):
WLABmz » Сре Окт 06, 2021 1:18 pm[/url]":2fx32m7v]

Metro u Beogradu će biti takođe pomoćni sistem, ukoliko se izgradi po tajkunskoj trasi koja nam se predočava.

Чак ни помоћни, више декоративни.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886911#p886911:3rkjyiw8 je napisao(la):
WLABmz » 06 Oct 2021 11:18 am[/url]":3rkjyiw8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886890#p886890:3rkjyiw8 je napisao(la):
Пантограф » Sre Okt 06, 2021 11:31 am[/url]":3rkjyiw8]
Метро у Копенхагену је помоћни систем, тамо функцију метроа (успешно) обавља приградски воз.

Metro u Beogradu će biti takođe pomoćni sistem, ukoliko se izgradi po tajkunskoj trasi koja nam se predočava.
Тачно, и то помоћни систем - аутобусу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886916#p886916:281mlzx4 je napisao(la):
Užice » Sre Okt 06, 2021 12:24 pm[/url]":281mlzx4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886897#p886897:281mlzx4 je napisao(la):
overdrive » Sre Okt 06, 2021 11:43 am[/url]":281mlzx4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886871#p886871:281mlzx4 je napisao(la):
Užice » Sre Okt 06, 2021 10:22 am[/url]":281mlzx4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886825#p886825:281mlzx4 je napisao(la):
Bulbulderac17 » Sre Okt 06, 2021 12:34 am[/url]":281mlzx4]Uvek sam mrzeo taj "samo nek se gradi" i "bolje je nego što je bilo" pristup ali moram priznati da sam za metro stvarno želeo da se izgradi...kakav god bio...ali što se više razvija projekat to sam više ubedjen da je mnogo bolja opcija da se ovo ne nikada ne izgradi....bukvalno...ali bez preterivanja....bukvalno nijedan problem neće rešiti a naši čukun unučići će ga otplaćivati...dok će neki obezbediti njihove do 20og kolena.

Tako da...nisam za inicijativu PoMeri metro već...ukini ceo ovaj nakaradni plan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Pa da idemo tramvajem i u 22. vek? Ako se od metroa odustane, taj vek naši potomci neće dočekati, jer će nas sve ubiti trovanje smogom i kardiovaskularne bolesti nastale nerviranjem zbog paklenih gužvi tokom celog dana. Da se samo ove dve linije sagrade,barem će ublažiti problem, iako su daleko od optimalnog rešenja. Bolje da nam čukun unučići plaćaju metro, nego da im u budućnosti prosečni životni vek bude 30 godina, usled progresivnog pogoršanja ekološke slike Beograda zbog nepostojanja normalnog javnog prevoza.

Зато је боље да дамо 6 милијарди за нешто што неће растеретити саобраћај, па ћемо имати и смог и дуг, а и поменуте гужве.
Smog i gužve će se smanjiti makar malo,a ako se ni to ne sagradi,povećaće se mnogo .
Što se tiče najavljenog zakidanja linija GSP do Trga Republike,Studentskog Trga i Zelenog Venca, beograđani treba da pišu peticiju da te okretnice ostanu,neka bude milion potpisa na njoj, neće moći da ih ignorišu. Linije kao što su 16,28,29,41,95 će ostati neophodne čak i kada (ako) se završe sve 3 linije metroa. Ova vlast je već htela da ceo krug dvojke pretvori u pešačku zonu i da trajno ukine trolu 28, pa su morali da odustanu kada se javnost podigla. Nova autobuska stanica na NBG će već imati tramvajsku liniju 7 i BG Voz,a stanica treće linije metroa(ako je doživimo) Blok 42 je predviđena da bude nekih 800 metara od nove autobuske. Ni sadašnji BAS nije baš sjajno povezan sa delovima grada koji nisu na trasi sedmice ili devetke.

Да ли схваташ да метро не повезује најнасељеније и најзакрченије делове града?

Људи који живе у БНВ возе мерцедес Г 500 или ауди а6. Њих не занима никакав метро или јавни превоз. Друго, тај део града није попуњен и вероватно неће бити. Колико је солитера напрсвљено и колико људи има у њима?

Ко ће да живи у свим тим новим становима који се граде, ако се број становника стално смањује? Комсу људи који ће то да купе и ту да се населе?

Метро по садашњем плану може да користи народу са Миријева да дође до Трга или овима Бановог брда да дођу у центар града. Остатак ће да вози кола и неће га користити.

Другу линију ко зна кад ће завршити и започети, а ни она није како треба јер иде у Мањеж уместо кроз булевар.

Да ли када купујеш нешто за своју кућу ти купиш било шта или гледаш да то буде повољно и сређено и да буде квалитетно? Како располажеш својим новцем?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886918#p886918:2aq8uznp je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Okt 06, 2021 12:26 pm[/url]":2aq8uznp]Pa ja kad pisem ovde da te okretnice treba da ostanu i da nikome ne smetaju tehnicki, nego da treba da se estetski preurede, neki ljudi me gledaju ko telad.

Tek kada bukvalno nacrtam, onda bude jasnije.

Њима то не треба објашњавати јер већина не зависи од ГСП-а и његовог функционисања.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886927#p886927:hek3a4mr je napisao(la):
Пантограф » Sre Okt 06, 2021 1:03 pm[/url]":hek3a4mr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886911#p886911:hek3a4mr je napisao(la):
WLABmz » 06 Oct 2021 11:18 am[/url]":hek3a4mr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886890#p886890:hek3a4mr je napisao(la):
Пантограф » Sre Okt 06, 2021 11:31 am[/url]":hek3a4mr]
Метро у Копенхагену је помоћни систем, тамо функцију метроа (успешно) обавља приградски воз.

Metro u Beogradu će biti takođe pomoćni sistem, ukoliko se izgradi po tajkunskoj trasi koja nam se predočava.
Тачно, и то помоћни систем - аутобусу.

Da, upravo za to je primer Jerevan koji sam već pominjao, gde je prva linija trijumfalno otvorena 1981. godine, narednih godina produžena, ali mreža nikad nije nastavila da se razvija zbog zemljotresa 1988. i raspada SSSR. Danas, ova jedna linija metroa ne čini glavnu gradsku arteriju i metro vozovi saobraćaju poluprazni u sastavu od samo dva vagona iako su stanice projektovane za mnogo duže vozove. Ovo što nam se sada servira me neodoljivo podseća na ovo...

https://en.wikipedia.org/wiki/Yerevan_Metro#/map/0

Primetićete, iako je geografija Jerevana dosta drugačija od Beograda, da je zajedničko liniji br. 1 u Jerevanu i planiranoj liniji br. 1 u Beogradu to da velikim delom prolazi kroz nerazvijene delove grada. Pametan se uči na tuđim greškama...
 
Паметан да.

Горан Весић припада тој категорији?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886200#p886200:2v21bioz je napisao(la):
WLABmz » Пон Окт 04, 2021 2:37 pm[/url]":2v21bioz]

Mislim da je najveći razlog to što Srbija nema mašinovođe. Rusija nema problem sa mašinovođama. I sad ih je u Srbiji manjak, sa ovim bednim intenzitetom železničkog saobraćaja. Otišli ljudi u Austriju i Nemačku da rade za veću platu. A školovanje mašinovođa nije uopšte jednostavan proces, već sticanje zvanja tehničara vuče nakon završene četvorogodišnje škole. Pritom bi se morale ponuditi dobre plate da bi privukle ljude da uopšte uče za tehničara vuče. Biti mašinovođa uopšte nije jednostavan posao i zahteva veliku odgovornost.

Па нема их у овом тренутку, али, да данас почну са копањем, кад ће прва композиција да протутњи? Зар само не предвиђају 2028 годину? Сматрам да за то време процес подбора школовања и тренинга (на симулаторима) још како може да се обави.

Плате машиновођа у Москви су око хиљаду евра, 48 дана годишњег, и гомила других погодности
 
Чекајте, београдски метро ће имати гарнитуре без машиновође?
 
https://www.dw.com/sr/u-srbiji-manjak-mašinovođa-masovno-odlaze-u-nemačku/a-52294367

U Srbiji manjak mašinovođa, masovno odlaze u Nemačku

Mlade mašinovođe u Srbiji ne smeju da voze do 21. godine. Umesto čekanja i snalaženja, sve češće biraju da odmah odu u Nemačku. Tamošnji prevoznici jedva čekaju mladu radnu snagu jer im je podmladak hitno potreban.

„Kad sam upisivao školu bila su masovna otpuštanja u železnicama. I svi su mi govorili: Nemoj to!“, kaže nam Mladen Spasić.

Ali on dolazi iz železničke porodice iz sela Kusadak kod Mladenovca – roditelji rade na železnici, stariji brat je mašinovođa… i tako je Mladen u trećem razredu železničke škole i već zna šta će kada je završi – otići će u Nemačku, baš kao što je otišao i njegov brat.

Naime, Železnička tehnička škola u Beogradu sarađuje sa firmom Lenderban koja saobraća na dvadesetak linija u Bavarskoj, na istoku Nemačke i u Češkoj. Već su iz Beograda dve grupe tek svršenih đaka otišle tamo, a Mladen je u sledećoj petnaestočlanoj grupi.

„Meni je brat otišao s prethodnom grupom. On mi je naravno, preneo reči hvale, zadovoljan je. I to je mene još dodatno osiguralo, jer znam da nisam prvi koji će da ode, znam da me tamo čeka zadovoljstvo“, priča nam mladić.

Nedavno je i Nemačka železnica, najveći šinski prevoznik zemlje, najavila da će tražiti kadrove po Srbiji i još nekoliko evropskih zemalja. Već za ovu godinu traže ukupno 2.300 mašinovođa, 2.000 dispečera i 1.000 mehaničara.

Mašinovođa radi kao konobar

Zanimanje je deficitarno i u Srbiji, gde vlast najavljuje veći značaj za železnicu, brzu prugu ka Budimpešti, obnavljanje direkte linije ka Prištini… Dvadesetak mašinovođa godišnje, koliko školuje Železnička tehnička škola u Beogradu, izgleda nije dovoljno za tri državna železnička preduzeća i osam privatnih firmi koje se bave železničkim prevozom.

A posebno nije dovoljno ako mašinovođe čeka prilika kao lekare i medicinske sestre – da odmah odu u Nemačku.

Mlade mašinovođe nemaju ništa protiv. Mahom momci od 18 ili 19 godina, kad završe školu, ne mogu da voze samostalno do 21. godine. Zato su u međuvremenu prinuđeni da se izdržavaju na druge načine. Kao Filip Erić iz Užica.

„Od jula radim kao konobar, plus sam i dobrovoljni vatrogasac“, kaže Filip. „Od malena sam voleo zanimanje mašinovođe, a nikada niko moj nije radio na železnici. Čak su se i moji čudili, otkud mi to. Ali oduvek samo vozovi i vozovi.“

„Želja mi je – a izgleda mi da mi se neće ostvariti – da vozim u Mokroj Gori parnjaču“, kaže Filip. „Trenutno u Srbiji postoje samo dvojica mašinovođa koji voze parnjaču. Želeo sam da ja zamenim jednog od njih kada ode u penziju.“

Ipak, za njega je, kako kaže, dobro rešenje i učenje jezika i „odlazak u sređenu zemlju, tamo gde su bolje pruge i bolji vozovi“. Filip je uveren da se stanje na srpskim železnicama neće još dugo popraviti.

Iz „Srbija voza“ priznaju da nemaju dovoljan broj mašinovođa. Za nesmetan rad im je, kažu na upit DW, potrebno oko 500 mašinovođa, te im sada nedostaje dvadesetak njih. Prošle godine je preduzeće napustilo 150 mašinovođa – polovina ih je otišla u starosnu penziju – a pronađeno je svega 80 novih.

Iz Sindikata železničara Srbije i iz državnog preduzeća „Srbija kargo“ nisu odgovorili na upit DW.

Nemci bacili oko na Srbiju

Mladići s kojima smo razgovarali posao mašinovođe vide kao životni poziv, ali kažu da su svesni da je to težak posao za koji se u Srbiji dobija plata od oko 70.000 dinara.

„Uslovi rada ovde i u inostranstvu ne mogu da se porede. A ni plate. Kod nas samo mašinovođe koje rade u Termoelektrani 'Nikola Tesla' imaju dobru platu. A takvih je malo“, kaže za DW Zlatko Radosavljević, direktor Železničke tehničke škole.

Kaže da je saradnja s nemačkim preduzećem Lenderban izuzetno važna. „Do pre neku godinu važilo je pravilo da, koju god školu završite u Srbiji, nemate siguran posao. Ovo je prvi put da ćemo, kada budemo išli po osnovnim školama da se predstavljamo, moći da kažemo da svi đaci koji završe ovu školu imaju šansu da se odmah zaposle.“
Serbien Belgrad | Serbische Lokführer in Deutschland - Bahnhof Belgrad

Radosavljević dodaje i to da u Bosni i Hercegovini, na primer, ne postoji škola za mašinovođe, a da je u Češkoj ugašena. Jedine takve škole u regionu su sada škole u Srbiji i Hrvatskoj.

To je verovatno razlog što je nemačka firma Lenderban, jedna od 180 takvih privatnih firmi u Nemačkoj, izabrala za partnera školu u Srbiji. Bojana Malović, koordinatorka saradnje sa Železničkom školom iz Beograda, kaže da su domaće mašinovođe u Nemačkoj sve starije, da se većini bliži penzija.

Dodaje da đaci iz Beograda prvo dobijaju priliku da uče nemački, a na stručno usavršavanje u Nemačkoj mogu da odu sa nivoom B1. Tada primaju 85 odsto plate, dok ne polože praktični i teorijski ispit kojim stiču međunarodnu licencu. Po ugovoru, za Lenderban voze tri godine, a posle mogu i da menjaju poslodavca.

Milan Miljuš, takođe trećak u Železničkoj školi, rešio je da ide u Nemačku, ali i da se vrati u Srbiju nakon tri godine. „Odlazak vidim kao stručno osposobljavanje zato što su tamo bolje pruge, bolji vozovi, moderniji način života, železnice, sve… Smatram da mi je to korak napred, zato što planiram da upišem fakultet jednog dana. Možda i da ovde budem na nekom višem položaju u našoj železnici.“
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887001#p887001:228yzrqs je napisao(la):
Пантограф » Сре Окт 06, 2021 6:47 pm[/url]":228yzrqs]Биле су 2.000 долара пре неку годину зарплате.

Па рубља ослабила за 60% у односу на тај период
 
Dođite na otvaranje pokretne metro stanice ispred Skupštine Grada Beograda u subotu 9. oktobra u podne! Pokažimo da želimo metro po meri građana i da se ne slažemo sa planom metroa koji Grad mimo javne diskusije pokušava da nam nametne, a koji je Građevinski fakultet osporio po skoro svim osnovama.

https://www.facebook.com/events/1116038 ... f=newsfeed
 

Prilozi

  • metro stanica otvaranje.jpg
    metro stanica otvaranje.jpg
    193,9 KB · Pregleda: 345
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=887045#p887045:1g09kh2a je napisao(la):
overdrive » 06 Окт 2021, 20:37[/url]":1g09kh2a]Чекајте, београдски метро ће имати гарнитуре без машиновође?

аутоматски метро је у принципу метро без машиновође, тако да да
 
Vrh