Šta je novo?

Metro

Bilo bi lepo da ako neko ima podatak, napiše kolika je površina stanice Vukov spomenik da možemo da uporedimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886537#p886537:33vzw7ln je napisao(la):
spatiotecte » Uto Okt 05, 2021 10:54 am[/url]":33vzw7ln]Pa dobro nema to veze kako je planiran, mi pripadamo istocnoevropskim zemljama i dao sam primere gradova slicne velicine kao Beograd jer je to ipak nesto merodavno za uporedjenje sa nama.

Србија припада Јужној, а не Источној Европи.

Београд би требало да се пореди са градовима који имају сличан број становништва, састав тла као и конфигурацију терена.
 
Kulturološki gledano pripadamo istočnom svetu.

Logičnije je uporediti beograd sa poljacima česima rumunima madjarima nego sa italijanima špancima grcima i portugalcima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886555#p886555:1yex22c1 je napisao(la):
overdrive » Uto Okt 05, 2021 11:14 am[/url]":1yex22c1]

Београд би требало да се пореди са градовима који имају сличан број становништва, састав тла као и конфигурацију терена.

Svaka sličnost je namerna :mrgreen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nizhny_Novgorod_Metro#/map/0
 
@Спасиотект
Није тачно, културолошки смо претежно медитеранци, посебно динарци.
 
Znam da je mnogo više kul biti u društvu italijana ili španaca ali nećemo da se lažemo mi smo tu negde sa bugarima poljacima i česima. Koreni su nam slovenski hteli mi to ili ne da priznamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886537#p886537:2p8yxm6c je napisao(la):
spatiotecte » 05 Oct 2021 09:54 am[/url]":2p8yxm6c]Pa dobro nema to veze kako je planiran, mi pripadamo istocnoevropskim zemljama i dao sam primere gradova slicne velicine kao Beograd jer je to ipak nesto merodavno za uporedjenje sa nama.

Ljudi, samo je stvar kapaciteta. Ako stanice i tuneli na delu trase koji je deljen mogu da zadovolje potrebe onda tu nema nista sporno! Ista stvar i sa racvanjem.

Cak postoji i varijanta da se u nekoj (dalekoj) buducnosti linije raspetljaju ako se pojavi problem kapaciteta na tom deljenom delu trase. Tj da se tada napravi paralelni dodatni tunel (ili odmah pored ili kilometar dalje).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886562#p886562:3gtd9ykn je napisao(la):
WLABmz » Uto Okt 05, 2021 11:24 am[/url]":3gtd9ykn]

Svaka sličnost je namerna :mrgreen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nizhny_Novgorod_Metro#/map/0

Auuuu... U prvom militrenutku sam mislio da mi se otvorila mapa Beograda :mrgreen:

Našao sam podatke za Vukov spomenik na sajtu Energoprojekta:
Vestibil u tri nivoa - 2600 m^2
Tunel za eskalatore - oko 500 m^2
Peronska konstrukcija - 2500 m^2

Ovde očigledno ne ulazi tržni centar. U svakom slučaju, površine ovih sada predviđenih stanica nisu značajno veće pri čemu dobar deo otpada na nivo ispod perona visine 1,5 metar što ne znam da li postoji u Vukovom spomeniku.
 
Da li je bitno uopšte? Pogotovu na ovoj temi?

Drugo, pokušavate diskretno da odredite / prikažete nešto što se izražava i manifestuje u skalama. Imamo mi i istočnoevropskih odlika, i južnoevropskih, i mediteranskih, pa - nažalost - čak i orijentalnih / bliskoistočnih odlika u mentalitetu i kulturi. Meriti sad u sitna crevca koliko koja iznosi je besmisleno. Pogotovu u kontekstu metroa. I to u svetu koji postaje sve više jedno veliko monotono globalno selo, gde se sve međusobno kopira.
 
@Спасио
Та културолошка расправа је увелико изван оквира ове дискусије, која је почела разматрањем рачвања метро линија. И установили смо да у два суседна ("источноевропска") града - Софији и Букурешту - оно постоји.

И, да, лепо каже маркомарко, то је ствар капацитета. А са перонима од 75 метара - нема рачвања. Појела маца, него, доведи метро у још два насеља - прави целу линију. Шта милијарда, дај две и по милијарде!
 
Утераше нам га Французи, као што га и утерују последњих 20 година са својим што нерационалнијим и скупљим концептима метроа/конвертованог трамваја. Пројекти и његова цена су им у константној пропорцији са количином економског оптерећења који треба да се постара да социо-економски и (гео)политички останемо ту где јесмо. Само ми није јасно одакле идеја белам струји са форума да ликује? Јер пропорцијално тренутном економском и политичком стању имамо исто од 2000е на овамо. Неспособне црвене банде полако одумиру, млађи прогресивнији људи су коначно мало подигли економију али забадава, силе ће нас увек по потреби економски исисавати.

Да вам пластично објасним питањем - Шта ће нам метро до КЦ-а кад нам је колонизатор системски наметнуо одвођење целокупног медицинског кадра а домаћи издајници здушно подржали?

Мањак флексибилности услед кратких станица ми говори о тој примарној геополитичкој функцији овог пројекта. Такође ми говори да ће се дефинитивно овако и извести. Једини трачак наде видим у импровизаторским способностима овог друштва, Велики делови града су непокривени и у будућности економско тежише старог града се помера ка северу, дуж дунавске обале што ће у перспективи прве две линије учинити нешто подношљивијим.

Што се станица тиче, видим континуитет са беламовским принцпипом "што скупље што бескорисније". На први поглед делује ми да једино станицу панчевачки мост нису заебали како величином тако и излазима који су на по 5м од аутобуског терминуса и железничке станице П. мост. А вероватно нису оманули јер сам им у оквиру пројекта линијског парка у тој зони обележио где излази морају да буду и због чега смо у сектору за метро и имали састанак. Можда су и сами то скапирали, можда смо и ми имали неког утицаја. Како год, слаба ми је то сатисфакција.

Из овога видим много веће стратешке проблеме и пре свега проблем суверенитета овог народа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886572#p886572:mnqywmt5 je napisao(la):
Пантограф » 05 Oct 2021 10:35 am[/url]":mnqywmt5]@Спасио
Та културолошка расправа је увелико изван оквира ове дискусије, која је почела разматрањем рачвања метро линија. И установили смо да у два суседна ("источноевропска") града - Софији и Букурешту - оно постоји.

И, да, лепо каже маркомарко, то је ствар капацитета. А са перонима од 75 метара - нема рачвања. Појела маца, него, доведи метро у још два насеља - прави целу линију. Шта милијарда, дај две и по милијарде!

Jasno je da smo otišli u debeli off... nije ni bitno. Srbija do Tokija. :D

Nego da se vratimo na račvanje, nisam rekao da ne treba da ga bude kod nas. Znam da postoje takvi primeri ne samo u ex varšavskom paktu nego i u drugim evropskim zemljama ali su oni manjina otud i moja konstatacija da li tako nešto nama treba jer evropska praksa ukazuje na to da se manji broj gradova opredelio za takvo rešenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886573#p886573:30sru3dy je napisao(la):
Delija » 05 Oct 2021 10:35 am[/url]":30sru3dy]Неспособне црвене банде полако одумиру, млађи прогресивнији људи су коначно мало подигли економију али забадава, силе ће нас увек по потреби економски исисавати.
Буквално од исхода такмичења ове две силе зависи опстанак земље.
 
Ako ništa drugo, meni je jedna od pozitivnih stvari kod ovih predloženih metro stanica to što neće više biti jedne gigantske stepenice/ eskalator od 30 metara u komadu. To na fotografijama ili sa strane deluje fantastično i impozantno, ali kad sam se vozio onima ispod Vuka, nekoliko puta bi mi se zavrtelo u glavi koliko je hipnotišuće i neprirodno dok stojiš na stepeniku pod jednim uglom, gledaš dole duž ose pod drugim uglom, a za to vreme kliziš pod trećim (u stvari drugim, ali ajde, objašnjenja radi) na dole. A mlad sam, nisam klaustrofobičan, ne bojim se liftova, niti sam sklon vrtenju u glavi ili mučnini od pokreta. Pa ipak me je nekoliko puta zanelo.
vuk6.jpg

A ne smem ni da mislim šta se dešava, odnosno šta se dešavalo ako neko padne niz ovaj beskrajan niz oštrih stepenika.

Toga sam po gradovima u svetu gde sam bio viđao relativno malo, uglavnom su bili eskalatori u ''cik cak'' pozicijama ili su i bili duž jednog kontinuiranog ugla, ali bi bar imali ''odmorišta'' odnosno prekide, prelome u eskalatorima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886552#p886552:2thgsay2 je napisao(la):
Pumba » 05 Oct 2021 10:09 am[/url]":2thgsay2]Bilo bi lepo da ako neko ima podatak, napiše kolika je površina stanice Vukov spomenik da možemo da uporedimo.

Stanica Trg Republike je malo veca od ostalih. Velicina kutije koja se kopa je otprilike 80x33m (bruto tojest spoljna dimenzija). Nivo gde je prodaja i kontrola karate je nesto veci oko 42x80m. Stanica ima 4 podzemne etaze (concourse, 2 mezanina i peroni). Ukupna dubina od terena do dna temeljne ploce je oko 33m!

Povrsina bruto je znaci 42x80+3x33x80=11.280m2. Grandiozno, nema sta :)

Treba napomenuti da je zbog odluke da se delovi trase u Savskom amfiteatru i Luki Beograd rade metodom dubokih tunela umesto cut&cover i ova stanica bar nekih 6-7m dublja nego sto bi morala biti!
 
Тако у Бриселу на плитким станицама ни нема међунивоа, него право са тротоара степеницама на перон.
А и рачвају се линије:))
(А имају и штајгу у центру.)
 
Mene nervira kod francuza što oni sebi rade vrhunsne stvari (metro, aerodromi, železničke stanice) ali zato su nama uradili mediokritetna arhitektonska rešenja za aerodrom i ove metro stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886580#p886580:1yeqanwv je napisao(la):
Пантограф » Uto Okt 05, 2021 11:48 am[/url]":1yeqanwv]Тако у Бриселу на плитким станицама ни нема међунивоа, него право са тротоара степеницама на перон.
А и рачвају се линије:))
(А имају и штајгу у центру.)

Ovako su rešili čini mi se stanicu Bele vode.
 
Sad će Bender da se ljuti zbog vrtoglavice i dugačkih pokretnih stepenica ali pitam se zasto nisu mogli da reše sve duboke stanice kao Vukov spomenik sa pokretnim stepenicama umesto što su pravili stanice u čak 4 nivoa! Kostalo bi mnogo manje nego duboka kocka 120x80m.

Stanica_Vukov_Spomenik_01.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886580#p886580:16zwby4b je napisao(la):
Пантограф » Tue Oct 05, 2021 10:48 am[/url]":16zwby4b]Тако у Бриселу на плитким станицама ни нема међунивоа, него право са тротоара степеницама на перон.
А и рачвају се линије:))
(А имају и штајгу у центру.)

Slicno i u Asmterdamu. Racvaju se linije, preklapaju u delovima, negde idu povrsinski negde ispod silnih kanala punih vode (i ne curi nigde nista), prakitcno dele stanicne zgrade sa zeleznicom ponegde... mogao bih o njihovom prevozu da pricam danima ali off...
(A imaju i stajgu u centru:)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886586#p886586:3cf88q3z je napisao(la):
spatiotecte » Uto Okt 05, 2021 11:59 am[/url]":3cf88q3z]Sad će Bender da se ljuti zbog vrtoglavice i dugačkih pokretnih stepenica ali pitam se zasto nisu mogli da reše sve duboke stanice kao Vukov spomenik sa pokretnim stepenicama umesto što su pravili stanice u čak 4 nivoa! Kostalo bi mnogo manje nego duboka kocka 120x80m.
A jel može 'vako?
vuk.jpg

Meni je potpuno nebitan broj nivoa i raspored, kako god arhitekta i izvođači žele. Samo kažem da ne treba praviti gigantske eskalatore u komadu koji nisu prijatni za vožnju a ako neko padne (a tad ljudi padaju u grupama, jer se obaraju ko kegle), čeka ga stotinak ultra oštrih špiceva do kraja puta na dnu...
 
Što se mene tiče može tako Bendere :kk: dobio si plus od mene za ideju.

Nego htedoh reći da sad kad sam video ove podzemne katedrale za Beogradski metro da me više uopste ne cudi cena od 4,5 milijardi evra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886560#p886560:3ukug9hk je napisao(la):
spatiotecte » Uto Okt 05, 2021 11:22 am[/url]":3ukug9hk]Kulturološki gledano pripadamo istočnom svetu.

Logičnije je uporediti beograd sa poljacima česima rumunima madjarima nego sa italijanima špancima grcima i portugalcima.

Турска, Албанија, Грчка, Бугарска,...

Пољаци, Чеси и Мађари су нешто друго.
 
Може овако као што је Бендер нацртао, а могу и да се укрсте ескалатори: тако се добија вертикални шахт до перона, у који могу да стану и лифтови. Ако се добро сећам, тако је нпр. на париској линији 14 (најновијој).
 
Šta god je lako i najisplatljivije. Znam da tek u izgradnji metro stanica postoji čitava jedna nauka sama za sebe, od protivpožarnih elemenata pa sve do kretanja ljudi u masi, tako da neću ni da ulazim u brojne faktore ali i mogućnosti koje tu postoje. Samo kažem da ne treba da bude jedna velika komadina oštrih metalnih stepenika. A ovo ostalo može kako god se izračuna da je najbolje.
 
Vrh