Šta je novo?

Metro

Zaista bi bilo dobro znati ko je projektovao metro. Zar mora ama baš svaka informacija da se čuva kao državna tajna?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875288#p875288:2li5xcm0 je napisao(la):
Пантограф » 27 Aug 2021 05:22 pm[/url]":2li5xcm0]
@ink
Planirali su, to je stanica Blok 18.

Hvala! Mora da sam gledao pogrešnu mapu.
 
Pročitah na tviteru:

Izgradnjom Beogradskog metroa
dobićemo još jednu
obilaznicu oko Beograda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875300#p875300:2687o7fk je napisao(la):
ink » 27 Aug 2021 05:17 pm[/url]":2687o7fk]Zaista bi bilo dobro znati ko je projektovao metro. Zar mora ama baš svaka informacija da se čuva kao državna tajna?

Legenda kaže da je metro projektovao naš ćlan Zidar sa Beobuilda. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875295#p875295:3e5z17uc je napisao(la):
11030 » 27 Avg 2021 17:42[/url]":3e5z17uc]Banovo brdo i Žarkovo dobijaju metro, zašto očekujete od nas da pišemo peticije i da se bunimo?
Znači vama odgovara da imate vezu sa TC Galerija, Adom Hujom, Vilinim vodama i Mirijevskim bulevarom sa jedne strane i Makišem sa druge strane?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875297#p875297:3al872ts je napisao(la):
roland » 27 Aug 2021 04:44 pm[/url]":3al872ts]Vesić spominje neke međunarodne stručnjake koji su odredili trasu prve linije. Koji je to tačno dokument u pitanju? Bilo bi dobro argumentovano osporiti taj dokument, na ovom forumu imamo dovoljno stručnjaka.

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
Nadamo se da će sutra biti saopštenje našeg udruženja u vezi svega toga sa planiranjem kao komentar na izjave Vesića. Šteta što nismo stigli danas, ali praštajte, imamo i naše živote i obaveza pored volonterske Po meri metro akcije. :D
 
Neko je već pitao, ali da ponovim:
da li ono što smo potpisali on-line ima veze sa potpisivanjem uživo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875128#p875128:2l8thj4j je napisao(la):
WLABmz » 27 Aug 2021 01:05 am[/url]":2l8thj4j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875116#p875116:2l8thj4j je napisao(la):
Piccolo » Pet Avg 27, 2021 12:32 am[/url]":2l8thj4j]Prokop je definitivno izvisio jer osim Vučkovog udruženja 99% ljudi baš briga za Prokop a još manje hoće li imati metro ili ne, to je realnost.

Ovde uopšte nije bitan Prokop kao Glavna železnička stanica. Taman da je to obično stajalište sa peronom između dva koloseka bitno je da 1. linija metroa prolazi tuda. Zašto? Zato što ako ne prođe tuda neće postojati veza 1. linije BG voza i 1. linije metroa sve do Pančevačkog mosta, što znači nema konekcije rapidnog šinskog transporta sa jednim presedanjem Batajnica - Prokop - centar Beograda, Batajnica - Prokop - Banovo Brdo itd...To je po meni ključni nedostatak, pošto od presedanja na Sajmu nema ništa.

Tačno. Tome bi dodao i nepovezanost najdaljih delova Čukarice sa primarnom železničkom stanivcom južnog dela grada - stanicom Rakovica bilo kojim vidom šinskog transporta popreko. Pošto takva veza nije predviđena dalja naselja od Rakovice, a najbliža Prokopu ne bi trebalo da čekaju duplikaciju "novobeogradske pruge" (uz izgradnju novog mosta) radi hvatanja voza za Niš na stanici Novi Beograd (kao što je to moguće ka Novom Sadu), već lepo mogu da presednu u Prokopu kao početne stanice. :kk: Veze posetilaca iz unutrašnjosti se podrazumevaju, no na njih nikako ne treba zaboraviti ukoliko uzmemo u obzir jednostavnost korišćenja javnog prevoza potencijalnim korisnicima neupoznatim sa istim. Metro bi znatno pojednostavio kretanje tih ljudi u gradu koje ne bi morao taksi da "dere", niti da se usput izgube (te recimo ne daj bože propuste pregled u nekoj od klinika KCS) zbog suviše komplikovanog i nejasnog objašnjenja prolaznika, koji možda i sam kao stanovnik ovog velegrada nije upoznat u promene nastale na gustoj površinskoj mreži linija usled radova ili ko zna čega već. Lepo dođeš na glavnu stanicu, voziš se jednom metroom i ti si zemljače kod lekara. Sledeća već Slavija, još nekoliko centar. Nema gubljenja, i što je najvažnije, nema straha od velegrada. Jednostavnost mreže sastavljene od tri linije bi verovatno pozitivno uticala i na porast domaćih putovanja ka Beogradu kao destinaciji (što se nekad išlo jednom mesečno sada može nedeljno, i to prevozom umesto kolima), usput podigavši patronažu brzih pruga kako onih trenutno u izgradnji, tako i planiranih.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875249#p875249:2l8thj4j je napisao(la):
MC_ » 27 Aug 2021 01:57 pm[/url]":2l8thj4j]Za naselja kao sto je B. Brdo. Zarkovo, Cerak itd, metro bi bio esencijalna stvar jer se do njih dolazi preko nekoliko brda i ulica sa ostrim okukama.
Ali nema zelje.

Inace, pre 30 godina bio je autobus 52. ekspres. Njime se stizalo od Ceraka do Slavije za 20 min.
I 37 E. Za 30 min do centra.

Sada nam takva vremena izgledaju fantasticno.
Broj automobila je unakazio grad.
Umesto da se nametne porez na automobile i umesto da poskupi gorivo (osim za taksiste), de fakto se podstice upotreba automobila.

Pa baš iz tog razloga bi u nakim pravcima izgubio smisao ako ne bi mogli da putujemo do željenih destinacija. Prema ovom planu, iako bi mi metro predstavljao osnovni vid prevoza do centra grada, recimo ka Vidikovcu to gotovo sigurno ne bi bio "esencijalan" vid prevoza nego tramvaj 13. A ka ka Rakovici (samim tim i nišu, ukoliko izostave Prokop) autobus 50. Makiš mi nije toliko bitan. Niko ne pominje ni novo naselje Vinogradi, koje je gle čuda prikazano na uličnoj mreži priloženoj u dokumentaciji javnog uvida PGR šinskih sistema.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875295#p875295:2l8thj4j je napisao(la):
11030 » 27 Aug 2021 04:42 pm[/url]":2l8thj4j]Banovo brdo i Žarkovo dobijaju metro, zašto očekujete od nas da pišemo peticije i da se bunimo? Ako se do sad niko sa Ceraka, Vidikovca i Labudovog nije pojavio da se priključi akciji znači da im nije stalo. Druga stvar, zgražavate se kako to ljudi ne veruju da će se graditi a do juče ste ovde crtali svoje planove iz mašte i ignorisali kad vam se govorilo da će ovo da se gradi i da nema vremena za gubljenje.

Odgovorio iznad.^^^ :) Ne samo što bi oni imali veliku korist od vidikovačkog kraka, već i mi "brđani", posebno ukoliko se isti veže sa jednom od stanica BG:Voza (Rakovica, Kneževac ili Kijevo). U slučaju Kijeva taj kraj bi oživeo iz prostog razloga što bi presedačka tačka generisala potencijal urbanizacije. To sad i nije baš reprezentativan kraj na ulazu u grad jer više podseća na neku neuređenu, svakako zapostavljenu zabit iz neke nebitne zemlje trećeg sveta.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875310#p875310:2l8thj4j je napisao(la):
tribi » 27 Aug 2021 06:12 pm[/url]":2l8thj4j]Pročitah na tviteru:

Izgradnjom Beogradskog metroa
dobićemo još jednu
obilaznicu oko Beograda.

Show! Koja sprdačina. Al da nije smešno bilo bi žalosno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875341#p875341:1o4upcmj je napisao(la):
tribi » 27 Aug 2021 08:22 pm[/url]":1o4upcmj]Neko je već pitao, ali da ponovim:
da li ono što smo potpisali on-line ima veze sa potpisivanjem uživo?
Da, radi se o istoj peticji. Ukoliko možeš potpiši i ovu uživo papirnu. Ovim putem najavljujem potpisivanje peticije:

U nedelju 29.8.2021. prikupljamo potpise na Vidikovačkoj pijaci od 10 do 12h. Čisto malo da siđemo među narod u južnim naseljia i kažemo šta im se sprema u vezi metroa. Vidimo se. :kk:
 
Ja se potpuno slažem sa tim da je metro trebao da prolazi kroz južna brdovita naselja umesto tuda da se gura tramvaj. Taj deo grada je u prethodnom planu imao metro trasu sa depoom kod deteline obilaznice tj kod Orlovače.

Hteo sam da znam da li ista takva peticija ili akcija može biti planirana i za bulevar Kralja Aleksandra gde je od 1968 pa sve do nedavno planiran jedan krak metroa a ukinut je u sadašnjem planu gde je ostavljen samo tramvaj kao alternativa?
Pritom oko Bulevara Kralja Aleksandra gravitira još više ljudi nego na južnim brdovitim naseljima.
 
Pomenuto guranje tramvaja na južni krak kako ga mi u udruženju zovemo je svojevrsni metro za 22. vek. Pogledajte samo u javnom uvidu broj putnika od depoa u Makišu do stanice u Trgovačkoj, broj putnika je zanemarljiv. Izgradnjom kraka Cerak, Vidikovac, Petlovo i Labudovo Brdo bi bila veća investicija ali bi metro bio isplativiji jer se ne bi vozio praktično prazan od Makiša, a deo od Trgovačke do Makiša bi bio tehnička linija za depo.

Što se tiče Bulevara kojem ja gravitiram mogu reći da je on na liniji broj 2 stoga nam sada nije prioritet jer ta linija neće biti građena barem 2 godine dok će prva linija biti građena za oko 2-3 meseca. Naša borba je na južnom kraku Cerak, Vidikovac, Petlovo i Labudovo brdo kao i Prokopu i KCS. Ishodi ovih bitaka će neminovno uticati kako pozitivno tako i negativno na trasu linije broj 2. Stoga potpišite peticiju uživo ili na internetu.

Sazrelo je vreme da se građani pitaju za nešto više u ovom gradu a da to nisu boja sedišta u CAF tramvaju ili maska metro vozila. Niko drugi neće osvojiti pravo da se pitamo kako se troši novac od naših poreza nego mi sami. :gobb:

https://www.peticije.online/pomerimetro_linija1
 
Znači vama odgovara da imate vezu sa TC Galerija, Adom Hujom, Vilinim vodama i Mirijevskim bulevarom sa jedne strane i Makišem sa druge strane?

Zašto izvrtanje? Dovoljna je veza sa Trgom Republike da ljudi ni ne trepnu na ovaj plan. Svako ko ujutru krene bilo kojim prevozom u tom pravcu bi i magarca jahao ako će stići za 10 min do centra. Ne kažem da je ovo nužno moj stav, ja sam oduvek bila za krak ka Orlovači ne ka Makišu.
 
Зар је сво кретање у граду ка Тргу Републике? А где су везе са Славијом, Кнеза Милоша, 27. марта, Деспота Стефана? Или се иде на Трг Републике да би се преседало на 26, 27, 29 и 31?
 
Vidimo se sutra u 10 na Vidikovačkoj pijaci! Pomerimo metro!
 

Prilozi

  • E94hGRpXsAMri_P.jpg
    E94hGRpXsAMri_P.jpg
    164,9 KB · Pregleda: 804
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875417#p875417:lxt16q4a je napisao(la):
11030 » 28 Avg 2021 10:11[/url]":lxt16q4a]
Znači vama odgovara da imate vezu sa TC Galerija, Adom Hujom, Vilinim vodama i Mirijevskim bulevarom sa jedne strane i Makišem sa druge strane?
Zašto izvrtanje? Dovoljna je veza sa Trgom Republike da ljudi ni ne trepnu na ovaj plan. Svako ko ujutru krene bilo kojim prevozom u tom pravcu bi i magarca jahao ako će stići za 10 min do centra. Ne kažem da je ovo nužno moj stav, ja sam oduvek bila za krak ka Orlovači ne ka Makišu.
Čemu potreba da se svako pitanje koje se ne sviđa nekome, predstavlja kao izvrtanje? Pa samo predstavljanje trasa linija gde večina fizičkih stanica za malo maši nazive stanica, je jedno izvrtanje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875442#p875442:lxt16q4a je napisao(la):
Дошљак » 28 Avg 2021 13:06[/url]":lxt16q4a]Зар је сво кретање у граду ка Тргу Републике? А где су везе са Славијом, Кнеза Милоша, 27. марта, Деспота Стефана? Или се иде на Трг Републике да би се преседало на 26, 27, 29 и 31?
'Oće, presedaće na njih kad na vrbi rodi grožđe, a podržaće plan iz prostog razloga što neće verovati da će linije gradskog prevoza biti skraćene.
 
Crne rupe Beogradskog metroa (1): Nema stanice kod Prokopa

FIL_8266-01-725x483.jpeg


Arhitekta i član Udruženja "Po meri metro" Milan Dimitrijević rekao je za Nova.rs da postoji nekoliko ključnih problema vezanih za Plan regulacije metroa, a da je jedna od odluka da trasa metroa ne prolazi pored Prokopa.

Arhitekta Milan Dimitrijević naglašava za Nova.rs da su novim planom gradske vlasti u potpunosti odustale od prvog rešenja, tj da se Prokop i Klinički centar pokriju odmah prvom linijom – u korist toga da se ove dve jako važne tačke u gradu pokriju tek trećom linijom.


„Ovo je sporno jer je Prokop projektovan za 40.000 putnika dnevno. Centar je sistema gradsko-prigradske železnice BG:Voza, čije se širenje i unapređenje planira upravom ovim Planom regulacije. Skoro sve planirane i postojeće linije BG:Voza prolaze kroz Prokop. Neracionalno je potpuno da onda ljudi koji već danas koriste BG:Voz (a u bliskoj budućnost će ih biti još više) da dolaze iz Batajnice, Mladenovca, Rakovice, Ovče, ne mogu da presednu na metro na Prokopu i dalje nastave svoje putovanje po gradu“, rekao je Dimitrijević i dodao:

„Takođe država ulaže ogroman novac u rekonstrukciju pruge (brzi voz Novi Sad – Beograd najavljen je od februara 2022.) a sa druge strane povezivanje glavne železničke stanice sa metroom ostavlja za daleku budućnost“, objašnjava Dimitrijević i dodaje da ćemo imati situaciju po ovom planu da ćemo imati metro, ali da na njega neće moći da presedne neko iz brzog voza iz Novog Sada, već će morati na autobus“, precizirao je arhitekta za Nova.rs.

Dimitrijević kaže da će se u tom slučaju brže stizati od Novog Sada do Prokopa, nego od Prokopa do centra grada.

„Jednostavno, nijedan evropski grad koji ima metro ne ostavlja glavnu železničku stanicu nepovezanom sa metroom. Potpuno je logično da se omogući ljudima da metroom stignu do železničke stanice na svoj voz, tj. da kada siđu sa voza u Beogradu mogu odmah da presednu na metro“, zaključio je on.


https://nova.rs/vesti/biznis/crne-rupe- ... d-prokopa/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875442#p875442 je napisao(la):
Дошљак » 28 Авг 2021, 13:06[/урл]":23xowli3]Зар је сво кретање у граду ка Тргу Републике? А где су везе са Славијом, Кнеза Милоша, 27. марта, Деспота Стефана? Или се иде на Трг Републике да би се преседало на 26, 27, 29 и 31?

Зашто Славија са Трга Републике а не са Савског трга? И зар није планиран и трамвај Теразије - Славија? Кнеза Милоша који део? Дугачка је то улица. Може из ТЦ Галерија, може из Савске, може са Трга Републике. О чему ми причамо, све је то јако близу било пешке било другим видовима градског превоза. Мало ми је ова цела расправа безвезе и вуче на политику. О брдима се већ можда може расправљати, нисам везан за те делове града па ми није позната ситуација, али центар... не разумем заиста.
 
Ma klasično spinovanje. Naravno da je izvrtanje kad napišeš veza sa Adom Hujom i Vilinim vodama a ne napišeš veza sa Adom Ciganlijom, Savskim Trgom i Trgom Republike. Presedati neću na 26 27 29 31 jer nemam pojma ni gde idu (osim 31) niti mi trebaju ti delovi grada. Da se ne lažemo, da su pustili liniju duž Ibarske ovde bi se digla graja kako metro ne treba tu da prođe jer šta će po livadama i obodima naselja već opet neka treća trasa.
 
Али на Ади више неће бити преседање на аутобусе пошто ће их укидати.
 
Na stranu crtanje 100 trasa, ali zar stvarno ne misliš da je problem šta se prve dve linije metroa ne ukrštaju niti sa Prokopom ni za NBG stanicom (železnica i autobus)? Bar jednu da su pogodili bila bi manja katastrofa.
 
Изгледа су железничка и аутобуска станица мање битни.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875570#p875570:3rkc0xnm je napisao(la):
11030 » 28 Avg 2021 20:52[/url]":3rkc0xnm]Ma klasično spinovanje. Naravno da je izvrtanje kad napišeš veza sa Adom Hujom i Vilinim vodama a ne napišeš veza sa Adom Ciganlijom, Savskim Trgom i Trgom Republike. Presedati neću na 26 27 29 31 jer nemam pojma ni gde idu (osim 31) niti mi trebaju ti delovi grada. Da se ne lažemo, da su pustili liniju duž Ibarske ovde bi se digla graja kako metro ne treba tu da prođe jer šta će po livadama i obodima naselja već opet neka treća trasa.
Makiš, Rupčine, Bele vode, Žarkovo, Banovo brdo, Most na Adi, Sajam, Gazela, Palata pravde, Savski trg, Trg republike, Francuska, Luka Beograd, Dunav stanica, Pančevački most, ŽS Karaburma, Diljska, Višnjićka, Mirijevski bulevar, Beogradska gimnazija, Mirijevo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875579#p875579:1uxiog57 je napisao(la):
Дошљак » 28 Avg 2021 21:12[/url]":1uxiog57]Изгледа су железничка и аутобуска станица мање битни.
Bitno je da postoji veza Banovog brda sa Trgom republike i plan je prošao.
 
Na stranu crtanje 100 trasa, ali zar stvarno ne misliš da je problem šta se prve dve linije metroa ne ukrštaju niti sa Prokopom ni za NBG stanicom (železnica i autobus)? Bar jednu da su pogodili bila bi manja katastrofa.

Naravno da je problem, mnogo veći što ne kači Nbg nego Prokop.
 
Са Прокопим постоји опција преседања на БГ воз за НБГ. Овако остаје само опција преседања на 13 и 88. Зато је битно да има веза са Прокопом.
 
Vrh