Gde se mogu videti lokacije metro stanica?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874467#p874467:2l9hvyyi je napisao(la):11030 » 25 Aug 2021 12:37 pm[/url]":2l9hvyyi]Mislim da su stanice u Požeškoj preblizu, na svega 600 700 m. Mogli su ovu kod Rode da povuku bliže tramvajskoj okretnici. Za stanicu kod Ade sam se iznenadila, mislila sam da će više biti ka mostu a zapravo je kod šećerane što je odlično. Stanica Trgovačka isto dobra pozicija.
Što se tiče udruženja milsim da je bolje bilo da su se fokusirali na krak iz Žarkova, više bi ljudi bilo zainteresovano, ovako pola Beograda nema pojma ni da Prokop postoji.
Vezano za šahtove jedan takav (evakuaciono-ventilacioni) nalazi se ispod Kravcove umesto stanice Palata Pravde, zbog toga što je stanica Mostar pomerena sa lokacije ispod mosta Gazela između mosta i Sarajevske uz park kod Skajlajna, dakle bliže Savskom Trgu. Jeste bliže i KCS i Prokopu, no nema dileme da ništa ne može zameniti metro do istih, a posmatrajući čitave koridore čak ni tramvaj koji može delovati samo kao fider (što je radni tim i predložio u vidu transverzale Dr. Subotića Starijeg-Deligradska nakon brisanja Resavske).
Gornji deo stanice sajam uopšte nije obuhvaćen planom prve faze! ! ! zato što tehnički i nije u sklopu metro sistema, već železničkog čvora između kojih treba obezbediti pešačku vezu. Tim je rešio samo metro stanicu koju su pokušali maksimalno da približe površini radi smanjenja visinske razlike koja je prema mišljenju našeg sagovornika ipak prevelika (mišljenje ne samo saobraćajnog inženjera već i kolega urbanista samim tim oslikava stav Urbanističkog Zavoda koji se zasniva na interesu građana što i mi podržavamo). Smatra da se peroni mogu dodati isključivo lateralno, te da je duplikacija koloseka (sa dva na četiri) neizbežna ukoliko se ima na umu "kršten" sistem gradske železnice sa razumnim taktom nikako većim od 10 minuta, i to radi separacije dugolinijskog od lokalnog saobraćaja. Ukoliko se to ne uradi sve pada u vodu, a mi dobijamo jedan neozbiljan sistem poput ovog postojećeg. Osim Sajma naš sagovornik se dotakao i "teško izvodljive" Makenzijeve bez zatvaranja pruge. Zapanjili smo se da je direktor Sektora za Saobraćaj (inače i sam saobraćajni inđenjer) ponovio mnoge teze iznešene upravo na ovde na forumu.
I mi smo se iznenadili za Adu što je odlično iako izostavlja presedanje na petlji. U saobraćajno-urbanističkom smislu nije bilo drugog izbora, a taj predlog saobraćajnog tima je hvala bogu usvojen. Dubina stanica i tunela je sada korigovana (manja) što projekat čini racionalnijim. Ceo detaljno razrađen plan nije mogao biti izrađen profesionalnije. Svaka moguća stanica ima najoptimalniji pristup (davao je obrazloženje za svaku ponaosob) i što se meni posebno dopada stanica Makiš je četvorokolosečna za metro i železnicu (zajednička u sklopu istog objekta), te da je stanica Park Banovo Brdo pomerena u sam Park nakon čega će isti biti regenerisan (kad se poklopi stanični sanduk), te pozicionirana između stajališta Josif Pančić i Dom Zdravlja sa direktnim izlazima u zoni ulica Nadežde Petrović/Ščerbinove, odnosno Milana Kuča/Žarka Vukovića Pucara bez pomeranja postojećih stajališta JLPP! Ja sam mislio da neće biti tako urađeno, iako sam upravo to i predlagao, no saobraćajni tim je izdejstvovao (zbog ovoga navedenog dole).
Uzete su u obzir i prognoze kapaciteta, samim tim i mogućnost nadogradnje tako da je odlučeno da građevinska dužina staničnih sanduka odgovara dužini perona L=110m (omogućeno produženje vozova sa 4 na 6 vagona kao u Parizu) te da je zbog veće dužine sanduka bilo omogućeno bolje podzemno povezivanje daljih tačaka strateški pozicioniranim izlazima. Ovo je bio jedan od najvećih problema kratkih perona. Takoreći novac koji bi prema prethodnim odbijenim idejama bio utrošen na dublje stanice biće utrošen na duže, odnosno optimalniji pristup peronima (ne samo što se smanjuje dubina već i obim nadzemnih prepreka poput pepačkih prelaza).
Stanica Trg Republike racionalizovana je zbog velike dubine, tako da komplimentuje urbanističko rešenje zone usporenog saobraćaja, što dodatno smanjuje tropkove gradnje imajući u vidu veliku visinsku razliku. Ta stanica nema podzemne delove ispod već ekonstruisanog trga koji nije racionalno ponovo zatvarati (da ne govorim o tome što je poznata turistička lokacija koja bi u suprotnom bila zauzeta višegodišnjim gradilištem).
Sve su stanice u pravcu u celoj građevinskoj dužini što je za posledicu imalo detaljnu korekciju pozicije stanica uz optimizaciju pristupa/ulaza, te trasiranje samih dvokolosečnih tunelskih cevi. Na zahtev saopraćajnih stružnjaka komfor je povećan na nivo njujorškog i izjednačen sa gradsko-prigradskom železnicom (gustina stajanja iznosi 4 putnika po kvadratnom metru, umesto dosadašnjih 6 za autobuse/trole i tramvaje, koje u budućnosti takođe čeka ista redukcija gužve/povećanje komfora) što znači da do skoka opterećenja može doći ranije, te da će se stanice i vozovi verovatno ranije biti produženi.
Пантограф":1dy76hmp je napisao(la):Биће ипак Нови Београд главна станица, и без метроа је у предности у односу на Земун.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875019#p875019:hqevf4f8 je napisao(la):Дошљак » 26 Aug 2021 04:17 pm[/url]":hqevf4f8]Значи Прокоп је у потпуности обесмишљен. А суштинска главна железничка станица ће бити Земун. Џаба су правили оне касете.
А пази ти Сићве011 шта каже, па чему онда јавни увид?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875020#p875020:hqevf4f8 je napisao(la):Пантограф » 26 Aug 2021 04:30 pm[/url]":hqevf4f8]Биће ипак Нови Београд главна станица, и без метроа је у предности у односу на Земун.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875023#p875023:qzfly833 je napisao(la):Express » Čet Avg 26, 2021 5:37 pm[/url]":qzfly833]
Javni uvid razlog više za ignorisanje primedbi pred gradnju. U fazoniu gde ste bili do sada, dali smo vam priliku.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875024#p875024:4i7u9ssj je napisao(la):WLABmz » 26 Aug 2021 04:39 pm[/url]":4i7u9ssj][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875023#p875023:4i7u9ssj je napisao(la):Express » Čet Avg 26, 2021 5:37 pm[/url]":4i7u9ssj]
Javni uvid razlog više za ignorisanje primedbi pred gradnju. U fazoniu gde ste bili do sada, dali smo vam priliku.
Primedbe su upućene još prošle godine tokom ranog javnog uvida.
Bilo kako bilo, ovaj plan ima snagu isto kao što ima snagu i onaj GUP Srbije u kojem je stajalo da su planirane pruge Lazarevac - Gornji Milanovac - Čačak i Lazarevac - Aranđelovac - Mladenovac, koje naravno nikad neće biti izgrađene, tako da mislim da je ispravan stav PMM da se treba fokusirati na prvu metro liniju, eventualno drugu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875110#p875110:iem65lhp je napisao(la):ste07ana » Čet Avg 26, 2021 11:08 pm[/url]":iem65lhp]
Opet se pitam, kako je moguće da građanima ovih naselja, kojih se trasa metroa direktno tiče, stalo nije? Ima li takvih na beobuild-u da mi odgovore?