Šta je novo?

Metro

Богами биће напрето и за другу линију, има и ту доста спорних момената.
 
Ceo sistem je sporan, a ne njegovi momenti. Kad vidiš kako 3. linija faktički ceo centralni deo Beograda ide maltene paralelno uz 1. i 2. liniju jasno je da je cela ta 3. linija na papiru služi samo kao pokriće za nebulozne trase 1. i 2. linije.
 
Gde se mogu videti lokacije metro stanica?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Sada u 9.15 ujutru Đorđe Bobić i ja gostujemo na N1 u vezi metroa. :gobb:
 
giphy.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=874467#p874467:2l9hvyyi je napisao(la):
11030 » 25 Aug 2021 12:37 pm[/url]":2l9hvyyi]Mislim da su stanice u Požeškoj preblizu, na svega 600 700 m. Mogli su ovu kod Rode da povuku bliže tramvajskoj okretnici. Za stanicu kod Ade sam se iznenadila, mislila sam da će više biti ka mostu a zapravo je kod šećerane što je odlično. Stanica Trgovačka isto dobra pozicija.

Što se tiče udruženja milsim da je bolje bilo da su se fokusirali na krak iz Žarkova, više bi ljudi bilo zainteresovano, ovako pola Beograda nema pojma ni da Prokop postoji.

Nije strašno da budu bliže mestimično ukoliko je to uslovljeno objektivnim razlozima, sve dok je prosečno međustanično rastojanje dovoljno veliko radi postizanja željene (veće) srednje eksploatacione brzine. Stanica je tako pozicionirana zbog blizine susedne stanice Trgovačka u Vodovodskoj (460m), odnosno udaljenosti stanice Park Banovo Brdo (1350m). Pošto je prema propisima o zaštiti od požara na međustaničnim rastojanjima dužim od 762m obavezna gradnja šahta (evakuacionog, ili evakuaciono-ventilacionog) usled pomeranja stanice bliže gradu (dakle više od 762m) dodat je šaht u zoni terminusa. Na taj način je izbegnuta dodatna uzurpacija u Požeškoj ulici između terminusa i parka (u zoni Rode gde je stanica pomerena) samo zbog šahta. Drugim rečima, tamo gde bi u suprotnom bio samo šaht koji ne bi opravdao radove postavljena je stanica koja opravdava obimne radove. Inače i sam šaht nije mogao biti postavljen na bolje mesto, iza terminusa. Primenom nejednakih međustaničnih rastojanja (u Požeškoj 600m, između Vodovodske (Trgovačka) i Blagoja Parovića (Požeška) preko 1000m) šaht je takoreći "legao" između i to na idealno mesto uz izbegavanje radova na ulici, rušenja objekata ili privremenog izmeštanja (obnovljenog) terminusa. Srećom, navedeno se poklopilo sa saobraćajnim potrebama u smislu da se na taj način ujedno omogućava presedačka veza fider linija iz pravca ulice Blagoja Parovića sa metroom bez potrebe za dužom vožnjom autobusom do sledeće stanice Park Banovo Brdo, usput uticati na smanjeno vreme putovanja. Pomenute stanice nisu tako blizu, ako uzmemo u obzir da brojne primere u svetu sa toliko malim rastojanjima da je pešačenje ulicom brže (putovanje metroom obuhvata i pristup peronima, ne samo čekanje voza).

Više o ostalim pojedinostima plana ovde:

Vezano za šahtove jedan takav (evakuaciono-ventilacioni) nalazi se ispod Kravcove umesto stanice Palata Pravde, zbog toga što je stanica Mostar pomerena sa lokacije ispod mosta Gazela između mosta i Sarajevske uz park kod Skajlajna, dakle bliže Savskom Trgu. Jeste bliže i KCS i Prokopu, no nema dileme da ništa ne može zameniti metro do istih, a posmatrajući čitave koridore čak ni tramvaj koji može delovati samo kao fider (što je radni tim i predložio u vidu transverzale Dr. Subotića Starijeg-Deligradska nakon brisanja Resavske).

Gornji deo stanice sajam uopšte nije obuhvaćen planom prve faze! ! ! zato što tehnički i nije u sklopu metro sistema, već železničkog čvora između kojih treba obezbediti pešačku vezu. Tim je rešio samo metro stanicu koju su pokušali maksimalno da približe površini radi smanjenja visinske razlike koja je prema mišljenju našeg sagovornika ipak prevelika (mišljenje ne samo saobraćajnog inženjera već i kolega urbanista samim tim oslikava stav Urbanističkog Zavoda koji se zasniva na interesu građana što i mi podržavamo). Smatra da se peroni mogu dodati isključivo lateralno, te da je duplikacija koloseka (sa dva na četiri) neizbežna ukoliko se ima na umu "kršten" sistem gradske železnice sa razumnim taktom nikako većim od 10 minuta, i to radi separacije dugolinijskog od lokalnog saobraćaja. Ukoliko se to ne uradi sve pada u vodu, a mi dobijamo jedan neozbiljan sistem poput ovog postojećeg. Osim Sajma naš sagovornik se dotakao i "teško izvodljive" Makenzijeve bez zatvaranja pruge. Zapanjili smo se da je direktor Sektora za Saobraćaj (inače i sam saobraćajni inđenjer) ponovio mnoge teze iznešene upravo na ovde na forumu.

I mi smo se iznenadili za Adu što je odlično iako izostavlja presedanje na petlji. U saobraćajno-urbanističkom smislu nije bilo drugog izbora, a taj predlog saobraćajnog tima je hvala bogu usvojen. Dubina stanica i tunela je sada korigovana (manja) što projekat čini racionalnijim. Ceo detaljno razrađen plan nije mogao biti izrađen profesionalnije. Svaka moguća stanica ima najoptimalniji pristup (davao je obrazloženje za svaku ponaosob) i što se meni posebno dopada stanica Makiš je četvorokolosečna za metro i železnicu (zajednička u sklopu istog objekta), te da je stanica Park Banovo Brdo pomerena u sam Park nakon čega će isti biti regenerisan (kad se poklopi stanični sanduk), te pozicionirana između stajališta Josif Pančić i Dom Zdravlja sa direktnim izlazima u zoni ulica Nadežde Petrović/Ščerbinove, odnosno Milana Kuča/Žarka Vukovića Pucara bez pomeranja postojećih stajališta JLPP! Ja sam mislio da neće biti tako urađeno, iako sam upravo to i predlagao, no saobraćajni tim je izdejstvovao (zbog ovoga navedenog dole).

Uzete su u obzir i prognoze kapaciteta, samim tim i mogućnost nadogradnje tako da je odlučeno da građevinska dužina staničnih sanduka odgovara dužini perona L=110m (omogućeno produženje vozova sa 4 na 6 vagona kao u Parizu) te da je zbog veće dužine sanduka bilo omogućeno bolje podzemno povezivanje daljih tačaka strateški pozicioniranim izlazima. Ovo je bio jedan od najvećih problema kratkih perona. Takoreći novac koji bi prema prethodnim odbijenim idejama bio utrošen na dublje stanice biće utrošen na duže, odnosno optimalniji pristup peronima (ne samo što se smanjuje dubina već i obim nadzemnih prepreka poput pepačkih prelaza).

Stanica Trg Republike racionalizovana je zbog velike dubine, tako da komplimentuje urbanističko rešenje zone usporenog saobraćaja, što dodatno smanjuje tropkove gradnje imajući u vidu veliku visinsku razliku. Ta stanica nema podzemne delove ispod već ekonstruisanog trga koji nije racionalno ponovo zatvarati (da ne govorim o tome što je poznata turistička lokacija koja bi u suprotnom bila zauzeta višegodišnjim gradilištem).

Sve su stanice u pravcu u celoj građevinskoj dužini što je za posledicu imalo detaljnu korekciju pozicije stanica uz optimizaciju pristupa/ulaza, te trasiranje samih dvokolosečnih tunelskih cevi. Na zahtev saopraćajnih stružnjaka komfor je povećan na nivo njujorškog i izjednačen sa gradsko-prigradskom železnicom (gustina stajanja iznosi 4 putnika po kvadratnom metru, umesto dosadašnjih 6 za autobuse/trole i tramvaje, koje u budućnosti takođe čeka ista redukcija gužve/povećanje komfora) što znači da do skoka opterećenja može doći ranije, te da će se stanice i vozovi verovatno ranije biti produženi.

Btw. preporučujem da posebno obratite pažnju na drugi pasus u spojleru (takt od max 10min, odvajanje železnice od BG:Voza, lateralni peroni na Sajmu). Neki su izrazili zabrinutost u vezi projektovanog kapaciteta, pa evo obradovaće vas četvrti pasus odozgo (ekvivalent linije 15 Grand Paris Express).
 
Ако сам добро разумео, није могућа станица метроа у Кнеза Милоша због канализационог колектора?
 
Jesi.

Navodno ništa ne može ispod Kneza Miloša, niti normalom u odnosu na Prokop (bilo iz Ruske, bilo s Autokomande, bilo kroz postojeće kasete, bilo duboko tako da M1 prva otpada). KCS neće ni da čuje za vibracije (zbog čega odbija i običan tramvaj, kamoli metro). Zato je i tramvaj Resavskom brisan. Iz istog je razloga M3 pomerena horizontalno (paralelno sa prugom) pa dalje Resavskom jer na tu stranu ka Prokopu više jednostavno nema kud (i pored neodobravanja KCS) osim kroz BnV zajedno sa prvom. :roll: Ponestalo opcija. Predložiš jedno rešenje, odbiju, drugo, odbiju, treće sve dok ne uprskaju stvar do te mere da sve izgubi smisao. Upravo se to može zaključiti sa slike. Tramvajska transverzala Dr. Subotića Starijeg-Deligradska ucrtana je čisto radi prikaza Prokopa kao multimodalnog haba i pored neizvesnosti svih narednih faza (izuzev prve). Drugim rečima, iako su M3 i tramvaj ucrtani (tramvaj nije detaljno) u ovom momentu ih možemo slobodno ignorisati. Rezultat je metro sistem koji se vezuje za Prokop indirektno BG:Vozom, te da je najbliža stanica zapravo Mostar. Bez ikakvog tramvaja. U najboljem slučaju KCS vezan samo trolom. :blah:

M3 onda može preko Dušanovca i Vukovog Spomenika (ili preko Karađorđevog Parka), uz manu da zaobilazi Prokop u širokom krugu. Kada jednog dana dođe druga, treća, četvrta vlast rešiće problem četvrtom linijom. Dakle postoji rizik da se ni trećom linijom ne isprave greške prve dve, nego četvrtom sve tri. :bash: Tako nešto još nisam video. To bi bilo za Ginisa.
 
https://rs.n1info.com/biznis/vesic-linije-metroa-nismo-crtali-mi-vec-strucnjaci-nece-biti-izmena/


"Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je za N1 da neće biti izmena trase prve dve linije metroa u Beogradu. Odbacujući primedbe dela javnosti, Vesić je rekao da je linije metroa definisao tim međunarodnih stručnjaka, i da će izgradnja početi u novembru, dok bi prve dve linije trebalo da budu u funkciji do 2030. godine."

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Значи Прокоп је у потпуности обесмишљен. А суштинска главна железничка станица ће бити Земун. Џаба су правили оне касете.
А пази ти Сићве011 шта каже, па чему онда јавни увид?
 
Биће ипак Нови Београд главна станица, и без метроа је у предности у односу на Земун.
 
Ja za Sajam i Makenzijevu sve vreme pričam da od presedanja sa metroa na BG voz nema ništa, jer je maltene nemoguće to ostvariti ne samo zbog tehničkih poteškoća izgradnje tih železničkih stajališta i njihovog povezivanja sa metro stanicama nego i zbog njihove premale udaljenosti do susednih železničkih stanica/stajališta.

Bukvalno da je sve ostalo savršeno, samo ovo bi trebalo da bude razlog da građani Beograda ne prihvate ovaj plan metroa. Ali na žalost građani Beograda nisu svesni kakva katastrofa od metroa im se sprema. Tačke ukrštanja metroa sa BG vozom moraju biti Prokop na jednoj liniji i Vukov Spomenik na drugoj liniji!

Пантограф":1dy76hmp je napisao(la):
Биће ипак Нови Београд главна станица, и без метроа је у предности у односу на Земун.

Uvek može Srbija Voz da šukne da vozovi iz Beograda ka severu ne staju na te dve stanice. Čak me ne bi ni čudilo znajući naše železnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875019#p875019:hqevf4f8 je napisao(la):
Дошљак » 26 Aug 2021 04:17 pm[/url]":hqevf4f8]Значи Прокоп је у потпуности обесмишљен. А суштинска главна железничка станица ће бити Земун. Џаба су правили оне касете.
А пази ти Сићве011 шта каже, па чему онда јавни увид?

Penta da čukununučad plaća arač. A i mi dok ne pocrkamo u "najkvalitetnijim" preopterećenim turskim autobusima.

Javni uvid razlog više za ignorisanje primedbi pred gradnju. U fazoniu gde ste bili do sada, dali smo vam priliku.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875020#p875020:hqevf4f8 je napisao(la):
Пантограф » 26 Aug 2021 04:30 pm[/url]":hqevf4f8]Биће ипак Нови Београд главна станица, и без метроа је у предности у односу на Земун.

Nažalost, ukoliko se nešto u međuvremenu ne promeni neće biti drugog scenarija na vidiku. Prokop ne sme ostati u senci sekundarnog Novog Beograda kao multimodalnog haba (železnica+metro+tramvaj+autobus). Taj se stav ogleda u interesu građana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875023#p875023:qzfly833 je napisao(la):
Express » Čet Avg 26, 2021 5:37 pm[/url]":qzfly833]
Javni uvid razlog više za ignorisanje primedbi pred gradnju. U fazoniu gde ste bili do sada, dali smo vam priliku.

Primedbe su upućene još prošle godine tokom ranog javnog uvida.

Bilo kako bilo, ovaj plan ima snagu isto kao što ima snagu i onaj GUP Srbije u kojem je stajalo da su planirane pruge Lazarevac - Gornji Milanovac - Čačak i Lazarevac - Aranđelovac - Mladenovac, koje naravno nikad neće biti izgrađene, tako da mislim da je ispravan stav PMM da se treba fokusirati na prvu metro liniju, eventualno drugu.
 
A gde može da se vidi tačna pozicija svih metro stanica, vidim da se u postu malo iznad priča prilično precizno o stanici ispod parka banovo brdo, odakle vam to, i da li možete da podelite? Hvala!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875024#p875024:4i7u9ssj je napisao(la):
WLABmz » 26 Aug 2021 04:39 pm[/url]":4i7u9ssj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875023#p875023:4i7u9ssj je napisao(la):
Express » Čet Avg 26, 2021 5:37 pm[/url]":4i7u9ssj]
Javni uvid razlog više za ignorisanje primedbi pred gradnju. U fazoniu gde ste bili do sada, dali smo vam priliku.

Primedbe su upućene još prošle godine tokom ranog javnog uvida.

Bilo kako bilo, ovaj plan ima snagu isto kao što ima snagu i onaj GUP Srbije u kojem je stajalo da su planirane pruge Lazarevac - Gornji Milanovac - Čačak i Lazarevac - Aranđelovac - Mladenovac, koje naravno nikad neće biti izgrađene, tako da mislim da je ispravan stav PMM da se treba fokusirati na prvu metro liniju, eventualno drugu.

Da, samo što to nisu bile primedbe na reviziju koju sad imamo priliku da kritikujemo. :kk:

Svodi se na to da se krivica što više svali na žrtvu.

Tačno, treba se fokusirati na ono najizvesnije. :kk:
 
Ma, da li je moguće da nema baš nikog iz Žarkova, Ceraka, Petlovog brda, Labudovog brda, da počne da sakuplja potpise za peticiju, od stana do stana, kuće do kuće?

Nije to mali broj ljudi, većina bi potpisala, samo je potrebno na odgovarajući način prići ljudima - ovima što se plaše političke obojenosti, odmah objasniti da je reč o inicijativi njihovih komšija, da metro, kako je oduvek bilo planirano, dođe do njihovog praga, a ne do praga nekog privatnog investitora; ovima što ne veruju da će se metro uopšte graditi, pokazati da je planiranje uznapredovalo, i da im je ovo poslednja prilika da za sebe nešto urade.

Eto vam zašto SNS-ovci suvereno vladaju - Vučić, Vesić i ekipa će gristi dan i noć, i tako godinama, čak i za nepopularne i štetne projekte ("gondola" na Kalemegdanu), jer im je do njih očito stalo.

Opet se pitam, kako je moguće da građanima ovih naselja, kojih se trasa metroa direktno tiče, stalo nije? Ima li takvih na beobuild-u da mi odgovore?
 
Mислим да људи на локалу још увек нису свесни да их метро заобилази нпр. кад у медијима кажу Жарково људи мисле на Жарково а не на Рупчине, или када кажу Карабурма, људи мисле баш на Карабурму као насеље а не другу страну Вишњичке ка Дунаву, као и да људи у глобалу имају неверицу према томе да ће се метро уопште градити, пошто је ово ко зна по који пут најава.
 
Заменик градоначелника Београда Горан Весић изјавио је данас да неће бити измена трасе прве две линије метроа у Београду.

bas volim sto Vesic gazi. Pokorni gradjani nisu zasluzili bolje.
 
Prokop je definitivno izvisio jer osim Vučkovog udruženja 99% ljudi baš briga za Prokop a još manje hoće li imati metro ili ne, to je realnost.

Ja mislim da jedina šansa može da bude usmeravanje ka ovim naseljima uz Ibarsku i to isključivo ako bi se pokrenuli ozbiljni protesti tj. aktiviranje većeg dela stanovništva tih naselja, to ne bi mogli da ignorišu ovi iz vlasti. Ni meni nije jasno kako iz tih naselja nema bilo kakve reakcije s obzirom koliko bi ovo nemerljivo poboljšalo njihov život (ne bih rekao da nisu informisani), a i sigurno povećalo vrednost nekretnina pa i cena izdavanja stanova bi mogla da se približi centralnim lokacijama, znači i direktna finansijska korist.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=875110#p875110:iem65lhp je napisao(la):
ste07ana » Čet Avg 26, 2021 11:08 pm[/url]":iem65lhp]

Opet se pitam, kako je moguće da građanima ovih naselja, kojih se trasa metroa direktno tiče, stalo nije? Ima li takvih na beobuild-u da mi odgovore?

evo kako

Blokout - Krtog

Sve im je brige nemi strah pokosio,
Navijaju da život prođe
Da sam spadne teg od tuge.
Sam Bog da dođe ne bi ih ubedio
Da svaki put je bolji
Od tog polumrtvog sna.
 
Vrh