[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864838#p864838:3ohtuwy9 je napisao(la):
Duka » 16 Jul 2021 10:29 am[/url]":3ohtuwy9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864700#p864700:3ohtuwy9 je napisao(la):
Igor » Čet Jul 15, 2021 8:00 pm[/url]":3ohtuwy9]
Koliko vidim Sloboda jedina nema 2 uspravne linije na prednjoj šoferki. Lično glasam za sigurnost. Moderniji izgled koji je nastao iz klasičnijeg dizajna Slobode (deo sa farovima produžen) a boja je mirno nijansirana plava i koliko znam inicira Savu/Dunav što pokazuju talasići sa strane vagona. Svetlost i Snaga po meni su suviše generički a Sloboda suviše standardna/klasična ali odmah iza Sigurnosti iz mog ugla.
Snaga i Svetlost jesu najjednostavnije, s tim da je Snaga manje "peoplemoverolika" zbog tanke trake. Ona je ujedno i najprostija upravo zbog te jedne tanke trake, takoreći bezlična i strana poput svemirskog broda. Zato i rekoh da je upravo ona najsavremenija. Razlika bi bila očigledna da su napravili "smešak" razvlačenjem LED niza oko sive površine ispod vetrobrana, uz ispunu plavom. Sloboda izgleda kao ATO (sa kabinom), odnosno kao bilo koji drugi voz (ili bilo koje drugo šinsko ili drumsko vozilo) sa lateralnim svetlosnim grupama ("očima") dok Sigurnost svakako predstavlja kombinaciju Slobode i Snage. U tom smislu mislim da je ona i najbolje rešenje od ova četiri, ukoliko iziuzmemo pomenutu modifikaciju Snage.
Po meni su i pariski i montrealski ok mada je pariski možda jednostavniji, a montrealski previše konvencionalan (lateralno grupisanje osvetljenja ispod vetrobrana).
Što se kolor šeme tiče mislim da bi Sigurnost mnogo bolje izgledala u boji aluminijuma ili beloj sa trakom (u boji linije ili samo crvenoj), uz crni akcenat na masci umesto tamnoplave. Traka u boji ispod prozora može da zavija ka odbojnicima radi razbijanja linearnosti/monotonije odmerenom dinamikom. Naravno uokviriti prozore crnim ramom jer poput Singapura imamo po dva prozora između veoma širokih vrata.
Btw. ne znam šta ih spopala ta tamnoplava, bilo da ide uz crvenu ili ne? Ironično da taj detalj naprednjaci kopiraju od "žutih". Ta tamnoplava mi je najviše bola oči kod žutih autobusa, narandžastih trola i crvenih tramvaja. Siva bi bolje vršila ulogu markiranja prljavštine jer se na tamnoplavoj baš vide blatnjave tačkice. Berlin je imao sivu traku, a mnoge železnice takođe praktikuju istu.
Nevezano za navedeno, tehnički ovi vozovi takoreći predstavljaju evoluciju singapurskog dizajna. Karaktaeriše ih tri modula kraći (vrata i dva prozora), nešto uži sanduk (zbog izbačajnih vrata) sa ravnim zakošenim stranicama (poput budimpeštanskog, istanbulskog, hanojskog metroa), te drugačija maska bez sigurnosnog izlaza. Najnovija singapurska Bombardier Movia C951/C951A ima takav sanduk, mada je poput tamošnjih Metropolisa šira zbog spoljnih kliznih vrata.
Mogu reći da kad već imaju stubove, odnosno trodelni vetrobran zašto im ne ugrade i evakuacioni izlaz? Četiri vagona biće malo duža od tri singapurska, a dotična oprema može samo ubrzati evakuaciju u slučaju nužde.