Šta je novo?

Metro

по мени чак и светлост и слобода имају премало црвене, да не спомињем остала два, а мени црвена некако баш супер иде уз метро

уз то су и аутобусе офарбали у црвено, чисто бацање пара, и одвратна боја која не асоцира на аутобус за разлику од жуте (жута трака), али тако је, у наредним вековима ћемо морати да живимо са накарадним одлукама синова titovih pionira
 
Не. Аутобуси нису били офарбани у жуту да би подсећали на жуту траку. Треба рећи да је доњи део аутобуса био офарбан у плаву. Друго, возила ГСП-а су и раније била црвена, додуше не у потпуности.

Слажем се са тврдњом да је боја гарнитура најмање битна у целој ствари.
 
Sigurnost i snaga se meni dopadaju spreda a gledano sa strane su mi ok svetlost i sigurnost.
 
Како нас је лако збунити и разделити. Вагон је исти, и колико сам схватио ми чак и не можемо да утичемо на унутрашњост, а могу вам ређи да она средњ шипка има смисла за средње напуњене метрое. За оне линије које ће бити крцати средња шипка успорава пуњење и пражњење, у МОскви су на љубичастој линији ставили поносни средњу шипку "да буду као сав нормална свет" и склонили их у току једног месец експлоатације. А обизиром да се возим на посао управо том линијом могу да посведочим колико је то сметало. Тако да, још једном, губимо време са скупим презентацијама. Знате ли колико кошта изнајмљивање пројектора који су показивали анимацију на згради?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864828#p864828:3u5o3z4a je napisao(la):
Пантограф » 16 Jul 2021 09:53 am[/url]":3u5o3z4a]Најбоље "Снага и светлост", омаж Дорћолу;)

Spasiotekt likes your comment :kk: :sesir: +1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864700#p864700:2rq29lmb je napisao(la):
Igor » Čet Jul 15, 2021 8:00 pm[/url]":2rq29lmb]
metro-vozila-izgled-jpg.jpg

Koliko vidim Sloboda jedina nema 2 uspravne linije na prednjoj šoferki. Lično glasam za sigurnost. Moderniji izgled koji je nastao iz klasičnijeg dizajna Slobode (deo sa farovima produžen) a boja je mirno nijansirana plava i koliko znam inicira Savu/Dunav što pokazuju talasići sa strane vagona. Svetlost i Snaga po meni su suviše generički a Sloboda suviše standardna/klasična ali odmah iza Sigurnosti iz mog ugla.
 
600px-Flag_of_the_Serbian_Cross.svg.png


Predlažem da dizajn vozova bude s ovim motivima (nešto slično onom ikonostas vozu što smo slali na Kosovo). Ovim dizajnom bismo objedinili sva 4 koncepta:
S igurnost
S loboda
S naga
S vetlost

:violina:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864816#p864816:1gungke0 je napisao(la):
overdrive » 16 Jul 2021 10:14[/url]":1gungke0]Не. Аутобуси нису били офарбани у жуту да би подсећали на жуту траку. Треба рећи да је доњи део аутобуса био офарбан у плаву. Друго, возила ГСП-а су и раније била црвена, додуше не у потпуности.
Bila su i zelena. :wink:
 
U Beogradskoj hronici na RTS-u 1 je 14.7.2021. emitovan prilog u kojem je Miloš Vučković iz udruženja Po meri metro govorio o inicijativi udruženja da se prihvati varijanta trase prve linije metroa iz Plana generalne regulacije šinskih sistema kojom bi metro prolazio kroz Prokop i Klinički centar Srbije.


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NIlbd8o81bk[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864838#p864838:3ohtuwy9 je napisao(la):
Duka » 16 Jul 2021 10:29 am[/url]":3ohtuwy9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864700#p864700:3ohtuwy9 je napisao(la):
Igor » Čet Jul 15, 2021 8:00 pm[/url]":3ohtuwy9]
metro-vozila-izgled-jpg.jpg

Koliko vidim Sloboda jedina nema 2 uspravne linije na prednjoj šoferki. Lično glasam za sigurnost. Moderniji izgled koji je nastao iz klasičnijeg dizajna Slobode (deo sa farovima produžen) a boja je mirno nijansirana plava i koliko znam inicira Savu/Dunav što pokazuju talasići sa strane vagona. Svetlost i Snaga po meni su suviše generički a Sloboda suviše standardna/klasična ali odmah iza Sigurnosti iz mog ugla.

Snaga i Svetlost jesu najjednostavnije, s tim da je Snaga manje "peoplemoverolika" zbog tanke trake. Ona je ujedno i najprostija upravo zbog te jedne tanke trake, takoreći bezlična i strana poput svemirskog broda. Zato i rekoh da je upravo ona najsavremenija. Razlika bi bila očigledna da su napravili "smešak" razvlačenjem LED niza oko sive površine ispod vetrobrana, uz ispunu plavom. Sloboda izgleda kao ATO (sa kabinom), odnosno kao bilo koji drugi voz (ili bilo koje drugo šinsko ili drumsko vozilo) sa lateralnim svetlosnim grupama ("očima") dok Sigurnost svakako predstavlja kombinaciju Slobode i Snage. U tom smislu mislim da je ona i najbolje rešenje od ova četiri, ukoliko iziuzmemo pomenutu modifikaciju Snage.

Po meni su i pariski i montrealski ok mada je pariski možda jednostavniji, a montrealski previše konvencionalan (lateralno grupisanje osvetljenja ispod vetrobrana).

Što se kolor šeme tiče mislim da bi Sigurnost mnogo bolje izgledala u boji aluminijuma ili beloj sa trakom (u boji linije ili samo crvenoj), uz crni akcenat na masci umesto tamnoplave. Traka u boji ispod prozora može da zavija ka odbojnicima radi razbijanja linearnosti/monotonije odmerenom dinamikom. Naravno uokviriti prozore crnim ramom jer poput Singapura imamo po dva prozora između veoma širokih vrata.

Btw. ne znam šta ih spopala ta tamnoplava, bilo da ide uz crvenu ili ne? Ironično da taj detalj naprednjaci kopiraju od "žutih". Ta tamnoplava mi je najviše bola oči kod žutih autobusa, narandžastih trola i crvenih tramvaja. Siva bi bolje vršila ulogu markiranja prljavštine jer se na tamnoplavoj baš vide blatnjave tačkice. Berlin je imao sivu traku, a mnoge železnice takođe praktikuju istu.

Nevezano za navedeno, tehnički ovi vozovi takoreći predstavljaju evoluciju singapurskog dizajna. Karaktaeriše ih tri modula kraći (vrata i dva prozora), nešto uži sanduk (zbog izbačajnih vrata) sa ravnim zakošenim stranicama (poput budimpeštanskog, istanbulskog, hanojskog metroa), te drugačija maska bez sigurnosnog izlaza. Najnovija singapurska Bombardier Movia C951/C951A ima takav sanduk, mada je poput tamošnjih Metropolisa šira zbog spoljnih kliznih vrata.

Mogu reći da kad već imaju stubove, odnosno trodelni vetrobran zašto im ne ugrade i evakuacioni izlaz? Četiri vagona biće malo duža od tri singapurska, a dotična oprema može samo ubrzati evakuaciju u slučaju nužde.
 
Ima li na YT snimaka modela o kojima govoriš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864899#p864899:2nvfb5c3 je napisao(la):
vucko » 16 Jul 2021 01:42 pm[/url]":2nvfb5c3]Da li je to sve iz priloga što ti je zapalo za oko?
Izvin'te me što skrećem sa teme (a nije mi prvi put), ali meni je zapala za oko neverovatna sličnost gos'n Kantara sa Džinom Hekmanom:
Untitled.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864899#p864899:oyeshmk3 je napisao(la):
vucko » 16 Jul 2021 01:42 pm[/url]":oyeshmk3]Da li je to sve iz priloga što ti je zapalo za oko?

Pa jeste. Ostalo što si pričao sam već čuo u prethodnim video zapisima.
 
A i to što je pričao je samo da se iznerviram :grand: :metrof:
 
Otpisani, moze se praviti remake sa glavnom ulogom Prokopa, koji je otpisan u podzemlju, ali se dalje bori za svoje mesto u podzemlju
 
Па лепо да је С. Кантар поменуо Београд на води. А лепо и да не добије потпитање, кад већ помену да ће станица Нови Београд бити важнија - зашто ни до ње не иде нека од прве две линије. Оно, ту је и БАС.
 
Najgore kad moraju da angazuju neke firme u inostranstvu koje proracunaju broj putnika. Ja sam kao mlad diplomirani student u Nemackoj izracunao potencijalnih korisnike mobilnih usluga za jednog od vecih provajdera - za celo podrucje Nemacke od 80 milijona i to GISom. Trebalo nam je 8 meseci da sve zavrsimo i predamo nalogodavcu podatke - koji je i kasnije bio vrlo impresioniran radu. Evo studenti u Nemackoj bi ovo odradili za male novce - a nema ih u Srbiji. Nervira me kad direktor preduzeca nema sopstvene statisticare a hvali se da su analizu radili Englezi. Ima komplikovanih analiza gde se angazuju vise preduzeca da se koriguju podatke, ali ovo je sokantno kad covek ne barata sopstvenim podacima GSPa.
 
Mislim da je izbor kolor šeme za metro garniture najmanji problem. Evo,daj bože da izaberu najružniju moguću kolor šemu,ako bi to omogućilo da 2028. profunkcioniše prva metro linija,ili barem prva faza prve linije,ako već brže ne može. I daj bože da do tada ne skapamo svi od otrovnog smoga i paklenih gužvi.
 
Juče je u vestima TV Prva emitovan prilog o tome zašto trasa prve linije metroa po trenutnom planu ne prolazi kroz glavnu železničku stanicu Prokop. Sagovornici u prilogu smo bili Goran Vesić i ja.
 
Векси мало сам себе оповргава. Мало хоће метро кроз КЦС (трећа линија), мало не сме метро кроз КЦС (као жалио се директор КЦС да вибрације сметају опреми), па ето биће есклатпр од 400 метара од Мостара до КЦС. Куда, кроз МУП??
 
Moze ispod, ne mora kroz, zavisi gde ce biti stanica ali moze jedan izlaz da se napravi.. doduse poduzi tunel, 35m je visinska razlika.

Ne znam kako su to zamislili :).
 
Vrh