Šta je novo?

Metro

Glasah za "Sigurnost", a trenutni rezultati ankete su ovakvi:

Faygp38.jpg
 
О каквој буци и вибрацијама иде реч? Па тунел би у то брдо ушао тако док дође до станице, станица би била толико дубока да се ништа не осећа. Живим на Перову, реон на истоку Москве, где је метро плитко неких 8м -10м од површине тротоара. Линија иде по Зеленом проспекту - улици која по средини има паркић за шетњу испод кога тутњи метро. Ништа се не осећа а иду на 1:15-2 минута.

Једино ако је мислио о покретним степеницама које су потребне да извуку путнике из метро станице
 
Bio sam u jednoj zgradi u Molerovoj ulici (to je ona što izbija na ETF), tri bloka od ETFa, u prizemlju, kada mi je jedan od stanara rekao ''ššš, slušaj voz kako prolazi'' i kad smo zaćutali čuli smo i osetili, jako blago ali jasno, sitne sitne vibracije dok je prošla garnitura ka Vuku. Teško mi je rečima da opišem to. Ništa specijalno naravno, i da mi nije rečeno, verovatno ne bih primetio, jer je bilo i razgovora u prostoriji. Ali kad su ljudi zaćutali, tačno se osetilo a i čulo (mislim da se valjda deo vibracija manifestuje i u vidu zvuka, ne bih da tvrdim da ne ispadne da izmišljam ali tako ga se sećam).

A koliko je meni poznato, Molerova je jedno minumum 40ak metara iznad tunela. Naravno, te tamošnje vibracije su gotovo neprimetne, mislim da čak i noću kad je sve potpuno tiho i mirno, stanari ako i osete to, sumnjam da je uopšte toliko jako da ih ometa i da zaspe. A kamoli da ih ometa u toku dana. Ali kažem, Molerova je minimum 40-50 metara iznad tunela. A ovo bi bilo bukvalno u podzemlju KCS.
 
Postoje zgrade kod Vukovog spomenika gde se baš, baš oseća kad prođe voz. Međutim, tehnologija smanjenja vibracija postoji, stanica ne mora da bude baš ispod bolnice, a kao što neko već napisa - isti su liniju 3 planirali preko KCS...

Inače, mislim da je Vespazijan, car šibicara, presmrdeo sa ovom izmišljotinom od pokretne trake do KCS i da je to prilika da ga se torpeduje... verovatno u diplomatiju, al ne za konzula, nego za veleposlanika izvanrednog i opunomoćenog. Kako god, nek se Beogradom više ne bavi.
 
Aha ok, nisam znao da količina vibracija toliko varira. Da nije bitno koliko je zgrada horizontalno i vertikalno udaljena od tunela i stanice, nego i kako je građena. Sad bar znam to za ubuduće. Hvala.
 
Воз није метро вагон, доста је тежи и производи више вибрација
У СФРЈ кад су бушили тунел тешко да су размишљали о гашењу вибрација нису знали а било их је баш брига

Ево како изгледа технологија постављања шина која смањује вибрацију и буку. Спустили су до 72dB

3162800_6.jpg
 
Što se tiče tvrdnji da metro ispod KCS-a nije izvodljiv zbog vibracija koje utiču na medicinsku aparaturu,koliko je meni poznato tuneli BŽČ-a već odavno prolaze tačno ispod klinike Narodni Front i KBC Dr Dragiša Mišović,pa se do sada niko nije žalio. Ali možda je za metro predviđena manja dubina tunela.
 
Зар није предвиђен код нас метро са гуменим точковима?
 
Za "Dragišu Mišovića" je tačno (mada je taj tunel veoma duboko dole), a ne znam odakle ti za "Narodni front"?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865288#p865288:1cl2q5iu je napisao(la):
DzonTravolta » Ned Jul 18, 2021 12:26 am[/url]":1cl2q5iu]Za "Dragišu Mišovića" je tačno (mada je taj tunel veoma duboko dole), a ne znam odakle ti za "Narodni front"?
Železnički tunel između stanica Karađorđev Park i Beograd Centar(Prokop) prolazi tačno ispod Narodnog Fronta. Njega trenutno koristi linija 1 BG Voza i RE voz Beograd-Vršac.
 
Meni se čini da Užice misli na ovo:
NF.jpg

E sad, otkud taj naziv na Google Maps, nemam pojma. Ja prvi put čujem za bilo kakav medicinski objekat ''Narodni front'' a da nije GAK prekoputa Tesle.
 
Da,sad vidim da je greška,neko je ubacio pogrešne podatke na GM. Dešava se.
 
Ergo, nazad na temu.
Ovo što Vesić priča o molbi KCS-a je besmisleno. U Beču se metro stanica Mihelbojern/Opšta bolnica nalazi u visini prozora opšte bolnice.
Prilično sam siguran da je tako i u drugim velikim gradovima.
Saglasan sam sa ovim što Vučko kaže, mi još uvek ne znamo ni kada će prva i druga linija, a naročito neka fantomska treća.

Druga stvar... još nije naročito sigurno da aktuelna opozicija može da pobedi SNS u Beogradu, ali je takva mogućnost znatno veća nego 2018.
I sad, dođu razni NDBGD kao deo koalicije na vlast, likvidiraju aktuelni projekat metroa i vrate ga na nulu.
Ne znam da li bi to bilo srećno rešenje ili ne.
 
To je neki genije koji je radio mapu označio pogrešno. Mislim na "Narodni front". Tu se nalazi "Klinika za opekotine i plastičnu hirurgiju" , koja pripada KCS, dok je preko puta nje, ukoso, "Institut za alkoholizam i narkomaniju" (ranije za bolesti zavisnosti). Kod Internata vojne gimnazije i prve zgrade u Humskoj, osete se vibracije, kao i u samoj zgradi. Već u drugoj zgradi se ne osete vibracije.Na uglu Gornjačke i Zvečanske, tačno između ulaza u pomenute zdravstvene ustanove, ne čuje se ništa, niti se osete bilo kakve vibracije. Čak i u krugu same "Klinike za opekotine..." se ne osete vibracije. Eventualno u delu od ograde klinike do Nićifora Dučića. U samoj klinici se daleko više čuju vozovi, nego li što se osete vibracije. Majka ležala na klinici nedelju dana zbog operacije masnog tkiva, pa prenosim i njena iskustva. Inače, čitav život se muvam tuda i vrlo dobro sam upoznat sa tim stvarima u okolini. Čak i kada čekam prevoz na stanici "Ortopedski zavod Rudo" ili sam na suprotnoj strani u Dragana Mancea, ne osetim nikakve vibracije prilikom prolaska voza, iako stojim direktno iznad tunela. Takođe, nisam vibracije osećao ni u Zvečanskoj (deo od Gučevske do Gornjačke).
 
Inače, vibracije se, pretpostavljam, osećaju i na Veterinarskom fakultetu, u kripti Hrama Sv. Save, kao i u većini vračarskih ulica ispod kojih ide tunel.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865297#p865297:2f7lfuj1 je napisao(la):
DzonTravolta » Ned Jul 18, 2021 12:59 am[/url]":2f7lfuj1]Ergo, nazad na temu.
Ovo što Vesić priča o molbi KCS-a je besmisleno. U Beču se metro stanica Mihelbojern/Opšta bolnica nalazi u visini prozora opšte bolnice.
Prilično sam siguran da je tako i u drugim velikim gradovima.
Saglasan sam sa ovim što Vučko kaže, mi još uvek ne znamo ni kada će prva i druga linija, a naročito neka fantomska treća.

Druga stvar... još nije naročito sigurno da aktuelna opozicija može da pobedi SNS u Beogradu, ali je takva mogućnost znatno veća nego 2018.
I sad, dođu razni NDBGD kao deo koalicije na vlast, likvidiraju aktuelni projekat metroa i vrate ga na nulu.
Ne znam da li bi to bilo srećno rešenje ili ne.
To bi bila katastrofa, jer bi automatski značilo još najmanje 10-15 godina bez ijedne linije metroa. Koliko god trenutno aktuelni plan metroa bio promašen i politički-interesno podređen BGH20,ipak bi njegova puna realizacija bila daleko manje zlo od sadašnjeg stanja u kojem je Beograd slovom JEDINI milionski grad na tlu Evrope bez metroa,a verovatno i sa najvećim saobraćajnim gužvama na starom kontinentu. Naravno,sve to pod uslovom da od početka izgradnje na jesen bude nešto,a ja ovoj vlasti ne verujem apsolutno ništa, jer im nebi bio prvi put da lažu i za mnogo sitnije stvari od metroa, a do sada su najmanje dva puta slagali beograđane i što se tiče tog projekta: da su radove na metrou započeli 2016. po obećanju od izbora 2014. kada su došli na vlast u BG, danas bi prva linija verovatno već bila pri kraju,i onda nikakav NDBGD nebi mogao da stopira ceo projekat,čak i ako bi se vlast promenila.
 
Када се говори о изгледу композиција, мислим да би најбоље било да свака линија носи своју засебну боју. Нпр. да прва линија буде црвена или црвено-крем као што су некад била возила ГСП-а, друга да буде зелена или зелено-крем опет по угледу на возила итд. Овакво решење постоји на доста места у свету и помаже путницима да лакше препознају линију на самој станици где постоји укрштање односно преседање са једне на другу линију метроа уместо да гледају у натпис на челу воза или да виде који је број.
 
Farbanje garnitura u zasebne boje za svaku liniju onemogućava ili otežava prebacivanje jedne na drugu liniju po potrebi. Napravio bi se logistički košmar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865303#p865303:rxztq2un je napisao(la):
Užice » 18 Jul 2021 01:16[/url]":rxztq2un]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865297#p865297:rxztq2un je napisao(la):
DzonTravolta » Ned Jul 18, 2021 12:59 am[/url]":rxztq2un]Ergo, nazad na temu.
Ovo što Vesić priča o molbi KCS-a je besmisleno. U Beču se metro stanica Mihelbojern/Opšta bolnica nalazi u visini prozora opšte bolnice.
Prilično sam siguran da je tako i u drugim velikim gradovima.
Saglasan sam sa ovim što Vučko kaže, mi još uvek ne znamo ni kada će prva i druga linija, a naročito neka fantomska treća.

Druga stvar... još nije naročito sigurno da aktuelna opozicija može da pobedi SNS u Beogradu, ali je takva mogućnost znatno veća nego 2018.
I sad, dođu razni NDBGD kao deo koalicije na vlast, likvidiraju aktuelni projekat metroa i vrate ga na nulu.
Ne znam da li bi to bilo srećno rešenje ili ne.
To bi bila katastrofa, jer bi automatski značilo još najmanje 10-15 godina bez ijedne linije metroa. Koliko god trenutno aktuelni plan metroa bio promašen i politički-interesno podređen BGH20,ipak bi njegova puna realizacija bila daleko manje zlo od sadašnjeg stanja u kojem je Beograd slovom JEDINI milionski grad na tlu Evrope bez metroa,a verovatno i sa najvećim saobraćajnim gužvama na starom kontinentu. Naravno,sve to pod uslovom da od početka izgradnje na jesen bude nešto,a ja ovoj vlasti ne verujem apsolutno ništa, jer im nebi bio prvi put da lažu i za mnogo sitnije stvari od metroa, a do sada su najmanje dva puta slagali beograđane i što se tiče tog projekta: da su radove na metrou započeli 2016. po obećanju od izbora 2014. kada su došli na vlast u BG, danas bi prva linija verovatno već bila pri kraju,i onda nikakav NDBGD nebi mogao da stopira ceo projekat,čak i ako bi se vlast promenila.
A kada pogledam mapu i vidim prazninu zapadno od Makiša i južno od Južnog bulevara, ne mogu da se ne zapitam koja je razlika između toga da imamo i nemamo metro. A i zašto je bitno da po svaku cenu prestanemo da budemo JEDINI milionski grad na tlu Evrope bez metroa?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865319#p865319:rxztq2un je napisao(la):
Bender Rodriguez » 18 Jul 2021 02:07[/url]":rxztq2un]Farbanje garnitura u zasebne boje za svaku liniju onemogućava ili otežava prebacivanje jedne na drugu liniju po potrebi. Napravio bi se logistički košmar.
Neki izgleda nisu čuli za postojanje "električnih displeja" i mogućnost njihove zamene u slučaju kvara.
 
Šta ti je sudbina... Moja porodica kada se doselila u Beograd je 1960tih putem stambene zadruge sagradila stambenu zgradicu na 3 sprata na uglu ulica Dušana Bogdanovića (Patrijarha Gavrila) i Kičevske. Dušana Bogdanovića je mala uličica između Molerove i Kneginje Zorke koja izbija na ETF. Kao mali sam često bio tamo i pošto je stan na 2 spratu nije bilo problema sa bukom, dok smo imali prijatelje u suterenu to jest podrumu ove zgradice pa sam bio često tamo dole. Svako malo bi se čuo huk voza, kao neko vibraciono brujanje koje je donekle slično vibracijama koje recimo osećaju i čuju stanari Resavske i Beogradske. Zvuk je manje metalan i više kao huk jer nema klasičnog prenošenja buke kroz vazduh kao što je sa tramvajem pa nema taj metalni zvuk.

Pošto su mi tu u Dušana Bogdanovića živeli baba i deda kao mali sam često gledao izgradnju Vukovog spomenika a i često sam prolazio kroz park dolazeći sa Zvezdare iz pravca Dimitrija Tucovića. Vukov spomenik je za mene malog bio neki drugi moderni svet, pogotovu kada su me po završetku stanice spustili niz stepenice pa smo Beovozom otišli do Pančeva. Zato mislim da je i važno da treća linija kada god ona bila pokrije Vukov spomenik kako Vukov spomenik ne bi bio "samo" podzemno stajalište BG voza od 100-200 miliona dojč marki/evra/dolara.

Svakako se vibracije mogu rešiti, ima puno primera iz sveta. Naš tim inženjera u Po meri metro priprema odgovore na izjavu pomoćnika gradonačelnika Gorana Vesića da zbog vibracija prva linija metroa ne može proći ispod KCS-a dok je treća linija izgleda neka "stelt" linija koja ne izaziva vibracije i remećenje instrumenata.

Sve u svemu nastavljamo lobiranje za metro po meri građana :gobb:
 
Da napomenemo i da su cene građevinskog materijala i još koječega solidno porasle, pa se može reći da cene izgradnje prve dve linije već uveliko ne važe: dodajte koju milijardicu. Biće vrlo zanimljivo kako će uspeti da potpišu ugovor sa Kinezima. Možda i nikako, pa se okrenu EIB-u.

Inače, ako zbog nečega ne bih plakao, to je da se ovakva linija ne izgradi. Ona neće uopšte uticati na popravljanje saobraćajne situacije u gradu - ja mislim da možda ipak hoće uticati na kvalitet prevoza, ali negativno - a bez nje imaćemo jedno 3 milijarde evra više.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865283#p865283:3ianv6nn je napisao(la):
Прле » Ned Jul 18, 2021 12:08 am[/url]":3ianv6nn]
Ево како изгледа технологија постављања шина која смањује вибрацију и буку. Спустили су до 72dB

To je buka koju stvara prosečna automobilska guma...Prosto mi neverovatno da se još uvek raspravlja o vibracijama i buci veličine jednog automobila u gradu koji je prepun zvučnog zagađenja. :roll:
 
Vrh