[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864903#p864903:orwtjj2g je napisao(la):
Igor » 16 Jul 2021 01:53 pm[/url]":orwtjj2g]Ima li na YT snimaka modela o kojima govoriš.
Misliš na Pariz i Montreal? Ima, kako nema.
Montreal ih već testira na delu trase:
https://www.youtube.com/watch?v=tmPXUmV822U
https://www.youtube.com/watch?v=ejlNTiYMaD0
Dok Pariz zasad raspolaže samo detaljanim mokapom i maketom:
https://www.youtube.com/watch?v=EJLt9U849qw
Btw. Pariz je nedavno uveo i MP14:
https://www.youtube.com/watch?v=cdXTdVMeh9c
https://www.youtube.com/watch?v=-rdUbVKlnik
Primetno je da Alstom nudi dva profila sanduka nove generacije - ravan (Montreal, Beograd?) i zaobljen (Pariz), kao i da je pariz unificirao "design language" novih vozova za liniju 14 i planiranih za 15, 16, 17 i 18, bez obzira na to što je MP14 znatno manjeg gabarita, i drugačijeg poprečnog profila jer svi imaju LED traku oko vetrobrana.
Vagoni za Grand Paris Express su mnogo veći (širi i duži), kao planirani beogradski:
https://www.youtube.com/watch?v=Y7S-YEvN8VA
Naši će isprva funkcionisati kao pariski sa tri vagona, nakon čega će se shodno potrebama dodati četvrti. Ovo je problematično jer će isti tip vozila biti različitog godišta, zbog čega će 1/4 voznog parka biti prerano izbačena iz upotrebe, što je za nas, ali ne i London (Jubilee 6+1) i Njujork (7/<7> 5+5+1) sa vaćim brojem vagona neekonomično. Bolje da ide na 4 minuta sa 4 vagona nego na 3 sa 3, odnosno sa manjim brojem dužih vozila, ukoliko se novi vagoni ne umeću ranije (odnosno pre mid-life remonta, tj. ukoliko voz traje 40 godina, remont bude vršen posle 20 ).
Inače za odabir dizajna se glasa na aplikaciji Beokom Servisa. Kad se izvrši glasanje iskoči udeo svih varijanti. Glasao sam za "Sigurnost", a procenti su sledeći:
Svetlost=23,33%
Sloboda=30,00%
Sigurnost=46,67%
Snaga=0,00%
Mislim da je većina ljudi koja bi, da nije "sigurnosti" glasala za "Snagu" izglasala "Sigurnost", odnosno oni koji su se dvoumili između dve slične varijante odabrali onu složeniju, što sam ranije i pomenuo. Znajući da se svaka naredna vlast prvo hvata kolor šeme ona i nije od presudnog značaja mada ne treba zaboraviti nepotrebne troškove. Da su se odlučili za vagone sa sandukom od nerđajućeg čelika priče o kolor šemi ne bi ni bilo jer oni ni ne moraju da se farbaju, što se može videti na pšrimeru Bukurešta, Lisabona, Njujorka, Sao Paula, Tokija itd.)
Čim odluče koju varijantu žele dolazi do zamrzavanja dizajna, nakon čega počinje proizvodnja sanduka nezavisno od dinamike gradnje trasa. Odabir dizajna je neizbežan, no obzirm da se ne nabavljaju sovjetski "off the shelf" modeli bez mogućnosti većeg obima prilagođavanja populistima je bitno da većini daju pravo glasa kako bi izbegli optužbe, za razliku od razvijenih zemalja gde budući korisnici glasaju na osnovu ustavno propisanih prava, dakle ne radi političkog alibija.