Šta je novo?

Metro

Лепо за рукицу и тапшати по рамену Весару, и рећи: ајде ајде, неће да боли.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865061#p865061:3qw1g4rc je napisao(la):
vucko » 17 Jul 2021 07:46 am[/url]":3qw1g4rc]Juče je u vestima TV Prva emitovan prilog o tome zašto trasa prve linije metroa po trenutnom planu ne prolazi kroz glavnu železničku stanicu Prokop. Sagovornici u prilogu smo bili Goran Vesić i ja.

Mozes li da postavis taj prilog na forumu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865093#p865093:1c3r4q3b je napisao(la):
wexy » Суб Јул 17, 2021 10:57 am[/url]":1c3r4q3b]Moze ispod, ne mora kroz, zavisi gde ce biti stanica ali moze jedan izlaz da se napravi.. doduse poduzi tunel, 35m je visinska razlika.

Ne znam kako su to zamislili :).
Мислим да и није замишљено да метро иде испод зграде поликлинике већ испод Ресавске и одмах да скреће доле ка Палати правде.
 
Kada voz dolazi iz pravca Makiša, to izaziva daleko veće vibracije od onih koje izaziva prolazak voza iz pravca Braće jerković. Plus što postoji i mogućnost da podvodne vode iz makiša stignu do KCS. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864903#p864903:orwtjj2g je napisao(la):
Igor » 16 Jul 2021 01:53 pm[/url]":orwtjj2g]Ima li na YT snimaka modela o kojima govoriš.

Misliš na Pariz i Montreal? Ima, kako nema.

Montreal ih već testira na delu trase:
https://www.youtube.com/watch?v=tmPXUmV822U
https://www.youtube.com/watch?v=ejlNTiYMaD0
Dok Pariz zasad raspolaže samo detaljanim mokapom i maketom: https://www.youtube.com/watch?v=EJLt9U849qw
Btw. Pariz je nedavno uveo i MP14:
https://www.youtube.com/watch?v=cdXTdVMeh9c
https://www.youtube.com/watch?v=-rdUbVKlnik

Primetno je da Alstom nudi dva profila sanduka nove generacije - ravan (Montreal, Beograd?) i zaobljen (Pariz), kao i da je pariz unificirao "design language" novih vozova za liniju 14 i planiranih za 15, 16, 17 i 18, bez obzira na to što je MP14 znatno manjeg gabarita, i drugačijeg poprečnog profila jer svi imaju LED traku oko vetrobrana.

Vagoni za Grand Paris Express su mnogo veći (širi i duži), kao planirani beogradski: https://www.youtube.com/watch?v=Y7S-YEvN8VA

Naši će isprva funkcionisati kao pariski sa tri vagona, nakon čega će se shodno potrebama dodati četvrti. Ovo je problematično jer će isti tip vozila biti različitog godišta, zbog čega će 1/4 voznog parka biti prerano izbačena iz upotrebe, što je za nas, ali ne i London (Jubilee 6+1) i Njujork (7/<7> 5+5+1) sa vaćim brojem vagona neekonomično. Bolje da ide na 4 minuta sa 4 vagona nego na 3 sa 3, odnosno sa manjim brojem dužih vozila, ukoliko se novi vagoni ne umeću ranije (odnosno pre mid-life remonta, tj. ukoliko voz traje 40 godina, remont bude vršen posle 20 ).

Inače za odabir dizajna se glasa na aplikaciji Beokom Servisa. Kad se izvrši glasanje iskoči udeo svih varijanti. Glasao sam za "Sigurnost", a procenti su sledeći:

Svetlost=23,33%
Sloboda=30,00%
Sigurnost=46,67%
Snaga=0,00%

Mislim da je većina ljudi koja bi, da nije "sigurnosti" glasala za "Snagu" izglasala "Sigurnost", odnosno oni koji su se dvoumili između dve slične varijante odabrali onu složeniju, što sam ranije i pomenuo. Znajući da se svaka naredna vlast prvo hvata kolor šeme ona i nije od presudnog značaja mada ne treba zaboraviti nepotrebne troškove. Da su se odlučili za vagone sa sandukom od nerđajućeg čelika priče o kolor šemi ne bi ni bilo jer oni ni ne moraju da se farbaju, što se može videti na pšrimeru Bukurešta, Lisabona, Njujorka, Sao Paula, Tokija itd.)

Čim odluče koju varijantu žele dolazi do zamrzavanja dizajna, nakon čega počinje proizvodnja sanduka nezavisno od dinamike gradnje trasa. Odabir dizajna je neizbežan, no obzirm da se ne nabavljaju sovjetski "off the shelf" modeli bez mogućnosti većeg obima prilagođavanja populistima je bitno da većini daju pravo glasa kako bi izbegli optužbe, za razliku od razvijenih zemalja gde budući korisnici glasaju na osnovu ustavno propisanih prava, dakle ne radi političkog alibija.
 
Железничка станица Нови Београд је повезана линијама ГСП-а са већим делом града. Линија 95 повезује Борчу и Блок 45, а успут пролази кроз Зелени венац, Ушће, 29. новембра, Трг републике и др. важна места у граду. Линија 7 се креће преко Булевара Краља Александра, Савског трга, Устаничке. Линија 9 повезује станицу са Славијом, Аутокомандом, Улицом Војводе Степе и Бањицом. Линија 94 спаја станицу са Миљаковцем, Топчидерским парком и Канаревим брдом. Као таква, станица Нови Београд је далеко приступачнија од станице Београд центар, која има само линију 36, а која саобраћа једном у пола сата. До Новог Београда може много лакше да се дође, па чак и уз преседање.

Наравно, то не значи да станица Нови Београд не треба да добије станицу метроа. Заправо, то би било неопходно.

Једини проблем са станицом на Новом Београду је то што нема директну везу са Општином Нови Београд као и са Земуном, а где се налази доста потенцијалних путника.
 
Direktor metro je inace objasnio da na zeleznickim stanicima niko ne zivi pa nema potrebe da se poveze metroom. Direktor zeleznica ni direktor Beogradskog zeleznickog cvora se inace ne bune, na odmoru su vec vise godina, a i ne planiraju skorasni povratak.
 
Ljudi misle da su železničke stanice zapostavljene, a svi zaboravljaju na Aerodrom do koga vozi samo jedna autobuska linija i taksiji.
I ona fantomska blejačka A1 sa Slavije.

Beograd ima i autobuse, i trolejbuse, i tramvaje, i regionalnu železnicu BG voz, i uskoro će imati i metro... a ne d'o boga da se išta od toga dovede do aerodroma. Čak ni BG voz sa svojim depoom na svega 5 km.

Da, znam da je Karlo objasnio zašto je kompleksno, i to stoji, nego govorim kako slepci pre 50 godina nisu pozicionirali bolje taj depo i pruge oko njega, te razmatrali da jednog dana on bude veza grada sa aerodromom. Nego ko veli ''jednog lepog dana''... I dođemo do toga da do najvećeg i najvažnijeg aerrodroma u regionu vozi samo jedan autobus i mahom divlji taksiji. :kafa:
 
Да. Аеродром би морао да има бољу везу са градом. Линија 72 предуго путује до аеродрома и не иде довољно често.
 
Inace je potparol van pameti: Dve najvece klinike Minhena i Bavarske imaju metro stanice - Klinikum Großhadern i Klinikum Rechts der Isar
 

Prilozi

  • lageplan_anlieferorte.jpg
    lageplan_anlieferorte.jpg
    759,9 KB · Pregleda: 938
  • van pameti.JPG
    van pameti.JPG
    63,1 KB · Pregleda: 927
  • klinikum großhadern u-bahn.JPG
    klinikum großhadern u-bahn.JPG
    112,2 KB · Pregleda: 918
Evo priloga, gde su naši stavovi suočeni sa pomoćnikom gradonačelnika Goranom Vesićem.
:gobb:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CxktoDygmuU[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865169#p865169:3t275tft je napisao(la):
vucko » 17 Jul 2021, 15:56[/url]":3t275tft]Evo priloga, gde su naši stavovi suočeni sa pomoćnikom gradonačelnika Goranom Vesićem.
:gobb:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CxktoDygmuU[/youtube]

Znači gledam i ne verujem kako se Vesić pokopao izjavama.

Prvo - pokretne stepenice. Odlična ideja! Daleko je smislenije i lakše odraditi pokretne stepenice (u ovom slučaju pokretne trake) od Savskog trga prema Mostaru i TC Galeriji. Šta ako se pokvare pokretne stepenice od moguće stanice Mostar do KCS? Da bolesni i stari idu na marš stotina stepenika do bolnice?

Drugo - senzibilni medicinski instrumenti. Pa ovde je tek sebe pokopao, i to iz dva razloga. Prvi je da živimo u 21. veku i da već postoje desetine metro linija koje bez problema idu ispod klinika (da onih sa senzibilnim medicinskim instrumentima), da počnemo prvo od Toronta, Londona, Minhena itd. A drugi razlog je da treća linija koju on favorizuje za taj pravac ide ispod celog KCS, i to celom dužinom od auto puta do manježa, dok varijanta prve linije u planu detaljne regulacije šinskih sistema seče KCS tek samo na manjem jugozapadnom delu kliničkog kruga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865146#p865146:1q1iou5w je napisao(la):
overdrive » Суб Јул 17, 2021 1:32 pm[/url]":1q1iou5w]Железничка станица Нови Београд је повезана линијама ГСП-а са већим делом града. Линија 95 повезује Борчу и Блок 45, а успут пролази кроз Зелени венац, Ушће, 29. новембра, Трг републике и др. важна места у граду. Линија 7 се креће преко Булевара Краља Александра, Савског трга, Устаничке. Линија 9 повезује станицу са Славијом, Аутокомандом, Улицом Војводе Степе и Бањицом. Линија 94 спаја станицу са Миљаковцем, Топчидерским парком и Канаревим брдом. Као таква, станица Нови Београд је далеко приступачнија од станице Београд центар, која има само линију 36, а која саобраћа једном у пола сата. До Новог Београда може много лакше да се дође, па чак и уз преседање.

Наравно, то не значи да станица Нови Београд не треба да добије станицу метроа. Заправо, то би било неопходно.

Једини проблем са станицом на Новом Београду је то што нема директну везу са Општином Нови Београд као и са Земуном, а где се налази доста потенцијалних путника.
Линија 85 је веза блока 42 са Општином НБГ и Земуном.
 
Uzgred kompozicije mogu da uspore na kratkoj deonici u zoni KCS-a kako bi se smanjile vibracije i buka. Pritom kompozicije bi usporavale i zbog stanice tako da je ta priča šuplja. Pokretne stepenice, eskalatore neću ni da komentarišem neka prvo poprave liftove po gradu.
 
Физички нема могућности да се провуку покретне степенице од Мостара до УКЦС, а камоли од Галерије нпр.
 
I da jeste i da nije moguće ovo mi zvuči kao žešća tv improvizacija tek da se da neki odgovor i alternativa.
 
И то им је аргумент који у старту обесмишљава трећу линију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865177#p865177:21zc3pfk je napisao(la):
Дошљак » Sub Jul 17, 2021 4:34 pm[/url]":21zc3pfk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=865146#p865146:21zc3pfk je napisao(la):
overdrive » Суб Јул 17, 2021 1:32 pm[/url]":21zc3pfk]Железничка станица Нови Београд је повезана линијама ГСП-а са већим делом града. Линија 95 повезује Борчу и Блок 45, а успут пролази кроз Зелени венац, Ушће, 29. новембра, Трг републике и др. важна места у граду. Линија 7 се креће преко Булевара Краља Александра, Савског трга, Устаничке. Линија 9 повезује станицу са Славијом, Аутокомандом, Улицом Војводе Степе и Бањицом. Линија 94 спаја станицу са Миљаковцем, Топчидерским парком и Канаревим брдом. Као таква, станица Нови Београд је далеко приступачнија од станице Београд центар, која има само линију 36, а која саобраћа једном у пола сата. До Новог Београда може много лакше да се дође, па чак и уз преседање.

Наравно, то не значи да станица Нови Београд не треба да добије станицу метроа. Заправо, то би било неопходно.

Једини проблем са станицом на Новом Београду је то што нема директну везу са Општином Нови Београд као и са Земуном, а где се налази доста потенцијалних путника.
Линија 85 је веза блока 42 са Општином НБГ и Земуном.

Ја сам говорио о линијама које пролазе испод саме станице. Линија 85 стаје мало даље.
 
Vučko, svaka čast za smislen i promišljen nastup; Vesiću, Kantare... vi ćete ne na pokretnim stepenicama, nego na letećem ćilimu da letite iz fotelja koje ste zauzeli.
 
Ma kakve vibracije i pokretne stepenice. Da neće i do Prokopa da prave pokretne stepenice? Mogli bi onda umesto metroa da prave pokretne stepenice... :mrgreen: Vesara je to na licu mesta izimprovizovao. Drago mi je što kreće da se odmatava klupko, samo tako nastavite Vučko. Sad treba biti hrabar i javnosti predočiti kakvu je nebulozu izgovorila Vesara.
 
Hvala svima na podršci, i dalje pokušavam da poimam da smo za manje od 2 meseca od osnivanja udruženja došli do faze gde na nacionalnim TV stanicama diskutujemo o trasi prve linije metroa preko Prokopa i Kliničkog centra Srbije sa pomoćnikom gradonačelnika Beograda i direktorom JKP Beogradski metro i voz.
 
Ljudi iz unutrasnjosti koji ne dolaze kolima, u KCS uglavnom dolaze tako sto ih medjugradski autobus ostavi na stajalistu na autoputu ispod Klinickog pa onda krece uspon na Mont Everest.

Nisu za to mogli nesto da smisle da pomognu ljudima, a hoce da prave 400m pokretnih stepenica/trake ili cega vec.
 
Vrh