Šta je novo?

Metro

slika02-2xl.jpg


https://www.bgmetro.rs/index.php/sr-rs/ ... kog-metroa
 
jош кад би БГВОЗ ишо чешће од једном у сат времена... онда би имали практично две линије метроа већ саграђене, из раковице си за 5 минута у центру, али је нереално да ако 5 минута закасниш на станицу, следећи је за сат времена, зато ретко ко и користи БГВОЗ

тада би прокоп заиста био најбитнија тачка за померање линије 1
 
Ja ne bi zvao ni Prokop ni Karađorđev Park a ni Vukov spomenik centrom. Metro je metro a bg voz je bg voz. Mi imamo apsurd da nemamo kičnu javnog prevoza a to je metro dok imamo prigradski voz to jest BG voz. Ako linija 7 preveze dnevno oko 100.000 putnika kao i linija 95 BG voz je zanemarljiv u odnosu na to a nikada ni neće ići češće nego na najmanje 10 minuta ili koliko
 
Dobra mapa. Bukvalno trasirano za ljude u novim luksuznim nseljima koji se neće ni voziti metroom već džipovima. Fali još da pokriju Dedilje i Senjak sa 2-3 stanice i to je to.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864384#p864384:11zi29b5 je napisao(la):
nekianonimnilik » Sre Jul 14, 2021 1:04 pm[/url]":11zi29b5]jош кад би БГВОЗ ишо чешће од једном у сат времена... онда би имали практично две линије метроа већ саграђене, из раковице си за 5 минута у центру, али је нереално да ако 5 минута закасниш на станицу, следећи је за сат времена, зато ретко ко и користи БГВОЗ

тада би прокоп заиста био најбитнија тачка за померање линије 1
BG Voz se ne može nazvati metroom ni pod razno,čak i kada bi ponovo išao na po 15 minuta,on kompletnu prugu deli sa međumesnim putničkim vozovima,a metro po definiciji mora imati potpuno odvojenu trasu,bila ona u tunelu,na vijaduktu ili na površini.
 
BG voz je, u svojoj srži, i u svom originalu, regionalna železnica koja je sklepana da služi kao štap-i-kanap surogat za metro.

Po mom mišljenju, da ima pameti, volje i malo više para, BG voz bi bio vraćen u BEO voz i ponovo bi pokrivao svu teritoriju kao nekad i bio prava regionalna železnica koja pokriva ceo Okrug Beograd a i šire. I ljudi iz Mladenovca, Lazarevca, Pančeva, pa čak i Valjeva i Inđije, bi umesto raspadnutim autobusima (najgora situacija je u Mladenovcu) u centar Beograda stizali direktnom šatl vezom koja je brza, direktna i udobna.

Beo.png
 
Mladenovac još i ima nekoliko putničkih REGIO vozova dnevno do Beograda,ima 3 BG Voza, najgora situacija je u Pančevu,koje osim 6 vršačkih vozova DM 711 nema nikakvu železničku vezu sa prestonicom udaljenom manje od 20km,a u vreme Beovoza je imao više od 10 polazaka dnevno,i to sa stanice Pančevo Vojlovica,koja već godinama zarasta u korov, jer vršački vozovi staju samo na stanicama Pančevo Varoš i Pančevo Glavna. Lazarevac ima BG Voz češće od Mladenovca, ima i REGIO vozove, Valjevo ni na vrhuncu Beovoza nije imalo više od 2 polaska do Pančeva dnevno,a Inđiji Beovoz neće trebati kada konačno proradi novosadska pruga. Vožnja REGIO vozovima EMV 413 je po svim aspektima udobnija od putovanja BG Vozom koji je EMV 412 iz osamdesetih godina,međutim velika prednost BG Voza u odnosu na međumesne vozove je u tome što je u ovako osiromašenoj zemlji vožnja tim vidom prevoza faktički džabe (vozovi nemaju BusPlus validatore,a od stajališta BG Voza ih imaju jedino Pančevački Most,Karađorđev Park i Vukov Spomenik) :)
 
A dobro, kad sam rekao "da se vrati Beo voz", mislio sam da se vrati uz sredjivanje garnitura i nabavku novih, naravno. :) Ne da se vrati kao sto je bilo 90ih i 2000ih, pa da ide svaki 10. polazak i da se pola pokvari.

Naravno, to trazi para, ali samo kazem da bi to trebalo da bude jedan od prioriteta i kapitalnih projekata. Mene, za razliku od uvazenog Predsednika, takve stvari mnogo vise interesuju nego npr gradnja aerodromau sumi na brdu 50km severno od postojeceg aerodroma Morava. Ili npr srpska gradnja aerodroma u Trebinju sa cak 4 druga u krugu od 100 km...

Para i mogucnosti ima, nego fali kefala i razuma.
 
панчево се сада практично може сматрати делом београда, скоро па се спојило са БГом као пре пар деценија земун, тако да је, поготово узимајући у обзир нову, тек сређену пругу, једноставно криминално што вг воз не иде до панчева

уз све то, одвајање практично предграђа града београда од остатка буђавом титиоистичком линијом, уз блокирање сваког могућег пројекта за спајање, било железницом било крштеним аутобусима, је једна од најглупљих ствари коју је ико икада у историји политике и администрације урадио
 
Проблем је администртивно-политичке природе. Мислим да је свим општинама које се граниче са Бепграду у интересу да имају обједињени јавни превоз због природног гравидирања становништва.
 
Večeras se dešava nešto važno u vezi beogradskog metroa. :wink:
 
Jel ima svrhe da zapitkujemo ili da čekamo veče?
 
Zapravo sutra uveče je prezentacija (već viđenih) tipova vozila ispred starog dvora u 21h. Nije sigurno to u pitanju što Vučko najavljuje, opet je tajnovit :)
 
Izvor: B92.net

Da li će jedan od ovih vagona prevoziti Beograđane?
26920751160eee232235e2405936660_640.jpg

Naime, kako je najavljeno iz gradske uprave, u 21 čas na platou ispred Starog dvora biti emitovana 3D projekcija četiri vagona za beogradski metro pod nazivom "Svetlost, snaga, sloboda i sigurnost".

Kako će izgledati vozila koja će prevoziti Beograđane i goste grada još se ne zna, a o tome se, podsetimo, dosta govorilo i tokom posete delegacije Srbije Parizu početkom februara ove godine.

Ministar finansija Siniša Mali tada je na Instagramu postavio grafičke prikaze potencijalnih modela, napomenuvši da će građani birati kako će izgledati beogradski metro.

http://www.b92.net/lokal/beograd/ekonom ... to-1890669
 
leobutters":3q2boh9u je napisao(la):
Naravno da nisu svesni. Piše na mapama da je stanica Diljska, znači računam tu negde kod Biga, verovatno i ispod Višnjičke ka Adi huji. Ko živi na staroj okretnici, njemu od te stanice metroa uzbrdo treba sigurno 15-20 minuta peške do kuće. A 16/23/25 su mu sada ispred nosa. Totalni promašaj.

A što se tiče Prokopa, ne znam šta da vam kažem, ja sam siguran da tu nikada neće ni približno postojati dnevni protok od 40k ljudi ni sa metroom, a kamoli bez njega.
Ko živi na staroj okretnici ima stanicu Višnjička, pa neka pešači 5 min.

Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
S jedne strane bi bilo humano i zgodno svima kada bi trasa i njene stanice bile u osi sa Visnjickom ili bar na 20 metara od nje

Al s druge strane, verujem da ce Grad juriti da ih gurne vise ka/na Adi Huji, jer je tamo manje izgradjenih i trajnih objekata.
 
Kada se radi dubok ukop, nije toliko bitno gde će biti stanica. U smislu da je nešto fizički koči.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864373#p864373:1a294zqb je napisao(la):
vucko » 14 Jul 2021 11:36 am[/url]":1a294zqb]Izvinjavam zbog svog neumesnog komentara i ovim putem ga povlačim. Rastrzan sam obavezama oko udruženja i svojim poslom od koga živim, a povrh toga imam i rekonstrukciju stana koja je uletela jer je moje kupatilo praktično upalo u komšijino. Bilo je neumesno da u afektu tako grubo i nekorektno komentarišem. Ono što sam hteo reći je da su realne šanse da se izgura nešto što postoji u planskim dokumentima a to je varijanta Prokop-KCS iz ranog javnog uvida plana generalne regulacije. Inače, treba danas da ide prilog baš o tome u Beogradskoj hronici na RTS-u. Još jednom izvinite na mom komentaru.

Niko ti ne uzima za zlo. To sam i pretpostavio. Nema smisla da jedno udruženje zahteva previše u ovakvoj prilici pred praktično početak gradnje. Drugo nezavisno možda i uspe. Nekada je bio planiran RM kroz Karaburmu 1, međutim vremenom se navodno odustalo od provlačenja tunela, odnosno gradnje stanice zbog nestabilnog terena (samo što nešto ne vidim da su zgrade dopuzale do BIG centra :D ). Stoga ukoliko bi takva devijacija pozitivno uticala na stanovništvo tog dela grada dobijaju moju podršku. Metro je projekat za ceo grad, tako da solidarnost građana različitih delova grada ne treba dovoditi u pitanje. Tu ne sme biti podele i nesuglasica. Na kraju krajeva jednog dana ćemo svi koristiti metro do svih delova grada planiranih za pokrivanje istim, tako da metro zaista nije "njihova", već naša stvar (svih Beograđana i posetilaca).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864379#p864379:1a294zqb je napisao(la):
vucko » 14 Jul 2021 11:55 am[/url]":1a294zqb]Grad pregovara sa Ruskom federacijom o kreditu od više stotina miliona evra koji se tiče proširenja BG voza, rekonstrukcije beogradskog železničkog čvora kao i kupovine novih garnitura. Čak je i delegacija grada Beograda bila u Moskvi tim povodom, verujem da ćemo više znati na jesen.

A sve linije BG voza se ukrštaju na Prokopu koji i jeste stanica Beograd Centar u smislu čvora. Zato podvlačimo da je prolazak metroa višestruko važan za istu i da će dovesti do prave renesanse železničkog saobraćaja kako u Beogradu tako i u Srbiji. Takođe, samo da se spusti neka kvalitetna linija kao recimo 40 i ili 41 na Prokop i već bi prestao biti percipiran kao crna rupa.

Takođe, izgradnjom pristupnica ka autoputu i transverzalom ka Deligradskoj će biti jasno da je Prokop 1km i malo jače od Slavije automobilom što je izuzetno ali sada nikome nije jasno jer je odsečen sa više strana.

https://rs.n1info.com/biznis/beogradski ... oc-rusije/

A to što rusi nemaju niskopodne garniture to je prava sitnica. Na šta će to da liči bog sveti zna. Možda ponude i dabldekere. Živo me zanima šta će da smisle. Možda taj posao i prođe bolje nego što se sada očekuje, mada moram priznati da sudeći po dosadašnjem iskustvu sa proizvodima njihovih proizvođača ne očekujem bogzna kakav kvalitet.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864607#p864607:1a294zqb je napisao(la):
Igor » 15 Jul 2021 12:55 pm[/url]":1a294zqb]Izvor: B92.net

Da li će jedan od ovih vagona prevoziti Beograđane?
26920751160eee232235e2405936660_640.jpg

Naime, kako je najavljeno iz gradske uprave, u 21 čas na platou ispred Starog dvora biti emitovana 3D projekcija četiri vagona za beogradski metro pod nazivom "Svetlost, snaga, sloboda i sigurnost".

Kako će izgledati vozila koja će prevoziti Beograđane i goste grada još se ne zna, a o tome se, podsetimo, dosta govorilo i tokom posete delegacije Srbije Parizu početkom februara ove godine.

Ministar finansija Siniša Mali tada je na Instagramu postavio grafičke prikaze potencijalnih modela, napomenuvši da će građani birati kako će izgledati beogradski metro.

http://www.b92.net/lokal/beograd/ekonom ... to-1890669

Bio Vesić malopre na BG Hronici kod Slađe. Pričao o maskama vagona (koje se inače mogu promeniti i nakon remonta), o vozovima koji će se i naknadno nabavljati, usput zaboravljajući ko će zapravo imati kakve koristi od novog sistema čijim će trasama tutnjati pomenuti vozovi. Po milioniti put ponavljam da je izgled vozova sada poslednja briga, no jasno je šta je populistima na umu.

Ako se ne varam prvi zdesna je sa ove slike je bio opcija 2. koju je pokazao u Hronici. Zaboravih koji mu je nadimak. Taj je najsličniji Grad Paris express-u u smislu osvetljenja trakaste forme bez lateralnog grupisanja ("očiju" karakterističnih za ulične i ostale zastarele ručno vožene sisteme) i ujedno najjednostavniji i najfuturističkiji. Razlikuje se od njega po stubovima kao kod montrealskog:

Grand Paris Express: https://www.railwaypro.com/wp/wp-conten ... om-GPE.jpg
REM Montreal: https://www.google.com/search?q=rem+mon ... i0Hl1SJlBM

Primetan je daleko viši kvalitet rendera pariske i montrealske verzije. Dok ne izađe zvaničan dizajn može doći do izmene pojedinih detalja.
 
Jbg, za prošle izbore je bilo dovoljno što su odštampali kartu za metro, a za ove će biti 3D projekcija voza. Za sledeće, verujem da ćemo imati pravu pravcatu stanicu (koju su, dabome, birali građani). Stanica će, tipujem, biti izložena iza zgrade bivše železničke stanice.
 
Vrh