Šta je novo?

Metro

Hahaha Tuzni bulevar :D

Inace, da je pameti i srece, on bi se tokom decenija postepeno sirio i urbanizovao tako da od Autokomande do Cvetka vodi bar ulica 2+2. Ako ne pravi bulevar.

A ne da vode sokaci, kozje stazice, tesnaci i mahale.
 
Давно је био зрео за проширење, кад су урађене оне накарадне новоградње од Максима Горког на горе. Али град деценијама игнорише закржљалост врачарске уличне мреже.
 
Ispravka - Zakrzljalost celog grada istocno od Autokomande. Kao sto si sam lepo bio primetio i rekao ranije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851521#p851521:v5719pt9 je napisao(la):
Siniša » 20 May 2021 12:26 am[/url]":v5719pt9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851390#p851390:v5719pt9 je napisao(la):
Užice » 19 May 2021 02:56 pm[/url]":v5719pt9]https://www.danas.rs/politika/momirovic-obrazlaze-zakone-poslanicima-skupstine-srbije/ Sad Toma Mona kaže izgradnja metroa počinje na proleće,a Vesić u Upitniku od pre par meseci reče da počinje novembra ove godine. Kome da verujemo?
Ima o ovome malo opširnije i ovde:
https://www.b92.net/lokal/beograd/e...an-i-efikasan-i-da-sluzi-beogradanima-1860389
Neću da postujem celi tekst, ali ću prokomentarisati izjave našeg mladog ministra:

Momirović je, obrazlažući Predlog zakona o metrou i gradskoj železnici, rekao da Srbija želi da ima racionalan pristup u izgradnji, da tehnologija bude najsavremenija, ali da, s druge strane, metro ne treba "ni da pršti od luskuza", ni da bude po uzoru na one u Indiji.

Ne znam šta je hteo mladi Momirović da kaže, očito je mislio da su u Indiji metroi bedni i jadni. Niti je bio u Indiji, a bome i nije proguglao da vidi kako izgledaju. Sem metroa u Kalkuti koji je stariji i u lošijem stanju, ovi ostali, pogotovo iz Delhija izgledaju sasvim pristojno

Da ne gušim dalje, pogledaje na urbanrailu indijske gradove i prosudite sami.

Prema njegovim rečima, metro će se graditi po modelu pariskog metroa, a građani Beograda će izabrati kako žele da izgledaju šinske kompozicije.
Ne znam šta da kažem na ovo, očito je da boegradski metro neće biti velikih dimenzija.

Već smo pominjali kako se gađaju rokovima, tako da me takva izjava ni najmanje ne iznenađuje. Pred izbore se možda i štrecnu.

Vezano za Indiju, imajući u vidu rampantnu gentrifikaciju i nije mnogo omašio. Metro sisteme tamošnjih gradova sa razvijenim (i znatno jeftinijim) železnicama karakteriše generalno manje opterećenje (iako ume da bude nesnosna gužva špic traje kraće, pri čemu puste stanice u off-peak periodu izgledaju kao železničke na 50km od grada), pa verovatno misli da će kupci novih nekretnina (kao i korisnici molova) popunjavati vakuum nastao egzodusom raje na tramvaje, odnosno da će metro predstavljati svojevrsni fider postojećim sistemima na ustaljenim koridorima s obzirom na to da pokriva sporedne pravce u "zonama razvoja". Zvuči poznato? Buahahahaha :lool:

Mreža linija je koncipirana tako da samo nova privilegovana buržoazija neophodna investitorskim krugovima naprednjačkog režima može direktno stigći gde želi metroom (između novih zona "nezapamćenog razvoja"). Razumljivo je da takav metro više liči na zabavni park nego na ključni činilac saobraćajne infrastrukture jednog savremenog velegrada. Paralelni svetovi i gentrifikacija razlikuju se od linije do linije u smislu da upravo ona prva neće biti direktno dostupna većini mogućih korisnika, dok sa kasnijim fazama to nije slučaj. Sa jedne strane imamo Vidikovac bez metroa i pored kratkog slobodnog koridora, sa druge Bežanijsku Kosu opsluženu planiranim tramvajem i metroom čak do Prokopa, Mirijevo sa metroom do Železnika i Zemuna.

Šteta što nije organizovana grupa građana sastavljena između ostalih i od stručnjaka iz oblasti saobraćaja i prava koji bi pod podrškom šire javnosti mogli da deluju na promenu planova u korist većine.

Ovo za Pariski metro, misli na Grand Paris Express pošto su na istoj bazi predviđene kompozicije sa najnovijih rendera. :vops:

Čak je i taj Pariz prvo pokrivao sve stare delove grada sve dok se nije javila potreba za razvojem novih. Pri planiranju novih zona prvo se gradi krak ka postojećim naseljima ukoliko za to postoji potreba (što se u slučaju Beograda ne dovodi u pitanje), zatim sledi novi krak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851702#p851702:1dsl1v6q je napisao(la):
Užice » 20 May 2021 10:40 am[/url]":1dsl1v6q]I Delhi je relativno kasno dobio prvu liniju metroa,mislim 2002. godine,ali ga je u rekordnom roku proširio i sagradio više linija. Inače ne znam šta fali metroima u Indiji,kamo sreće da Beograd ima ovo. Nažalost,Beograd daleko gleda u leđa i jednom Ulan Batoru,koji je svoju prvu liniju već skoro završio :oops:
Ne znam šta je to sa Ulaanbaatarskim metroom, trebao je biti otvoren prošle godine.
Kad smo kod Delhi metroa, valja pomenuti da se počeo graditi 1.10.1998., prva faza (crvena linija) otvorena 25.12.2002 Shahdara - Tis Hazari u dužini 8,3 km, trasa nadzemna i po zemlji, bez tunelskih deonica.
Danas je to mreža 348 km! 336 kompozicija, 11 linija, ide na svakih 3 min. u špici, max. brzina 100 km/h. Mogli bi nešto i naučiti od Indijaca.
 
Danas je usvojen Zakon o metrou. Sada je na nama da utičemo da prva linija ide kroz Prokop (novu glavnu železničku stanicu) i Klinički centar Srbije jer će metro otplaćivati i republika to jest svi stanovnici Srbije, a ne samo Beograđani. Takođe, potrebno je da se ostavi predvidi priključak metroa za krak za Vidikovac.
 
Треба са тим захтевима ићи директно ка градоначелнику и потенцирати КЦС и здравство у причи.
 
Ljudi, trasa linije 1 sa devijacijom ka Prokopu je možda još i gluplja od linije bez te devijacije. Nema smisla da ide na Prokop i KCS ako ne ide na Slaviju, pa na Terazije/Trg.

Cela linija ne valja.

Toliko.
 
Управо. Прокоп - КЦС - Славија су природни пут за метро који иде тим правцем.

Могуће је направити да се линија 1 на Сељаку (хехехе) рачва у 1А и 1Б
 
Слажем се да је цела линија бесмислена са свега 20% станица које опслужују неке смислене целине и садржаје са становништвом или корисницима.
 
Ne slažem se, premeštanjem okretnica i ukidanjem GSP-a linija će biti sasvim solidno popunjen metro jer neće biti alternative u vidu drugih vidova prevoza. Recimo kroz Požešku će ostati samo tramvaj dok će svi busevi biti skraćeni do okretnice, kao i busevi kroz 29. novembra koji će ići samo do Pančevačkog mosta ili Bogoslvoije. Problem je što sa prve dve linije neće biti pokrivena glavna železnička stanica niti najveća bolnica u državi, Vidikovac i Cerak koji su pravljeni sa metroom u vidu.

A opozicija će da drvi o metrou od njive do njive, ne kapirajući da je trasa od Trga do Mirijeva veoma dobra, ali im je neko uvrteo u glavu da metro ide na Ada Huju.
 
vucko":s7z90kik je napisao(la):
Ne slažem se, premeštanjem okretnica i ukidanjem GSP-a linija će biti sasvim solidno popunjen metro jer neće biti alternative u vidu drugih vidova prevoza. Recimo kroz Požešku će ostati samo tramvaj dok će svi busevi biti skraćeni do okretnice, kao i busevi kroz 29. novembra koji će ići samo do Pančevačkog mosta ili Bogoslvoije. Problem je što sa prve dve linije neće biti pokrivena glavna železnička stanica niti najveća bolnica u državi, Vidikovac i Cerak koji su pravljeni sa metroom u vidu.

A opozicija će da drvi o metrou od njive do njive, ne kapirajući da je trasa od Trga do Mirijeva veoma dobra, ali im je neko uvrteo u glavu da metro ide na Ada Huju.
Čekajte sada, metro valjda prvo ide samo do Pančevca, pa onda produžetak do Ade Huje i tek i kasnim 2030-im stiže do Mirijeva? Ili su ti planovi menjani? Ne znam iskreno, ne mogu da slušam Vesića duže od 5 sekundi ili prvog pominjanja Đilasa...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851985#p851985:2wptza5z je napisao(la):
vucko » 21 May 2021 07:25 am[/url]":2wptza5z]Ne slažem se, premeštanjem okretnica i ukidanjem GSP-a linija će biti sasvim solidno popunjen metro jer neće biti alternative u vidu drugih vidova prevoza. Recimo kroz Požešku će ostati samo tramvaj dok će svi busevi biti skraćeni do okretnice, kao i busevi kroz 29. novembra koji će ići samo do Pančevačkog mosta ili Bogoslvoije. Problem je što sa prve dve linije neće biti pokrivena glavna železnička stanica niti najveća bolnica u državi, Vidikovac i Cerak koji su pravljeni sa metroom u vidu.

A opozicija će da drvi o metrou od njive do njive, ne kapirajući da je trasa od Trga do Mirijeva veoma dobra, ali im je neko uvrteo u glavu da metro ide na Ada Huju.

Kad već pomenu taj tramvaj o njemu mogu esej napisati. Praktično od početka godine u Požeškoj videh sam samo jednu 12-icu. Obzirom da je u međuvremenu takt linija rotiran, a ona jača (nekad slabija) preusmerena tako da je ostala jedna slaba linija pomenuto nije slučajnost. Između B.Brda i Mostara broj polazaka je redukovan za 60%. Da bude još gore pojačanje takta 13-ice postignuto je skraćivanjem obrta, ne povećanjem vozila, a sve to je delo nadležnih koji obećavaju kilometre i kilometre novih trasa usput nemogavši ni ovo malo što je ostalo od postojećeg sistema da održe na nekom razumnom nivou. Autobusi su priča za sebe. Jasno je da ni oni nisu iskorišćeni na prikladan način (fider, ekspres, koridorske linije isključivo u slučaju nepostojanja primerenije alternative).

A u vezi autobusa u pomenutoj ulici nakon uvođenja metroa, teško da će moći da skrate sve linije jer neke bi bile obesmišljene. Primera radi, 49, 57, 85, 87 i 88 ne mogu da osakate, već izuzev 57 i 87 samo da pomere na Julino Brdo ili ne daj bože negde drugde, uz neizbežno ukidanje preostalih već skraćenih (npr. u slučaju produženja 85 do Cerak Vinograda ukinu 52, 88 na Vidikovac ukinu 23). Dakle, dolazi u obzir skraćivanje radijalnih na koridoru, s tim da čak i u tom slučaju nešto mora ostati paralelno s metroom, pritom da hvata Kneza Miloša umesto Resavske. Bolje imati zglobni autobus (još bolje zglobnu trolu) na 10min duž paralelne trase nego tramvaj iznad metroa. Saobraća li previše često zavisno od takta i opterećenja može uticati negativno patronažu metroa ili će zvrjati prazan, međutim ukoliko ide previše retko niti bi bio ekonomičan, niti bi bilo racionalno žrtvovati moguće ulaganje u širenje tramvajske mreže tamo gde postoji realna potreba.

Južno od Banovog Brda tramvaj sigurno neće pokriti sve, pri čemu će autobusi biti neophodni tako da postoji mogućnost da upravo tramvaj ostane da zvrji prazan. Sa druge strane ka Prokopu bi ga punili presedači - ne stanovnici delova grada kroz koje prolazi. Nije isto presesti sa autobusa na tramvaj u gradu od 500.000, u gradu od milion (posebno uzevši u obzir različite urbanističke uslove koji se razlikuju od grada do grada), i sa autobusa ili tramvaja na metro ili frekventnu gradsku železnicu. S tim u vezi, posmatrajući aktuelni plan sudbina prevoza južno od B.Brda a zapadno od Makiša neće u tolikoj meri zavisiti od tramvaja ili metroa već od uspeha gradske železnice. Ako ista bude saobraćala na 4-6min, ako stajalište Kneževac bude bilo dostupno fiderima u Slavka Rodića, ako bude postojala poprečna veza s Vidikovačkim Vencom, možda nešto i bude od toga. Ovako, izuzimanjem metro kraka ka Vidikovcu, odnosno Kneževcu preko Vidikovačkog Venca mogu da unazade prevoz u tom delu grada.

Ukoliko nemate metro, tramvaj zahteva fider (dvaput presedaš na jednom kraju grada) a autobus ponovo predstavlja pogodniju alternativu ne preostaje vam ništa nego da se oslonite na "the next best thing", dakle železnicu. Nisu ni svesni da ni u najmanjoj meri ne smeju da zabrljaju sa BG:Vozom.

Stajalište Kneževac nije kod istoimenog tramvajskog/autobuskog terminusa ispod parkinga u zoni stajališta "Slavka Rodića", niti tramvaj 3 produžava do Petlovog Brda prelazeći prugu. Zato je pametnije da se stajalište BG:Voza pomeri tako da se formira kompleks sa dva fider terminala (jedan na vidikovačkoj, drugi na kneževačkoj strani) uz mogućnost integracije i metro kraka. U najgorem slučaju samo rešiti problem veze vidikovačkih fidera sa železničkim stajalištem. Iskreno, mislim da su debelo uprskali, posebno kada se u obzir uzme izostavljanje stanice između Ibarske i Zmijice (Cerak Vinogradi) koja čak i da postoji ne bi trebalo da predstavlja jedinu vezu sa gradskom železnicom jer su Kneževac i Kijevo bliže Labudovom i Petlovom Brdu.

Sramota, sramota i za vlast i za narod koji ju je izabrao, a bogami i za pasivnu struku. :bubanj:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=851955#p851955:1dkuwos1 je napisao(la):
Пантограф » 20 May 2021 11:21 pm[/url]":1dkuwos1]Ljudi, trasa linije 1 sa devijacijom ka Prokopu je možda još i gluplja od linije bez te devijacije. Nema smisla da ide na Prokop i KCS ako ne ide na Slaviju, pa na Terazije/Trg.

Cela linija ne valja.

Toliko.
Nije jer se dobija da se prihvati varijanta treće linije koja će pokriti Vukov spomenik. S obzirom da neće biti stanice bg voza Makenzijeva na drugoj stanici već samo metro stanice ovako dobijamo jaku konekciju Zvezdare-Palilule i Vračara sa metroom i bg vozom na jednom mestu. Izuzetno te cenim Pantografe ali ne smeš da nam sada poklekneš. :gobb:
 
Sada treba reagovati na ovaj loš plan, inače će biti posledica nakon njegove izgradnje. Bojim se, ukoliko bi se igradio tramvaj do vidikovca i produži postojeća 12ica, da bi ona bila preopterećena. Ne verujem da bi putnici imali želju da presedaju. Ako sam pogrešio, ispravite me.
 
_20210524_160613.JPG

Симина.
 
Pomenu ja nesrećni BG:Voz, a zaboravi da se dotaknem i smejurije od "interakcije" različitih šinskih podsistema u ključnom delu mreže - u samom centru grada. Džaba Vidikovčanima stanice Kneževac i Rakovica ako prve dve linije metroa seku čvor bez ukrštanja. Dok treća ne stigne na red ima da rodimo mečku, a ni tada mreža presedačkih tačaka neće biti bogatija.

https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?t=4864

^^^Na Stevinom dijagramu su lako uočljive loše veze između ključnih (šinskih) podsistema JLPP. Nedostatak vidikovačkog kraka prve linije diktira kruženja ili više presedanja na različitim relacijama, recimo:

-Kneževac-Mirijevo BV2+M1 (jedno presedanje uz kruženje oko Zvezdare usled izostanka stanice Makenzijeva)
-Kneževac-Ustanička ili još gore Cvetkova Pijaca BV3+M3+M2/BV2+M1+M2 (dva presedanja preko Prokopa ili Mirijeva, ili presedanjem kod Karađorđevog Parka na autobuske linije 31)
-Kneževac-Gandijeva BV3+BV1+M3 (dva presedanja ili tramvaj preko Ade zbog izostavljenog pokrivanja Novog Beograda i Tošinog Bunara linijom BV3)

Osim navedenog ne treba zaboraviti ni činjenicu da je prigrad šinski odsečen od Čukarice, jer u Kneževcu nemamo makar tramvaj uz veliki uspon Prvoboraca i Braće Jeremića. Upravo je izostanak metroa kao adekvatnog rešenja pomenute veze jedan od najjačih argumenata protiv aktuelnog plana produženja tramvaja Trgovačkom umesto metro kraka do koridora BG:Voza. Plan je retrogradan u smislu primoravanja naroda da preseda sa železnice na autobus, umesto na metro. Jedno je presesti na fider od Kijeva do Petlovog Brda, a nešto sasvim drugo od Kneževca do Banovog Brda. Jovin je takođe izuzeo pomenutu vezu, mada je čukarička metro deonica svakako mogla biti produžena do Kijeva što bi, da je plan realizovan svakako bilo razmotreno.

1280px-Beogradski_Metro.svg.png


Sa druge strane, sagledavši celokupan Jovinov plan jasno je da je bar po funkcionalnosti i viziji bio revolucionaran, decenjama ispred naprednjačkog. Prema tome posmatrajući samo širi centar lepo je ukrstio M2 i M4 u Prokopu a M1 i M3 kod Vuka, te RM s linijama preko Prokopa. Dakle aktuelni plan se kosi sa svime razumnim osim u slučaju pokrivanja planiranih projekata u toku reaizacije, i to za vreme trajanja prognoziranih mandata.

2404foto-beobild-e1581422206188.jpg


Posmatrajući važeći plan prosto se nameće veza prve i treće linije između Ruske i Prokopa metroom umesto tramvaja. Kad se već kopa tunel nek se protera metro, posebno u slučaju grananja južno od B.Brda.
 
Vesić obišao geološke radove za projekat prve linije beogradskog metroa

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić obišao je istražne geološke radove za projekat prve linije beogradskog metroa koji se trenutno, između ostalog, obavljaju i na lokaciji Trebevićke ulice na Banovom brdu.

Zajedno sa njim ovaj važan istraživački lokalitet obišli su i pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor JKP „Beogradski metro i voz” Stanko Kantar.

Vesić je precizirao da su ovo završni radovi kako bi u novembru počela izgradnja metroa.

– Geološka istraživanja se uveliko rade, imamo ukupno oko 123 bušotine na teritoriji grada. Do sada smo već završili devedeset odsto bušotina, a oko 50 odsto laboratorijski obradili. Ovde se buši na 45 metara jer to će biti dubina metroa u ovom delu grada. To će biti i prosečna dubina metroa u gradu, a negde će biti niža, kao na Dorćolu gde će iznositi oko 19 metara – rekao je Vesić.

On je precizirao da je neophodno da se izvrše geološka istraživanja kako bi kineska kompanija „Pauer Čajna” mogla da projektuje „krticu” koja će kopati tunel prečnika deset metara.

– U realizaciji ovog projekta učestvuju različiti stručnjaci i mnogo naših kompanija. Ovde sada rade naše kompanije koje se bave geološkim istraživanjima, sutra će to biti kompanije koje će graditi metro, a naši arhitekti će projektovati metro stanice. Na taj način ćemo ovaj najveći projekat u istoriji Srbije uspešno završiti, a Beograd će posle 50 godina dobiti metro – naglasio je zamenik gradonačelnika.

Vesić je istakao da su ova geološka istraživanja najveća koja su ikada rađena na teritoriji Srbije, što je i normalno kada se ima u vidu veličina projekta.

– Sve je spremno da počne posao veka, čija realizacija kreće u novembru i Beograđani će prvu liniju metroa dobiti 2028, a drugu 2030. godine. U međuvremenu, naše preduzeće „Beogradski metro i voz” radi zajedno sa Zavodom za veštačenje katastar rizika, snimaju se sve zgrade na trasi metroa kako bi se znalo u kakvom su stanju i kakvu tehniku treba da sprovedemo kada budemo radili sam metro – rekao je Vesić.

Profesor Rudarsko-geološkog fakulteta Nebojša Gojković i predstavnik stručnog nadzora ukazao je da se radi o lokaciji Policijske brigade na Čukarici i da su na tom mestu predviđene tri istražne bušotine.

– Jedna je već privedena kraju, a dve će se tek uraditi. Dubina bušotina je 45 metara i na njima se rade određeni opiti. Sada je izvršeno kaptiranje i uzimanje uzoraka za laboratorijske analize u dve akreditovane institucije, Institutu za metalurgiju i rudarstvo u Boru i u Rudarskom institutu u Zemunu. Do sada je obrađeno 50 odsto uzoraka, rade se svakodnevno, a privodi se kraju i bušenje istražnih bušotina, te očekujemo da u narednih petnaest do dvadeset dana istražna bušenja budu privedena kraju – kazao je Nebojša Gojković.

izvor: studio B
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=853862#p853862:o0wsnaq7 je napisao(la):
solecar » Pet Maj 28, 2021 11:08 am[/url]":o0wsnaq7]Vesić obišao geološke radove za projekat prve linije beogradskog metroa

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić obišao je istražne geološke radove za projekat prve linije beogradskog metroa koji se trenutno, između ostalog, obavljaju i na lokaciji Trebevićke ulice na Banovom brdu.

Zajedno sa njim ovaj važan istraživački lokalitet obišli su i pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor JKP „Beogradski metro i voz” Stanko Kantar.

Vesić je precizirao da su ovo završni radovi kako bi u novembru počela izgradnja metroa.

– Geološka istraživanja se uveliko rade, imamo ukupno oko 123 bušotine na teritoriji grada. Do sada smo već završili devedeset odsto bušotina, a oko 50 odsto laboratorijski obradili. Ovde se buši na 45 metara jer to će biti dubina metroa u ovom delu grada. To će biti i prosečna dubina metroa u gradu, a negde će biti niža, kao na Dorćolu gde će iznositi oko 19 metara – rekao je Vesić.

On je precizirao da je neophodno da se izvrše geološka istraživanja kako bi kineska kompanija „Pauer Čajna” mogla da projektuje „krticu” koja će kopati tunel prečnika deset metara.

– U realizaciji ovog projekta učestvuju različiti stručnjaci i mnogo naših kompanija. Ovde sada rade naše kompanije koje se bave geološkim istraživanjima, sutra će to biti kompanije koje će graditi metro, a naši arhitekti će projektovati metro stanice. Na taj način ćemo ovaj najveći projekat u istoriji Srbije uspešno završiti, a Beograd će posle 50 godina dobiti metro – naglasio je zamenik gradonačelnika.

Vesić je istakao da su ova geološka istraživanja najveća koja su ikada rađena na teritoriji Srbije, što je i normalno kada se ima u vidu veličina projekta.

– Sve je spremno da počne posao veka, čija realizacija kreće u novembru i Beograđani će prvu liniju metroa dobiti 2028, a drugu 2030. godine. U međuvremenu, naše preduzeće „Beogradski metro i voz” radi zajedno sa Zavodom za veštačenje katastar rizika, snimaju se sve zgrade na trasi metroa kako bi se znalo u kakvom su stanju i kakvu tehniku treba da sprovedemo kada budemo radili sam metro – rekao je Vesić.

Profesor Rudarsko-geološkog fakulteta Nebojša Gojković i predstavnik stručnog nadzora ukazao je da se radi o lokaciji Policijske brigade na Čukarici i da su na tom mestu predviđene tri istražne bušotine.

– Jedna je već privedena kraju, a dve će se tek uraditi. Dubina bušotina je 45 metara i na njima se rade određeni opiti. Sada je izvršeno kaptiranje i uzimanje uzoraka za laboratorijske analize u dve akreditovane institucije, Institutu za metalurgiju i rudarstvo u Boru i u Rudarskom institutu u Zemunu. Do sada je obrađeno 50 odsto uzoraka, rade se svakodnevno, a privodi se kraju i bušenje istražnih bušotina, te očekujemo da u narednih petnaest do dvadeset dana istražna bušenja budu privedena kraju – kazao je Nebojša Gojković.

izvor: studio B

Hm, čuveni profesor Nebojša Gojković:

https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/2416 ... suti-mozak
 
Zna li neko,da li su 60-tih,70-tih i 2000-tih vršena neka geološka merenja za tadašnje izneverene projekte metroa? Ako nisu,onda sam blagi optimista u smislu da će ovo sada barem početi da se gradi.
 
Mislim da je ovakva mreža sa 4 Metro linije i 6 BG voz linija sasvim dovoljna Beogradu u narednih 100 godina :)
https://i.postimg.cc/gJ94SgQq/beograd-m ... bg-voz.png

Linije metroa su:
Železnik-Mirijevo
Mirijevo-Zemun
Novi Beograd-Banjica
Banjica-Borča

Linije BG voza su:
Resnik-Zemun
Batajnica-Karaburma
Pančevo-Beograd Centar
Železnik-Karaburma
Nacionalni stadion-Beograd Centar
Resnik-Karaburma
 
Meni je jedino od svega krivo sto nisu plavu liniju produzili do Aerodroma i da se manemo taksista. To bi bio pravi hit.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=854403#p854403:32swwh9w je napisao(la):
zeljkodjokovic » 30 May 2021 08:04 pm[/url]":32swwh9w]Mislim da je ovakva mreža sa 4 Metro linije i 6 BG voz linija sasvim dovoljna Beogradu u narednih 100 godina :)
https://i.postimg.cc/gJ94SgQq/beograd-m ... bg-voz.png

Linije metroa su:
Železnik-Mirijevo
Mirijevo-Zemun
Novi Beograd-Banjica
Banjica-Borča

Linije BG voza su:
Resnik-Zemun
Batajnica-Karaburma
Pančevo-Beograd Centar
Železnik-Karaburma
Nacionalni stadion-Beograd Centar
Resnik-Karaburma

Već je pominjano da kada se sve linije oba sistema preklope nedostaci postaju jasni već na prvi pogled. Izuzimanje kneževačkog kraka svakako bode oči, međutim ne treba zaboraviti ni da bi ostružnički lokal BG:Voza bio brži od hipotetičkog prokopačkog ekspresa (ništa manja međustanična rastojanja od 4,5-5km na 50% kraćoj slabije opterećenoj trasi). I uzalud sva ta ukrštanja bez umetnutih stanica komplikovanih i skupih za gradnju, kada se novac može racionalnije iskoristiti. Eto na primer ove dve crvene su mogle biti formirane u vidu jedne sa dva itinerera preko Prokopa, Manježa, Taša i Cvijićeve, a umesto dedinjskog kraka dovoljan je Kneževački. Veza sa Autokomandom već postoji preko Karađorđevog Parka. Mirijevski Bulevar prosto vapi za produženjem BG:Voza do Obilaznice umesto metroa, na čije bi se linije moglo presedati u Mirijevu i Karaburmi. Na taj način bi ceo Smederevac i Vrčin imali obezbeđenu vezu sa prvom i drugom linijom bez kruženja preko Rakovice.

Deo je već predviđen u sklopu železničke obilaznice. Ostatak pruge je neophodno sprovesti kroz Kaluđericu uz jedan tunel do Mirijeva. Ukoliko se uzme u obzir da su na potencijalnom koridoru u međuvremenu izgrađeni brojni objekti i ulice (nije rezervisan pre pola veka za pružni, ili još bolje drumsko-pružni koridor) razmera štete je ogromna. Da autoput nije teran oko Kaluđerice pruga bi mogla biti sprovedena medijanom. Sada je skuplja dara nego mera, pa se jedan skup projekat menja drugim. Više bi putnika prevozio BG:Voz na tom pačetu nego metro, jer bi BG:Voz hvatao i ceo prigradski potez. Umesto presedanja sa autobusa na metro u Ustaničkoj presedalo bi se s BG:Voza na metro u Mirijevu (uz oslobađanje terminusa Ustanička za druge linije, recimo da bi ostala 302), odnosno Karaburmi. Naprednjaci planiraju ili vožnju jednom stanicom do presedanja u Mirijevu ili produžene itinerere ukoliko stanica Mirijevo ima prolazne koloseke. Ovo poslednje dosad nisu pominjali.
 
Заузеће простора је најмањи проблем. Лекс Специјалис и бам бам зам зам. Ионако је аутопут првобитно плански ишао кроз Калуђерицу
 
Vrh