Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850046#p850046:43r4npkk je napisao(la):
Дошљак » 15 May 2021 02:12 pm[/url]":43r4npkk]Ја сво време постављм свима то питање. Где ће те да се возите са првом линијом метроа? До Малог Лесковца или до Рупчина?

Ahahah pa valjda do Novog Aleksandrova preko Gornjeg Vesićeva, trebalo bi i Brnabića strane, a svakako od Dolače Radojičića. Ček da vidiš, pa nisu se još ni u uštosili. Prvo sva sela i zaseoci, pa onda (izgrađeni) Beograd dolazi na red ako Bog da u 22. veku. Do tada najbrža veza sa Prokopom napredni klaj-klaj trambelaj po mnogo čemu ispred onog iz prošlog veka, recimo čak 5km/h sporiji, udobniji i bezbedniji tako da ne poiskače na svakoj rekonstruisanoj skretnici. :bash:

Ako nam je za utehu, imajući u vidu krive šine tramvaj u tunelu nemož pasti s mosta. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=849871#p849871:7st47tdc je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 May 2021 08:00 pm[/url]":7st47tdc]Drumski smer na Saobraćajnom, transportni odsek. Premetro nam nikad nisu ni pomenuli.
Mada i ne čudi, pošto sam uvek govorio da je to fakulet na kome se uči od svega ponešto, a zapravo ništa konkretno.

A naravno da smo imali i Ekonomiju, i to dva komada. Mada naravno sve se svodilo na bubanje hiljade beskorisnih grafika i šablonske zadatke, tako da ne znam nikog s mog smera ko se ozbiljno posvetio tome i učio da bi razumeo. Opet, zato što program obuhvata svašta od svačega, a ništa konkretno. Tako da se većina stvari samo otalja.


A za metro ima i para i mogućnosti, to jest ima ih već 10 godina. Nego nije bilo volje i truda. A i često je bilo vađenja da kao MMF ne bi to dozvolio, trt mrt...
Ја сам завршио железнички одсек, где нас је било мало, и нико се није могао провући. Са друге стране, асистенти и професори су могли да нам посвете пуно пажње. За мене је било некако непојмиљиво и неправилно што су на друмском смеру вежбе биле у великим групама. Нећу да испадне да глумим надменост, да смо ми нешто бољи, већ да критиујем приступ у којем малољудни смерови имају пуку срећу.

Да објасним најједноставнијим моделом, а то је свођење на садашњу вредност. Рецимо, бирамо између два приступа метро градњи, први са преметроом са кредитима по 400 милиона евра у нултом, четвртом и осмом году инвестирања, са функционалним целинама након сваке 4 године градње, односно пуном метро линијом за 12 година. Други модел са једнократним одобреним кредитом од милијарду евра, изградњом 10 година за целу линију. Чини се да је прво 20% скупље, или ти 1.200.000.000 евра према 1.000.000.000 евра, али такав случај не постоји зато што камата 0% не постоји. Узмимо каматну стопу свега 5%, или основна вредност помножена са 0,95 степенованом годинама.

Тада се добија да је у садашњој вредности преметро 991.000.000 евра, и већ је јефтинији од директне метро градње. Али говорити само о трошковима је исто што и тапшати једној рукој. Преметро већ у петој години остварује ефекат 33% метро линије, у деветој 66% метро линије, док патрљак метро линија пре десете године не остварује тако висок ефекат при незавршеној изградњи. Тек од седме године 15% зато што је преседачка, и зато што треба две године дуже до пуштања у рад због тестирања новог не-устаљеног-трамвајског система. Тада долазимо до тога да је потребно у првом случају да прва метро линија изграђено кроз преметро зарађује 115 милиона евра годишње, а у другом случају 130 милиона евра годишње. То је разлика од 13% у граници оправданости за једно и друго.

Цифре и новац су фиктивни, али није далеко од праве вредности.

Односно, концепт што пре отварати мање и функционалне целине је исплатив, а систем ПРОКОП, екстремно губиташки. Прво се кренуло градити све или ништа, а после Варачарски и Дедињски тунел, Вуков споменик зврје бедно коришћени. Пруга за Панчево, пуста два колосека. Укидање функционалног система ка центру града кроз Топчидер и преко Старог железничког. За актуелне планерске ауторитете, моја полуписмена покојна баба је доктор економије за њих. Они би на препродаји пасуља направили губитак.
 
Губитак за народ и државу. За њих не.

Ако се пара нема, и мора тако споро, онда се исплати преметро.

Ако је држава економски јака, може све од једном, јер се неће радити 10 година него 5
 
Ne volim polovična rešenja. Jedno od polovičnih rešenja koja su zadesila Beograd je bio i čuveni projekat ''Tramvajem u XXI vek''. I kao što znamo, nije se dobro završilo. No dobro, znam da sam u mnogim stvarima u manjini sa stavovima, pa se ne čudim ako je i sad to slučaj. Samo kažem šta mislim.
 
Мислиш да ће се метро разликовати од осталих пројеката у последњих 10 и 50 година? Ево Савски трг половично завршен, Трг републике исто, тзв. зелени булевар исто половичн пуштен, обилазница још у време Тадића половично отворена, Прокоп половично пуштен након уређења плочица, БАС половично исељен долазни перон на привремену локацију...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850469#p850469:1ysf09mu je napisao(la):
Bender Rodriguez » 16 May 2021 22:37[/url]":1ysf09mu]Ne volim polovična rešenja. Jedno od polovičnih rešenja koja su zadesila Beograd je bio i čuveni projekat ''Tramvajem u XXI vek''. I kao što znamo, nije se dobro završilo. No dobro, znam da sam u mnogim stvarima u manjini sa stavovima, pa se ne čudim ako je i sad to slučaj. Samo kažem šta mislim.

Код нас ће свако решење да буде половично. Да се прави све од једном, направило би се макс пола, то би се пустило, ово би се одлагало, па би се одустало, па би на крају се скарабуџило нешто друго на то, а потрошене паре као да је за све.

Е сад то може да се реши ако се корупција буде кажњавала као у Кини. Одмах све лети.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850417#p850417:22ij9qta je napisao(la):
Karlo del Ponte » Ned Maj 16, 2021 9:31 pm[/url]":22ij9qta]Прво се кренуло градити све или ништа, а после Варачарски и Дедињски тунел, Вуков споменик зврје бедно коришћени. Пруга за Панчево, пуста два колосека.

Meni je neverovatna apsolutna besvesnost većine forumaša ovde. Imamo već godinama u potpunosti sređen pravac Resnik - Vukov Spomenik - Pančevo na kojem bi mogli da špartaju vozovi na 15 minuta, a od sledeće godine na to i krak ka Batajnici. Pa jedini logičan i mogući korak je bio, daj vamo kupuj odmah 30 EMV-a i špartaj, gradi depo za to, ma gde god. Ali ne, i posle par godina maltene idealnih uslova železničke infrastrukture za gradsku železnicu, niko nije ni prstom mrdnuo za gradsku železnicu.

E tu dolazi gorepomenuta apsolutna besvesnost - zar zaista mislite da kad otvore jednog dana prvi deo prve linije metroa u Beogradu neće biti - nemamo dovoljno garnitura, može samo na 20 minuta da ide metro, za početak je to dovoljno (a taj početak bude privremeno-trajan i kao sve ostalo privremeno-trajno u Beogradu)? Njima je bitno da otvore metro, isto ko što im je bilo bitno što su otvorili Prokop. Pošto znamo kako su otvorili Prokop, vrlo lako možemo pretpostaviti kako će otvoriti metro.

Dakle, šta hoću reći - taj Vračarski, Dedinjski tunel, Prokop itd. koji bi pojedini ovde zatrpavali, to je sve blago nasleđeno iz vremena socijalizma, koji ove demokrate, naprednjaci i modifikovani socijalisti već 25 godina ne znaju da iskoriste. Jedini tračak nade je bio BG voz na svom početku na 15 minuta, koji je na žalost stao gde je počeo i nakon toga se degradirao.

Karlo del Ponte":22ij9qta je napisao(la):
Укидање функционалног система ка центру града кроз Топчидер и преко Старог железничког.

Budi bog s nama funkcionalnog...Brzina 30 km/h, a kroz GŽS, preko skretnica i starog železničkog mosta 10 km/h. Taljiganje od 20+ minuta GŽS-Rakovica. Odavno taj sistem nije bio više funkcionalan. To je bilo u takvom stanju, da je trebalo sve podići i ponovo izgraditi isto. No, odoh previše u offtopic...
 
Interval od 20 minuta je svakako preslab za metro,svi metroi u svetu imaju prosečan takt kao tramvajska linija 7. Alstom bi trebao da isporuči garniture,pretpostavljam da bi desetak garnitura bilo dovoljno da drži takt od sedam-osam minuta na prvoj liniji dok se ne izgradi druga,samo što nikako da potpišu i taj konačni ugovor. Kojekakvim memorandumima i sličnim spiskovima lepih želja se ne može verovati,gledamo ih već pola veka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850712#p850712:pvhym6fl je napisao(la):
Užice » Pon Maj 17, 2021 6:23 pm[/url]":pvhym6fl]pretpostavljam da bi desetak garnitura bilo dovoljno da drži takt od sedam-osam minuta na prvoj liniji dok se ne izgradi druga

Vidiš, problem je upravo u ovome. Tamo gore sedi neki duduk koji će isto ovo da pretpostavlja i onda kad shvate da to nije slučaj nastaje :metrof: u najavi.
 
Pa koliko je onda garnitura neophodno da bi jedna linija metroa imala takt manji od deset minuta ? Druga linija sigurno neće pre 2035. sve i da od ove prve nešto bude. Ne znamo koliko garnitura će se kupiti od Alstoma,jer još nema ni komercijalnog ugovora. Ali,koliko je mučno putovati beogradskim ulicama danas,donekle bi mu pomogla i jedna linija metroa sa taktom od 20 minuta celim danom od 4:00 ujutro do 00:00 časova.
 
Mada ovde, pogotovu u sistemu javnog prevoza, još samo drvenu furunu nisu napravili, ovakav scenario je ipak nerealan. Neće ići metro na 20 minuta, ne bojte se bar toliko. Ići će u najgorem slučaju na svaka 4-6 minuta u špicu.
 
Ljudi, nije metro svako šinsko vozilo koje ide kroz tunel u gradu. Neverovatno mi je da i dalje to brkate.
 
Ako ništa drugo, setili su se još pre gradnje, da im trebaju i vozovi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850804#p850804:2p8wj0e7 je napisao(la):
Пантограф » Pon Maj 17, 2021 11:43 pm[/url]":2p8wj0e7]Neće ići metro na 20 minuta, ne bojte se bar toliko. Ići će u najgorem slučaju na svaka 4-6 minuta u špicu.

Otkud ti to znaš? Jel to isto kao, moraće da ide BG voz do Pančeva, pa nisu ludi da grade drugi kolosek nizašta? Eno u Almatiju (Kazahstan) su otvorili 1. liniju metroa 2011. godine posle 23 godine izgradnje. Bio sam tamo 2019., ide na 15 minuta, sve lepo bajno, ima mesta, čisto, nije gužva. Svi se i dalje 2021. godine uglavnom voze almatinskim ekvivalentom beogradske dvadesettrojke. A 2021. godina je 33 godine od početka izgradnje. Kod nas izgradnja još nije ni počela, a 33 godine od sad je 2054. :sesir:
 
Па тамо немају довољно путника, тј. оманули су са градњом класичног тешког метроа, који им изгледа није био потребан. А Београд тешко да неће имати путника на тој оси, макар са погрешним станицама као што јесу - тј. имаће их мање него што би их имао са трасом преко Славије, али опет не мало - уз то планира и метро са прилично кратким композицијама. Неће пустити 23-ку даље од Жаркова и ту ће сви са Видиковца морати у метро (то неће, у конкретном случају, повољно утицати на квалитет превоза, нити на времена путовања, али то је друга прича).

Друго су железнице, са својим преплитањима надлежности и осталим глупостима - јавни превоз у Београду ипак има фреквентне поласке (бар на папиру - али код метроа на папиру и у пракси обично буде исто). Нема ту ни сукоба интереса, ни више инстанци.

Највећа опасност за планирану прву линију јесте да се промени власт и да се одустане од градње насеља на Макишу. Онда она трајно остаје на мањем броју путника од могућег.
 
Eto nama iz PDR-a linijskog parka lokacije metro stanice Cvijićeva na raskrsnici sa Poenkareovom.
 

Prilozi

  • metro stanica cvijiceva.jpg
    metro stanica cvijiceva.jpg
    201,2 KB · Pregleda: 1.145
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850875#p850875:2fmrttpb je napisao(la):
Пантограф » 18 May 2021 07:52 am[/url]":2fmrttpb]Највећа опасност за планирану прву линију јесте да се промени власт и да се одустане од градње насеља на Макишу. Онда она трајно остаје на мањем броју путника од могућег.
To jeste najveća opasnost, ali samo po pandure, komunalce i bezbednjake koji tamo čekaju stanove od 500€ po kvadratu.
 
Којих црних 500 евра, то у зони метро станица продаваће се по цени станова на НБ и на Врачару. Зато се и гради оваква линија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850872#p850872:1lwnwbwq je napisao(la):
WLABmz » Уто Мај 18, 2021 9:31 am[/url]":1lwnwbwq]

Eno u Almatiju (Kazahstan) su otvorili 1. liniju metroa 2011. godine posle 23 godine izgradnje. Bio sam tamo 2019., ide na 15 minuta, sve lepo bajno, ima mesta, čisto, nije gužva. Svi se i dalje 2021. godine uglavnom voze almatinskim ekvivalentom beogradske dvadesettrojke. A 2021. godina je 33 godine od početka izgradnje. Kod nas izgradnja još nije ni počela, a 33 godine od sad je 2054. :sesir:

Е ово је сценарио који се по мојој скромној рпоцени има највише шансе да се деси. можда не 33 година, али свакако дужи временски период. Докле год је СНС на власти, они ће фурати своју прву линију од нигде до нигде кроз слабо корисни крај, тј који хипотетички може да буде користан већем броју људи да користе метро а не аутобус. Да будем прецизан никада једна линија метроа не може да једном граду да предност метро система, којег сачињавају бар три линије. Али свакако да постоји нешто што се зове линија којој не само да гравитира већ и да има потребе за коришћењем велики број становника.
Дакле, власт гради, проблем се не решава, а оног момента кад изгубе изборе, што ће се неминовно догодити, нова власт због превелике задужености се неће бавити метроом, тако да осим скупог решења имаћемо нерешену саобраћајну ситуацију.
 
Бавиће се и нова власт метроом, богме, са све француским возовима, јер се и ова бави њиме и то по основу споразума Тадић-Саркози. У међународном праву је основни постулат Pacta sunt servanda - уговори се поштују. Има и нови да наставе да граде - ако промене трасе, тим боље, против тога Гали (ни Хани) неће имати ништа.

А овај план, до друге линије уопште неће поправити саобраћај у граду, а до треће неће имати путника као успешни метро системи (чак су тако нешто једном и рекли: "Трећа линија ће донети велики број путника целој мрежи"). Дакле, од неких јачих ефеката дели нас једно 6-7 милијарди евра... Зато је то лош план.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=850975#p850975:9dhrz3f0 je napisao(la):
Пантограф » 18 May 2021 01:10 pm[/url]":9dhrz3f0]Којих црних 500 евра, то у зони метро станица продаваће се по цени станова на НБ и на Врачару. Зато се и гради оваква линија.
Jedan rođak, novopečeni Beograđanin i novopečeni pripadnik-kursista narodne milicije hvali se po rodbini kako im je predsednik obezbedio stanove na Makiškoj poljani za 500€ po kvadratu. I ne bih mu verovao da se to upravo nije dogodilo u Novom Sadu.
 
U krugu od 500 metara od metro stanice, šanse nema da će neko da dobije jeftin stan. Toliko ludi nisu.

A za folkspolicaj će sad da grade stanove iza dr Ivana Ribara na NB, i to na povelikom prostoru, možda je pomešao poljane.
 
vucko":1u1xztim je napisao(la):
Eto nama iz PDR-a linijskog parka lokacije metro stanice Cvijićeva na raskrsnici sa Poenkareovom.
Jel mislis na ovaj deo obelezen plavim tackicama? @vucko

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
Koji je smisao da metro stanica bude tu a ne na raskrsnici sa Bulevarom despota Stefana koja je mnogo prometnija?
 
Vrh