Šta je novo?

Metro

Mora da ovi iz Makisa generisu ovoliki pritisak na koridor BBrdo_Mostarska petlja :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708106#p708106:3rzcxhup je napisao(la):
vucko » 13 Feb 2020 07:07 pm[/url]":3rzcxhup]Još 23 dana da se podnesu primedbe i uradi nešto. Tik-tak gospodo, tik-tak...

Gde se to podnosi?


https://www.novosti.rs/vesti/beograd.74 ... m-i-Gazeli

- Metro i gradska železnica će smanjiti saobraćaj u centru grada za približno 30 odsto - istakao je Vesić, i podsetio na projekat izgradnje dva velika gradska tunela, od kojih će jedan počinjati kod Ekonomskog fakulteta, a završavaće se kod Pančevačkog mosta. Drugi će se nalaziti ispod Topčiderskog brda i povezaće Most na Adi sa Autokomandom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707885#p707885:2bliroq3 je napisao(la):
Express » 13 Feb 2020 12:33 am[/url]":2bliroq3]Žalosno je to što se pored praktično 50% gotovog centralnog dela koridora Jovinovog regionalnog metroa RM3 koji je uz manje korekcije mogao postići daleko veći projektovani kapacitet stara trasa eto bacila u smeće da bi bila zamenjena daleko skupljim rešenjem koje pokriva veći deo istog koridora i to uz daleko višu cenu u odnosu na kapacitet.

Najjeftinije je bilo izvući trasu u nivou paralelno s Višnjičkom, izgraditi tunel Karađorđeva-Dunav stanica s podzemnim stanicama Trg Republike i Francuska, izgraditi stajališta dužine 225m s visinom perona 1100mm i nabaviti odgovarajući vozni park. Čak je bilo moguće iskopati tunel ispod B.Brda, Žarkova do stanice Rakovica tako da topčidersku trasu koriste isključivo ekspres vozovi.

Linija 2 prati RM koridor Istok-Zapad dok treća linija predstavlja kombinaciju M2 i M3. Ništa od ovoga nije problem osim baš prve faze prve linije koja se mogla drugačije isplanirati uz ciljanu redukciju troškova gradnje.

Novi plan prve faze prve linije takoreći pošto-poto nagomilava nepotrebne parazitske troškove nepromišljenim pokrivanjem "razvojnih" zona (sa najvišom stopom motorizacije u zemlji) najskupljim mogućim rešenjem istovremeno prioritizrajući takve lokacije, samim tim ignorišući tokove JGP s najvišim opterećenjem, te zaista bitne lokacije poput nepristupačne železničke stanice čija lokacija objekat obesmišljava bez metroa, a koji je davnih dana usvojeno rešenje železničkog čvora i podrazumevalo.

Ukratko preko SA samo bez čupanja koloseka radi gradnje bulevara (što je već i učinjeno), u suprotnom podzemna trasa dolazi u obzir samo preko Prokopa. Sve ostalo je iracionalno.
Један од бољих постова, који генерално добије релативно мало пажње. Са тим тунелом и подземним станицама добијамо на лицу места везу и са јужним деловима града и са делом Новог Београда преко Железничке станице Нови Београд. Само би морао напоменути да би због изграђених целина уз Карађорђеву, и планиране урбанизације "Савског амфетатра" на ма који начин железница морати подземно и раније, у зони Мостарске петље.

Друго, када се већ улази дубоко подземно у Теразијски гребен, усмеравање директно на Дунав стницу не мора бити Свето писмо. Могуће је повезати и Ташмајдан, на пример уместо Доњег Дорћола, који не обилује у толикој мери градским садржајима који генеришу кретања. Наравно после покривања или Трга или Теразија (бар једно од њих).

Суштина је у дормирању функционалних целина у фазној градњи које се могу одмах користити. Рецимо, ако се у што краћем року отвори део од Мостарске петње до Трга републике, на лицу места се могу успоставити три линије:
1 - Блок 42 (А) (П&Р) - Мостар - Карађорђева - Трг републике на 15 минута (могуће на једноколосечном Старом железничком мосту).
2 - Ресник - Кијево (П&Р) - Кнежевац - Раковица (А) - Топчидер - Сајам - Мостар - Карађорђева - Трг републике на сваких 15 минута.
3 - Мост на Ади (А) - Сајам - Мостар - Карађорђева - Трг републике Наиме, код Моста на Ади може да се формира терминус за локалне линије код нижег кружног тока, док се решавају компликације за улазак дубље у Чукарицу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708825#p708825:1t9yhbxh je napisao(la):
vradovic » 16 Feb 2020 07:15 am[/url]":1t9yhbxh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708106#p708106:1t9yhbxh je napisao(la):
vucko » 13 Feb 2020 07:07 pm[/url]":1t9yhbxh]Još 23 dana da se podnesu primedbe i uradi nešto. Tik-tak gospodo, tik-tak...

Gde se to podnosi?
Заинтересована лица могу током раног јавног увида своја мишљења на планирана решења у писаној форми доставити Секретаријату за урбанизам и грађевинске послове, Београд, Краљице Марије 1, најкасније до 6. марта 2020. године.

https://www.beograd.rs/cir/gradski-ogla ... istema-_2/

@Karlo Slažemo se, ali sada smo u situaciji da su finansije spremne i da postoji politička volja da Srbija finansira metro i da ga niko neće sprečiti. Moramo delati u smislu prigovora planu kako bi plan bio manje loš/bolji (zavisno od perspektive). Radikalnim zahtevima batalite gradnju ili iskoristite stare planove nećemo ništa dobiti jer trebamo biti samokritični i svesni svoje (ne)moći.
 
Жао ми је ако у садашњој ситуацији у Србији на свим пољима видите само метро решења као проблем... То је последица много тога много горег, чак не ни најгора. Ултимативним примедбама добија се на релевантности. То се може вратити, па макар то било и за 10 година. Шминкерским примедбама не добија се ни то.

Иначе, формирање полицентричног Ѕ-бана са подземном станицом Трг републике не мислим да ставим на списак примедби на план, али укидање Железничке станице Београд да, и то као не прву, него нулту тачку примедби на план. Уосталом, већ сам прилично много примедби јавно изложио у оквиру Метро-логије. Све то долази до њих, и врло мало тога су уопште послушали.
 
Kapitulacija struke :bash:

Izvor: Politika.rs

Beograd nikad nije bio bliži metrou
Spaja dve livade, zaobilazi najgušće naseljene delove grada i javno dobro stavlja iza interesa tajkuna koji bi mogli da profitiraju njegovom izgradnjom... samo su neki od komentara na gradnju metroa koji odzvanjaju u javnosti. Zato poslednju varijantu ovog projekta mnogi ocenjuju kao najkontroverzniju u decenijama koliko se on planira, a za razliku od svih prethodnih 14, ova potonja je, kako stoje stvari, najbliža realizaciji.

U to su uvereni članovi radnog tima Urbanističkog zavoda Beograda, kojem je poverena izrada Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu s elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema. Ovaj dokument je na ranom javnom uvidu do 6. marta. Urbanistički zavod je ugovor s Direkcijom za građevinsko zemljište obavezao da planski dokument koji je osnov za izdavanje građevinske dozvole isporuče do septembra, a posle sledi još nekoliko prepona koje moraju da se savladaju pre nego što „srebrni budak” označi početak gradnje. Gradski zvaničnici uveravaju da bi to moglo da se desi do kraja godine.

– Beograd nikad nije bio bliži metrou jer su se do sada radile studije, analize i razmatrali različiti predlozi, ali nikada do sada i urbanistički plan koji obuhvata i planski razmatra metro sistem. Suština je da li kao grad i društvo imamo snage za tako veliki projekat, a koliko je veliki dovoljno je podsetiti da je projekcija da će za prve dve linije morati da se izdvoji 4.400.000.000 evra. Zašto to nismo uspeli u vreme SFRJ, u najboljem godinama za grad? Čuveni projekat arhitekte Branislava Jovina i njegovog tima osamdesetih godina 20. veka bio je grandiozan, maltene je svaka stanica imala podzemnu garažu. Ali, očigledno da je bio izuzetno skup. Zato ne može da se zanemari i finansijski aspekt projekta – naglašavaju iz Urbanističkog zavoda.

Najbliža izgradnji je deonica od Makiša do Ade Huje, odnosno do Pančevačkog mosta. To je upravo prva faza prve linije metroa koja će se, kada skroz bude završena, protezati do Mirijeva. Trasa cele prve linije, kako je predviđeno Saobraćajnim master planom Beograda i Generalnim projektom s prethodnom studijom izvodljivosti, koji je izradio francuski „Ežis”, biće duga oko 21,3 kilometra i imaće 23 stanice između kojih će u proseku razmak biti oko 900 metara.

Tek treba da se dobiju precizni geološki pokazatelji koji će ukazati kako će koji deo trase biti građen. Poznato je da će prva deonica duga oko 2,3 kilometra iz pravca Železnika ići po terenu, potom će se nastavljati u vidu plitkog iskopa, a na ulazu u najbrdovitiji deo biće dubok iskop.

Kada se utvrđivala prva linija i kada su se radili Saobraćajni master plan Beograda i Generalni projekat sa Studijom izvodljivosti, koji su osnov za izradu urbanističkog plana, vodilo se računa ne samo o saobraćajnim nego i o urbanističkim i ekonomskim aspektima.

– Jedan metro mora da ima i adekvatnu podršku. Tu se pre svega misli na prostor potreban za izgradnju depoa i sadržaja za održavanje tog sistema. Tako nešto zahteva velike površine. Logično je da takve lokacije, ako je moguće, budu u javnom vlasništvu i da ne zahtevaju eksproprijaciju jer se tako smanjuju troškovi realizacije celokupnog sistema. Takvih slobodnih i podobnih prostora u gradu nema mnogo, a to je nešto što se, nažalost, u priči o izgradnji metroa ne pominje – navode članovi radnog tima iz Urbanističkog zavoda.

Bilo bi idealno, dodaje, da se depo nalazi na preseku prve dve linije.

– Ali u Savskom amfiteatru, gde će se one ukrštati, nema prostora za depo. A šta postoji trenutno u Makišu? Ranžirna stanica, svojevremeno jedna od najvećih u Evropi, uz koju se planira realizacija robno-transportnog centra za koji je izrada planske dokumentacije u toku. Za potrebe metro depoa planirano je od 45 do 50 hektara zemljišta. Druga lokacija za depo, onaj manji, biće u Zemunu isto u zoni Tehničko-putničke stanice Zemun, koja se trenutno modernizuje i proširuje – navode u Urbanističkom zavodu.

Kada je reč o urbanističkom aspektu, stručnjaci iz Zavoda podsećaju da, gde god je prošla trasa metroa, porasla je atraktivnost zemljišta u toj zoni, okvirno bar za desetak odsto.

– Metro je razvojni projekat. U njegovoj zoni podižu se novi kvadrati, ali ne samo to. Na primer, kada se kaže stanica ispod Gazele, tu može da se pojavi skepsa. Zašto mora tu stanica kada nema stambenih objekata? Ali, u njenoj gravitacionoj zoni planirana su dva tržna centra, sadržaji koji privlače veliki broj ljudi, a s druge stare pristup tim objektima je vrlo ograničen. E pa i zbog fluktuacije ljudi na određenim tačkama prolazak metroa kroz taj deo grada izuzetno je važan – ističu u zavodu.

Plan koji otvara više mogućnosti

Plan generalne regulacije, kako naglašavaju u Urbanističkom zavodu, otvara više mogućnosti za razvoj šinskih sistema na teritoriji prestonice. I to ne samo metroa, nego i tramvajske i mreže BG voza.

– Planom koji radimo predlaže se širenje tramvajskog podsistema ka Vidikovcu, Bežanijskoj kosi, ali i na banatskom delu grada. Međutim, ako transportni zahtevi u budućnosti budu drugačiji, ovaj plan nije prepreka da se planiranim pravcima vode i laki ili klasični metro. I neće morati da se sve vodi podzemno, jer postoje savremeni signalno-sigurnosni sistemi koji daju prednost šinskim vozilima na raskrsnicama – pojašnjavaju obrađivači Plana generalne regulacije šinskih sistema.

Jedna od glavnih ideja jeste da javni prevoz u prestonici, kada zaživi metro sistem, funkcioniše po principu presedačkih tačaka. Da na primer iz Obrenovca, Ostružnice, Železnika, Sremčice autobusi stižu do terminusa koji se planira u Makišu i da se tu preseda na metro ili BG voz jer je plan da treća linija gradske železnice poveže Makiš i Adu Huju. Zamišljeno je i da na drugim prometnim tačkama buduće prve linije postoje slične presedačke stanice. Takve tačke bi trebalo da postoje i kada se izgradi druga linija metroa od TPS Zemun do Mirijeva jer je ideja da se osposobi i četvrta linija BG voza od budućeg Nacionalnog stadiona i aerodroma do Ž. S. Novi Beograd. Kako napominju u zavodu, i na pravcu ka aerodromu i nacionalnom stadionu, ostavljena je mogućnost da, ako bude potrebe, budu osmišljene tramvajske ili metro konekcije.

– Ideja je da metro i BG voz postanu nosioci javnog transporta putnika u gradu. Benefiti su u tome da se uvođenjem metroa, podizanjem uloge BG voza, uz reorganizaciju konvencionalnih vidova javnog prevoza i uvođenjem presedačkih tačaka najbrže stiže u centralnu gradsku zonu, smanji vreme putovanja i manje zagađuje životna sredina – kažu u zavodu.

Treća linija ne znači i da je poslednja za gradnju


Jedna od glavnih zamerki dela javnosti na trasu prve linije metroa jeste što se njome zaobilaze železnička stanica Prokop, novi BAS u Bloku 42 i železnička stanica u tom delu grada koja je budući važan saobraćajni čvor. Spajanje ovih tačaka metroom predviđeno je tek trećom linijom. Ali, kako naglašavaju u Urbanističkom zavodu, to što je nešto predviđeno za drugu ili treću liniju, ne znači da će se i poslednje graditi.

– Zato će metro biti građen fazno. Ne znači da će druga faza biti kompletiranje prve linije. Druga faza može biti i gradnja dela druge ili treće linije. Treba da se ima na umu da će se u toku gradnje pratiti transportne potrebe. Ali upravo zato veliku ulogu će imati presedačke tačke i kombinovanje više vrsta javnog prevoza. Na primer, ostavljena je mogućnost da kroz Prokop, po uzoru na neka rešenja iz prošlosti, prođe i tramvaj – dodaju u zavodu.
http://www.politika.rs/sr/clanak/448086 ... izi-metrou
 
Ovi pričaju kako je Jovinov plan bio skup jer je uz svaku stanicu predviđao i garažu (što je sasvim i logično pobogu) a s druge strne najavljuju čak 4,4 potrebnih milijarde evra za prve dve linije... o.O
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709418#p709418:2s00choj je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Feb 2020 10:47 pm[/url]":2s00choj]Ovi pričaju kako je Jovinov plan bio skup jer je uz svaku stanicu predviđao i garažu (što je sasvim i logično pobogu) a s druge strne najavljuju čak 4,4 potrebnih milijarde evra za prve dve linije... o.O

Pa to je istina da je skoro svaka stanica Jovinovog plana imala podzemnu garažu i istina je da je taj plan bio skup i za vreme SFRJ.
To sam i ja rekao pre par strana, logicno mi je da je to neko takodje video ili je procitao to sto sam napisao.
 
Sporadično pratim ovu temu pa nekad propustim neke lekcije. :D

Elem, verujem ja da je Jovinov bio skup. Ali kad sam video ovo 4,4 milijarde evra reko ''pa ček kukate na Jovina a 4,4 milijarde za svega dve linije je vama ok?'' :lol:

Ja ne znam šta oni misle da prave za tolike pare. Jasno je da je ogroman posao i da niko od nas pojedinačno ne može da shvati celu sliku šta tu sve ima da se odradi. Ali očekivao sam nešto do 2 milijarde za 2 linije. Ne više od duplo toliko. :shock:
 
Троше се паре на станице на дубини од 30 метара тамо где би возови могли да се крећу и по земљи, ето
 
spatiotecte":3i4p16c7 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709418#p709418:3i4p16c7 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Feb 2020 10:47 pm[/url]":3i4p16c7]Ovi pričaju kako je Jovinov plan bio skup jer je uz svaku stanicu predviđao i garažu (što je sasvim i logično pobogu) a s druge strne najavljuju čak 4,4 potrebnih milijarde evra za prve dve linije... o.O
Pa to je istina da je skoro svaka stanica Jovinovog plana imala podzemnu garažu i istina je da je taj plan bio skup i za vreme SFRJ.
To sam i ja rekao pre par strana, logicno mi je da je to neko takodje video ili je procitao to sto sam napisao.
Pa istina je i da je ovaj najnoviji plan još skuplji, i logično bi bilo da neko i to vidi i pročita, ali...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709466#p709466:ypfs4bhp je napisao(la):
solecar » 18 Feb 2020 12:35 am[/url]":ypfs4bhp]
spatiotecte":ypfs4bhp je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709418#p709418:ypfs4bhp je napisao(la):
Bender Rodriguez » 17 Feb 2020 10:47 pm[/url]":ypfs4bhp]Ovi pričaju kako je Jovinov plan bio skup jer je uz svaku stanicu predviđao i garažu (što je sasvim i logično pobogu) a s druge strne najavljuju čak 4,4 potrebnih milijarde evra za prve dve linije... o.O
Pa to je istina da je skoro svaka stanica Jovinovog plana imala podzemnu garažu i istina je da je taj plan bio skup i za vreme SFRJ.
To sam i ja rekao pre par strana, logicno mi je da je to neko takodje video ili je procitao to sto sam napisao.
Pa istina je i da je ovaj najnoviji plan još skuplji, i logično bi bilo da neko i to vidi i pročita, ali...

Logicno je da je sve skuplje 2020te u odnosu na 1976.
Mislim da je to najmanje sporno u celoj priči.
100 miliona evra ide na jedan kilometar metroa, to je cena svuda u svetu, mi ovde gradimo 2 linije od po 20 km svaku.
Cena je logična za skoro potpuno podzemnu trasu.
 
Ma nek koštaju i 50 milijardi te dve linije. Zašto se zaustaviti samo na 2.2 milijarde po liniji. Kad već ima ljudi koji veruju u te bajke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709469#p709469:2pe9wr8h je napisao(la):
solecar » 18 Feb 2020 12:39 am[/url]":2pe9wr8h]Ma nek koštaju i 50 milijardi te dve linije. Zašto se zaustaviti samo na 2.2 milijarde po liniji. Kad već ima ljudi koji veruju u te bajke.
Pogledaj koliko koštaju ostale podzemne linije teškog metroa koje se trenutno grade u svetu, videćeš da je ova cena u tom rangu.
Ponavljam, cena za izgradnju takve podzemne infrastrukture nije ni skupa ni jeftina, to je ta cena.
Nego je problem sto se ljudi nisu navikli na cene projekata preko 500 miliona evra pa im ovo deluje astronomski.
Ista priča i za brzu prugu, ljudi bi voleli da dobiju 200 km za jednu milijardu evra a to košta skoro 2 milijarde.
Jbg nije nista džabe.
 
Ne bih rekao da je samo to nego se zadnjih godina (mislim od 2005 do npr 2015) uglavnom vrtela priča sa lakim metroima, pa se često kroz medije provlačila cifra od oko 500 do 700 miliona evra po liniji. U proseku.

To se i meni desilo, jer se nikad nisam znatno zanimao za metro, jer sam reko sebi da se ne vredi zaletati dok ne krene prva krtica. Tako da kad sam izašo sa faksa nisam se mnogo ni interesovao za (nove) detalje i planove, sem što bih usput pročitao ponešto u medijima. A oni su tad uglavnom vrteli cene za LRT.
 
Tako je, naravno da cena LRT-a iz 2008 ne može da se uporedi sa cenom teškog metroa 2020te.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709471#p709471:1syumxwo je napisao(la):
spatiotecte » 18 Feb 2020 00:42[/url]":1syumxwo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709469#p709469:1syumxwo je napisao(la):
solecar » 18 Feb 2020 12:39 am[/url]":1syumxwo]Ma nek koštaju i 50 milijardi te dve linije. Zašto se zaustaviti samo na 2.2 milijarde po liniji. Kad već ima ljudi koji veruju u te bajke.
Pogledaj koliko koštaju ostale podzemne linije teškog metroa koje se trenutno grade u svetu, videćeš da je ova cena u tom rangu.
Ponavljam, cena za izgradnju takve podzemne infrastrukture nije ni skupa ni jeftina, to je ta cena.
Nego je problem sto se ljudi nisu navikli na cene projekata preko 500 miliona evra pa im ovo deluje astronomski.
Ista priča i za brzu prugu, ljudi bi voleli da dobiju 200 km za jednu milijardu evra a to košta skoro 2 milijarde.
Jbg nije nista džabe.
Naravno da nije ništa džabe. Sva sreća pa smo zato prošli jeftino dobivši najskuplji most na svetu, računajući one koji se grade na isti način kao Most na Adi. A još bolje od svega je što smo se navikli na to. :)
 
Ista priča se vrti za:

Najskuplji most na svetu
Najskuplja arena na svetu
Najskuplji hram na svetu
Najskuplji metro na svetu
Najskuplja železnička stanica na svetu
Najskuplja brza pruga na svetu
Najskuplji autoputevi na svetu
Najskuplja jelka na svetu
Najskuplja rekonstrukcija ulice na svetu

Ima li nešto sto smo izgradili a da je Srbin bio zadovoljan cenom?
 
Ali, za neke od tih nabrojanih stvari, kritike i nezadovoljstva cenama zaista jesu na mestu.

Evo ja npr nemam ništa protiv što je ovakav Most na Adi*. Đilasovu kupovinu Solarisa apsolutno podržavam.
Al isto tako podržavam i ovu nabavku Škoda Rapid za policiju. Kao i mnogih vozila za vatrogasce po zemlji. Iako su poprilično raznolika ta vatrogasna, pa je bilo primedbi i na to na srpskom internetu. Ali za mene je bolje i šareniš novog nego jednoličan otpad i starudije.

Sve ima svoje. Što zaslužuje kritiku, to kritikovati. Što je vredno hvale, to pohvaliti.
Mene lično ne žuljaju cene i troškovi za nešto ako imaju smisla. ČAK i sa ugradnjama. Ako ima smisla, neka ih. Ali me žulja kad se nešto radi bez ikakve potrebe osim da služi za političke poene, prepucavanja ili prosto pokazivanje neukosti i gluposti onog ko odlučuje.


* Na stranu sad što se ukidanjem pruge do GŽS i Sajma cela ona petljavina kod Ade obesmislila. Ali u vreme kad je građen taj most, pruga je bila u planu da ostane, bar ona što vodi ka starom žel mostu i ka Dorćolu.
 
Nisam ja rekao da je Most na Adi najskuplji na svetu, niti bilo ko u Srbiji, nego su to rekli stranci.
A što se tiče metroa, lepo je što se BG: voz smatra metroom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=709412#p709412:5lt6wqjh je napisao(la):
Karlo del Ponte » 17 Feb 2020 10:34 pm[/url]":5lt6wqjh]Жао ми је ако у садашњој ситуацији у Србији на свим пољима видите само метро решења као проблем... То је последица много тога много горег, чак не ни најгора. Ултимативним примедбама добија се на релевантности. То се може вратити, па макар то било и за 10 година. Шминкерским примедбама не добија се ни то.

Иначе, формирање полицентричног Ѕ-бана са подземном станицом Трг републике не мислим да ставим на списак примедби на план, али укидање Железничке станице Београд да, и то као не прву, него нулту тачку примедби на план. Уосталом, већ сам прилично много примедби јавно изложио у оквиру Метро-логије. Све то долази до њих, и врло мало тога су уопште послушали.

Karlo, sada se zaista gradi metro. Usvajaju se planovi i dolazi kineski predsednik pred izbore da potpiše prvu tranšu od 500 miliona evra. Prođe voz, ende, game over.

Tvoj izbor je da zauzmeš takav stav dok ja imam drugačiji, a to je da se da spasiti što se može spasiti. Nisam pobornik sporta ŠBKB jer nas je on i doveo ovde gde smo.

@tekst u politici je neverovatan. Sramota me je za njih. Da ne govorimo o intervjuu sa NN licima iz Urbanističkog zavoda kao da se intervjuiše pravno lice a ne neko fizičko lice koje treba pozvati na odgovornost zbog plana koji su izradili.

Inače prošle nedelje je bio Vukan Vučić u emisiji SAT , komentarisao je i metro i železnicu, evo dela gostovanja.

https://direktno.rs/vesti/drustvo-i-eko ... grada.html
 
Slažem se s Karlom. Bilo je moguće uz relativno skromna sredstva pokriti veći broj bitnijih tačaka u gradu unapređenjem i dogradnjom postojeće infrastrukture. Ako se ne poruši onda se menja namena jer eto to nekome odgovara. Tačno je i to da je taj tunel mogao biti trasiran i drugačije uz sve prateće prednosti.

Ljudi ovde zaista misle da će metro rešiti sve probleme, no sudeći po iskustvima gradova širom sveta sigurno neće. Tačno, rešiće najveći problem javnog prevoza ali neće eliminisati gužve na putevima. Usporiće stepen motorizacije, neće ga i zaustaviti a kamoli smanjiti. A JGP je mogao biti rešen multimodalnim sistemom na drugačiji način (manja dužina mreže podzemnog metroa ali veća nadzemnog regionalnog metroa uz brze tramvaje i people movere). Na kraju krajeva, jednog dana kad god to bilo veći uticaj na redukciju gužvi mogu imati samoupravljajuća vozila i putnički dronovi.

Inače na Politikin članak nemam šta drugo da dodam što ne bi bilo ko od forumaša koji prate ovu temu. Ako nam je za utehu bar su pomenuli da će glavni projekat biti gotov do Septembra, a čitava procedura dobijanja građevinske dozvole do kraja godine. Nisam siguran u kolikoj je meri takav rok realan, mada sudeći po Lex Specijalisu ne bi me čudilo gaženje propisa.
 
Vrh