Šta je novo?

Metro

Mislim da je Pantograf pomenuo ali valja staviti na forum da ostane zabeleženo kakvo mišljenje o planu je dao Beogradčvor.

beogradcvormisljenjemetro03.jpg

beogradcvormisljenjemetro02.jpg

beogradcvormisljenjemetro01.jpg
 
Pa trasom pruge može bez problema, posebno ako se uzme u obzir da sve do Ruske ima 3 kooloseka (namenjeno spasiu, Pantograf u međuvremenu odgovorio) Ustvari ako su vozovi prolazili pored šume stubova to znači da su isti projektovani da podnesu vibracije izazvane prolaskom šinskih vozila (o tramvaju i da ne govorim).

Ispod tramvajskog koridora može proći samo TMB prvenstveno zbog Topčiderske reke, s tim da bude plići od predviđenih 30m.

Metro trasa bi se mogla provući i preko Paštrovićeve mostovskom konstrukcijom paralelno s tramvajskom prugom (preko onih radionica) s tim da odmah po spuštanju zaranja kako bi se provukla podzemno TBM tunelom ispod tramvajske trase i to ispod Topčiderske Reke, dalje pravo do Ruske i odatle desno ka Prokopu. Kad se bolje razmisli nešto stvarno možda i može da se učini po pitanju smanjenja dubine pomenute stanice. Ustvari na ovaj način ta stanica može biti izvedena i u plitkom kopu - kakvih crnih 30m.

Što se zgrada tiče ako mogu da poruše neku u zoni Paštovićeve onda mogu i one dve u Bloku 63. Ustvari one su još veći trn u oku s obzirom na to da su u Novom Beogradu. Stari deo grada i jeste toliko haotičan dapopunjavanje parcela ne odudara od norme.

U vezi Petlovog se nismo baš razumeli. Ja pričam o tome kako u slučaju gradnje kraka metroa do Vidikovca patrljak tramvajske mreže ka B.Brdu automatski biva obesmišljen jer je predviđeno da bude produžen - ne da ostane tu gde jeste.

Linija 2 može bez problema na stubovima skroz od mosta do Bulevara Umetnosti gde može zaroniti u plitki tunel. Sa druge strane linija 3 može ići na stubovima od mosta sve do Antifašističke Borbe paralelno s Bulevarom Mihajla Pupina, odatle do Bulevara Crvene Armije plitkim kompom nakon čega do Bloka 72 može opet na stubovima pa u nivou (uz rušenje pojedinih objekata u Bloku 72). Btw, stalno brkam Bulevar Crvene Armije i Marka Hristića. Kroz Marka Hristića su trebali provući tramvaj odmah, s obzirom na to da se radi o najbržem i najjeftinijem (čitaj najracionalnijem) rešenju. Ako bi tramvaj terali kroz Đorđa Stanojevića metro bi mogao izaći na stubove tek između Crvene Armije i Omladinskih Brigada.

Apropo dokumenta koji je okačio Igor, mislim da toliko potenciraju duboke tunele u starom delu grada radi izbegavanja kolapsa na površini tokom gradnje. Pitanje koliko bi brže gradili LRT, ako bi ga uopšte izgradili brže od 4-5 godina za koliko predviđaju realizaciju prve faze podzemnog metroa.
 
Sto se tice trasa, malo sta se moze promeniti u prve dve linije, a pogotovu u prvoj. Medjutim ono sto meni makar daje nadu, je da su i sami planeri uvideli kolika je glupost izostaviti Prokop - kao glavnu zeleznicku stanicu, i KCS kao mesto od veoma veliikog znacaja za sve gradjane. S tim u vezi predstavljena je opcija gde metro na prvoj liniji obuhvata i ta dva vazna objekta, a da pritom nista ne gubi ni politicki bnv. Jedina stanica koja se izostavlja je Gazela.
ceo sistem
Pogledajte prilog 3

krupan kadar tog dela
Capture.JPG


Dakle sa ovom verzijom, saobracajno se opsluzuje Sajam, Pkop, KCS, ali i trzni centra i navodni beograd. Treba imati u vidu, da cak i ako je malo skuplja ova varijanta, da se tako izbegava gradnja "katapult stanice sajam" (by Vucko), ali i gradnja predlozenog tramvajskog tunela ka Prokopu. Time se zapravo stedi novac, a ujedno daje doprinos svim gradjanima.

Sto se tice izostavljenih Vidikovca, petlovog i labudovog brda, veliki pomak bi se napravio ukoliko bi pristali da se predvidi moguce odvajanje jednog kraka ka tim naseljima u nekom narednom periodu prosirenja linija.Ukoliko bi se to uradilo, onda bi ovo mogli smatrati kao prvu fazu izgradnje linije, sa tehnickim krakom ka depou, dok bi se u narednom periodu omogucila gradnja i ka naseljima u juznom delu grada.

Inace blic je objavio video snimak sa prezentacijom ovog metro voza, ali ono sto je meni zanmljivo je vezano za prelazak reke

blic 1.jpg

blic 2.jpg
 
Ставили мост преко темеља Куле Београд :kafa: , а и с обзиром да ће станица Савски Трг бити подземна, где ће они у БНВ да копају улаз у земљу?? :fijasko:

И пази ово сад неко ко живи код ЖС Земун а ради у центру мора да прави ђир по целом земуну у облику полу круга, уместо да су наставили уз аутопут и спојили код арене. Неки ласо облик. То је као када не би из Миријева постојао овај смер низ Устаничку и тако неко ко иде ка Ади или Б.Брду мора да кружи преко Карабурме и Центра.
 
Kad smo kod medija, mogli bi da prenesu da postoje suprotstavljeni stavovi institucija oko plana za metro tj da su date ozbiljne primedbe na plan. Čak se i iz zavoda nisu libili da urade uporednu analizu kojom ću se baviti u narednim postovima a gde se na više mesta jasno ukazuje na prednosti prošlog plana po pitanju obuhvata i kretanja putnika.
 
Ja cu se samo nadovezati na deo grada koji odlicno poznajem, a koji su oni defakto preimenovali i SLAGALI !

Skandalozno je nazivati jedan toponim Zeleznikom, a da je to ustvari izlaz na Obrenovacki AP, gde NIKO NE ZIVI, gde su u vecini LISICE, ZABE I PACOVI !

Jasno sam odredio CRVENIM naseljeni deo Zeleznika (GDE ZIVE LJUDI) naspram ove njihove nebuloze koji nazivaju METRO.

Verujte da se ovo nikome nece isplatiti vremenski, jer cim ste recimo dosli sa 511 do ove tacke, koju oni nazivaju Zeleznikom, vi se odatle do Sajma za 10min-15max. Od pravog Zeleznika (I TO NOVOG) ima skoro 2.5km peske po NJIVAMA ! DA ne pricam o starom Zelezniku gde je ova nazovi metro pocetna stanica udaljena CAK 4 KM !

METRO SE PRAVI GDE ZIVE LJUDI ! A NE LISICE, ZABE, KURJACI I PACOVI !

Strasno je koliko se igraju i sa nasim parama a i zivcima !

Pogledajte prilog 1

metro zeleznik 2_resize.jpg
 
Видимо да услед чињенице да је овај пројекат метроа први још од 1976. године који има колике-толике шансе за реализацију долази до рационализације истог и уклањања неких од највећих бесмислица , типа подземни тунел испод Саве, игнорисање КБЦ-а и Прокопа итд.

Ово су врло добри знаци. :vops:

Игоре :laugh:

Београдски чвор као реликт англоамеричког рушења Југославије 70их и 80их путем задужења зарад губиташких пројеката даје следећу аргументацију:
Е овде вам се у плану преклапају различити типови шинског система,дакле метро + трамвај = ЛРТ! :lool:

Нешто најглупље што сам икада прочитао овде.
 
To sto ignorišu Prokop sa trasama metroa je samo činjenica da čak ni oni ne veruju u njega kao buduću glavnu železničku stanicu.
Prosto su primorani da ga završe jednog dana jer je previše toga uradjeno a svesno znaju da će NBG stanica preuzeti primat nad glavnom koju su otpisali zarad BnV.
Prokop dođe Beogradu kao nezeljeno dete.
Niko ga ne voli i ne daje mu se na značaju ali eto moramo ga podići jer ga ne možemo ubiti.
 
Vidim Delija i Spatio cakle vam oči na nepostojeće 4+ milijarde i podzemne deonice gde treba i gde ne treba pa sve ostalo nije tako važno.

I da, nije skup ovaj plan samo zato što je visoka predračunska vrednost nego zato što je loš, a ništa skuplje nego loš plan koji visoku cenu dovede do apsurda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706231#p706231:3a83bf52 je napisao(la):
Delija » 08 Feb 2020, 02:41[/url]":3a83bf52].... уклањања неких од највећих бесмислица , типа подземни тунел испод Саве, игнорисање КБЦ-а и Прокопа итд.

Ово су врло добри знаци. :vops: ...
Ne, nisu uklonili besmislice, vec ovo treba razumeti kao borbu protiv besmisla stucnih ljudi koj su jos ostali u okviru gradakih struktura i borbu protiv pritiska politike. Ceo tekst plana ima taj prizvuk. To je borba koja pokusava da umanji stetu, ali je nedovoljna bez ozbiljnog pritiska javnosti. A i tada je upitan uspeh.
Bdw: pricao si kako se za razliku od predhodnih planova ovaj uzima u obzir i bg voz. Fun fuct: u tom tekstu pise da linija 1 ima vezu tek na pancevackom mostu, linija 2 nema ni jednu stanicu vezanu za bg voz. Tek treba (mozda) da se nova pravi, gde je navedeno da je to izuzetano skup i koplikovan proces.

Spatio: ovaj grad postoji mnogo pre tebe, postojace i mnogo posle tebe. Velike infrastrukturne stvari se nekad rade i decenijama pogotovo kada drzava prolazi kroz sranja sto sta je prosla srbija. Neke stvari su vezane jedna sa drugom, i neki osnivni kontinuitet mora da postoji. Prokop je projektovan sa metroom, prokop je gradjen sa metro stanicom, krug kcs je predvidjen da bude saobracajno opsluzen meroom, jedna od stvari koja ke imala uzicaj na polozaj Prokopa je i blizina kcs...sve je povezano.
I ko je sad taj neko, ko misli da istorija pocinje od njega, da se planivi prave od njega, ko moze da kaze ne ja necu metro preko prokopa i kcs? Da li je ostalo bar malo drustvene odgovornosti, osecaja za javno dobro?
Uostalm sta je jeftinije, izgraditi varijantu 2, umanjiti stetu, ili graditi besmislenu stanicu na sajmu, graditi jos dodatne tunele za tramvaj preko prokopa... izvrnuti sve naopacke
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706160#p706160:2ag4aje1 je napisao(la):
Пантограф » 07 Feb 2020 08:08 pm[/url]":2ag4aje1]To da, elem, pošto su denivelisana čak 4 koloseka, mesta bi moglo da bude i za voz i za metro.

Bas tako, ima mesta komotno i za metro i za zeleznicu, suludo je kopati uz Savu kada povrsinski koridor stoji slobodan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706245#p706245:2415t9ad je napisao(la):
milanche » 08 Feb 2020 09:14 am[/url]":2415t9ad]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706231#p706231:2415t9ad je napisao(la):
Delija » 08 Feb 2020, 02:41[/url]":2415t9ad].... уклањања неких од највећих бесмислица , типа подземни тунел испод Саве, игнорисање КБЦ-а и Прокопа итд.

Ово су врло добри знаци. :vops: ...
Ne, nisu uklonili besmislice, vec ovo treba razumeti kao borbu protiv besmisla stucnih ljudi koj su jos ostali u okviru gradakih struktura i borbu protiv pritiska politike. Ceo tekst plana ima taj prizvuk. To je borba koja pokusava da umanji stetu, ali je nedovoljna bez ozbiljnog pritiska javnosti. A i tada je upitan uspeh.
Bdw: pricao si kako se za razliku od predhodnih planova ovaj uzima u obzir i bg voz. Fun fuct: u tom tekstu pise da linija 1 ima vezu tek na pancevackom mostu, linija 2 nema ni jednu stanicu vezanu za bg voz. Tek treba (mozda) da se nova pravi, gde je navedeno da je to izuzetano skup i koplikovan proces.

Spatio: ovaj grad postoji mnogo pre tebe, postojace i mnogo posle tebe. Velike infrastrukturne stvari se nekad rade i decenijama pogotovo kada drzava prolazi kroz sranja sto sta je prosla srbija. Neke stvari su vezane jedna sa drugom, i neki osnivni kontinuitet mora da postoji. Prokop je projektovan sa metroom, prokop je gradjen sa metro stanicom, krug kcs je predvidjen da bude saobracajno opsluzen meroom, jedna od stvari koja ke imala uzicaj na polozaj Prokopa je i blizina kcs...sve je povezano.
I ko je sad taj neko, ko misli da istorija pocinje od njega, da se planivi prave od njega, ko moze da kaze ne ja necu metro preko prokopa i kcs? Da li je ostalo bar malo drustvene odgovornosti, osecaja za javno dobro?
Uostalm sta je jeftinije, izgraditi varijantu 2, umanjiti stetu, ili graditi besmislenu stanicu na sajmu, graditi jos dodatne tunele za tramvaj preko prokopa... izvrnuti sve naopacke

Tako je.

Pritom Sajam se seli na u Surcin, to je vec dogovoreno, pored novog Hipodroma i besmislenog nacionalnog stadiona. Prostor danasnjeg sajma ce biti naravno BNV 2.

Samim tim, Sajam kao strateska gradska tacka se gasi. Metro MORA da ide preko Prokopa i KCS-a !
 
Odakle to da se Sajam seli, do sada nije bila nijedna informacija o tome u javnosti?
 
Још једна ствар ниједан план колико видим не планира да обухвати и становнике Котежа и Борче, рецимо нека линија да се продужи до Збег гробља. Као да су ти људи нешто кажњени што живе на левој обали Дунава. А не толико давно су медији и најављивали пројекат индустријског парка у Борчи од око 15,000 радних места, како ће ти људи на посао? Панчевац само што се не сруши колико је стар и оронуо замисли још и све те раднике свакодневно да прелазе преко њега.

https://www.blic.rs/biznis/vesti/novih-15000-radnih-mesta-gradi-se-industrijski-park-u-borci/l87fzm4
 
Ne fantazitaj da će metro da ide preko Dunava. Ima linija Bg voza pa eto. Ko jos veruje u industrijski park :lol: :lol:

Sajam se seli? Hipodrom se seli? Kojim aktom je to odluceno?
 
БГ воз за Борчу је и више него довољан
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706232#p706232:bgaxhudr je napisao(la):
spatiotecte » Sub Feb 08, 2020 4:23 am[/url]":bgaxhudr]To sto ignorišu Prokop sa trasama metroa je samo činjenica da čak ni oni ne veruju u njega kao buduću glavnu železničku stanicu.
Prosto su primorani da ga završe jednog dana jer je previše toga uradjeno a svesno znaju da će NBG stanica preuzeti primat nad glavnom koju su otpisali zarad BnV.
Prokop dođe Beogradu kao nezeljeno dete.
Niko ga ne voli i ne daje mu se na značaju ali eto moramo ga podići jer ga ne možemo ubiti.
Upravo tako.

Najveći promašaj od projekta u istoriji zemlje. Promašaj i u saobraćajnom, i u urbanističkom, i u arhitektonskom i u građevinskom smislu.
Crna rupčaga i čir gde mu mesto nije. Al što i sam kažeš, moramo da ga trpimo i izdržavamo pošto je samo do 2006. na njega bačeno preko milijardu evra, a u međuvremenu vrv još par stotina miliona. Što znači da će do punog završetka (ako se to ikad i desi...) cifra sigurno premašiti ukupno 2 milijarde evra.

Za tu sumu smo mogli da imamo i novu glavnu stanicu i nekoliko linija metroa da se na vreme krenulo u pravom smeru. Ali ne, mora čvor kod Autokomande, mora tunel ispod Topčidera i mora stanica u rupčagi iznad autoputa pa to ti je... :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706352#p706352:3krpn7x6 je napisao(la):
Prcha » 08 Feb 2020 03:28 pm[/url]":3krpn7x6]Odakle to da se Sajam seli, do sada nije bila nijedna informacija o tome u javnosti?

Moras pazčjivije citati dokumenta :)

Meni je to ok, tako je u svim razvijenijim gradovima, jer je i Nikola Tesla tu pored odma...
 
Pa šta će onda biti sa sadašnjim Sajmom?
I kojim parama oni misle da grade još i taj novi, uz sve ove metroe, nacionalne stadione, kliničke centre...?
 
Pa navedite izvore ako već znate, ovako ispada zaista da su informacije neistinite/neproverene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706343#p706343:35wra7s6 je napisao(la):
zexland » 08 Feb 2020 03:12 pm[/url]":35wra7s6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706245#p706245:35wra7s6 je napisao(la):
milanche » 08 Feb 2020 09:14 am[/url]":35wra7s6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706231#p706231:35wra7s6 je napisao(la):
Delija » 08 Feb 2020, 02:41[/url]":35wra7s6].... уклањања неких од највећих бесмислица , типа подземни тунел испод Саве, игнорисање КБЦ-а и Прокопа итд.

Ово су врло добри знаци. :vops: ...
Ne, nisu uklonili besmislice, vec ovo treba razumeti kao borbu protiv besmisla stucnih ljudi koj su jos ostali u okviru gradakih struktura i borbu protiv pritiska politike. Ceo tekst plana ima taj prizvuk. To je borba koja pokusava da umanji stetu, ali je nedovoljna bez ozbiljnog pritiska javnosti. A i tada je upitan uspeh.
Bdw: pricao si kako se za razliku od predhodnih planova ovaj uzima u obzir i bg voz. Fun fuct: u tom tekstu pise da linija 1 ima vezu tek na pancevackom mostu, linija 2 nema ni jednu stanicu vezanu za bg voz. Tek treba (mozda) da se nova pravi, gde je navedeno da je to izuzetano skup i koplikovan proces.

Spatio: ovaj grad postoji mnogo pre tebe, postojace i mnogo posle tebe. Velike infrastrukturne stvari se nekad rade i decenijama pogotovo kada drzava prolazi kroz sranja sto sta je prosla srbija. Neke stvari su vezane jedna sa drugom, i neki osnivni kontinuitet mora da postoji. Prokop je projektovan sa metroom, prokop je gradjen sa metro stanicom, krug kcs je predvidjen da bude saobracajno opsluzen meroom, jedna od stvari koja ke imala uzicaj na polozaj Prokopa je i blizina kcs...sve je povezano.
I ko je sad taj neko, ko misli da istorija pocinje od njega, da se planivi prave od njega, ko moze da kaze ne ja necu metro preko prokopa i kcs? Da li je ostalo bar malo drustvene odgovornosti, osecaja za javno dobro?
Uostalm sta je jeftinije, izgraditi varijantu 2, umanjiti stetu, ili graditi besmislenu stanicu na sajmu, graditi jos dodatne tunele za tramvaj preko prokopa... izvrnuti sve naopacke

Tako je.

Pritom Sajam se seli na u Surcin, to je vec dogovoreno, pored novog Hipodroma i besmislenog nacionalnog stadiona. Prostor danasnjeg sajma ce biti naravno BNV 2.

Samim tim, Sajam kao strateska gradska tacka se gasi. Metro MORA da ide preko Prokopa i KCS-a !
Žekslend, ako je još i ovo tačno, blago čiči, onda će morati vojnim pučem da se rešavaju stvari u ovoj tvorevini.
 
Vrh