[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705915#p705915:8eup9edt je napisao(la):
SRBO » 06 Feb 2020 11:23 pm[/url]":8eup9edt]Не знам али мени је овај крак за Миријево много лош. Метро боље испод Драгослава Срејовића, а уз дно долине трамвај
Slažem se donekle. Periferne trase s malom patronažom pogodnije su za fidere, mada nisam siguran koliko je taj deo oko Dragoslava Srejovića izložen klizištima. Tu bi praktičnije bilo provući zglobni autobus između metro terminusa. Tramvaj dole, autobus po nagibu, ustvari još bolje zglobni trolejbus. Jedino je pitanje na koji način kada su ulice uske a radijusi krivina na raskrsnicima premali i za solo autobus.
Recimo na gore prikazanoj modifikaciji postojećeg plana linija A bi mogla ići samo do Karaburme dok bi krak B2 bilo dovoljno izgraditi samo do terminusa Šumice. Na taj način bi se bolje iskoristili fideri (tramvaji, trole i autobusi) i to uz niže troškove gradnje. Samim tim bitno je da se ostale deonice izgradile na što jeftiniji način (plitki kop, rov, u nivou ili na stubovima) radi prenosa troškova na pokrivanje delova grada sa najzakržljalijom saobraćajnom infrastrukturom (podzemni krakovi). Mreža metroa bila bi gušća tamo gde nema nikakvog šinskog sistema, a i autobus/trolejbus ne postiže zadovoljavajuću srednju brzinu. Tu bi pozitivan efekat dubokih metro tunela na brzinu putovanja na drugi kraj grada teoretski bio najizraženiji.
Mislim na ovo:
Svakako je racionalnije sa finansijskog aspekta. Uz to sva naselja imaju po jedan terminus. Liniju 3 bi mogla da održavaju oba depoa - centralni u Makišu bi teničkim tunelima mogao biti povezan sa krakom V2 ka Banjici II i Novom Beogradu, odnosno zemunski preko tunela u zoni stanice Blok 26.
Inače tek je sada vidljiva šteta pričinjena dozvolom gradnje u Bloku 63. Kako će sada i da uklone načičkane montažno/demontažne limenke srušiti nove zgrade koje su se našće na sred puta trasi na stubovima? S obzirom na to da kroz Gagarinovu prolazi tramvaj nema mnogo prostora za Metro na stubovima osim leve strane Vojvođanske u smeru ka gradu, a gde se našlo ne samo ono što je ostalo od sela Bežanije (što je po meni istorijska ambijentalna celina koju ne treba rušiti, posebno ne kada se uzmu demituše u obzir načičkane svega par metara od ulice), kao i crkva.
Osim navedenog tačno na mestu gde treba da nastavi u nivou našlo se 6 starih lamala u Bloku 72, iza njih i nove lamele. Ljudi pa ovo će biti prava noćna mora. Na kraju ćemo ispasti mi u pravu što smo kritikovali trpanje zgrada na svakom ćošku novobeogradskih blokova.
Sada ispada da će stari deo grada s najzakržljalijom uličnom mrežom ispaštati zbog novobeogradskih livada koje su do samo pre nekoliko godina bile takoreći slobodne za gradnju jeftinijih nadzemnih deonica metroa (samo montažni objekti).
Šta nam je sad činiti? Fokus na usvajanje varijante prve faze preko Prokopa uz proviziju grananja ka Vidikovcu što bi u prvoj fazi obuhvatilo i isključenja sa glavne trase, a koja bi naknadno bila lako produžena. Ukoliko ne prođe devijacija ka raskrsnici Despota Stefana i Cvijićeve tražiti makar brze pokretne trake do stanice. Ne znam da li prvu liniju uopšte produžavati ka Mirijevu s obzirom na planiranu drugu, te zgodan fiderski koridor duž Mirijevskog Bulevara.
Kasnije bi se moglo insistirati na grananju linije 2 ka Šumicama, odnosno grananju linije 3 tako da obuhvatili što veći deo grada sa neadekvatnom infrastrukturom, a koji i železnički čvor zaobilazi.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=706058#p706058:8eup9edt je napisao(la):
Dart » 07 Feb 2020 03:14 pm[/url]":8eup9edt]Na liniji 1 je najdublja stanica 30 metara kod mosta na adi, nešto tu ne štima?
Zar nije logično da stanica Banovo brdo koja je odmah posle bude dublja, takođe Trg Republike koji je znatno višlji od Savskog trga?
Šećerana spomenik kulture (zabranjeno rušenje), isprečena tramvajska rampa ka mostu (čak i u slučaju teoretske zamene tramvajskog koridora metroom), šuma stubova i njihovih šipova. Ne samo da da sada ne može nadzemno već ni plitko podzemno jer je neko na čelu grada pre desetak godina pokakio onoliku skalameriju na sred logičnog koridora metroa. Isprečilo se mnogo toga na prethodno slobodnom prostoru (mnoge lokacije pre samo nekoliko godina što se individualnih zgrada tiče) jer Srbi nisu nikad čuli za zaštitu prostora pogodnog za gradnju saobraćajnih koridora, posebno šinskih. Isprečile su se i zgrade u Paštrovićevoj.